Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij wint ![]() Goedgoed, ik zal me eens van m'n beste kant laten zien... Een protocol is een standaard bestaande uit een set regels.. In de computerwereld is een protocol een stelsel regels dat is ontworpen om computers met elkaar en met randapparaten te kunnen verbinden. |
![]() |
|
idd, een protocool dat zijn een aantal regels waarmee computers en andere dingen(printers, kaartlezers, etc) met elkaar met andere computers kunnen communiceren. Dus stel dat jij een computer bent en jij wil met een andere computer praten en jij zegt hallo, hoe gaat het? En de andere computer werkt volgens een andere protocool dan antwoord die Waß sagst du?
Die snapt jou niet en jij hem niet. En zo zit in TCP/IP een heleboel protocolen waardoor jij kan internetten. |
![]() |
||
Citaat:
Offtopic: geloof ik ook ONTOPIC: Ik zou zeggen, geef de moed op, het is welliswaar niet onmogenlijk om de school PC te kraaken, maar 't is zonde van je tijd. (BTW: ik krijg alleen maar stank voor dank als ik ze ff op een leak wijs...)
|
Ze loggen waarschijnlijk op een domein in bij de server waar de rechten verkregen worden. Lokaal valt er weinig tot niets te doen. Dan zou je dus al moeten gaan kloten op server zoals ik al zei; en dat kan je dus shaken, zelfs vanuit een werkstation.
||
Citaat:
aangezien Protocol een begrip is, wat je dus gewoon moet weten (of nie) denk ik dat het weinig met de exploit-kennis te maken heeft alhoewel... een exploiter gebruikt wel vaak google ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ontopic: "cyber ian": Als je nieteens snapt wat "protocollen" zijn kun je waarschijnlijk ook wel vergeten op een systeem in te breken, er zijn namelijk geen simpele programmatjes die je kunt runnen waardoor je automagisch toegang krijgt, dat werkt dus alleen in films. Zoals al uitgelegd is, zijn protocollen vastgestelde sets regels. Een netwerkprotocol zoals TCP/IP veranderen zou dus alleen bewerkstelligen dat jouw machine niet meer met de server kan praten, niet dat je toegang hebt tot die server. Als het alleen om de client machines gaat: welk OS draaien die? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Protocol Verwijderd | 1 | 11-11-2005 20:14 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Europees Protocol Saarah | 1 | 07-09-2004 19:46 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Vraagje over protocollen in een bedrijf? Deliveran©e | 2 | 18-09-2002 18:49 | |
Software & Hardware |
ICQ voor Linux, compatible met nieuwe protocol dystopia | 7 | 13-01-2002 20:20 | |
Software & Hardware |
welke protocollen voor LAN? duracelkonijntje | 11 | 24-09-2001 09:44 | |
Software & Hardware |
Welk protocol voor mijn netwerk? WouTaH | 16 | 13-04-2001 08:24 |