Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2003, 19:33
Verwijderd
Ik heb een paar vraagjes over adsl.

De meeste sites raden aan om een zo kort mogelijke kabel tussen de splitter en het adsl modem te doen. Maar hoe lang mag die telefoonkabel zijn? Want vanaf de plaats van de splitter is het + - 15 kabel nodig naar de plaats waar de computer staat. Kan je dit nog gewoon halen met telefoonkabel? En als die afstand eigenlijk te lang is, kan je dit dan oplossen op een of andere manier (bijvoorbeeld een beter afgeschermde kabel oid?)

Anders moet ik dit met UTP kabel doen en dat is best wel een nadeel omdat er een adsl modem/router aan moet komen en die kan het beste boven staan.

Ik heb adsl nu werkend maar in de woonkamer. Als ik het ga verplaatsen naar mijn kamer en het router/modem geen stroom meer krijgt gaan dan de instellingen verloren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2003, 19:54
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik heb een keer mkn splitter 25meter weg gehad en gewoon 25meter draad naar mn (ethernet) modem getrokken. Helemaal geen probleem. Kan gewoon dus hoor. Anders zou dat betekenen dat iedereen emt een USB modem verplicht naast z'n hoofdaansluiting moest gaan zitten werken
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 21:26
Martin
Martin is offline
Citaat:
Alex schreef op 19-11-2003 @ 20:33:
Ik heb adsl nu werkend maar in de woonkamer. Als ik het ga verplaatsen naar mijn kamer en het router/modem geen stroom meer krijgt gaan dan de instellingen verloren?
Nee, de instellingen blijven in het geheugen staan .
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 21:35
Verwijderd
Thnx heb het even getest en hem gewoon aangesloten op de telefoonaansluiting op mijn kamer (was niet de bedoeling) maar het werkt wel (en alle telefoons in huis werken ook gewoon goed)

Dus de splitter zit niet aan het begin maar pas op mijn kamer.... maar het werkt perfect.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 23:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Waar je tel. aansluiting zit meteen door de splitter halen (20cm) en dan direkt daar je modem achter zetten. Dat is het beste en ik denk het makkelijkst. Dan alleen een UTP kabel naar je computer, die mag gerust 100 meter zijn.
Oud 20-11-2003, 00:01
Verwijderd
Thanx voor eht veranderen van de titel. Maar het is probleem is al opgelost, Misschien dat er vrijdag wat problemen bij komen...

Echt raar, ik heb hem nu aangesloten op een normaal telefooncontact. (met splitter) en het werkt gewoon. Dus niet waar het binnenkomt...

Het zit dus niet zo vanaf het begin verdeeld over data en spraak maar het werkt wel. Zonder storing op de telefoons en het heeft ook geen invloed of er iemand mee belt ja/nee (alles is dus stabiel) Is wel erg relaxt want dit spaart een hoop werk uit.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 00:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kan. Check even of je de maximale snelheid haalt. Dit is hiervan afhankelijk namelijk.
Oud 21-11-2003, 00:53
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-11-2003 @ 01:08:
Kan. Check even of je de maximale snelheid haalt. Dit is hiervan afhankelijk namelijk.
Die haal ik, ten minste ik haal dezelfde snelheid als in de beginsituatie (toen sloot ik het direct aan waar het allemaal binnenkomt, zonder telefoons of wat dan ook) , ook als ik het vergelijk met anderen (bij speedtest.nl) zit ik vrij goed.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 13:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat is vrij goed? Haal je je snelheid in bits gedeeld door 10 in bytes? Dus als je 1Mbps hebt, hoor je 100KB/s download te halen.

Het beste kun je testen via de FTP server van je ISP.
Oud 21-11-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-11-2003 @ 14:37:
Wat is vrij goed? Haal je je snelheid in bits gedeeld door 10 in bytes? Dus als je 1Mbps hebt, hoor je 100KB/s download te halen.

Het beste kun je testen via de FTP server van je ISP.
gedeeld door 8? Maar ik vergelijk het met anderen die een test hebben gedaan bij speedtest.nl en het is allemaal KB/s maar het maakt mij niets uit... het werkt en het maakt mij niet uit hoe
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 19:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Alex schreef op 21-11-2003 @ 19:23:
gedeeld door 8? Maar ik vergelijk het met anderen die een test hebben gedaan bij speedtest.nl en het is allemaal KB/s maar het maakt mij niets uit... het werkt en het maakt mij niet uit hoe
Je moet van delen door 10 uitgaan, je maximum haal je vrijwel nooit (alhoewel, soms bij sommige nieuwsservers nog wel), als je deelt door 10 en het klopt ongeveer, zit je goed... Dat is gewoon de tolerantie die je verbinding met de buitenwereld heeft.
Oud 21-11-2003, 19:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Alex schreef op 21-11-2003 @ 19:23:
Ja wil je nou weten of het iets uit maakt of niet? Wat voor score haal je met speedtest?

En lijnsnleheid in bits gedeeld door 8 heb je de lijnsnelheid in bytes. Maar dit is ruwe bandbreedte. Het gebruikte TCP/IP protocol zorgt voor een overhead van 10-15%, dan heb je de theoretisch MAXIMALE snelheid die je kan halen. Hoger is onmogelijk. Dat maximum haal je nooit, dus nog ietsje eraf, en dan zit je aan de gedeeld door tien-regel.

Dus als je 1Mbps download hebt, hoor je 100KB/s te halen. Speedtest kan lager uitvallen, omdat dat over verschillende hops gaat. Zoals gezegd kun je het beste met FTP naar je ISP testen. Speedtest is alleen betrouwbaar bij lage datarates.
Oud 27-11-2003, 17:45
Verwijderd
mij is 20m gelukt zonder verlies van signaal (AFAIK). niet druk om maken dus
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 17:51
Orion16
Orion16 is offline
Ik heb de splitter direct waar de telefoonaansluiting binnenkomt, in de meterkast. Vanuit daar gaat er zo'n 15 meter [platte]telefoonkabel naar zolder waar het ADSL-routermodem ook staat. Vanuit het routermodem weer een 50cm. lang crosskabeltje naar mn switch die het weer verdeeld tussen 4 á 5 pc's hier in huis, de UTP-kabellengte tot PC verschilt van 5 tot 10 meter, dus dat moet kunnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten