Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2003, 21:21
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Eigenlijk een beetje hetzelfde idee als mijn 'trouwen'topic..
Ook over later kinderen willen hebben ja of nee zijn de meningen verdeeld.

Ik denk dat veel mensen hier al wel een beetje weten of ze kinderen willen of niet

waarom wel/niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2003, 21:24
Verwijderd
Ik wil kinderen, ja. Het is moeilijk rationele argumenten te bedenken waarom ik ze wil. Ik zie en voel het gewoon als een soort natuurlijke opvolging van jezelf. Het idee dat wanneer ik doodga en er niet meer ben, er mijn kinderen zijn om mijn geest als het ware voort te zetten, dat spreekt me wel aan. Het komt denk ik tegemoet aan een diep verlangen om niet 'de laatste' te zijn, het is een soort instinct dat je moet vervullen.

Opvoeden lijkt me overigens een kutklus, maar ook erg leuk. Je kunt die kinderen vormen (min of meer) zoals je dat zelf wilt, dat lijkt me leuk Ik wil ook mijn ideeën en opvattingen overbrengen zodat ze niet verloren gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:39
Verwijderd
jah wil zeker kinderen, lijkt me echt té doop, maar sommige aspecten ook echt klote, naja, ik wil dr wel n stuk of wat...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 21:45
Verwijderd
Ja natuurlijk wil ik kinderen! Nouja, kinderen, eentje is genoeg. Ik zou graag een dochter willen hebben Eentje met spleetoogjes Het lijkt me zo geweldig Eigenlijk ben ik heel burgerlijk. Ik ben niet van plan om op mijn 40ste nog iedere trend af te lopen en naar iedere hippe club te gaan. Echt belachelijk Nee, ik zou best een fijn knus gezinnetje willen hebben En de rol van huisvader past perfect bij mij
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 23:02
MUTS123
MUTS123 is offline
Hoe ik er op dit moment over denk: nee.
Ik vind kinderen "wel leuk", maar moet ze niet langer dan een dag om me heen hebben. Ik kan mij dood ergeren aan krijsende kinderen. Bovendien offer je ook meteen een groot gedeelte van je vrijheid op. Je krijgt verplichtingen: 4 x per dag naar school brengen en halen, als ze wat groter zijn naar de zwemclub, vriendjes en vriendinnetjes, manege, e.d.
Bovendien kosten ze ook nog eens handen vol geld waarvoor ik nu betere bestemmingen ken.
Voor al die nadelen zal je ook wel heel wat terug krijgen, maar nee, geen kinderen voor mij denk ik.

Maar ik zeg niet dat dit niet gaat veranderen.
Oud 07-11-2003, 23:13
Verwijderd
Ik wil kinderen, ja. Het is moeilijk rationele argumenten te bedenken waarom ik ze wil. Ik zie en voel het gewoon als een soort natuurlijke opvolging van jezelf. Het idee dat wanneer ik doodga en er niet meer ben, er mijn kinderen zijn om mijn geest als het ware voort te zetten, dat spreekt me wel aan. Het komt denk ik tegemoet aan een diep verlangen om niet 'de laatste' te zijn, het is een soort instinct dat je moet vervullen.

Opvoeden lijkt me overigens een kutklus, maar ook erg leuk. Je kunt die kinderen vormen (min of meer) zoals je dat zelf wilt, dat lijkt me leuk Ik wil ook mijn ideeën en opvattingen overbrengen zodat ze niet verloren gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 23:14
Cinamon
Cinamon is offline
Ja, ik wil kinderen.
Al is het alleen maar om het hele traditie/voortplantingsproces in stand te houden.
Kinderen zijn leuk, gezellig en een uitdaging. Daar hou ik wel van. En trouwens, zo draag je zowiezo een steentje bij aan de samenleving. Want ze spreken nu al van veel te veel vergrijzing over een aantal jaar, dus zou een flinke generatie jong grut geen kwaad kunnen denk ik.
Oud 07-11-2003, 23:26
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
ik wil kinderen, over een jaar of 10. Ik wil niet zo'n leukehippejonge moeder worden.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 23:34
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-11-2003 @ 22:24:

wederzijdse liefde lijkt je ook wel leuk?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 23:35
Iduna
Iduna is offline
@ Wouter (en Wouter)

Ik wil ook kinderen, twee (tot vier) als het kan. Ik kan niet echt uitleggen waarom maar ik vind kinderen (over t algemeen) gewoon ontzettend leuk. Je kunt ze dingen leren en ze zijn vaak energiek en vrolijk. En verder zijn kinderen dan iets van jou en jouw partner, dat heeft ook wel wat.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 23:54
Verwijderd
'k Denk dat ik er wel een stuk of 3 zou willen. Het lijkt me echt heel mooi om ze op te zien groeien en steeds 'beter' te worden enzo, te zien hoe ze zich ontwikkelen . Ondertussen zijn ze natuurlijk leuk gezelschap en ontzettend lief, maar dat spreekt voor zich.
De moeder zal uiteraard voor ze zorgen, ik zelf ga 90 uur per week werken .
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 00:25
Vice
Vice is offline
Om eerlijk te zijn wil ik geen kinderen. Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar ik heb die gevoelens niet.

Misschien dat ik over een paar jaar anders denk.
Oud 08-11-2003, 02:05
Nebuchadnezzar
Nebuchadnezzar is offline
Citaat:
Vice schreef op 08-11-2003 @ 00:25:
Om eerlijk te zijn wil ik geen kinderen. Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar ik heb die gevoelens niet.

Misschien dat ik over een paar jaar anders denk.
jammer, je leek me de ideale moeder voor mn 7 kinderen
Oud 08-11-2003, 02:13
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Bah, wat een sicko's hier.. Kinderen zijn helemaal niet goed voor de samenleving, we zijn al met veel te veel.

Ik wil absoluut geen kinderen, ze krijsen, stinken, zijn onwijs debiel en lomp.. En de voorstellingen die men zich maakt van kinderen hier zijn ook niet echt gegrond ofzo.. termen zoals 'leuk gezelschap en ontzettend lief' zijn uitermate grappig. Denk daar nog maar eens aan over, twintig jaar, als je die etters vervloekt.

@Vice; Waarom zou je niet vrolijk zijn als je geen kinderen wilt?
Oud 08-11-2003, 02:31
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-11-2003 @ 03:13:
termen zoals 'leuk gezelschap en ontzettend lief' zijn uitermate grappig. Denk daar nog maar eens aan over, twintig jaar, als je die etters vervloekt.
Ik zeg toch, ik ga mijn vrouw voor ze laten zorgen. Zelf zie ik ze alleen op zondagmiddag, dan zijn ze wel rustig.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 03:56
dystopia
dystopia is offline
Waarom zou je daar nu al over denken? Wat heeft dat voor invloed op het hier en nu van een tiener aannemende dat het niet nabije toekomst betreft? Het lijkt mij niet leuk omdat het allerlei m.i. niet-leuke verplichtingen schept.

Geen kinderen krijgen is makkelijk: flink doorpaffen met sigaretten. Wanneer hier te weinig kinderen zijn is het nuttiger kinderen uit arme landen -die willen en waarvan de ouders het willen- hier een kans te bieden; het sterftecijfer in arme landen is aldaar immers ziekelijk hoog.
Oud 08-11-2003, 07:47
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
perseus schreef op 08-11-2003 @ 03:31:
Ik zeg toch, ik ga mijn vrouw voor ze laten zorgen. Zelf zie ik ze alleen op zondagmiddag, dan zijn ze wel rustig.
En je vrouw wil ook niet even rust?

ALS ik kinderen krijg mag mijn gozer ook wel wat voor ze doen hoor Dus probeer die vrouw die alles voor je doet maar te vinden

Btw weet ik niet of ik ze wil. Op het ene moment denk ik, ahh lief en het andere moment wil ik ze niet in mn buurt hebben. Maar mijn ma denkt ook zo en ik ben er ook samen met mn broers dus we zien wel wat er van komt.
Zal wel saai zijn misschien zonder kiddo's..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 08:05
Overjoyed
Overjoyed is offline
slotje
Oud 08-11-2003, 09:33
Roos
Roos is offline
Citaat:
. Ik zie en voel het gewoon als een soort natuurlijke opvolging van jezelf. Het idee dat wanneer ik doodga en er niet meer ben, er mijn kinderen zijn om mijn geest als het ware voort te zetten, dat spreekt me wel aan.

Ik wil ook mijn ideeën en opvattingen overbrengen zodat ze niet verloren gaan.
En dit alles in de geest van Pim! (zo kwam het even op me over )

Ja ik wil wel kindjes, ik denk twee Lijkt me gewoon superleuk!

Laatst gewijzigd op 08-11-2003 om 09:35.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 09:44
Gwen.
Gwen. is offline
Ik wil kinderen. Ik vind ze geweldig, ik kan goed met ze omgaan en ik denk dat ze mijn leven compleet gaan maken. Ik kan me geen toekomst zonder bedenken. Ik weet dat je er veel aan moet opofferen maar dat heb ik er echt voor over, want je krijgt er ook zoveel voor terug. Ik wil 2 kinderen, het liefst een jongetje en een meisje natuurlijk, en ik wil ook vrij jong moeder worden, say over 6-8 jaar.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 10:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil later ook wel kinderen. Gewoon omdat het me leuk lijkt maar ook omdat ik anders het idee heb dat als ik dood ben en weg ben van deze wereld dat er dan helemaal niets van mij overblijft hier. Als je kinderen hebt dan laat je die achter en ze leven toch voor een gedeelte verder volgens jou ideeen. (Ik denk er al een hele tijd zelf zo over, heb het niet overgenomen van Nare Man)

Gisteravond heb ik op mn lieve buurmeissie gepast van bijna 1. Ging ze huilen dus ik had haar uit bed gehaald maar ze wilde niet meer terug dus ik even naar beneden, even drinken gegeven, lief hoor zo'n klein warm lijfje tegen je aan dat zoiets heeft van: leuk hoor zo'n nachtelijk avontuurje. echt ontzettend leuk vind ik dat. Ik pas ook op oudere kinderen en dan merk ik ook dat ik niet alleen die baby'tjes leuk vind maar ook als ze ouder zijn.
Oud 08-11-2003, 11:47
Fortisi
Fortisi is offline
Ik haat kinderen, en ik hoop echt dat bij mij het moederinstinct veilig opgeborgen bijft.
De wereld heeft al meer dan genoeg kinderen om mij te irriteren en de aarde te verneuken, waarom zou ik er nog meer bij moeten baren?
oh en de bevalling neeneenee, al die pijn voor een jengelend kind en een flubberbuik, joehoe

En dan heb je nog de verantwoordelijk voor een léven in je handen, leuk joh, bij alles wat je doet 10x nadenken want je weet maar nooit wat de gevolgen kunnen zijn voor je kind en voor je t weet heb je een seriemooordenaar opgevoed.

Ergo: neen, ik wil geen kinderen.
Oud 08-11-2003, 11:50
heavinly
heavinly is offline
Ik wil absoluut kinderen. Kan me niet voorstellen dat ik ze niet zou willen. Ik ben dan ook helemaal gek van kinderen, ik heb een stuk of 5/6 oppasadressen en ik doe dat voor mn lol. Daarnaast doe ik ook 1 keer in het jaar vrijwilligerswerk met kinderen, gewoon omdat ik het leuk vind. Ja, heel erg zeker dat ik kinderen wil.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 08-11-2003 @ 10:33:
En dit alles in de geest van Pim! (zo kwam het even op me over )

Ja ik wil wel kindjes, ik denk twee Lijkt me gewoon superleuk!
Lol Ja, ik wist niet echt goed hoe ik het er neer moest zetten. Ik bedoel niet te zeggen dat ik mijn kinderen ga modelleren en drillen in één of andere prefab vorm. Natuurlijk ontwikkelen ze zichzelf, maar het lijkt me gewoon leuk als ze ongeveer dezelfde interesses, opvattingen en instelling hebben als ik. Dan kunnen ze zich ook aan mij spiegelen en optrekken. Ik denk dat het wel heel belangrijk is voor een kind om een goed role-model te hebben.

En twee kinderen lijkt mij ook het leukst ja

@new nose: ja wederzijdse liefde lijkt me een voorwaarde he? Is voor die kinderen ook veel gezonder (en leuker).

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik het nogal onzin vind, wanneer mensen zeggen dat ze geen kinderen willen 'omdat het al zo vol is' of 'omdat ik ze dit leven niet wil aandoen'. Dat melodramatische gezeik irriteert mij gigantisch. Het leven is mooi, niet onleefbaar. En in plaats van je eigen instincten (en mijns inziens ook je eigen doel, ik zie kinderen krijgen als doel van de mens) weg te drukken, kun je je beter zorgen maken over hoe je zélf, actíef iets kunt verbeteren aan je omgeving.

Laatst gewijzigd op 08-11-2003 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 13:34
Susanne
Susanne is offline
Ik wil zeker weten kindertjes, waarschijnlijk wordt dat toch een tweeling aangezien 't in de familie zit. Eenlingen zijn natuurlijk niet uitgesloten, en ach 't maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit alleen een tweeling lijkt me wel heel gaaf. Kindertjes lijken me gewoon heel leuk.

Ik wil trouwens alleen kids als ik zeker weet dat ze mijn ziekte niet mee krijgen of later als ze zelf iets ouder zijn nog kunnen krijgen.
Oud 08-11-2003, 14:20
QuantumKitten
QuantumKitten is offline
Vrouwen willen kinderen, mannen willen nageslacht. Zo ook ik.
Oud 08-11-2003, 14:37
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
bertbart schreef op 07-11-2003 @ 22:45:
Ja natuurlijk wil ik kinderen! Nouja, kinderen, eentje is genoeg. Ik zou graag een dochter willen hebben Eentje met spleetoogjes Het lijkt me zo geweldig Eigenlijk ben ik heel burgerlijk. Ik ben niet van plan om op mijn 40ste nog iedere trend af te lopen en naar iedere hippe club te gaan. Echt belachelijk Nee, ik zou best een fijn knus gezinnetje willen hebben En de rol van huisvader past perfect bij mij
Hier ben ik het mee eens.

Afgezien van het feit dat ik ze wel graag met een vrouw wil...

De rol van huisvader past ook wel bij mij, maar ik denk niet dat dat is wat voor mij is weggelegd.

Kinderen krijgen lijkt mij een prachtige ervaring, een bezegeling van de liefde tussen mij en mijn vrouw!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 14:44
Vice
Vice is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-11-2003 @ 03:13:
@Vice; Waarom zou je niet vrolijk zijn als je geen kinderen wilt?
Omdat het nog niet overal geaccepteerd wordt als je ervoor kiest dat je geen kinderen wil. Mensen zien dat als iets dat bij je leven hoort.
Oud 08-11-2003, 14:51
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Vice schreef op 08-11-2003 @ 15:44:
Omdat het nog niet overal geaccepteerd wordt als je ervoor kiest dat je geen kinderen wil. Mensen zien dat als iets dat bij je leven hoort.
Dus jij bent droevig, omdat anderen jouw keuze niet accepteren? Wat vind je daar nu eigenlijk zelf van?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 08-11-2003 @ 15:44:
Weet je wat ook bij het leven hoort? Kritiek van anderen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 15:34
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
hmm.
eigenlijk wil ik geen kinderen van mezelf.
als mn vriend en ik het volhouden om voor altijd bij elkaar te blijven, hebben we besloten kindertjes te adopteren waarschijnlijk.
Maar misschien dat ik wel 1tje zelf wil, ik weet het allemaal nog niet...
Oud 08-11-2003, 15:44
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik weet dat ik een moedergevoel begin te krijgen , maar toch weet ik niet of ik kinderen op de wereld wil zetten. Als we wat meer zorg zouden dragen voor onze planeet en elkaar, dan zeker wel. Maar zoals de zaken er nu voorstaan...no thanks. Al zal dat wel moeilijk worden, want eigenlijk wil ik wel graag kinderen. Maar dan denk ik: er zijn nog genoeg kinderen op de wereld die géén ouders meer hebben, dus dan adopteer ik ze.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 16:25
Jef Alberts
Jef Alberts is offline
Ik zal het jullie maar zeggen; ik heb al een enorm stel kinderen en al had ik er maar één van hen niet gehad, dan was mijn leven enorm anders geweest!
Natuurlijk heb je wel eens wat last met ze. Mijn zoon Remco heeft met mijn vrouw geslapen en is nu in Amerika, om een oplossing te vinden voor zijn verlamming. Met mijn dochter Kim heb ik veel problemen gehad, toen ze met die irritante Marokkaan om ging, maar dat is allemaal nog goed gekomen.
Mijn zoon John kwam bij een auto-ongeluk om het leven en een vriend van hem beweerde mijn zoon te zijn na plastische chirurgie om zo mijn bedrijf over te nemen. Dat is niet gelukt! Door hem heb ik Bar ontmoet, met wie ik nu Charlie en Morris opvoed. Charlie is als mijn eigen dochter, ik houd enorm veel van haar. Met Morris heb ik wat minder tijd doorgebracht maar hij begint al te voelen als mijn eigen zoon!

Al met al; het vadergevoel is het beste gevoel ter wereld! Ik had het niet willen missen en door mijn kinderen ben ik volledig mens...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 16:26
Verwijderd
Ik wil wel kinderen denk ik, 2 of 3 Ik vind kinderen over het algemeen ook wel leuk, behalve als je van die kindjes in de buurt hebt die maar blijven schreeuwen, zo heel hoog en irritant. Of die ontzettend brutaal zijn.. Maar dat ligt denk ik ook wel aan de opvoeding die ze krijgen, als je ze gewoon leert hoe ze zich moeten gedragen en daar ook consequent in bent dan valt het misschien wel mee
Ik wil wel pas over een hele tijd kinderen, want ik wil nog veel gaan reizen, en dat gaat een beetje lastig als je baby'tjes moet gaan meenemen.. dus over minstens 10 jaar pas denk ik.
Opvoeden lijkt me wel leuk, hoewel er vast ook enorme nadelen aan vast zitten. Maar dat je ze jou eigen waarden en normen kan meegeven, en jou opvattingen, en nog meer zulke dingen. En het lijkt me ook wel mooi als je kinderen dan 20 jaar zijn, en je ziet dan dat het echt goede, fijne mensen zijn geworden
Het enige waar ik wel tegenop zie is bevallen..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 16:36
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 08-11-2003 @ 17:26:
Het enige waar ik wel tegenop zie is bevallen..
ach, het heeft ook positieve kanten, het maken 8)

en ontopic: 2 denk ik...meer niet (althans niet met opzet), omdat ik voor het principe per mensch hooguit 1 kind ben.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 17:12
annetjuh
annetjuh is offline
nee, ik wil geen kinderen. Ik kan dat nu niet echt zeggen. Maar ik wil ze in ieder geval niet voor de 30. Kwil nog tijd voor mezelf. Lekker reizen en veel geld verdienen. Als je daarna kinderen neemt kun je dan wat rustiger aan den. Al wil ik dat helemaal niet.
De enige redenen waarom ik geen kinderen wil is ook omdat je er veel tijd voor vrij moet maken en ik wil veel werken en veel leren in dat vak wat ik dan doe.
Ik wil namelijk graag een goeie job. Kwil eigen praktijk hebben later en kids vind ik op dit moment niet in m'n plaatje passen.
En wat maakt het uit ben nog maar 16
Oud 08-11-2003, 17:14
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Jef Alberts schreef op 08-11-2003 @ 17:25:
Ik zal het jullie maar zeggen; ik heb al een enorm stel kinderen en al had ik er maar één van hen niet gehad, dan was mijn leven enorm anders geweest!
Natuurlijk heb je wel eens wat last met ze. Mijn zoon Remco heeft met mijn vrouw geslapen en is nu in Amerika, om een oplossing te vinden voor zijn verlamming. Met mijn dochter Kim heb ik veel problemen gehad, toen ze met die irritante Marokkaan om ging, maar dat is allemaal nog goed gekomen.
Mijn zoon John kwam bij een auto-ongeluk om het leven en een vriend van hem beweerde mijn zoon te zijn na plastische chirurgie om zo mijn bedrijf over te nemen. Dat is niet gelukt! Door hem heb ik Bar ontmoet, met wie ik nu Charlie en Morris opvoed. Charlie is als mijn eigen dochter, ik houd enorm veel van haar. Met Morris heb ik wat minder tijd doorgebracht maar hij begint al te voelen als mijn eigen zoon!

Al met al; het vadergevoel is het beste gevoel ter wereld! Ik had het niet willen missen en door mijn kinderen ben ik volledig mens...
whatever!
niets snuttigst te doen
Oud 08-11-2003, 18:03
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:

ik ben het wel met nare eens
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 18:07
Verwijderd
Ik weet het niet zo goed.

Ik vind kinderen soms onwijs lief, schattig, adorable enzo. Ik denk dat ik, als ik geen kinderen neem, er altijd naar zal "verlangen" en me afvragen hoe het is om kids te hebben.

Maar aan de andere kant zitten er veel nadelen aan. Je hebt meteen vrijwel geen vrijheid meer, veel verantwoordelijkheid, je wordt afgemat en uitgezuigd.

Ik denk dat ik uiteindelijk wel een kind of kinderen neem, als ik rond de 30 ben ofzo. Gesetteled en dan gezellig kids en geen leven meer. Joehoe.

En dan wil ik natuurlijk een jongetje en een meisje.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 18:17
lana
lana is offline
nee.

Ik wil absoluut geen kinderen, ik heb ze ook nooit gewild.
Ik kan niet uitleggen waarom, maar god nee, ik wil nooit kinderen.
heb ook helemaal niets met kleine kinderen en baby's.

dat is hoe ik me nu voel, misschien uiteindelijk nog wel. maar waarschijnlijk niet.
Oud 08-11-2003, 18:19
Verwijderd
Citaat:
lana schreef op 08-11-2003 @ 19:17:
+ik vind dat ze te veel aandacht en tijd eisen, en ik geef eerlijk toe dat ik dat niet wil geven.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 18:37
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik heb er laatst heel lang over na zitten denken. Hoe wel ik vroeger altijd kinderen wilde hebben, wil ik ze nu niet meer.
Redenen:

- Ik wil veel gaan reizen en met kinderen word dat lastig(er).
- Ik kan niet met kinderen omgaan.
- Het kost veel geld.
- en ik wil gewoon veel vrijheid hebben.

Maar als m'n toekomstige vriendin/vrouw wel kinderen wil, kan ik best nog eens van gedachte veranderen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 19:36
Milan Verhagen
Milan Verhagen is offline
Citaat:
Jef Alberts schreef op 08-11-2003 @ 17:25:

Wat ben jij een fucking smeerlap zeg! Jij trekt je nu 's avonds af terwijl je aan Charlie denkt! BAH! Ik moet kotsen van je
Oud 08-11-2003, 20:15
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
ik heb geen idee eigenlijk, ik zie mezelf nog niet lopen met een kinderwagen.

ik vind de pure onschuld en eerlijkheid van kinderen heerlijk, ik vind kinderen leuk..maar ik weet niet of ik ooit kinderen wil.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 10:59
Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-11-2003 @ 16:16:
Weet je wat ook bij het leven hoort? Kritiek van anderen.
Ik vind anders dat bemoeien met andersmans privézaken niet iets dat bij je leven hoort. Alsof die mensen niks beters te doen hebben. Nee, dit vind ik niet onder kritiek vallen.
Oud 09-11-2003, 11:08
rodina
rodina is offline
Citaat:
lana schreef op 08-11-2003 @ 19:17:
nee.

dat is hoe ik me nu voel, misschien uiteindelijk nog wel. maar waarschijnlijk niet.
Oud 09-11-2003, 11:30
Verwijderd
Ik wil later wel kinderen denk ik, het liefst 2 of zelfs 3, want dan is het lekker gezellig Als ik nu bijvoorbeeld ruzie met m'n zusje heb, vind ik het jammer dat ik dan geen andere broer/zus heb waar ik dan mee om kan gaan.
Als ik later een man mocht vinden waarmee ik eventueel kinderen zou willen, zou ik ze niet voor m'n 30-ste nemen denk ik Beetje ouderwets misschien: ik wil wel eerst getrouwd zijn of een hele goeie relatie met een man hebben. Anders krijgen die kinderen daar nog last mee en dat wil ik ze niet aandoen. Bovendien ben ik dan wel 'gesettled' en ben ook klaar met m'n opleiding enzo. Ook sport ik op redelijk hoog niveau, en dat wil ik nog wel ff blijven doen.
Maar eerst maar eens een man vinden (al moeilijk genoeg...)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 11:37
Verwijderd
Ik twijfel. Ik weet ook wel dat het onmogelijk is dat ik nu al zelfstandig genoeg zou zijn om voor een kind te zorgen, maar ik wil alleen een kind op een moment dat ik van mijzelf weet dat ik ervoor kan zorgen, dat ik goed in mijn vel zit en inderdaad zelfstandig genoeg ben om met de verantwoordelijkheden om te gaan. Op het moment dat ik die kwaliteiten bezit, denk ik er wel nog een keer over na. Natuurlijk vind ik kinderen best leuk om te zien en allemaal, maar er zelf eentje hebben is toch een verhaal apart.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 12:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Vice schreef op 09-11-2003 @ 11:59:
Ik vind anders dat bemoeien met andersmans privézaken niet iets dat bij je leven hoort. Alsof die mensen niks beters te doen hebben. Nee, dit vind ik niet onder kritiek vallen.
kri·tiek1 (de ~ (v.), ~en)
1 uiting van afkeuring => commentaar

jij bepaalt de definities niet
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:01
Denise84
Denise84 is offline
Ja, ik wil zeker kinderen
Reageren

Regels voor berichten