Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2003, 19:26
T!ne
T!ne is offline
Soms heb ik het gevoel dat ik verliefd ben, maar dit lijkt volgens mij absurd, omdat ik van de een week op de andere verliefd word op iemand. Momenteel heb ik dit met mijn ex aan de hand, terwijl ik dit schooljaar een van zijn beste vriendinnen was. Of als je iemand op een avond hebt ontmoet en je voelt je daar goed bij, kan je dan al verliefd worden, na die ene avond ??
Mijn vraag is dus; hoe weet je het verschil tussen je goed voelen bij iemand en verliefd zijn op iemand ??
kSnap wel dat dat voor iedereen verschillend is, maar kan je het verschil merken ??
Oud 06-11-2003, 20:10
Marsel
Marsel is offline
Ja kan ik zelf wel merken, wordt echt gek als het verliefd is.
En als het meer goed voelen bij is, dan is het gewoon leuk als je diegene ziet, maar niet dat je echt hopeloos aan haar/hem denkt.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 20:12
Verwijderd
Over het algemeen weet je dat gewoon.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 20:19
sweetsy15v
sweetsy15v is offline
Als je het niet echt zeker weet, dan ben je niet verliefd
en eens je een keer ECHT verliefd bent, dan ZUL je het weten!
Oud 06-11-2003, 20:19
Blisss
Blisss is offline
Als je echt verliefd bent op iemand, is het meestal niet zo dat je na een week alweer op iemand anders verliefd bent.. Als je wel eens echt verliefd geweest bent op iemand, merk je het verschil wel. Er zijn toch wel een aantal kenmerken die je bij verliefdheid terugvindt, maar die er een stuk minder zijn als je iemand alleen maar leuk vindt. Hoeveel denk je aan die ene persoon, zie je alleen nog maar die ene persoon als er ook anderen zijn, doe je van alles om zoveel mogelijk bij die ene persoon te zijn, wat gaat er door je heen als je die persoon ziet enz enz. Tja, zoals gezegd, meestal merk je het verschil toch zelf wel.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 20:40
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Tja, tis wel moeilijk...soms voel je je goed bij die persoon, voel je een warmte, klikt het....en op zulke momenten zou ik dan ook best iets met die persoon kunnen doen (knuffelen, sexen als ie/ aantrekkelijk zou zijn...maar ook al is ie dat niet direct, soms voel ik zo'n warmte dat ik het dan best zou kunnen)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 21:53
Verwijderd
Ik heb wel erg dat mensen bij wie ik me op gemak (echt gewoon vertrouwd) voel ik die veel en veel sneller leuk ga vinden.

Het is niet hetzelfde, echt bijna iedereen voelt zich op mijn gemak bij mij (mannen&vrouwen) maar echt leuk vinden ze me niet. Ik krijg ook last van het goede-vriend-syndroom
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 10:14
Jules
Jules is offline
Het verschil zal 'm voor een gedeelte wel zitten in de kriebels die je voelt als diegene je aankijkt of aanraakt of iets liefs zegt of doet ofzo
Oud 07-11-2003, 13:55
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
als je verliefd bent, dan voel je je automatisch ook goed bij die persoon.. maar als je je goed voelt bij iemand, ben je niet automatisch verliefd op die persoon... jaahaaa
en verder sluit ik me aan bij de rest.. als je echt verliefd bent dan WEET je dat gewoon,...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 18:39
T!ne
T!ne is offline
bedankt iedereen voor zijn reacties ..
en sooz, zoals je zei; kzal het moeten voelen aan de kriebels
Oud 07-11-2003, 20:34
moenbase
moenbase is offline
'k denk dat bij verliefdheid veel meer lust-gevoelens spelen dan bij vriendschap.
Zou je het fijn vinden om romantisch hand-in-hand door de stad te lopen en je vlam te laten zien aan je vriendinnen, of vind je het ok om zo nu en dan wat af te spreken om wat bij te kletsen?
Kortom: 'k vind het wel een groot verschil...
Oud 08-11-2003, 11:23
Misses QT
Misses QT is offline
Bij mij merk ik inderdaad aan die 'lust-gevoelens' of ik verliefd op iemand ben of alleen vriendschap zie zitten.
Als ik verliefd ben wil ik continue aan diegene zitten, handjes vasthouden of hem knuffelen, bij mijn 'gewone' vrienden heb ik dat veel minder.
Verder inderdaad de kriebels.. valt niet uit te leggen, je voelt het gewoon op de een of andere manier als het meer is dan vriendschap.
Reageren

Regels voor berichten