Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2003, 12:52
Verwijderd
http://home.deds.nl/~verslag/scabrous/scabrous.mp3

Een opzetje. De richting is gezet, nu de uitwerking nog. Ik heb al stem-samples opgenomen, en ik ga het geheel nog wat anders laten klinken (zoals de bas, die wel iets vetter mag)
rechtermuisknop > doel opslaan als

Laatst gewijzigd op 17-11-2003 om 17:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2003, 12:24
_Moby_
_Moby_ is offline
na hetzelfde deuntje 50 keer gehoord te hebben tijdens het liedje begint het wel saai te worden, pas na 4 minuten komt wat afwisseling... Voor de rest is ie relaxend
Oud 19-11-2003, 06:10
Verwijderd
Het idee is zeker aanwezig, ik vind het alleen iets te simpel, nu is dat opzich bij deze muziek niet erg maar ik denk dat als je wat meer variatie toevoegt en ook wat meer erop let welke tonen je achterelkaar zet, dat de sfeer er dan beter uitkomt.

Verder is het goed gelukt om sfeer in het nummer te krijgen (het belangrijkste denk ik) en de drumbeat past mooi bij de sfeer. Ik ben benieuwd naar de versie met stem.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 16:40
Verwijderd
Citaat:
-Archangel- schreef op 19-11-2003 @ 07:10:
Het idee is zeker aanwezig, ik vind het alleen iets te simpel, nu is dat opzich bij deze muziek niet erg maar ik denk dat als je wat meer variatie toevoegt en ook wat meer erop let welke tonen je achterelkaar zet, dat de sfeer er dan beter uitkomt.

Verder is het goed gelukt om sfeer in het nummer te krijgen (het belangrijkste denk ik) en de drumbeat past mooi bij de sfeer. Ik ben benieuwd naar de versie met stem.
De eerste (ruwe) mix is klaar. Om even een beeld te schetsen; ik heb zo hard mogelijk mijn zinnetjes in een microfoon geschreeuwd, en daar een boel mee gekloot en in het ritme gegooid. Op het basstukje wat later in het nummer komt heb ik gefluisterd met distortion erover, in meerder lagen bij wijze van spreke.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:19
Pax Eversor
Pax Eversor is offline
Klinkt best aardig, ik ben vooral over de 'beat' te spreken, die redelijk origineel is en voor mij ook wat onverwacht, iets wat overigens niet negatief is. Welk programma gebruik je?

Laatst gewijzigd op 19-11-2003 om 18:22.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Pax Eversor schreef op 19-11-2003 @ 19:19:
Klinkt best aardig, ik ben vooral over de 'beat' te spreken, die redelijk origineel is en voor mij ook wat onverwacht, iets wat overigens niet negatief is. Welk programma gebruik je?
Hehe, is het omdat het beeld van mij over het algemeen wordt geassocieerd met black metal?

Ik gebruik fruityloops (3.4, 4.1) en voor het "mixen" cool edit (2.0)
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 11:15
Pax Eversor
Pax Eversor is offline
Mwah, wat betreft dat beeld valt het wel mee, maar onderbewust zal het wellicht meegespeeld hebben.
Ik dacht overigens al dat je Fruityloops gebruikte, aan de geluiden te horen, ik gebruik 't zelf ook in mijn poging wat ambient te produceren.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 18:09
Aphex
Aphex is offline
ik zou de layers van de drums verandere .. teminste de bassdrum - Klinkt nogal fruity .. misschien kun je wel een betere
downloaden.
Oud 21-11-2003, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Aphex schreef op 20-11-2003 @ 19:09:
ik zou de layers van de drums verandere .. teminste de bassdrum - Klinkt nogal fruity .. misschien kun je wel een betere
downloaden.
ik ga hem denk ik via mn gitaarversterker opnieuw opnemen, dan klinkt alles net een tikkeltje "natuurlijker"
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 19:47
On Fire
On Fire is offline
Opbouw vind ik wel kewl, alleen mogen de verschillden dingen elkaar misschien iets sneller opvolgen.
Owk had ik het idee, dat dat deuntje van in het begin, dat de hele tijd doorgaat...net iets buiten de maat begint???
Oud 01-12-2003, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Jakkiebakkie schreef op 29-11-2003 @ 20:47:
Opbouw vind ik wel kewl, alleen mogen de verschillden dingen elkaar misschien iets sneller opvolgen.
Owk had ik het idee, dat dat deuntje van in het begin, dat de hele tijd doorgaat...net iets buiten de maat begint???
Owk was dat bewust gedaan owk
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 22:26
walter
walter is offline
sorry hoor, maar ik vind dit echt helemaal niks
die spacy sound heb ik na 2x wel gehoord en de beat is ook niet echt veelzeggend, en om nou te zeggen dat er veel verandert...
Oud 03-12-2003, 10:01
STP
STP is offline
Citaat:
walter schreef op 02-12-2003 @ 23:26:
sorry hoor, maar ik vind dit echt helemaal niks
die spacy sound heb ik na 2x wel gehoord en de beat is ook niet echt veelzeggend, en om nou te zeggen dat er veel verandert...
Oud 03-12-2003, 10:19
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ben dr ook nie zo over te spreken. De beat is wel enigszins vet, maar de hele tijd dat wazige keyboard geluidje erdoorheen...
En die bas...zet ook geen zoden aan de dijk.
Neuh, meer afwisseling, leuker melodietje en wat meer layers zou nie fout zijn denk ik. Maar hij was ook nog niet klaar, dus ik wacht met smart
Reageren

Regels voor berichten