Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2003, 14:59
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Godverdergodver....

Elke keer als ik me pc opstart krijg ik een msgsrv32.exe error,
ik kan dan kiezen tussen sluiten en negeren, aangezien negeren niet werkt kies ik sluiten, dan krijg ik nog zoon error, met betrekking tot setupx.dll en als ik die sluit blijft me computer hangen.
Ik heb ondertussen alles uitgeprobeerd wat ik zelf kan, maar ik geef het op.... iemand ervaring hiermee of een idee? Want ik heb die #()&)_#$& PC wel nodig....
Oud 10-11-2003, 15:04
DopeBean
DopeBean is offline
msn of windows opnieuw installeren of op msnstuff.nl staan wel wat files die misschien belangrijk zijn
Oud 10-11-2003, 15:11
Verwijderd
http://support.microsoft.com/default...b;en-us;188803

Zie daar een mogelijke oplossing.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 15:12
Verwijderd
Citaat:
DopeBean schreef op 10-11-2003 @ 16:04:
msn of windows opnieuw installeren of op msnstuff.nl staan wel wat files die misschien belangrijk zijn
Hoe link je dit aan MSN?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 15:18
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 10-11-2003 @ 16:11:
http://support.microsoft.com/default...b;en-us;188803

Zie daar een mogelijke oplossing.
mogelijke, maar niet de goeie

zelfs in safe mode kom ik me pc niet meer in.... en het ligt niet aan me soundcard ben ik bijna zeker van... ik moet de oplossing dus via DOS voor elkaar krijgen.

Ik heb al geprobeerd msgsrv32.exe te renamen naar iets anders en dan op te starten, maar dat werkt niet. IK heb ook al via flop de msgsrv32.exe van me vaders pc naar me eigen gekopieerd, hielp ook niet, dus tsjah...

Maar ik wil me pc nog niet formatteren en herinstalleren aangezien er nog belangerijke bestanden voor school op staan, en dat opsporen en kopieren via DOS is kut....

Laatst gewijzigd op 10-11-2003 om 15:20.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Inf3sted Funk schreef op 10-11-2003 @ 16:18:
mogelijke, maar niet de goeie

zelfs in safe mode kom ik me pc niet meer in.... en het ligt niet aan me soundcard ben ik bijna zeker van... ik moet de oplossing dus via DOS voor elkaar krijgen.

Ik heb al geprobeerd msgsrv32.exe te renamen naar iets anders en dan op te starten, maar dat werkt niet. IK heb ook al via flop de msgsrv32.exe van me vaders pc naar me eigen gekopieerd, hielp ook niet, dus tsjah...

Maar ik wil me pc nog niet formatteren en herinstalleren aangezien er nog belangerijke bestanden voor school op staan, en dat opsporen en kopieren via DOS is kut....
Heb je toevallig een C-Media Sound Pro CMI8330 chip? Dan is 't waarschijnlijk dat 't daar wèl aan ligt. Echt andere concrete oorzaken kan ik nergens vinden, namelijk. Nja, Norton Antivirus schijnt ook een handje te hebben van MSGSRV32.EXE-foutmeldingen. Maar het moge zolangzamerhand een ABF (Algemeen Bekend Feit, red.) zijn dat Norton-software voor Win32 uitermate evil is.

http://support.microsoft.com/default...;EN-US;q192926

Daar kun je overigens vinden hoe je tòch een cleane safe boot doet. Maar gezien de hoeveelheid werk ben je misschien sneller klaar met een volledige herinstallatie.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 07:01
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Goed..... ik heb waarschijnlijk een virus of iets dergelijks, aangezien me complete D:\ is verneukt, alles hernoemd is en in nieuwe folders gepleurd en ik heb ook een volstrekt nutteloze E:\ en F:\ schijf op de koop toe bij gekregen. Waarschijnlijk ben ik dus al me Mp3's kwijt die op de D:\ stonden... Yay....!

Naja me PC doet het iig weer (min of meer), dus thnx voor de help
Oud 11-11-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Inf3sted Funk schreef op 10-11-2003 @ 16:18:

waaaaah! ik heb EXACT hetzelfde probleem, enige verschil is dat ik nog wél in de veilige modus kom. Ik heb compaq gebeld, en zij zeggen ook dat je gewoon windows opnieuw moet installen, ja, ammehoela!

Heb je toevallig Norton systemworks geïnstalleerd? Na die install (die niet helemaal klaar was) ging ie raar doen.

de file msgsrv.exe heeft trouwens te maken met msn inderdaad, of met een messenger-service in windows, volgens mijn goede-vriend-als-mn-pc-het-niet-doet...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 10-11-2003 @ 20:46:
Maar het moge zolangzamerhand een ABF (Algemeen Bekend Feit, red.) zijn dat Norton-software voor Win32 uitermate evil is.
Op mijn andere compaq-pctje wilde norton systemworks prima installeren... vreemd.

Is het verstandig om na de schone install nog eens te proberen om Norton te installen, of roepen jullie dan allemaal nee...?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-11-2003 @ 14:17:
de file msgsrv.exe heeft trouwens te maken met msn inderdaad, of met een messenger-service in windows, volgens mijn goede-vriend-als-mn-pc-het-niet-doet...
Wrong. MSGSRV32 dient voor communicatie tussen plug 'n pray devices en communicatie tussen programma's/services in Windows. Het "cement" van Windows, dus. Heeft niets met MSN of Windows Messenger te maken.

Oh, misschien nog een andere mogelijke oplossing (buiten het mogelijke driverconflict m.b.t. de geluidskaart); schakel APM eens uit, of update je BIOS.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-11-2003 @ 14:21:
Op mijn andere compaq-pctje wilde norton systemworks prima installeren... vreemd.

Is het verstandig om na de schone install nog eens te proberen om Norton te installen, of roepen jullie dan allemaal nee...?
Norton voor Windows is pure bagger. Traag, bloated, instabiel. Neem liever Panda, AVK 12 of BitDefender. Deze kwamen goed uit de bus bij een test van Computer Technik.

www.gdata.de
www.bitdefender.nl
www.pandasoftware.com
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 11-11-2003 @ 20:17:
Wrong. MSGSRV32 dient voor communicatie tussen plug 'n pray devices en communicatie tussen programma's/services in Windows. Het "cement" van Windows, dus. Heeft niets met MSN of Windows Messenger te maken.

Oh, misschien nog een andere mogelijke oplossing (buiten het mogelijke driverconflict m.b.t. de geluidskaart); schakel APM eens uit, of update je BIOS.
Hm...

Compaq zei doodleuk: "Dan moet je je pc formatteren" dus dat heb ik gedaan, en nu ben ik (heel fijn) mijn complete c-schijf kwijt (ik heb alleen de c als harde schijf), behalve dat wat op diskettes paste (mijn documenten.)
Dus mn pctje ziet er heel zielig leeg uit .
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-11-2003 @ 11:17:
Hm...

Compaq zei doodleuk: "Dan moet je je pc formatteren" dus dat heb ik gedaan, en nu ben ik (heel fijn) mijn complete c-schijf kwijt (ik heb alleen de c als harde schijf), behalve dat wat op diskettes paste (mijn documenten.)
ja, dat je niet meerdere partities hebt is je eigen schuld,
en wie probeet er nou ook te bacjkuppen op floppies

zet het op een andere PC, je hebt toch internet?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 12-11-2003 @ 11:30:
ja, dat je niet meerdere partities hebt is je eigen schuld,
en wie probeet er nou ook te bacjkuppen op floppies

zet het op een andere PC, je hebt toch internet?
helaas kan ik in de veilige modus niet op mn lannetwerkje komen.

Ach, behalve mn mail in outlook express mis ik niet echt veel hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-11-2003 @ 11:17:
Hm...

Jij luistert eerder naar Compraq-helldeskers dan naar de pro's hier? Tsk.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 12-11-2003 @ 22:07:
Jij luistert eerder naar Compraq-helldeskers dan naar de pro's hier? Tsk.
ik kon niet veel anders, en ik had mn pc nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten