Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2003, 07:44
appiegogogo
appiegogogo is offline
hallo iedereen...
...een vraag aan de wijze mensen onder ons: hoe lees je vanuit je broncode een tekstbestand dat louter uit gehele getallen bestaat, uit een text-file. nog preciezer: stel je hebt een textfile op de A-schijf met de naam getallen.txt en deze file bestaat uit een aantal onbekende regels maar elk regel bestaat uit een bepaald aantal gehele decimale waarden (zeg maar 3 waarden)......hoe lees je zo'n file met C.

=====als jullie hier een antwoord op weten dan zal ik jullie voor de rest van mijn leven vereren==========

many thanx-----
Oud 21-11-2003, 07:53
Verwijderd
Citaat:
appiegogogo schreef op 21-11-2003 @ 08:44:
hallo iedereen...
...een vraag aan de wijze mensen onder ons: hoe lees je vanuit je broncode een tekstbestand dat louter uit gehele getallen bestaat, uit een text-file. nog preciezer: stel je hebt een textfile op de A-schijf met de naam getallen.txt en deze file bestaat uit een aantal onbekende regels maar elk regel bestaat uit een bepaald aantal gehele decimale waarden (zeg maar 3 waarden)......hoe lees je zo'n file met C.

=====als jullie hier een antwoord op weten dan zal ik jullie voor de rest van mijn leven vereren==========

many thanx-----
uiteraard weet ik het antwoord. Maar wat wil je als antwoord hebben? Hoe het moet, of de code? De code geeft ik natuurlijk niet... je moet zelf ook wat leren
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 08:16
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 21-11-2003 @ 08:53:
uiteraard weet ik het antwoord. Maar wat wil je als antwoord hebben? Hoe het moet, of de code? De code geeft ik natuurlijk niet... je moet zelf ook wat leren
Als jij de code geeft en hij gaat dat onthouden dan heeft hij ook iets geleerd Wees eens een keer niet zo egoïstisch en geef het toch gewoon jongen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 21-11-2003 @ 09:16:
Als jij de code geeft en hij gaat dat onthouden dan heeft hij ook iets geleerd
Niet echt. Programeren is iets wat je zelf moet doen/opzoeken/uitvinden. Van een compleet programma kun je iets leren (technieken ed), maar niet hoe je een oplossing kunt vinden tot een probleem - en dat is naar mijn idee hoe je een programmeur wordt.
Citaat:

Wees eens een keer niet zo egoïstisch en geef het toch gewoon jongen.
Ik probeer de topicstarter te helpen met het uitzoeken hoe het moet. De reactie van Bootsman123 vindt ik (voor een eerste reactie) te snel. Ik zou iets zeggen van:
1: Open het bestand
2: Lees een regel
3: lees de getallen
4: herhaal vanaf 2 tot het einde van het bestand
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 10:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Als jij de code geeft en hij gaat dat onthouden dan heeft hij ook iets geleerd Wees eens een keer niet zo egoïstisch en geef het toch gewoon jongen.
Naast het feit dat het moeilijk is van exacte code te leren, zou het het ook nog eens gewoon integraal in kunnen leveren, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als hij specifieke problemen heeft ("hoe zet ik een string om in een int") kunnen we hem daar prima mee helpen, maar we gaan natuurlijk niet z'n huiswerk doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten