Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2003, 12:21
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik snap er helemaal nix van. Ik heb gisteren nieuwe MP3'tjes gedownload, daar wilde ik dus een audio CD van branden, maar om een of andere vage reden geeft de Easy CD Creator een foutmelding.
Als ik in de betreffende map kijk waar de MP3'tjes instaat laat hij eerst alleen maar de WAV.- en WMV.-bestanden zijn, géén MP3-bestanden. Maar toen zag ik dat de intstelling "laat enkel en alleen CDDA-bestanden en audio bestanden zien" stond ingesteld in plaats van "laat alle bestanden zien". Ik veranderde die instelling en de MP3-files van die map kwamen dus in de lijst er bij te staan. Ik wil een MP3-file slepen naar de CD-lay-out maar dan geeft-ie een foutmelding:

Het bestand "(bestandnaam, doet er ff niet toe hoe het nummer heet).mp3" geeft een ongeldige bestandsextensie. Alleen de bestandsextensies .WAV en .MP3 zijn geldig. Selecteer een ander bestand.

Heel vaag. Hij zegt dus dat de extensie .mp3 ongeldig is, terwijl hij erna zegt dat .mp3 een van de geldige extensies is.
Ik kan dus geen MP3-files slepen naar de CD lay-out.

Nu vraag ik me af: wat is de oorzaak van dit probleem? Moet ik binnen de Easy CD Creator of ergens anders binnen mijn computer een of andere instelling veranderen

BTW: Vorige week heb ik een nieuwe Windows '98 setup moeten doen omdat het bestand SYSTEM.INI eraf was gegooid. Ik vermoed dat de nieuwe setup verband heeft met deze foutmelding, want voor de setup gaf de Easy CD Creator deze foutmelding dus niet. De laatste keer dat ik de CD Creator nog heb gebruikt voordat ik deze foutmelding kreeg is ruim een week voor de Windows setup geweest.

Vraag: wat moet ik nu veranderen zodat ik deze foutmelding ongedaan kan maken en weer gewoon audio CD's van MP3-files kan branden? Is het door de setup een andere instelling die de fout veroorzaakt? Moet ik een andere versie van de CD Creator downloaden om het probleem op te lossen? Zeg het maar, want ik snap er nix van.

BTW: Ik heb van Easy CD Creator de Versie 4.0.

Laatst gewijzigd op 10-11-2003 om 12:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2003, 12:28
Verwijderd
Verander eens de extensie naar .MP3 ipv .mp3

En gebruik Nero stukken beter..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 18:37
desiree1986
desiree1986 is offline
Over dat laatste kan ik niet antwoorden maar een nadeel van nero vind ik wel dat mp3's en wma's niet op 1 cd tegelijk gebrand kunnen worden..
Oud 10-11-2003, 19:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
********** schreef op 10-11-2003 @ 13:28:
Verander eens de extensie naar .MP3 ipv .mp3

En gebruik Nero stukken beter..
En hoe stel je dat dat in bij de Easy CD Creator?

BTW: Wat is Nero?

BTW: ik brand nooit mp3-bestanden en WMV-bestanden samen op 1 CD.

sorry, weet er niet veel van, maar dat heb ik al eerder aangegeven op dit deelforum als ik een probleem had met de computer...
Oud 11-11-2003, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 10-11-2003 @ 20:42:
En hoe stel je dat dat in bij de Easy CD Creator?

BTW: Wat is Nero?

BTW: ik brand nooit mp3-bestanden en WMV-bestanden samen op 1 CD.

sorry, weet er niet veel van, maar dat heb ik al eerder aangegeven op dit deelforum als ik een probleem had met de computer...
Nero, zover ik weet hjet meest gebruikte brand programma, vind het zelf ook erg fijn.
Vroeger ook Easy CD Creater gehad, maar dat was maar voor korte duur.

En niks instellen, gewoon de filename veranderen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 10:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
desiree1986 schreef op 10-11-2003 @ 19:37:
Over dat laatste kan ik niet antwoorden maar een nadeel van nero vind ik wel dat mp3's en wma's niet op 1 cd tegelijk gebrand kunnen worden..
Jawel. Je hebt mogelijk wel de WMA plugin nodig, om WMA te extracten naar uncompressed PCM audio (CD-DA).
Oud 11-11-2003, 14:36
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Kijk, dit gebeurt er dus als ik MP3-files probeer te slepen:

Maar goed, ik had nog nooit van Nero gehoord, wist niet dat het een ander brandprogramma was, maar goed dan ga ik maar proberen een versie daarvan te downen en te installeren. Heb al de CD Creator verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat hielp nix.
Oud 11-11-2003, 14:56
Verwijderd
Heb je wel gedaan wat ik zei dan?
(nee dus..(
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
********** schreef op 11-11-2003 @ 15:56:
Heb je wel gedaan wat ik zei dan?
(nee dus..(
Hoe doe je dat dan?

(die vraag stel ik in dit topic voor de tweede keer al trouwens)
Oud 11-11-2003, 17:54
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 11-11-2003 @ 17:48:
Hoe doe je dat dan?

(die vraag stel ik in dit topic voor de tweede keer al trouwens)
Let op de hoofdletters!!! Dan snap je het wel..
Oud 12-11-2003, 10:33
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-11-2003 @ 18:54:
Let op de hoofdletters!!! Dan snap je het wel..
Volgens mij is er geen verschil hoor tussen .mp3 en .MP3
Maar goed, deze week komt er toch een vent van het werk van mijn pa er naar kijken, als niemand me hier uitlegt hoe ik dit probleem kan oplossen, doet hij het wel.
Oud 12-11-2003, 12:51
Gimme more beer
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 12-11-2003 @ 11:33:
Volgens mij is er geen verschil hoor tussen .mp3 en .MP3
Maar goed, deze week komt er toch een vent van het werk van mijn pa er naar kijken, als niemand me hier uitlegt hoe ik dit probleem kan oplossen, doet hij het wel.
Argh, dat bedoelt hij nou juist... Als je het niet probeert kun je het ook niet weten...
Oud 12-11-2003, 19:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-11-2003 @ 13:51:
Argh, dat bedoelt hij nou juist... Als je het niet probeert kun je het ook niet weten...
Oke ik wil het wel proberen, maar hoe verander ik dan de extensie van .mp3 naar .MP3??? (voor de derde keer) Als jullie dat ff kunnen uitleggen... graag...
Oud 12-11-2003, 23:02
twim
twim is offline
in dos met ren

vb. C:\>ren mroizo.mp3 mroizo.MP3

natuurlijk wel in het goed path staan

succes ermee.

p.s. als ik een brand programma was. zou ik ook weigeren zo'n tracks te branden
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 23:29
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
je kunt ook wildcards gebruiken, als je veel mp3s moet branden.

ren *.mp3 *.MP3
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 12-11-2003 @ 20:45:
Oke ik wil het wel proberen, maar hoe verander ik dan de extensie van .mp3 naar .MP3??? (voor de derde keer) Als jullie dat ff kunnen uitleggen... graag...
Je kunt toch wel een file renamen

Neem gewoon Nero, easy cd creator is gewoon een rul programma.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 15:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Neophyte schreef op 13-11-2003 @ 00:02:
in dos met ren

vb. C:\>ren mroizo.mp3 mroizo.MP3

natuurlijk wel in het goed path staan

succes ermee.

p.s. als ik een brand programma was. zou ik ook weigeren zo'n tracks te branden
Ok zal eens proberen.

En als het niet lukt is er altijd nog Nero die kun je zeker gewoon downen van www.nero.com / www.download.com
Oud 13-11-2003, 16:31
Gimme more beer
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 13-11-2003 @ 16:15:
Ok zal eens proberen.

En als het niet lukt is er altijd nog Nero die kun je zeker gewoon downen van www.nero.com / www.download.com
Je kunt ook gewoon rechtermuisknop -> rename gebruiken ...
Oud 13-11-2003, 16:51
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
of op f2 drukken maar om dat nou bij 20 mp3tjes te doen, nou nee. het handige van computers is zegmaar dat je dingen niet allemaal handmatig hoeft te doen, maar daar kom je nog wel achter.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 14:21
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 13-11-2003 @ 17:51:
of op f2 drukken maar om dat nou bij 20 mp3tjes te doen, nou nee. het handige van computers is zegmaar dat je dingen niet allemaal handmatig hoeft te doen, maar daar kom je nog wel achter.
20? Maak er maar 50 ongeveer van heb zoveel gedownd dat het op 3 CD's mot
Reageren

Regels voor berichten