Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2003, 10:44
Verwijderd
Hoi. Ik wil bij m'n pens wat pondjes eraf hebben, omdat ik het nogal vervelend vind elk halfjaar nieuwe broeken te moeten kopen omdat ik teveel ben aangekomen rond m'n taille (oorzaak bier). Nu ben ik dus van plan om een of ander fitnessding aan te schaffen (dan kan ik ondertussen films kijken als ik train) maar wat helpt het beste?

Ik zat zelf te denken aan een roeitrainer, maar die krengen zijn duur. Een hometrainer is veel goedkoper. Het gaat me niet echt om de ontwikkeling van spieren, ik wil alleen die vetlaag rond m'n buik en kont weg zodat ik m'n broeken weer aankan. Welk apparaat is daar het beste voor?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 11:07
Qimm
Qimm is offline
Als je nou gewoon luistert en stopt met bier zuipen

Maar ik denk dat fietsen het meest nut heeft
Oud 12-11-2003, 11:08
Dwarfie
Dwarfie is offline
Fietsen is goed voor je, maar je moet wel lang fietsen (lees: langer dan 3 kwartier) voordat het écht effect heeft. Als je films wilt kijken tijdens het fitnissen zou ik voor een hometrainer gaan, je hoofd hou je namelijk stil bij het fietsen. Dit in tegenstelling tot bij het roeien
Oud 12-11-2003, 11:44
Verwijderd
vergeet niet dat je pens als laatste weggaat, na veel conditietraining... daar zijn nl. je vetreserves opgeslagen.

Kijk maar eens op www.ehf-group.com, waarschijnlijk hebben ze daar wel zinnige info voor je.

Succes
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:46
Balance
Balance is offline
Ik denk dat roeien het beste werkt, maar dat je toch beter een hometrainer aan kunt schaffen.
Roeien is zó zwaar dat ik niet denk dat je dat lang volhoudt tijdens een filmpje. Fietsen (hard fietsen) gaat dan beter en ook dat is erg goed voor je. Bovendien is fietsen wat praktischer met het tv kijken dan roeien, denk ik.
Oud 12-11-2003, 13:38
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb een roeiapparaat op mn kamer

En voor degene boven mij: je kan zo hard roeien als je wilt
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:59
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-11-2003 @ 14:38:
Gaan we na het eten wel even de pondjes eraf roeien.

Dat filmidee was eigenlijk een bijkomstigheid, ik hoef niet per se ondertussen een film te zien hoor. Ik vraag me alleen af wat dus beter is voor het verliezen van vet rond m'n buik - spieren krijgen vind ik natuurlijk niet erg, maar ik zou liever hebben dat het plaatselijk er wat afgaat...ik ben van mezelf namelijk helemaal niet dik, sterker nog ik heb vrij dunne armen, polsen e.d. en heb geen aanleg om veel vet te verzamelen. Het zijn puur en alleen de calorieën van het bier en ongezond eten.

Maar goed, de score fietsen/roeien is nog ongeveer gelijk...benieuwd naar andere meningen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 14:32
Drizzt
Drizzt is offline
Vet verbrand je over je gehele lichaam, dus niet alleen rond je buik. Het beste om vet te verbranden is powerwalken.. stevig doorwandelen dus. Dit moet je doen op 55 tot 65% van je maximale hartslag. Ik denk dat in de praktijk veelal een snelheid van 6 kilometer per uur gebruikt kan worden. Door de helling wat steiler in te stellen verbrand je nog meer vet.

Dus: loopband is het beste apparaat waarschijnlijk, hoewel je dit ook makkelijk buiten kunt doen.

Overigens liefst op een lege maag trainen, dus bij voorkeur 's ochtends direct beginnen als je je bed uit komt. En niet korter dan een half uur!

Laatst gewijzigd op 12-11-2003 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 15:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2003 @ 14:59:
Maar goed, de score fietsen/roeien is nog ongeveer gelijk...benieuwd naar andere meningen
Ik zou even advies vragen van iemand die er serieus verstand van heeft, nu antwoorden mensen op hun gevoel...
Oud 12-11-2003, 16:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 12-11-2003 @ 14:38:

En voor degene boven mij: je kan zo hard roeien als je wilt
Op de fitness moest ik een bepaalde snelheid hebben om echt goed te trainen en dat was behoorlijk zwaar. Bij het fietsen moet je ook een bepaalde snelheid hebben (daar is het zo'n 24 km/u), maar dat is beter uit te houden (vind ik dan) dan roeien.
Uiteraard kan je ook minder snel roeien en minder snel fietsen, maar dan werk je ook minder aan je lichaam.
Oud 12-11-2003, 16:17
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Allerbeste is inderdaad het powerwalken dat hierboven al vermeld staat.
Wanneer je gewicht/vet wil verliezen moet je ook vooral letten op wat je eet. Je geeft zelf aan dat je snel vet opslaat. Ok, zo ben je aangelegd. Maar daarmee kun je al een hoop veranderen.

Daarnaast wil je kiezen uit 2 apparaten, hometrainer of roeiapparaat. Het snelste resultaat krijg je bij het trainen op een roeiapparaat, omdat je daar meer spieren inzet. Dit moet je dan wel doen op een vrij laag intensiviteits niveau en langer dan een half uur.
Op een hometrainer verlies je minder snel vet, maar het is wel makkelijker vol te houden.
Oud 12-11-2003, 16:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
roeien is niet iets waar je echt veel van afvalt. tenminste, als ik dat doe, dan zweet ik echt geen druppeltje en verbruik ik dus ook niet veel energie. (en ik heb m op de hoogste stand staan).

heb je er niet voor over om naar de sportschool te gaan? verschillende oefeningen doen is veel beter dan allerlei oefeningen.

hardlopen is trouwens ook wel goed, maar je moet dan wel je bovenbenen goed ontwikkelen omdat je anders last krijgt van knieblessures.

welk apparaat nou het beste is weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:24
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 12-11-2003 @ 17:18:
roeien is niet iets waar je echt veel van afvalt. tenminste, als ik dat doe, dan zweet ik echt geen druppeltje en verbruik ik dus ook niet veel energie. (en ik heb m op de hoogste stand staan).

heb je er niet voor over om naar de sportschool te gaan? verschillende oefeningen doen is veel beter dan allerlei oefeningen.

hardlopen is trouwens ook wel goed, maar je moet dan wel je bovenbenen goed ontwikkelen omdat je anders last krijgt van knieblessures.

welk apparaat nou het beste is weet ik niet.
Jij valt niks af juist OMDAT je hem op de hoogste stand hebt staan. Dan verbrand je vet, maar komt er spiermassa voor in de plaats, en spieren zijn zwaarder dan vet.

Hardlopen heeft pas nut als je het langer doet dan 25 minuten, omdat je eerst een deel van je energiereserves verbrandt.
Oud 12-11-2003, 16:25
YPrue
YPrue is offline
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik zet het hier toch maar even neer.
Een half jaar geleden wilde ik ook een paar kilo's kwijtraken, en toen ben ik begonnen met fietsen. Ik moet zeggen dat het bij mij erg veel geholpen heeft. Ik heb er in totaal 9 kilo mee verloren (meer hoefde en wilde ik ook niet kwijt). Het is inderdaad wel zo dat je toch een bepaalde snelheid op de hometrainer moet bereiken wil je er effect mee hebben. Als je met een snelheid van 5 kilometer per uur fietst schiet het natuurlijk niet erg op. Ook best wel fijn is dat je tijdens het fietsen andere dingen kunt doen, zoals tv kijken, film kijken of muziek luisteren (dan is het ook makkelijker vol te houden). Als het dan ook aan mij zou liggen, zou ik voor het fietsen kiezen. Maar ja, de keus is nog altijd aan jou.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:28
artless
artless is offline
^

Welke snelheid/rotaties per minuut hou jij aan?

Oh, trouwens, als je het fietsen nog fijner wil maken... schroef je hometrainer uit elkaar en gebruik alleen het trapper-gedeelte en ga gewoon op de bank zitten/liggen/whatever. Het ligfiets-idee. Heerlijk, en je valt ermee af.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 12-11-2003 @ 16:24:
Jij valt niks af juist OMDAT je hem op de hoogste stand hebt staan. Dan verbrand je vet, maar komt er spiermassa voor in de plaats, en spieren zijn zwaarder dan vet.
ik doe het niet om af te vallen, maar als opwarming. ik zei toch dat ik geen druppel zweet? als ik echt energie verbruik, dan zweet ik wel hoor. ik voel gewoon niks bij dat ding. net zo intensief als wanneer ik mijn hond op mn dooie gemak uitlaat.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 16:44
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
artless schreef op 12-11-2003 @ 17:28:
^

Welke snelheid/rotaties per minuut hou jij aan?
Meestal tussen de 20 tot 28 km per uur. Het ligt er dan ook aan welke stand ik heb ingesteld op de hometrainer.

Laatst gewijzigd op 12-11-2003 om 16:47.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 17:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
YPrue schreef op 12-11-2003 @ 17:44:
Meestal tussen de 20 tot 28 km per uur. Het ligt er dan ook aan welke stand ik heb ingesteld op de hometrainer.
en hoe vaak en hoelang dan?

(9 kilo vind ik best veel namelijk, dus deed je het dan elke dag ofzo?)
Oud 12-11-2003, 17:56
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
linda85 schreef op 12-11-2003 @ 18:42:
en hoe vaak en hoelang dan?

(9 kilo vind ik best veel namelijk, dus deed je het dan elke dag ofzo?)
Dat was inderdaad wel iedere dag, maar ik wilde perse die kilo's eraf, daardoor was ik al gemotiveerd genoeg...
Ik fietste dan meestal tot ik de 26 kilometer had bereikt.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 18:36
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 12-11-2003 @ 18:56:
Dat was inderdaad wel iedere dag, maar ik wilde perse die kilo's eraf, daardoor was ik al gemotiveerd genoeg...
Ik fietste dan meestal tot ik de 26 kilometer had bereikt.

hoeveel dagen/weken/maanden deed je er over? want ik vind het behoorlijk knap.

ontopic: ik denk dat fietsen beter helpt. ik ben al een aantal kilo afgevallen door het naar school fietsen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 18:51
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
WooF schreef op 12-11-2003 @ 19:36:
hoeveel dagen/weken/maanden deed je er over? want ik vind het behoorlijk knap.

ontopic: ik denk dat fietsen beter helpt. ik ben al een aantal kilo afgevallen door het naar school fietsen.
Ik ben in januari begonnen, en in juni gestopt.
Veel water drinken helpt ook heel veel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:52
Verwijderd
Hm, nou ga ik toch even lekker tegen de mensen in die zeggen dat fietsen het effectiefst is, want dat is namelijk niet zo. Roeien is effectiever, omdat je dan meer calorieën verbrand.
Ik heb het niet bedacht, mijn moeder heeft het toevallig laatst nagevraagd op de sportschool.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:55
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Ik zou gaan roeien, daar krijg je een sterkere rug, armen, schouders en buik van. Plus dat je dat vet weg werkt.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 00:40
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 12-11-2003 @ 17:17:
Allerbeste is inderdaad het powerwalken dat hierboven al vermeld staat.
Wanneer je gewicht/vet wil verliezen moet je ook vooral letten op wat je eet. Je geeft zelf aan dat je snel vet opslaat. Ok, zo ben je aangelegd. Maar daarmee kun je al een hoop veranderen.

Daarnaast wil je kiezen uit 2 apparaten, hometrainer of roeiapparaat. Het snelste resultaat krijg je bij het trainen op een roeiapparaat, omdat je daar meer spieren inzet. Dit moet je dan wel doen op een vrij laag intensiviteits niveau en langer dan een half uur.
Op een hometrainer verlies je minder snel vet, maar het is wel makkelijker vol te houden.
Ik kom niet snel aan, ik heb zelfs een aanleg om niet dik te worden. Maar met een tempo van vier flesjes per (doordeweekse) avond, in combinatie met ongezond eten, is er gewoon geen ontsnappen meer aan.

Ik denk toch dat ik voor de roeitrainer ga - fietsen lijkt me maar saai, bovendien krijg ik last van m'n ballen als ik lang op een zadel zit, hoe duur zijn die roeikrengen ongeveer?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 06:44
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
roeien gebruik je al je spieren bij. Als je er een trainingsschema bij gebruikt, zodat je het rustig kan opbouwen, is het niet te zwaar. Je merk tenminste dat je wat hebt gedaan, dat heb ik bij fietsen haast niet.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 10:19
Drizzt
Drizzt is offline
Als je daadwerkelijk af wilt vallen is het net zo belangrijk je dieet aan te passen als te sporten. Ik meen me een topic over frituren te herinneren, dat is natuurlijk een big no-no als je dat vet kwijt wilt raken

Het komt er op neer minder calorieen binnen te krijgen dan je verbrandt.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 10:57
Verwijderd
Heb je gelijk in. Ik ben ook al enigszins geminderd. Ik grijp minder snel naar een zak chips of ga even langs de Burger King wanneer ik honger heb. Ik trek nu eerder een pak karnemelk open en drink dat in zijn geheel leeg of smeer boterhammen met smeerkaas. De alcohol wil ik niet opgeven though. Dat is essentiëel. Maar het zal denk ik al veel schelen om niet zoveel tussendoortjes te nemen - croissantjes ham/kaas, gebakken eieren met spek, hamburgers etc (en dat allemaal om negen uur 'morgens, nog vóor college )
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 12:42
Sven
Sven is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-11-2003 @ 11:57:
Heb je gelijk in. Ik ben ook al enigszins geminderd. Ik grijp minder snel naar een zak chips of ga even langs de Burger King wanneer ik honger heb. Ik trek nu eerder een pak karnemelk open en drink dat in zijn geheel leeg of smeer boterhammen met smeerkaas. De alcohol wil ik niet opgeven though. Dat is essentiëel. Maar het zal denk ik al veel schelen om niet zoveel tussendoortjes te nemen - croissantjes ham/kaas, gebakken eieren met spek, hamburgers etc (en dat allemaal om negen uur 'morgens, nog vóor college )
Ik zou dan iig ook zorgen dat je niets eet tijdens het alcohol drinken... want alles wat je eet tijdens het bier drinken wordt eerder omgezet in vet... Het eten tijdens het drinken is eigenlijk de echte oorzaak van de zogenaamde bierbuik
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:02
Verwijderd
Daar schijnen de meningen over te verschillen...ik heb wel eens extreme verhalen gehoord van iemand die van mening was dat het eten van een vette loempia en het drinken van een biertje tegelijkertijd kon leiden tot een spontaan hartinfarct. Nu geloof ik daar geen drol van eigenlijk...hoe zou het komen dat het samen sneller gaat dan?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:34
Sven
Sven is offline
Ik meen ergens gelezen te hebben dat energie eerder als vet op wordt geslagen tijdens het nuttigen van bier.. maar kan het niet terugvinden, het enige wat ik vind is dit:

Citaat:
Bierbuik niet veroorzaakt door bier
Uit een onderzoek van University College London blijkt dat een bierbuik helemaal niet veroorzaakt wordt door bier. "We vonden dat er weinig echte bewijzen voor zijn in de wetenschappelijke literatuur", aldus onderzoeker Martin Marmot.

Een team van wetenschappers deed in Tsjechië, dat claimt de hoogste bierconsumptie per hoofd van de bevolking ter wereld te hebben, onderzoek onder een groep van bijna 2000 mensen. Uit dat onderzoek bleek dat er geen significante relatie bestaat tussen bierconsumptie en bierbuiken. Vrouwen die bier dronken wogen over de hele linie genomen zelfs minder dan vrouwen die helemaal geen bier dronken.

In het onderzoek zijn factoren als roken meegewogen. Er werden geen echte verschillen tussen Tsjechische bieren en Brits bier gevonden. "De Tsjechen brouwen uitstekend bier, maar het bevat hetzelfde aantal calorieën en dezelfde hoeveelheden suiker en alcohol", aldus Marmot.

Het onderzoek is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift European Journal of Clinical Nutrition.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Sven schreef op 13-11-2003 @ 18:34:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat energie eerder als vet op wordt geslagen tijdens het nuttigen van bier.. maar kan het niet terugvinden, het enige wat ik vind is dit:
Bier bevat veel calorieen, en tijdens het bierdrinken bewegen de meeste mensen nauwelijks. Daardoor worden de calorieen opgeslagen in de vorm van vet, bij mannen vooral op de buik, bij vrouwen op de heupen, dijen en billen. Maargoed, dit werkt voor cakejes net zo goed als voor biertjes (de meeste mensen drinken alleen meer biertjes dan dat ze cakejes eten, vandaar de uitdrukking ´bierbuik` en niet bijvoorbeeld ´cakebuik`)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 19:08
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2003 @ 11:44:
Hoi. Ik wil bij m'n pens wat pondjes eraf hebben
Neeeeeeeeeee! buikjes zijn MOOOOOI!
Oud 14-11-2003, 22:29
Roos
Roos is offline
Ik zou echt géén apparaat aanschaffen.

Dat is echt doodsaai! Je begint met goede moed, ontzettend enthousiast, maaar na 5 weken staat dat ding te verstoffen en trek je een biertje open.

Je kunt het beste iemand zoeken, waarmee je 2 a 3x per week gaat rennen/powerwalken. Je woont in een rustige omgeving, dus je kunt lekker door de weilanden rennen.
Kan je natuurlijk ook alleen doen, maar met een tweede persoon erbij, hou je elkaar gemotiveerd.
Oud 14-11-2003, 22:50
Verwijderd
Citaat:
barbelle schreef op 14-11-2003 @ 20:08:
Neeeeeeeeeee! buikjes zijn MOOOOOI!
I think you've met your match.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 23:36
Big Brother
Big Brother is offline
met roeien gebruik je de meeste spiergroepen, op zwemmen na
met roeien verbruik je het meeste vermogen, op langlaufen na

roeien is cool

het zijn dure apparaten, maar je bouwt er zo snel een conditie mee op en je lichaam neemt zo snel vorm aan, niet normaal gewoon
Oud 15-11-2003, 00:18
Verwijderd
Hoe duur zijn die dingen? Ik kan al een hometrainer kopen voor nog geen honderd euro (Kijkshop 0wnage) maar ik heb geen zin om teringveel geld neer te tellen voor iets dat ik misschien maar een paar keer gebruik.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 13:11
ESCO
ESCO is offline
Het heeft geen zin om een fitness apparaat aan te schaffen als je het maar een paar keer gebruikt.
Om af te vallen moet je op je voeding letten.

Nog iets als je 1 keer een 1,5 uur gaat roeien,fietsen of hardlopen zal je niks afvallen.
Maar als 20 minuten 4 dagen in de week gaat sporten val je killo's af en let wel op je colorien.

Een roei apparaat kost al gauw 300 Euro's en dan heb je er nog geen eens wiel op.
Zonder wiel is het echt kut om mee te roeien.
Ga joggen kost niks en je kan het met vrienden doen.
Oud 15-11-2003, 14:37
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-11-2003 @ 23:50:
I think you've met your match.
Ik dacht dat je het nooit zou zeggen

Maarre, dat gaat natuurlijk niet door als dat buikje weg is he!
Oud 15-11-2003, 19:45
Verwijderd
Citaat:
barbelle schreef op 15-11-2003 @ 15:37:
Ik dacht dat je het nooit zou zeggen

Maarre, dat gaat natuurlijk niet door als dat buikje weg is he!
Ik denk dat ik de aanschaf nog even uitstel.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 20:04
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-11-2003 @ 20:45:
Ik denk dat ik de aanschaf nog even uitstel.
Trek er nog 1 open zou ik zo zeggen.
Oud 15-11-2003, 21:10
Alexanchez
Alexanchez is offline
Fiets je vaak op een normale fiets? Dan is het denk ik fijner om dan een roeidinges erbij te nemen. Voor de afwisseling dus. (Ik neem aan dat je niet roeiend naar school/werk of naar de stad ofzo gaat )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten