Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2003, 11:19
miekmuis
miekmuis is offline
Een paar weken geleden kreeg ik ineens pijn in mijn onderrug.
Ik kon moeilijk bukken en soms helemaal niet. Ik ben daarvoor naar de huisarts geweest en die vermoedde een ontsteking (in de vorm van een overbelasting) en stuurde me met een 10 daagse ibuprofen kuur naar huis. De pijn verplaatste zich langsaam naar mijn been, en ik hield ook een lichte pijn in mijn onderrug. Na die kuur ben ik weer naar de huisarts geweest, een andere dit keer omdat mijn eigen huisarts op vakantie was. Die vermoedde een beknelde zenuw en zei dat ik of moest afwachten of aan de fysiotherapie moest. Ik besloot te wachten tot mijn huisarts terug was en dan nog een keer te gaan. Dus anderhalve week later ben ik weer gegaan. De huisarts dacht absoluut niet dat het een beknelde zenuw was omdat ik gewoon op mijn hakken kan lopen. Ze vermoedt dat ik gewoon mijn spieren meer moet trainen en dus moet gaan sporten.

Nu vraag ik me af of ze wel gelijk heeft. Ik sport nu sinds 2 weken 2x per week. (volleybal en hardlopen) en het wordt eerder erger dan beter. Daarnaast is het zo dat wanneer ik gewoon in een normale zithouding zit en mijn kin op mijn borst leg, ik ook enorme steken in mijn been voel.

Heeft iemand dit ook gehad, of heeft iemand een idee wat het is dat de pijn in mijn been (en onderrug) veroorzaakt?
Oud 17-11-2003, 11:22
Verwijderd
Ik zou iig nog een keer terug gaan naar je huisarts.

Je spieren trainen kan je denk ik ook beter onder begeleiding van een fysiotherapeut doen, ipv opeens heel veel te gaan sporten...

Ik heb ook vaak last van m'n rug/been...maar bij mij ligt dat, waarschijnlijk aan dat ik fybromialgie heb.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 11:25
miekmuis
miekmuis is offline
En uhm, wat is dat?
Oud 17-11-2003, 11:28
Verwijderd