Advertentie | |
|
![]() |
|
Volgens mij is de manier van deathz0rz de enige zoals jij die bedoelt. Dan moet je dus alle tags parsen (ik zou er daarbij vanuit gaan dat je zelf zorgt voor well-formed XML), en daar tussenin alle special chars parsen. Zelf vind ik dit echter een nogal lelijke oplossing.
Ik zou dus een andere oplossing gebruiken. In principe hoef je tenslotte in XHTML alleen <, > en & te escapen. Dan heb je nog een probleem met het euro-teken, maar om dat op te lossen kun je je charset op ISO-8859-15 zetten in plaats van -1. Daarmee heb je de Latin-1 set + het euro-teken. Dan heb je nog een paar chars over die je moet encoden, en als je er daar veel van hebt (bijvoorbeeld in een HTML tut) zou ik ze in een ander blok (zoals hier [code]) zetten waarbinnen je wel alles encode. Dat is goed te doen. Voor het fixen van de & heb ik wel een functie die je wellicht handig vindt (op deze manier gepost omdat de UBB-parser van vBB dikke stront door een trechter zuigt: parsed smilies in [php], en encodeert < en > niet). Een leuke manier om een min of meer statische site te onderhouden is overigens met XML, XSLT en Ant. Als je daar meer info over wil hebben moet je het zeggen. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
http://validator.w3.org/check?uri=ht...ss=1&verbose=1 Ik kan idd die andere charset gebruiken zodat ik het euroteken gewoon kan gebruiken en niet met &euro; hoef te werken. Maar ik wil het eigenlijk netjes doen, zodat andere karakters zoals « en » en nog vele anderen als html-specialchars worden geparsed. Nu kan ik voor elke specialchar een parser maken, en voor de < en > dan << en >> gebruiken, zodat ik deze kan parsen. < en > kan ik niet parsen, omdat ik deze niet kan onderscheiden van HTML-code. Tenzij ik daar een mega-ingewikkeld regexp-search voor maak, en ik heb echt 0 verstand van regexp's. ![]() Lijkt dit jullie de beste methode?
|
Simpel my ass!
![]() Ik vind dit nog makkelijker: while (strstr($msg,'url:')) $msg = substr_replace($msg,'<a target="_blank" href="'.substr($msg, strpos($msg,'url:') + 4, strpos($msg,'{')-strpos($msg,'url:')-4).'">'. substr($msg,strpos($msg, '{')+1, strpos($msg, '}')-strpos($msg, '{')-1). '</a>',strpos($msg,'url:'), strpos($msg,'}')-strpos($msg, 'url:')+1); Dit is de parse functie voor de url:http://www.fluffles.net{www.fluffles.net klik hier!} UBB-like tag. Inmiddels vervangen door een véél minder dirty parse loop. ![]()
Laatst gewijzigd op 13-11-2003 om 12:09. |
![]() |
||
Citaat:
(ik gebruik Mozilla Firebird)
||
Verwijderd
|
Citaat:
je kan toch kijken welke %xx waarde wordt meegestuurd voor het euro teken, en die vervangen door de correcte code? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() One big messy shit huh. Toen ik 'em klaar had kwam ik even niet meer bij van het lachen, want zonder highlighting is daar niets meer van te maken natuurlijk. bovendien was het wel heel erg dirty, heb het nu wel netjes gedaan. Maar regexp's ken ik gewoon niet. Een kleine tutorial heb ik wel gelezen en dat kon ik volgen maar andere docs gaan al snel verder tot complexere shit en dan weet ik het niet meer. ![]()
|
Maar bedankt mensen, ik ga het nu zo doen:
Ik ga alles door een htmlentities filter gooien, muv de < en > tags die voor html gebruikt worden. Dan de << en >> converten naar &lt; en &gt;. Dan ben ik eigenlijk klaar. Als het gelukt is laat ik het jullie wel weten. ![]()
|
![]() |
ok, zie dan ook: http://nl3.php.net/manual/en/functio...tion-table.php
|
Links gaan bij mij zo:
int:/computers/hardware{Hardware} ext:http://www.google.com{Google} int = internal link ext = external link (opent in extern window met target="_blank")
|
|