Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2003, 20:59
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Soms dan krijg ik enorme steken bij mn hart en slaat mn hart gelijk een paar keer over met kloppen. Zwaar irritant is dat.

Herkent iemand dit? En/of kan het kwaad?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Hyperventilatie.

Heb ik ook, niets ergs.

Pijn van het hart presenteert zich zelden in de vorm van steken op die plaats.
Hyperventilatie wel.

En dat je hart dan soms over slaat, dat komt gewoon door angst.
Angst, paniek zelfs, hoort bij hyperventilatie.


Het is absoluut niet gevaarlijk, maar wel irritant.

Laatst gewijzigd op 07-11-2003 om 21:25.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 07-11-2003 @ 22:22:
Hyperventilatie.

Heb ik ook, niets ergs.
Ben jij een dokter tegenwoordig?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2003 @ 22:23:
Ben jij een dokter tegenwoordig?
Zie edit voor een verklaring.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:24
Verwijderd
Ik zou niet durven zeggen of het kwaad kan...en of het hyperventilatie is al helemaal niet...dat voelde bij mij iig anders. Als je het niet vertrouwd zou ik toch ff langs de dokter gaan, al is het maar voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 07-11-2003 @ 22:24:
Zie edit voor een verklaring.
Dan nog. Je kunt en mag geen diagnose stellen.
Wanneer leer je dat nou eens?

Een dokter zou aan alleen de info die Eend geeft denk ik ook niet genoeg hebben voor een diagnose. En jij wel?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2003 @ 22:24:
Ik zou niet durven zeggen of het kwaad kan...en of het hyperventilatie is al helemaal niet...dat voelde bij mij iig anders. Als je het niet vertrouwd zou ik toch ff langs de dokter gaan, al is het maar voor de zekerheid.
Hyperventilatie is bij iedereen anders.

Maar 'steken van het hart' komen vrijwel nooit voor, 'steken achter het borstbeen' wel, en al lijken die dingen heel erg op elkaar, toch zijn ze niet hetzelfde.

Waarschijnlijk is het hyperventilatie, en dat is niet gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:28
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2003 @ 22:25:
Dan nog. Je kunt en mag geen diagnose stellen.
Wanneer leer je dat nou eens?

Een dokter zou aan alleen de info die Eend geeft denk ik ook niet genoeg hebben voor een diagnose. En jij wel?
Ik stel geen diagnose, zie jij het dan zo?
Lijkt me niet dat iemand het zo ziet.
Wat ik zeg is mijn (overigens sterke) vermoeden.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 07-11-2003 @ 22:27:
Hyperventilatie is bij iedereen anders.
Precies. En hoe kun jij er dan vanuit gaan dat het bij Eend wel hetzelfde is als bij jou? Je spreekt jezelf (weer) tegen.

Citaat:
Maar 'steken van het hart' komen vrijwel nooit voor, 'steken achter het borstbeen' wel, en al lijken die dingen heel erg op elkaar, toch zijn ze niet hetzelfde.
En hoe weet jij dan zo zeker dat het wel steken van het hart zijn? Omdat zij dat zegt? Het lijkt toch op elkaar, misschien vergist ze zich wel?

Citaat:
Waarschijnlijk is het hyperventilatie, en dat is niet gevaarlijk.
Waarschijnlijk, misschien, eventueel. Dat is allemaal niet zeker.

En hyperventilatie is wel enorm lastig.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Moment, ik zoek het even na.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 07-11-2003 @ 22:28:
Ik stel geen diagnose, zie jij het dan zo?
Lijkt me niet dat iemand het zo ziet.
Wat ik zeg is mijn (overigens sterke) vermoeden.
Ik quote je eerste post:

Citaat:
Fleet Admiral schreef op 07-11-2003 @ 22:22:
Hyperventilatie.

Heb ik ook, niets ergs.

Pijn van het hart presenteert zich zelden in de vorm van steken op die plaats.
Hyperventilatie wel.

En dat je hart dan soms over slaat, dat komt gewoon door angst.
Angst, paniek zelfs, hoort bij hyperventilatie.


Het is absoluut niet gevaarlijk, maar wel irritant.
En in eerste instantie stond er alleen:
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 07-11-2003 @ 22:22:
Hyperventilatie.

Heb ik ook, niets ergs.
Dat lijkt mij een diagnose stellen. 't is iig niet je mening geven. Wanneer je het wel zo bedoeld moet je toch eens je posts wat anders gaan formuleren, denk ik.

Maar goed, deze discussie hoort hier niet.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 07-11-2003 @ 22:33:
Moment, ik zoek het even na.
Wat valt er na te zoeken?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:36
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Oke, stekende pijn achter het borstbeen kan ook duiden op een ernstige verzwakking van de mitralisklep.

En hyperventilatie.

OHH, er schiet me iets te binnen. Hoe dom.

Een ontsteking van een van de aanhechtingspunten van de ribben aan het borstbeen.
Heb ik ook eens gehad, voelt net zo, is absoluut niet gevaarlijk en gaat vanzelf weer weg.

Verschil is dat je bij hyperventilatie problemen met de ademhaling hebt, en daar zegt Eend niets over. Bij die ontsteking (naam ben ik kwijt) is dat niet zo.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2003 @ 22:34:
Wat valt er na te zoeken?
Of steken achter het borstbeen kunnen duiden op een probleem waarbij het hart betrokken is.

-'Mitral valve prolaps'
-Ontsteking van de aanhechtingspunten van de ribben aan het borstbeen
-Hyperventilatie

De eerste is behoorlijk ernstig, en gelukkig vrij zeldzaam.

De tweede klopt precies met wat zij beschrijft.

Hyperventilatie heeft als kenmerk ademhalingsproblemen, en daar vertelt de patiënt hier niets over. Wat wel bij hyperventilatie past is 'steken achter het borstbeen'.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:41
Verwijderd
Kerel, waar ben je nou mee bezig? Laten zien hoeveel medische termen je kent, of dat meisje proberen te helpen?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Toch zeg ik even dit:

Maar toch is het altijd verstandig om even langs je huisarts te gaan, want wat ik ook zeg, ik weet niet alles, en ik kan je niet lichamelijk onderzoeken. Je huisarts wel.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 10:17
Verwijderd
Je moet maar eens naar je huisarts gaan, en je moet vooral niet alles geloven wat er in dit topic wordt geschreven. Alleen een echte arts kan een eventuele diagnose geven
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 11:53
blueeyes_jochie
Avatar van blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Ga naar de huisarts voor de zekerheid maar ik heb er ook een tijdje van last gehad precies hetzelfde als jouw en die concludeerde dat het hyperventilatie was en dat ik naar een of andere therapeut moest zodat ik ook op de goede manier leerde ademen.. Netjes ja gezegd maar niet naar toe geweest en een tijdje later ging het vanzelf ook weer over.. Nu de laatste tijd heb ik er weer last van en het is meestal `s nachts (herkenbaar?) waardoor je ook nog niet aan je rust komt.. Nu zelf weet ik hoe het probleem komt. Ik ben best wel een druktemakertje en als er iets fout gaat dan zit ik er vooral `s nachts over te peinzen (zijn mijn punten op sgool wel goed, hoe gaat het nu met mijn tante die in het ziekenhuis ligt, heb ik de lichten van de koelcel op mijn werk uitgedaan; de paksoi, bloemkool en weet ik veel wat eruit gehaald?) allemaal van die kleine dingetjes waar je je druk over maakt waardoor je last tenminste ik last krijg van hartsteken.. Maar voor de zekerheid ga ff langs bij de huisarts! Kan nooit geen kwaad!
__________________
denken met je hart, niet met je verstand ,,mooi
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 13:30
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Ik heb ook last van hyperventilatie, en het is iedere keer anders. De eerste keer, twee jaar geleden deze kerst geloof ik, raakte ik helemaal in paniek. Ik had pijn op de borst, mijn hart sloeg over en had last van kortademigheid. Mijn moeder beschrijft me tot op de dag van vandaag als compleet paranoïde in die tijd. Ik merkte dat als ik in een zakje ademde, de symptomen minder werden of verdwenen, maar ik geloofde het gewoon niet. Ik raakte depressief. Na een paar maanden was ik er weer bovenop.

Meer voorbeelden is teveel typwerk, maar ik heb er nu ook last van. Deze keer manifesteert het zich met steken, tintelingen, braakneigingen, misselijkheid en een vol gevoel. Je kunt er weinig aan doen, de oorzaak zit tussen je oren.
__________________
This time, all I want is you...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 17:52
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb het ook wel eens, maar na al het gezeik heb ik geen idee meer wat het allemaal wel en niet zou kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 00:13
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Dat hoort bij hyperventilatie.
__________________
This time, all I want is you...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 08:41
Verwijderd
kheb daar ook last van,

gewoon schijt aan hebben
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 12:29
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Eend schreef op 07-11-2003 @ 21:59:
Soms dan krijg ik enorme steken bij mn hart en slaat mn hart gelijk een paar keer over met kloppen. Zwaar irritant is dat.

Herkent iemand dit? En/of kan het kwaad?
heb ik ook
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 12:31
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 07-11-2003 @ 22:22:
Hyperventilatie.

Heb ik ook, niets ergs.

Pijn van het hart presenteert zich zelden in de vorm van steken op die plaats.
Hyperventilatie wel.

En dat je hart dan soms over slaat, dat komt gewoon door angst.
Angst, paniek zelfs, hoort bij hyperventilatie.


Het is absoluut niet gevaarlijk, maar wel irritant.
hyperventilatie is idd wat anders ja...*zucht*

Ik heb het niet door angst paniek of whatever. Ik heb het gewoon af en toe als ik op wil staan oid. Maar ik heb al te horen gekregen, dat het een soort kramp kan zijn in een bepaald spiertje
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 12:34
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
DaLoverBoy schreef op 08-11-2003 @ 12:53:
Ga naar de huisarts voor de zekerheid maar ik heb er ook een tijdje van last gehad precies hetzelfde als jouw en die concludeerde dat het hyperventilatie was en dat ik naar een of andere therapeut moest zodat ik ook op de goede manier leerde ademen.. Netjes ja gezegd maar niet naar toe geweest en een tijdje later ging het vanzelf ook weer over.. Nu de laatste tijd heb ik er weer last van en het is meestal `s nachts (herkenbaar?) waardoor je ook nog niet aan je rust komt.. Nu zelf weet ik hoe het probleem komt. Ik ben best wel een druktemakertje en als er iets fout gaat dan zit ik er vooral `s nachts over te peinzen (zijn mijn punten op sgool wel goed, hoe gaat het nu met mijn tante die in het ziekenhuis ligt, heb ik de lichten van de koelcel op mijn werk uitgedaan; de paksoi, bloemkool en weet ik veel wat eruit gehaald?) allemaal van die kleine dingetjes waar je je druk over maakt waardoor je last tenminste ik last krijg van hartsteken.. Maar voor de zekerheid ga ff langs bij de huisarts! Kan nooit geen kwaad!
Nee, ik heb het niet vooral 's nachts. Ik heb het ook wel eens in mn rug gehad terwijl ik de slappe lach had. Het schijnt iets te maken te hebben met je ademhalingsspieren.
Ja Fleet, die bestaan ook nog!
Maar goed, dan schiet er een soort krampje in en idd, als ik het dan ff strek, dan is het over
Maar geloof me, die krampjes en de slappe lach gaan absoluut niet samen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 12:36
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
verder heb ik idd ook hyperventilatie en dan gaat je hart ook idd vaag kloppen, maar goed, dat is weer totaal iets anders
Dan heb ik het ook benauwd en zo en ben ik zo gestresst als een koe. Maar als ik deze krampjes krijg, dan ben ik zo ontspannen als maar wat, dus dat gaat niet samen.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 21:56
LiedekeR
LiedekeR is offline
Ik hoop dat niemand de conclusies van fleet admiral te serieus neemt... Het is natuurlijk spannender om een mitralisklep-insufficientie of een cardiac tamponade te diagnostiseren dan bijvoorbeeld, een hikje, of wat maagzuur (desnoods oorzaak gevolg). De slokdarm kan gevoelig zij. Omdat hij net achter je hart zit, kan het lijken dat de pijn daar vandaan komt.

En als fleetadmiral aspiraties heeft om arts te worden: Eend is een jong persoon, dus hartklachten is niet het eerste waar je naar opzoek bent.
Als je dan toch meent dat het iets ernstigs is, zeg je dat natuurlijk niet zo out of the blue. Het is NL niet leuk om te horen dat er wat ergs met je aan de hand is.

Fleedadmiral beter kennende raad ik hem aan het biomedisch onderzoek in te gaan, ipv scholieren het stuipen te jagen !
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 23:19
Verwijderd
Citaat:
LiedekeR schreef op 16-11-2003 @ 22:56:
Fleedadmiral beter kennende (...)
Omg, ken je hem?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 05:06
LiedekeR
LiedekeR is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2003 @ 00:19:
Omg, ken je hem?
ohnee, toch niet, ik verwarde hem met DEC... :-/ hmz hoe zou dat komen?
__________________
acht-)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 14:41
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
LiedekeR schreef op 16-11-2003 @ 22:56:
En als fleetadmiral aspiraties heeft om arts te worden: Eend is een jong persoon, dus hartklachten is niet het eerste waar je naar opzoek bent.
Als je dan toch meent dat het iets ernstigs is, zeg je dat natuurlijk niet zo out of the blue. Het is NL niet leuk om te horen dat er wat ergs met je aan de hand is.

Fleedadmiral beter kennende raad ik hem aan het biomedisch onderzoek in te gaan, ipv scholieren het stuipen te jagen !
Ik heb een maagtorsie Mn maag wordt helemaal doorgedraait van de zogenaamde intelligentie van Fleet. Telkens als ie z'n bronnen gebruikt kun je daar zijn zogenaamde wijsheid die hij zogenaamd schijnt te bezitten teruglezen.

Maar goed, fa heeft me gered door zn slurf in mn mond te duwen, zodat alle gassen (ook het orGASme) uit mijn maag weg gingen en mijn maag langzaam weer terug op zijn plek kroop.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Gebroken hart.
L-ianne84
6 19-08-2010 21:29
Psychologie Het Grote Gedichtentopic #6
rare kwast
60 19-01-2009 18:20
Verhalen & Gedichten Korte gedichtentopic #2
vidaaa
500 01-01-2009 18:16
Lichaam & Gezondheid Pijn in schouder
Verwijderd
6 10-11-2005 19:08
Psychologie Ben ik de enige die zo denkt?
kimmetje100
41 03-10-2004 22:59
Psychologie Serieuse pijn in borstkas
Verwijderd
31 03-09-2004 21:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.