Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2002, 09:11
==>Wunna<==
==>Wunna<== is offline
Ik heb nu een jaar en 5 maanden Pfeiffer en heb donderdag een intake-gesprek gehad in 't revalidatie centrum in tilburg. En heb er voor gekozen om daar 8 weken opgenomen te worden.
Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen.
Dus hebben jullie zelf in een revalidatie centrum gezeten of kennen jullie iemand, of weet je toevallig hoe dat allemaal gaat. Zouden jullie me er dan eventjes wat meer over willen vertellen.
Ik krijg binnen kort ook nog een gesprek met een psychologe om kennis te maken, dus dan kan ik ook nog dingen vragen.
Maar ik zou graag al een idee krijgen hoe dat allemaal daar gaat...
Bedankt alvast
Oud 23-04-2002, 11:11
ekki
ekki is offline
hmmz, nee, dat weet ik eigenlijk ook niet. wel interessant.

ik zou d'r wel 'ns meer over willen weten, aangezien ik in die sector wil gaan werken.

*nieuwsgierig is*
Oud 23-04-2002, 14:21
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
revalidatiecentrum??
daar ga je volgens mij heen als je een ongeluk heb gehad en je weer moet herstellen.
het zal wel...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 16:24
==>Wunna<==
==>Wunna<== is offline
Citaat:
crazy_ ella schreef:
revalidatiecentrum??
daar ga je volgens mij heen als je een ongeluk heb gehad en je weer moet herstellen.
het zal wel...
En daar ga je dus ook naar toe als je bv al heeel lang pfeiffer hebt en er niet meer van af komt..!!!
Oud 23-04-2002, 19:16
Mollusc
Mollusc is offline
Mijn moeder is vijf maanden in het revalidatiecentrum 'de Vogellanden' in Zwolle geweest, maar dat was wel een heel andere situatie. De reden was dat ze tien weken in coma had gelegen en haar spieren dus zolang helemaal geen beweging hadden gehad, en de twee maanden erna ook nog haast niet.
Hoe dan ook, als je denkt dat je iets hebt aan mijn verhaal over hoe het met mijn moeder ging in de Vogellanden, mail me maar. weekdiertje@yahoo.co.uk
Heb nu - sorry - niet zoveel tijd.

Mollusc
Oud 25-04-2002, 22:17
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
de vader van een klasgenoot van me heeft een of andere hoge functie in het revalidatiecentrum in Hoensbroek.
Oud 26-04-2002, 07:08
ekki
ekki is offline
en al intakegesprek gehad? hebben ze je een beetje voorbereid op wat je kon verwachten?
Oud 26-04-2002, 10:54
==>Wunna<==
==>Wunna<== is offline
Citaat:
ekki schreef:
en al intakegesprek gehad? hebben ze je een beetje voorbereid op wat je kon verwachten?
Nou ik had een week geleden (misschien zelfs wel twee weken) geleden een intake gesprek gehad, maar toen wist ik nog niet of ik daar opgenomen wilde worden of er 2 a 3 keer per week heen te gaan. Maar deze week heeft m'n vader de revalidatie arts gebeld en doorgegeven dat ik opgenomen wil worden.
En ze zouden het diezelfde dag nog bespreken in de vergadering ofzo.
En dan zou er waarschijnlijk binnen kort een afspraak komen waarin ik een rondleiding zou krijgen en voorgesteld zou worden aan 'de groep'.
En nu wacht ik dus al een tijdje op een foontje zodat ik ook weet wanneer ik opgenomen ga worden, en wanneer die afspraak is... .... dus ik ben errug benieuwd!!
Oud 26-04-2002, 15:58
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
goh bloempje ik wist niet dat jij dat had.
je moet er maar me leven,tis vast niet altijd makkelijk maarja het is niet anders.
op den duur krijgt iedereen zijn porsie narigheid..

maarja nu to the point.
ik heb een vriendin gehad die in heliomare(wijk aan zee) heeft gezeten na een operatie.
zij lag op een kamer met nog 4 andere kinderen(ze was toen 11 en is nu 17)
ze had een vaste dagindeling en ze kreeg ook therapie om haar spieren soepel te houden.
je kan niet zeggen dat ze er lopend uitkwam omdat ze een spierziekte heeft.
maar volgends mij heeft ze daar ook veel lol gehad
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 17:36
ekki
ekki is offline
Citaat:
.

.
wel een 'aangrijpend' verhaal op je website.

==>Wunna<==, succes enzo!
het is vast niet zo erg als je denkt!

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 12:22.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 20:09
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
Citaat:
. schreef:

.
gelukkig maar.
1 ding kan ik je zeggen:je krijgt wel karakter als je veel moet overwinnen
ik heb ook veel moeten overwinnen in mijn leven.
heb wat problemen met mijn fijne motoriek en heb dus veel moeten oefenen voordat ik kon schrijven.
nu kan ik leesbaar schrijven.
ik kon vroeger geen enkele bal vangen maar nu gaat het beter
met vechten en oefenen bereik je veel

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 12:22.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 10:27
==>Wunna<==
==>Wunna<== is offline
Dat is zeker een heel aangrijpend verhaal bloempjuh!! t is natuurlijk wel een hele andere reden dan waarom ik er zit... Maar ik ben errug benieuwd hoe 't allemaal bij mij zal gaan... En ik hoop dat 't gezellig wordt, en ik er weer helemaal gezond uit zal komen, want het heeft nu echt al veel te lang geduurt... Ik wil ook weer gewoon naar school kunnen. Ik blijf dit jaar al voor de 2x zitten. Maar aangezien ik geen zin had om 3 vwo voor de derde keer over te moeten doen, mocht ik ook naar 4 MAVO in september. Dus ik hoop dat ik dan weer 'gewoon' naar school kan. Want ik vind t al erg genoeg dat ik van VWO naar MAVO ben gegaan, dus dan wil ik volgend schooljaar wel graag gewoon m'n mavo diploma halen.. .Maar we merken wel hoe 't allemaal gaat lopen...
Oud 27-04-2002, 11:36
==>Wunna<==
==>Wunna<== is offline
Citaat:
bloempjuh schreef:
Veel succes, enne, als je een beetje een leuke groep mensen hebt is het vaak ook ontzettend gezellig hoor!
Dan hoop ik maar dat ik in een hele leuke groep kom, want anders ga ik toch wel behoorlijk heimwee krijgen denk ik (al zal ik dat zowiezo al wel zal hebben.. ) Ik ga er voor zorgen (proberen duzz..) dat t gewoon heel gezellig wordt
Oud 27-04-2002, 15:10
Janicha
Janicha is offline
Jaaaa, ik heb er gezeten, omdat ik een spierziekte heb, ik heb er daar mee leren omgaan, zeg maar...ik heb er drie maanden gezeten.

Een half jaar later mijn vriendin, die een ongeluk heeft gehad, en daarna mijn vriend (die ik daar pas ontmoette)

Het is dus zo`n beetje mn `stamkroeg` geworden Ik ga nog iedere maand voor controle en soms een maandje tussendoor om ff bij te komen van een ziekte aanval ofzo (dat mijn spieren ontzettend verslappen)

Het is gewoon heel gezellig, vind ik, ik heb er veel vrienden ontmoet. Natuurlijk is het niet allemaal fun, maar je moet ff doorbijten...... maak er het beste van, en succes!
Oud 27-04-2002, 15:42
==>Wunna<==
==>Wunna<== is offline
Bedankt voor je reactie..!! Dus dat is gewoon zo van 'gezellig ff met z'n alle naar t revalidatie centrum?'
Als ik 't zo allemaal hoor lijkt 't me niet meer zo erg om daar heen te moeten gaan. Dus bedankt allemaal..!!
Oud 27-04-2002, 16:58
==>Wunna<==
==>Wunna<== is offline
Citaat:
. schreef:

.
Hmm.. ja dat lijkt me idd niet echt lekker als ze heel de tijd foute diagnoses stellen, dan weet je al helemaal niet waar je aan toe bent..
Ik ben benieuwd hoe 't revalidatie centrum in Tilburg zal zijn... Ik zit nog steeds naast de foon te wachten tot ze nou bellen wanneer ik terecht kan of wanneer ik die rondleiding ofzo ga krijgen.. Maar ja,.. zal wel weer gedult hebben.. wat maken die paar weekjes uit op bijna anderhalf jaar he..?!

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 12:23.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten