Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2003, 17:32
SuperS
SuperS is offline
wij hebben hier thuis een netwerk liggen, er zijn 3 pc's en 1 laptop op aangesloten, de laptop staat op mijn broertje z'n kamer, en mijn ouders willen de mogelijkheid hebben om deze af te sluiten van internet (via software dus) zodat we geen kabeltjes hoeven uit te trekken ofzo. hoe kan ik dan van 1 van die 3 pc's het internet naar de laptop afsluiten????

we hebben trouwens kabelinternet, dan router, en dan andere pc's en laptop
Oud 13-11-2003, 17:40
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Kun je niet de switchpoort van de laptop dicht zetten door softwarematig de Router te benaderen?

Wellicht ook een idee om Remote de proxy-instellingen van de laptop te wijzigen. Dus een 'foute' proxy server als je broertje niet mag Internetten; en de goede als 'ie wel mag internetten.

Laatste mogelijkheid die ik kan bedenken is om het IP van de laptop te blokken in de Firewall van je Router.

Ik zou zeggen... probeer eens wat uit.
Oud 13-11-2003, 18:09
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
remot admin, maar ik weet niet of je daarmee vanuit internet op prive ip adressen kan komen, is mij iig niet gelukt. Maar je kan wel computers mee afsluiten binnen een netwerk, of van internet een andere comp direct op internet
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 18:36
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Tsja... je zou in principe met Remote Administrator (R-admin) het scherm kunnen overnemen van de laptop, om vervolgens in Configuratiescherm de NIC uit te schakelen. Dan is er ook geen Internet meer.

Maar dan heeft 'ie het wel door en ziet hij het gebeuren als hij achter de laptop zit. Misschien kan 'ie dan nog de muis terugduwen in de andere richting als tegengas.

Als je het een beetje sneaky wil doen moet je ff kijken naar me suggesties die ik hierboven geschreven heb.
Oud 13-11-2003, 18:58
SuperS
SuperS is offline
owkee, 'k heb nu dus zijn laptop in de router aan een apparte groep toegevoegd, en deze groep alle rechten ontnomen, zijn internet is nu dus weg

en als hij het weer terug mag, dan kan ik die groep weer gewoon alle rechten toekennen
Oud 13-11-2003, 23:32
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Mag ik ook de reden weten waarom je deze maatregelen neemt?
Oud 14-11-2003, 20:22
ILUsion
ILUsion is offline
waarschijnlijk voor goede resultaten;
op routers bestaat meestal ook wel de mogelijkheid om de een poort (of een range poorten) af te sluiten voor een bepaald IP-adres (of IP range), op mijn router is dat gewoon instellen (zelfs via UPnP, als ik me niet vergis) en dan als hij erop mag vinkje plaatsen, anders gewoon leeg laten...

(Ik werk hier met een LinkSys BEFSR-41)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 07:57
Verwijderd
moet je zijn pc gewoon met RealVNC gaan overnemen en instellingen snel veranderen ofzo
of een server gaan installeren met daarop gebruikersrechten dat de computer op een bepaald tijdstip niet meer mag internetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten