Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens mij hoef je dan maar 1 keer collegegeld te betalen; 1 maal betalen geeft je recht op studeren. Iig, ik geloof dat ik daar laatst op verbeterd ben door iemand hier... (ik zei het dus andersom; twee studies = 2x collegegeld).
Mja, met HBO lijkt me het wel moeilijk en op 't WO bestaat nu ook vaak een opkomstplicht... Dus vraag het allemaal goed na... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als ik iets met m'n eigen school regel, voor een opleiding op die school, dan hoef ik al geen twee keer collegegeld te betalen, volgens mij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hmm, navragen zou ik iig goed doen. Ik wacht ook eerst ff af hoe druk ik het met stage ed ga krijgen, maar ik wil me wel al vast oriënteren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Er heeft verschil tussen gezeten, maar dat heb je natuurlijk niet gemerkt als je dit jaar pas eerstejaars bent. Verder boeit dat eventuele verschil ook weinig voor opmerking nummer twee, namelijk dat je bij het volgen van twee opleidingen aan zowel een HBO als aan een WO gewoon tweemaal moet betalen voor zover ik weet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik zit in 6V, maar ik heb nog nooit gehoord van verschillende college-gelden van hbo-universiteit. Bovendien hoef je mij de les niet te lezen, want zoveel weet jij klaarblijkelijk ook niet van hbo-universiteit. Als je het niet weet, hou dan gewoon je mond en behandel mij niet als een onmondige kleuter. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor zover ik weet betaal je maar 1x collegeld, wel kan het zo zijn dat je examengeld betaald.
Dit is mij vorig jaar ten minste verteld door een of andere voorlichter van de vu. In sommige gevallen heb je wel toestemming nodig van het bestuur (maar dat was geen probleem vertelde die vrouw) |
![]() |
|
![]() |
Ik weet zeker dat je bij dezelfde instelling maar 1x collegegeld betaald, ongeacht aantal opleidingen. (2 weken terug nog besproken met tutor) Ik dacht dat dit ook gold voor verschillende instellingen, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
|
Ik ben gister naar een info-avond bij mij op school geweest over stufi enzo en daar heb ik een hoop folders gehad oa een TKMST blaadje en daar staat een artikel in over twee studies doen (het gaat dan wel over universitaire studies), daar stond in dat je dan maar een keer collegegeld hoeft te betalen. Ik weet niet hoe het zit op het HBO en ook niet met het combineren van een HBO en een universitaire studie.
|
nee hoor ik sta ook bij zowel een hogeschool als universiteit (verschillende instellingen) ingeschreven en heb 1x collegegeld betaald.
was wel ff lastig want je moet dan een kopie van je bewijs van betaald collegegeld inleveren bij je 2e inschrijving, dat duurt altijd even voor je dat hebt. maar uiteindelijk is alles goed gekomen. is echt geen probleem hoor!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
nou ik moest bij humanistiek (dat studeerde ik vorig jaar) nog hertentamens maken voor mijn propedeuse, en om tentamens te maken moet je ingeschreven staan.
ik was alleen wel gestopt en op de pabo begonnen. zo af en toe, als ik tijd heb en van uvh-ers hoor dat er een interessant college is ga ik nog wel eens, maar pabo kost te veel praktijktijd om nog een volledige studie te volgen. wil wel graag filosofiemodules aan de kub/uvt gaan volgen maar dat ben ik nog aan het uitzoeken. in dat geval zou ik dus zelfs bij 3 studies staan ingeschreven ![]()
|
tja, mijn probleem is dus dat ik me buiten de pabo wel verveel, maar dat die uren niet erg handig vallen dus dat ik alsnog niet echt iets ernaast kan doen
![]() gelukkig bestaat er een bibliotheek met boeiende boeken, maar (echt interessante) colleges mis ik wel...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn uren vallen ook niet handig (midden op de dag), daarom wil ik er het liefst iets bij doen zonder aanwezigheidsplicht en al te veel stages... |
![]() |
|
ik zit nu in de eerste, had bij nader inzien mss toch beter voor de verkorte versie kunnen kiezen en naar nijmegen kunnen gaan, waar ook een universiteit is waar ik wat had kunnen bijstuderen.
aanwezigheidsplicht en stages zijn op de meeste universiteiten niet heel erg standaard, dus daar kun je je gerust inschrijven. ligt er trouwens wel aan wat je gaat doen natuurlijk (bij humanistiek had ik bijv heel veel praktica en die waren wel verplicht)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ah jij bent net zo'n ik-vind-alles-leuk-en-wil-alles-studeren-figuur als ik...
filosofie, sociologie, psychologie, pedagogiek/ped. wetsch, biologie, milieukunde, ecotechnologie, letteren, geologie, meteorologie, en nog veeeel meer... nou, in elk geval heb je wel antwoord op je vraag of je meerdere keren collegegeld zou moeten betalen ![]()
|
Welke studie zou je erbij willen gaan doen (of staat dat in het topic maar mis ik iets?)?
Zoals al gezegd werd kan je je gewoon op 2 studies inschrijven. Ik wilde dat nog ff bewijzen, maar je had waarschijnlijk zelf ook al gezocht op de site van de IB-groep. Daar staat het dus niet. Er staat iets over op [ur.=http://www.hogeschool-rotterdam.nl/index.php?nid=829&cid=549]de site van de hogeschool rotterdam[/url], maar dat is vrij vaag. Op http://web.eur.nl/scholieren/opleidi...ing_aanmelding staat ook nog: Belangrijk: Je hoeft slechts één keer collegegeld te betalen, ook al sta je voor twee studies ingeschreven! Een meisje die vorig jaar bij mij in de klas zat, was in Delft (uni) ingeschreven en volgde in Rotterdam een HBO-studie, zij hoefde maar 1x schoolgeld te betalen (vond de Hogeschool Rotterdam overigens niet leuk).
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|