![]() |
|
Verwijderd
|
vergeet niet dat je pens als laatste weggaat, na veel conditietraining... daar zijn nl. je vetreserves opgeslagen.
Kijk maar eens op www.ehf-group.com, waarschijnlijk hebben ze daar wel zinnige info voor je. Succes |
![]() |
|
![]() |
Vet verbrand je over je gehele lichaam, dus niet alleen rond je buik. Het beste om vet te verbranden is powerwalken.. stevig doorwandelen dus. Dit moet je doen op 55 tot 65% van je maximale hartslag. Ik denk dat in de praktijk veelal een snelheid van 6 kilometer per uur gebruikt kan worden. Door de helling wat steiler in te stellen verbrand je nog meer vet.
Dus: loopband is het beste apparaat waarschijnlijk, hoewel je dit ook makkelijk buiten kunt doen. Overigens liefst op een lege maag trainen, dus bij voorkeur 's ochtends direct beginnen als je je bed uit komt. En niet korter dan een half uur! Laatst gewijzigd op 12-11-2003 om 14:35. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Uiteraard kan je ook minder snel roeien en minder snel fietsen, maar dan werk je ook minder aan je lichaam.
|
![]() |
Allerbeste is inderdaad het powerwalken dat hierboven al vermeld staat.
Wanneer je gewicht/vet wil verliezen moet je ook vooral letten op wat je eet. Je geeft zelf aan dat je snel vet opslaat. Ok, zo ben je aangelegd. Maar daarmee kun je al een hoop veranderen. Daarnaast wil je kiezen uit 2 apparaten, hometrainer of roeiapparaat. Het snelste resultaat krijg je bij het trainen op een roeiapparaat, omdat je daar meer spieren inzet. Dit moet je dan wel doen op een vrij laag intensiviteits niveau en langer dan een half uur. Op een hometrainer verlies je minder snel vet, maar het is wel makkelijker vol te houden.
|
![]() |
roeien is niet iets waar je echt veel van afvalt. tenminste, als ik dat doe, dan zweet ik echt geen druppeltje en verbruik ik dus ook niet veel energie. (en ik heb m op de hoogste stand staan).
heb je er niet voor over om naar de sportschool te gaan? verschillende oefeningen doen is veel beter dan allerlei oefeningen. hardlopen is trouwens ook wel goed, maar je moet dan wel je bovenbenen goed ontwikkelen omdat je anders last krijgt van knieblessures. welk apparaat nou het beste is weet ik niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hardlopen heeft pas nut als je het langer doet dan 25 minuten, omdat je eerst een deel van je energiereserves verbrandt.
|
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik zet het hier toch maar even neer.
Een half jaar geleden wilde ik ook een paar kilo's kwijtraken, en toen ben ik begonnen met fietsen. Ik moet zeggen dat het bij mij erg veel geholpen heeft. Ik heb er in totaal 9 kilo mee verloren (meer hoefde en wilde ik ook niet kwijt). Het is inderdaad wel zo dat je toch een bepaalde snelheid op de hometrainer moet bereiken wil je er effect mee hebben. Als je met een snelheid van 5 kilometer per uur fietst schiet het natuurlijk niet erg op. Ook best wel fijn is dat je tijdens het fietsen andere dingen kunt doen, zoals tv kijken, film kijken of muziek luisteren (dan is het ook makkelijker vol te houden). Als het dan ook aan mij zou liggen, zou ik voor het fietsen kiezen. Maar ja, de keus is nog altijd aan jou. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(9 kilo vind ik best veel namelijk, dus deed je het dan elke dag ofzo?)
||
Citaat:
Ik fietste dan meestal tot ik de 26 kilometer had bereikt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hoeveel dagen/weken/maanden deed je er over? want ik vind het behoorlijk knap. ontopic: ik denk dat fietsen beter helpt. ik ben al een aantal kilo afgevallen door het naar school fietsen. |
![]() |
||
Citaat:
Veel water drinken helpt ook heel veel. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hm, nou ga ik toch even lekker tegen de mensen in die zeggen dat fietsen het effectiefst is, want dat is namelijk niet zo. Roeien is effectiever, omdat je dan meer calorieën verbrand.
Ik heb het niet bedacht, mijn moeder heeft het toevallig laatst nagevraagd op de sportschool. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk toch dat ik voor de roeitrainer ga - fietsen lijkt me maar saai, bovendien krijg ik last van m'n ballen als ik lang op een zadel zit, hoe duur zijn die roeikrengen ongeveer? |
![]() |
|
![]() |
Als je daadwerkelijk af wilt vallen is het net zo belangrijk je dieet aan te passen als te sporten. Ik meen me een topic over frituren te herinneren, dat is natuurlijk een big no-no als je dat vet kwijt wilt raken
![]() Het komt er op neer minder calorieen binnen te krijgen dan je verbrandt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heb je gelijk in. Ik ben ook al enigszins geminderd. Ik grijp minder snel naar een zak chips of ga even langs de Burger King wanneer ik honger heb. Ik trek nu eerder een pak karnemelk open en drink dat in zijn geheel leeg of smeer boterhammen met smeerkaas. De alcohol wil ik niet opgeven though. Dat is essentiëel. Maar het zal denk ik al veel schelen om niet zoveel tussendoortjes te nemen - croissantjes ham/kaas, gebakken eieren met spek, hamburgers etc (en dat allemaal om negen uur 'morgens, nog vóor college
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Daar schijnen de meningen over te verschillen...ik heb wel eens extreme verhalen gehoord van iemand die van mening was dat het eten van een vette loempia en het drinken van een biertje tegelijkertijd kon leiden tot een spontaan hartinfarct. Nu geloof ik daar geen drol van eigenlijk...hoe zou het komen dat het samen sneller gaat dan?
|
![]() |
||
Ik meen ergens gelezen te hebben dat energie eerder als vet op wordt geslagen tijdens het nuttigen van bier.. maar kan het niet terugvinden, het enige wat ik vind is dit:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik zou echt géén apparaat aanschaffen.
Dat is echt doodsaai! Je begint met goede moed, ontzettend enthousiast, maaar na 5 weken staat dat ding te verstoffen en trek je een biertje open. Je kunt het beste iemand zoeken, waarmee je 2 a 3x per week gaat rennen/powerwalken. Je woont in een rustige omgeving, dus je kunt lekker door de weilanden rennen. Kan je natuurlijk ook alleen doen, maar met een tweede persoon erbij, hou je elkaar gemotiveerd.
|
met roeien gebruik je de meeste spiergroepen, op zwemmen na
met roeien verbruik je het meeste vermogen, op langlaufen na roeien is cool ![]() het zijn dure apparaten, maar je bouwt er zo snel een conditie mee op en je lichaam neemt zo snel vorm aan, niet normaal gewoon ![]()
|
Het heeft geen zin om een fitness apparaat aan te schaffen als je het maar een paar keer gebruikt.
Om af te vallen moet je op je voeding letten. Nog iets als je 1 keer een 1,5 uur gaat roeien,fietsen of hardlopen zal je niks afvallen. Maar als 20 minuten 4 dagen in de week gaat sporten val je killo's af en let wel op je colorien. Een roei apparaat kost al gauw 300 Euro's en dan heb je er nog geen eens wiel op. Zonder wiel is het echt kut om mee te roeien. Ga joggen kost niks en je kan het met vrienden doen.
||
Citaat:
![]() ![]() Maarre, dat gaat natuurlijk niet door als dat buikje weg is he!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het TipTopic (Alles over cadeaus en dates) Elin3 | 40 | 02-03-2022 09:05 | |
Onzin |
Houdt dit topic hoog zodat Onzin - ook in de herfst - niet vergeet hard te lopen! Verwijderd | 500 | 23-05-2015 14:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hardlooptopic #10 mueslireep | 500 | 15-11-2012 09:37 | |
Lichaam & Gezondheid |
Duizelig na lopende band fizzle-fluffy | 20 | 16-01-2010 15:56 |