![]() |
|
'Arafat gebruikt Palestijns budget verkeerd'
Dinsdag 11 november 2003 De Palestijnse leider Arafat beschikt persoonlijk over ongeveer 8% van de totale jaarbegroting van de Palestijnse Autoriteit. 65 miljoen euro Het gaat dan om ongeveer 65 miljoen euro, aldus de Israëlische krant Haaretz. Het dagblad zegt zich te baseren op onderzoek van het Internationaal Monetair Fonds IMF. IMF Het IMF stelde vast dat Arafat zijn geld voor ongeveer de helft besteedt aan betalingen van 'organisaties en individuen', waarvan een deel weer tot de politieke achterban van de president behoort. Wie de ontvangers van het geld precies zijn, is voor het IMF niet te achterhalen. Ministeries Volgens het IMF moet hieraan een einde komen. Het budget van Arafat zou alleen bestemd moeten zijn voor de personele kosten van zijn staf en voor zijn kantoor. Alle andere financiële overdrachten zouden gewoon via de ministeries moeten gaan, vindt het IMF. Veiligheidsdiensten De rapportage wijst ook op de Palestijnse veiligheidsdiensten, waarvan al bekend is dat een deel van deze diensten direct onder Arafat vallen en ook door hem alleen betaald worden. Volgens het IMF beloopt het aantal medewerkers van de veiligheidsdiensten 56.129. Dat zijn er bijna 20.000 meer dan het aantal dat staat vermeld in de Oslo Akkoorden uit 1993, die de komst van de Palestijnse Autoriteit regelden. bron ------------ Terugbetalen MET rente aan t IMF. ![]() En waarom wordt t eigenlijk aan Arafat gegeven en niet aan een onafhankelijke organisatie (NGO) die dit bedrag vervolgens daar besteed, waar het het hardst nodig is? Ik snap niet dat wereldwijde organisaties zo oerdom kunnen zijn om direct aan leiders geld te geven ![]()
|
![]() |
|
Artikel Ha'aretz:
Last Update: 11/11/2003 11:52 IMF report: 8% of PA budget at Arafat's sole discretion By Arnon Regular, Haaretz Correspondent Some 8 percent of the Palestinian Authority's budget is managed by a single individual, PA Chairman Yasser Arafat, according to an official report compiled by the International Monetary Fund. Under the heading "Economic Performance and Reforms under Conflict Conditions," the IMF document, based on data provided by the PA, describes the financial management of the PA since its establishment in 1995 and through to the outbreak of the Al-Aqsa Intifada in 2000. The figures show, among other things, that some $900 million in PA revenues "disappeared" during the period in question and was transferred from the Palestinian Finance Ministry to unknown destinations. According to the report, the 2003 budget for Arafat's office totaled $74 million, of which a sum of $34 million is listed as "transfers" that the chairman uses to pay "organizations" and "individuals," as the report puts it. The report describes the management of Arafat's budget as follows: "The president assumes the prerogative of providing aid to various organizations and individuals. Some of them have legitimate claims, but have fallen through the safety net and have no recourse other than appealing to the president. These include students seeking scholarships abroad, patients seeking specialized medical care abroad, and people who have lost all their assets and livelihood during the conflict. "However, other claimants and organizations are part of politically favored networks who should not be getting such grants under any criterion. This inevitably raises questions and suspicions which are inconsistent with accountable and transparent public finance systems (unless all transfers and beneficiaries are published). "The solution is simple. The president's budget should only cover the president's staff and operational expenses. All transfers should be spun off to the respective ministries for education, health and social affairs." The report, which was distributed among the delegations that attended the IMF's annual conference in Abu Dhabi a month and a half ago, does not name the recipients of the funds, but those privy to Arafat's office procedures are at least aware of the manner in which some of the money is allocated: Fatah activists and various associates submit requests; and the chairman approves them personally. The donor countries and organizations that are monitoring the reforms in the PA define "safety net" as the terms under which funds are transferred to the PA so as to ensure that they are not then used to finance terror activities or further unworthy goals. The report reveals, however, that it is impossible to keep track of the funds listed as "the president's budget." The document calls on Arafat to reveal the names of the beneficiaries, but does not pose an ultimatum. The IMF report also reveals, for the first time, the official number of security personnel registered as receiving wages from the PA - 56,128, almost 20,000 more than the number that appears in the Oslo Accords. The document criticizes the fact that some of the security personnel receive their wages in cash through the heads of the various security mechanisms. Bron En hier vind je het rapport van IMF in PDF-bestand
|
![]() |
Ik ben uiterst tervreden dat er nog eens een topic wordt begonnen met een argument tegen een Palestijn, want dat gebeurt niet vaak. Even terzake: Arafat misbruikt het geld dat hij ontvangt. Dat heb ik al zoveel keer gezegd, maar zolang er geen zogenaamde bron is, gelooft men mij niet. Dus hier heb je een bron. Dit is een feit. Arafat misbruikt zijn geld. Zoals Gatara zegt, dat geld moet naar een onafhankelijk organisatie die het geld wel nuttig zou gebruiken.
|
![]() |
||
Citaat:
|
sorry dat ik het zeg hoor, maar dit topic en deze http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1 zijn een beetje hetzelfde he? athans het komt altijd weer op hetzelfde neer.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Arafat mag die miljoenen lekker houden, onder voorwaarde dat ie met z'n aanhang naar een afgelegen plaats verkast en zich koest houdt. M.a.w: een gouden handdruk voor Arafat voor z'n 'bewezen diensten.' De beste man zit er nu te lang en is te zeer verblind door allerlei randzaken dat hij niet meer goed kan functioneren.
Bij de eerstvolgende verkiezingen verdwijnt Ariel Sharon hopelijk ook, dan is er al een wat beter klimaat geschapen voor hernieuwe pogingen tot het sluiten van vrede. Oh ja, ik las in de Metro ( ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() De situatie voor de Palestijnen is inderdaad bartriest en als je dan leest zwart op wit dat Arafat veel geld in eigen zak of die van zn maatjes steekt, dan ![]() Wat Israel zou kunnen doen ![]() Maar dat zie ik de regering Sharon eerlijk gezegd niet doen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als die joodjes die palastijntjes niet zo zouden pesten, dan zouden veel van die palastijntjes geen dode joodjes willen zien. Trouwens, iemand moet die arme kneusjes toch helpen. |
![]() |
|
Laten we het in ieder geval wel helder hebben dat Isra¨el een gevaarlijker terrorist is dan al die islamitische semtex-hobby-clubjes bij elkaar. Dat de 'joodjes' zich nog steeds het uitverkoren volk voelen (en daarom geen tegenstand dulden en nooit genoeg zullen meegeven in vredesbesprekingen met de 'vijand') en zich nog steeds zielig vinden vanwege de holocaust (hulde aan Gretta Duisenberg om haar uitingen hierover) zal de oorzaak blijken van dit voortslepende drama.
|
![]() |
||||
Citaat:
Wat is het logisch verband tussen zich het uitverkoren volk vinden (omdat dat in het heilige boek staat, overigens) en geen tegenstand dulden en niet mee willen doen aan vredesbesprekingen? Citaat:
En terecht. t had niet mogen gebeuren. Citaat:
Welke uitingen van haar?
|
[QUOTE]Gatara schreef op 11-11-2003 @ 21:12:
Wat is het logisch verband tussen zich het uitverkoren volk vinden (omdat dat in het heilige boek staat, overigens) en geen tegenstand dulden en niet mee willen doen aan vredesbesprekingen? Daaruit vloeit een verkeerd soort arrogantie, het 'Altijd Gelijk Hebben', wat werd bevestigd door de stichting van de staat zelf, ten koste van de Palestijnen. Het is al een schandaal op zich dat Israel zich niet verrot schaamt voor de gebeurtenissen in 1948 alleen al. Het had inderdaad niet moeten gebeuren, die holocaust. Jammer dat Israeli's met hun wandaden in de vluchtelingenkampen en hun militair gepronk situaties cre¨eerden die verdomd dicht in de buurt kwamen/komen van omstandigheden tijdens de holocaust. En jezelf dan nog zielig vinden, hoe halen ze het in hun hoofd. Over Gretta Duisenberg: ze heeft gewoon gelijk, lees maar wat willekeurige recente interviews met haar. |
![]() |
|
opgeroth: http://www.eajg.nl/
Oftewel: Een Ander Joods Geluid. Want om nu een heel volk over 1 kam te scheren, vind ik echt te ver gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb echt soms de neiging om naar dat land te gaan en dan ze beiden een oorvijg te geven en ze even door elkaar te rammelen, zo van: HALLLLOOOO, wakker worden! Zie je dan niet dat door jullie kinderachtige idioterie er alleen maar meer slachtoffers vallen? en dan zou ik hun geld opeisen en het nuttig gebruiken voor huizenbouw, scholenbouw en op 1 of andere manier werkgelegenheid creeren, dmv melkertbanen ofzo ![]() En als de structuur eenmaal daar is, ga ik weg en mogen ze weer hun gang gaan. ![]() Zo en nu moet ik zelf eens even snel wakker worden ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oh nee, dan wordt je platgereden door Israëlische bulldozers. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk, ze worden al bang voor me: ![]() Palestijnse verkiezingen in 2004 RAMALLAH De nieuwe Palestijnse premier Qurei heeft verkiezingen aangekondigd voor juni volgend jaar.Hij streeft ook op korte termijn naar een bestand met Israël.Qurei kondigde dat aan in het Palestijnse parlement dat kort daarvoor zijn vertrouwen gaf aan Qureis kabinet. De Palestijnse leider Arafat riep in het parlement de Palestijnen op om een eind te maken aan de geweldsspiraal.De Israëlische bevolking heeft ook recht op veiligheid,zei Yasser Arafat. De Israëlische regering hecht geen waarde aan Arafats woorden."In de ene hand houdt hij een olijfblad,in de andere een bom",aldus een woordvoerder. http://teletekst.nos.nl/tekst/125-01.html
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
(Btw. Jammer dat die vrouw Gretta Duisenberg niet is ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Toch? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Stoort het je ook dat de Joodse soldaten Palestijnen belemmeren naar hun werk te gaan??? En je hoeft niet voor mij te denken.
|||
Verwijderd
|
Gatara schreef op 12-11-2003 @ 12:42:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Even voor de duidelijkheid: Ik ben noch pro-Palestijns, noch pro-Israëlisch. |
![]() |
||
Citaat:
hij weet niet hoe hij t volk moet bespelen -> daar is tactiek voor nodig. blijkbaar heeft ie daar geen kaas van gegeten.
|
![]() |
Stelling: israel is een bedreiging voor de wereldvrede
plz help mij ik moet debat houden , 2 andere hebben al VOOR gekozen dus moet ik maar tegen ![]() maar iig weten jullie argumenten tegen??? ook argumenten voor graag dan weet ik wat me te wachten staat (ik had een nieuwe topic gemaakt maar die word op slot gedaan dus moest ik hier maar nog een keer)
||
![]() |
Citaat:
|
Israel als huidig beleid of het bestaan van Israel ueberhaupt?
In principe is het bestaan van Israel een doorn in het oog van veel Arabische landen; dus in dat opzicht is het bestaan zelf niet bevordelijk voor de wereldvrede. Aan de andere kant: kom op, Israel bestaat al zo lang, accepteer nu maar gewoon dat ze je buren zijn en voordat Israel bestond was de Arabische wereld ook niet zoals het nu eruit ziet, dus m.a.w.: grenzen en tijden veranderen. Als het bestaan van Israel door o.a. de Arabische wereld geaccepteerd wordt (Iran moet dat nog doen), dan is dat in ieder geval geen gevaar meer. Nu dan het beleid: de Arabische wereld hoewel de Arabische wereld zelf geen ene flikker doet aan het welzijn van de gewone Palestijnse burger, halen ze de gewone Palestijnse burger wel aan als onderdrukte. In zekere zin zijn ze dat ook, maar dat hoeft dan niet te betekenen dat je terroristische groeperingen gaat steunen (/me kijkt met een schuin oog naar Iran) en er voor zorgt dat de combinatie Hamas-Arafat lekker blijft bestaan; niet realiserend dat dit alleen maar slechter is voor de gewone Palestijnse burger. Israel Israel zou zich op zo'n manier moeten opstellen dat ze het beste voorhebben met hun vooralsnog Palestijnse inwoners en geen bevoorrechte posities geven aan orthodoxe joden en nederzettingen in de bezette gebieden niet toelaten. Het hardhandig optreden tegen (wel terecht; alleen de manier waarop niet) Palestijnse terreurorganisaties, maar ook burgers zal weinig sympathie blijven opbrengen voor het beleid dat Israel nu voert. Ook het bouwen van een scheidingswand door deels een muur, deels een hek en deels beiden - en daar naar verhouding weinig voor teruggeven aan de te lijden schade voor de Palestijnen, wekt weerzin op. Als ze nu op z'n minst projecten zouden opstarten, waarmee ze de Palestijnse bevolking direct zouden helpen, zouden ze meer sympathie krijgen. Palestijnen: Arafat moet weg of alle banden loslaten met organisaties als de Hamas. En er moet snel een democratisering komen (juni 2004 zouden er verkiezingen zijn.. hoera..). Het geld wat bestemd is voor de Palestijnse burgers en gegeven wordt door o.a. de EU moet niet direct gegeven worden aan Arafat en kornuiten, maar aan onafhankelijke organisaties (NGO's - niet gouvernmentele organisaties), zodat het geld in ieder geval juist terecht komt en niet - zoals bleek uit een rapport van het IMF - in de zakken van wijle Mr. Arafat. In het kort dus met andere woorden: Nee, Israel alleen vormt geen bedreiging voor de wereldvrede. Het zou te makkelijk zijn 1 land of regering de schuld te geven van het verneuken van de wereldvrede. Waar oorlog is, hebben in ieder geval meer dan 1 schuld. Dus ook de Arabische wereld wat betreft hun beleid ten opzichte van Israel en de Palestijnse autoriteiten zijn een bedreiging voor de wereldvrede.
||
![]() |
Citaat:
PS: hebben je ouders je zodanig gebrainwashed dat je niet meer voor jezelf kunt nadenken???? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |