Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Bekijk resultaten poll: Wie weet er wat van Griekse geneeskunde??
ja dat is goed ik zal het proberen 0 0%
jajaja ik probeer het wel 3 25.00%
nee, vraag het eerst maar eens netjes. 9 75.00%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2003, 10:53
mloezje
mloezje is offline
hellow mensen,

kan iemand mij berichten sturen over de ontdekking van de Griekse geneeskunde? Ik moet een werkstuk maken voor ANW maar op google kan ik ookal niks belangrijks vinden!!!

Kuzzje mloezje
Oud 12-11-2003, 11:27
Verwijderd
Je poll geeft niet veel mogelijkheden.
Geef eens wat info, wat houdt het in, wat wil je er precies van weten...

En als dit echt over de geneeskunde gaat, kan het dan niet beter op lichaam&gezondheid?
*kijkt naar Kruimel en wacht op haar oordeel*
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 13:54
Nona
Nona is offline
Ik vind je poll echt nutteloos, maar goed.

Aangezien geneeskunde in de Griekse Oudheid meer filosofie dan echte wetenschap was mag hij wel op KO blijven.

Hippocrates en Galenus gingen er van uit dat gezondheid en karakter van een persoon aan vier sappen lagen. Er kwamen vier types uit voort, elk met hun eigen kwaliteiten en kwalen.
- Het flegmatische type, met te veel slijm, een nogal rustig iemand.
- Het sanguinische type, met te veel bloed, een gepassioneerd iemand.
- Het melancholische type, met te veel zwarte gal, een neerslachtig iemand.
- Het cholerische type, met te veel gele gal, een chagerijnig iemand.

Alle ziekten waren te wijten aan een tekort over overschot van één van de vier sappen. Aderlaten vond Hippocrates dan ook heel effectief om te genezen.

Er waren wel wat rare methoden die Hippocrates had. Bij longziekten schudde hij de patient door elkaar om te luisteren naar het klotsen, proefde van alle lichaamssappen om gezondheid te bepalen (ja, gatverdamme) en maakte gaten in schedels om vocht bij de hersenen weg te halen.

En het menselijk lichaam had 91 botten.

Maar goed, veel meer weet ik ook niet. Dat van die sappen heeft wel de geneeskunde overheersd in de middeleeuwen.
Oud 12-11-2003, 16:53
Verwijderd
Wat een enorm klunzige poll. :/

En wat bedoel je met de "ontdekking" van de Griekse geneeskunst?
En wat wil je nou weten? Hoe ze er over dachten, welke opvattingen ze hadden, hoe ze het uitvoerden, hoeveel ze er van wisten, welke goden ze er voor hadden?

Ga maar eens naar de bibliotheek, daar staan ongetwijfeld boeken genoeg die je veel meer kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 10:08
mloezje
mloezje is offline
nou zeg ik zal nog es iets vrage!
lekker sociaal zijn jullie!!!!!
ik vraag het wel aan ander mensen maar evengoed bedankt voor jullie verspilde moeite om mij duidelijk te maken waar de griekse geneeskunst nou oorspronkelijk vandaan kwam en wie het heeft ontdekt!

Kuzzje mloezje
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 10:48
Verwijderd
Citaat:
mloezje schreef op 13-11-2003 @ 11:08:
nou zeg ik zal nog es iets vrage!
lekker sociaal zijn jullie!!!!!
ik vraag het wel aan ander mensen maar evengoed bedankt voor jullie verspilde moeite om mij duidelijk te maken waar de griekse geneeskunst nou oorspronkelijk vandaan kwam en wie het heeft ontdekt!

Kuzzje mloezje
Als je eens fatsoenlijk Nederlands zou leren en duidelijk probeert te omschrijven wat je nu wilt en wazige polls achterwege laat, zou er van onze kant misschien een fatsoenlijk antwoord kunnen komen.

Daarbij heeft Kruimel toch al heel wat moeite voor je gedaan, ook nogal vriendelijk om zo te reageren. Maar als je het op een ander wil proberen, ga je gang...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 12:36
Nona
Nona is offline
Ik heb even een optie toegevoegd aan je poll. Er zit een geheime boodschap in ook, kik he. Het is even zoeken, maar als je slim bent snap je wat ik bedoel.

Oud 13-11-2003, 14:15
cris19
cris19 is offline
helemaal mee eens wat is dat nu weer voor gedrag. Een poll over klassieke oudheid?? Hoe diep kun je zinken? Er is altyd wel informatie te vinden over de onstaanswijze van de griekse geneeskunde voor zover je dat zo kunt noemen. Ooit gehoord van asklepios? Hippocrates? Zoek hen eens op en zeg niet dat er geen boeken van zijn want ik studeer geneeskunde en heb heel die zooi ooit uit mn hoofd moeten leren dus... veel plezier dr mee.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:45
Verwijderd
Ik snap helemaal niks van jouw poll
Wie weet er iets van Griekse geneeskunde: jaja ik probeer het wel???????????
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten