Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2003, 08:15
sk888er
sk888er is offline
ik ga vandaag nieuwe pc kopen en mijn zusje krijgt dan mijn oude pc. maar nu willen wij allebei internet dus wil ik een router kopen. nu ben ik niet zo'n pc freak en nu heb ik van iemand gehoord dat bij een router je snelheid van je internet lager word.
nou heb ik gezien dat jullie best veel van pc's afweten en vraag ik dus ook aan jullie:
maakt het uit voor de snelheid van je internet welke router je aanschaft?
wat voor een soort router (merk of naam van de router) kan ik het best kopen?
__________________
hi i'm da sk888er
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2003, 08:35
Dr Evil
Dr Evil is offline
Sitecom xDSL/Cable Broadband Router 4S
4-port Swtitch 10/100Mbps
Heb ik ook en werkt perfect
en heb geen last van vertragingen oid
prijs rond de 50 - 60 euro denk ik..

Laatst gewijzigd op 22-11-2003 om 08:38.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 09:52
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
het belangrijjkste is wat voor internet aansluiting je hebt,
de goedkopere routers (lees 50 euro) zijn vaak niet geschikt voor adsl aansluitingen via BBNED of BABYXL,
tenzij je er een ETHERNET modem bij hebt gekregen dan lukt het wel, maar dan is het zonde een router te kopen als je ook een switch kan nemen (die ethernet modems hebben vaak router mode in zich)

als je kabel hebt raad ik je wel zon goedkope router van een euro of 50 aan die je bij elke pc winkel wel kan kopen
snelheid verlies is minimaal..
natuurlijk is het wel zo dat je de snelheid deelt met je zusje.. je kan dus niet allebei tegelijk de volledige snelheid van het internet gebruiken
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 10:00
sk888er
sk888er is offline
ik heb breedband van @home
dus het maakt niet uit wat voor router ik ga kopen????
nu schiet het me ineens te binnen da geen wat achter in mijn computer moet (kweet niet hie het heet maar toen ik op deze comp internet instaleerde moest er achter in de kast een plaatje waar de draad van de kabel in moet) hoe zit dat nou moet ik die 1 extra kopen of moet ik die aanvragen bij @home???
__________________
hi i'm da sk888er
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 10:10
*bl4cKp34Rl*
*bl4cKp34Rl* is offline
wooohw idunno
__________________
just smile and be happy ..:)
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 11:59
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
jah, elke computer die op internet moet heeft een NIC (netwerk kaart dus) nodig
maar, bij @home is een optie om een 2e IP adress aan te vragen,
dat kost geloof ik iets van 10 euro
je szou ze eens moeten bellen,
een 2e IP is namelijk beter dan een router omdat je dan 2 pcs DIRECT op internet hebt zeg maar

mocht je toch voor router willen gaan,
kan je elke router nemen die "cable" geschikt is
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 12:00
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
*bl4cKp34Rl* schreef op 22-11-2003 @ 11:10:
wooohw idunno
dan lijkt het me verstandig dat je ook nix zegt
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Dr Evil schreef op 22-11-2003 @ 09:35:
Sitecom xDSL/Cable Broadband Router 4S
4-port Swtitch 10/100Mbps
Heb ik ook en werkt perfect
en heb geen last van vertragingen oid
prijs rond de 50 - 60 euro denk ik..
een sweex routertje is ook wel goed
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 12:53
Dr Evil
Dr Evil is offline
Citaat:
Dukko schreef op 22-11-2003 @ 13:43:
een sweex routertje is ook wel goed
Ik dacht dat ik toen had gezien dat die sweex van plastic was..
Die Sitecom router van mij is van metaal.. beter dus, aangezien ik aardig wat hier over het netwerk pomp.. anders word ie helemaal warm. dat is ook de reden waarom ik niet voor een router ben gegaan die gemaakt is van plastic
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:45
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat hangt af van de hitteontwikkeling. Als dat ding nauwelijks warmte genereert, is een plastic coating voldoende.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 16:33
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 22-11-2003 @ 12:59:

maar, bij @home is een optie om een 2e IP adress aan te vragen,
dat kost geloof ik iets van 10 euro
je szou ze eens moeten bellen,
een 2e IP is namelijk beter dan een router omdat je dan 2 pcs DIRECT op internet hebt zeg maar
Daar zijn ze mee gestopt ivm 'tekort aan IP adressen', dus een router is de enige mogelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 17:24
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Dr Evil schreef op 22-11-2003 @ 13:53:
Ik dacht dat ik toen had gezien dat die sweex van plastic was..
Die Sitecom router van mij is van metaal.. beter dus, aangezien ik aardig wat hier over het netwerk pomp.. anders word ie helemaal warm. dat is ook de reden waarom ik niet voor een router ben gegaan die gemaakt is van plastic
Nou.. mag flink wat warmte zijn wil dat plastic gaan smelten.
Ik heb sweex, 40 eurootjes en werkt perfect
download nachtenlang.. gebruik het om grote bestanden naar andere computers te pompen. Geen problemen ermee.
Enige nadeel van dat ding is dat de gebruiksaanwijzing wel erg minimaal is, en ik er tijden over gedaan heb het werkend te maken. Stond bijvoorbeeld nergens dat de idle time op 0 moest. Tja dat weet je dan ook niet als een leek.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 07:12
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
Citaat:
sk888er schreef op 22-11-2003 @ 09:15:

maakt het uit voor de snelheid van je internet welke router je aanschaft?
wat voor een soort router (merk of naam van de router) kan ik het best kopen?
volgens mij haalt het niets tot nauwelijks iets uit in snelheid, wel zo'n 5 ping meer op gameservers hier (kan ook aan mxstream liggen)..
beste router is volgens mij nog steeds de draytek vigor 2200(e) series, heel gebruiksvriendelijk en toch professioneel
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:32
Thompie
Avatar van Thompie
Thompie is offline
Citaat:
Dr Evil schreef op 22-11-2003 @ 09:35:
Sitecom xDSL/Cable Broadband Router 4S
4-port Swtitch 10/100Mbps
Heb ik ook en werkt perfect
en heb geen last van vertragingen oid
prijs rond de 50 - 60 euro denk ik..
Die router heb ik ook, en helemaal geen last van verlies in snelheid, ik heb em bij BCC gehaald voor ong. 64 euro.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 15:30
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 22-11-2003 @ 18:24:
Nou.. mag flink wat warmte zijn wil dat plastic gaan smelten.
Ik heb sweex, 40 eurootjes en werkt perfect
download nachtenlang.. gebruik het om grote bestanden naar andere computers te pompen. Geen problemen ermee.
Enige nadeel van dat ding is dat de gebruiksaanwijzing wel erg minimaal is, en ik er tijden over gedaan heb het werkend te maken. Stond bijvoorbeeld nergens dat de idle time op 0 moest. Tja dat weet je dan ook niet als een leek.
Dat sitecomding is erg goed en heeeeeeeeel makkelijk instelbaar! Een wanadoo/casema-verbinding (weetjewel, zo'n gare kabelverbinding ) werkte binnen een minuut! Erg simpel, echt waar! En er zit een duidelijke handleiding bij.

Ik vind het een erg goed kastje.

Heb geen ervaring met Sweex.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 16:14
sk888er
sk888er is offline
maar hoe kom ik nou aan een netwerk kaart kan ik die gewoon in de winkel kopen of moek die aanvragen?
__________________
hi i'm da sk888er
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:43
Verwijderd
Citaat:
matrix21 schreef op 22-11-2003 @ 18:24:
Nou.. mag flink wat warmte zijn wil dat plastic gaan smelten.
Ik heb sweex, 40 eurootjes en werkt perfect
download nachtenlang.. gebruik het om grote bestanden naar andere computers te pompen. Geen problemen ermee.
Enige nadeel van dat ding is dat de gebruiksaanwijzing wel erg minimaal is, en ik er tijden over gedaan heb het werkend te maken. Stond bijvoorbeeld nergens dat de idle time op 0 moest. Tja dat weet je dan ook niet als een leek.
Precies heb dat ding ook. Maar die gebruiksaanwijzing is een ramp, zeker als je het moet instellen voor bbned. ach voor dat geld is het een leuk ding..
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:05
ice-dive
Avatar van ice-dive
ice-dive is offline
Wij hadden hier thuis eerst ook een goedkopere router (op ongeveer 4/5 pc's). Toen viel internet toch wel 2x in de week uit. Dan moest je effe de voeding eruit trekken, effe wachten, en dan weer erin. Maar nu hebben we: GN-BR402W (Wireless LAN). Die hebben we nu al 3 maanden, en is naar mijn weten nog nooit uitgevallen!
__________________
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-11-2003, 09:45
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Als je een werkende router wilt: Sweex / Sitecom / wat er in de schappen ligt (écht slechte routers bestaan niet meer)

Als je kwaliteit wilt: Draytek, 3com, et cetera

Uiteraard afhankelijk van de dikte van de valutahouder.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 00:23
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 22-11-2003 @ 12:59:
maar, bij @home is een optie om een 2e IP adress aan te vragen,
dat kost geloof ik iets van 10 euro
je szou ze eens moeten bellen,
een 2e IP is namelijk beter dan een router omdat je dan 2 pcs DIRECT op internet hebt zeg maar
Dat is juist wat je hem af moet raden. Je bent als Windows-computer vooral kwetsbaar als je direkt aan het internet hangt. Surf via een router en je bent enorm veilig, dit omdat de listening ports van jouw computer niet bereikbaar zijn van buitenaf.
Citaat:
mocht je toch voor router willen gaan, kan je elke router nemen die "cable" geschikt is
Dit is helaas onjuist. Met cable wordt vaak het Amerikaanse kabelinternet bedoeld. Deze aansluitingen zijn direct-IP bridge aansluitingen, zonder inbellen en zonder naam/wachtwoord. Gewoon de stekker erin, en je bent online via DHCP of statisch je IP-gegevens invullen.

In Nederland is de situatie andersom. Bij ADSL heb je vaak connectieloze verbindingen waarmee je niet hoeft in te bellen, bij kabel worden vreemde bloated technieken als PPPoE, PPTP en VPN gebruikt.

Dit is dan ook de reden dat ik voor mijn ADSL voor 'cable' moest kiezen en bij een kennis met Wanadoo voor 'DSL'.

@TopicStarter
Router kopen dus, en dat je snelheid er lager van wordt is onzin.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 08:50
Vinzz
Avatar van Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-11-2003 @ 01:23:

Dit is helaas onjuist. Met cable wordt vaak het Amerikaanse kabelinternet bedoeld. Deze aansluitingen zijn direct-IP bridge aansluitingen, zonder inbellen en zonder naam/wachtwoord. Gewoon de stekker erin, en je bent online via DHCP of statisch je IP-gegevens invullen.

In Nederland is de situatie andersom. Bij ADSL heb je vaak connectieloze verbindingen waarmee je niet hoeft in te bellen, bij kabel worden vreemde bloated technieken als PPPoE, PPTP en VPN gebruikt.

Dit is dan ook de reden dat ik voor mijn ADSL voor 'cable' moest kiezen en bij een kennis met Wanadoo voor 'DSL'.
Dit is niet helemaal waar toch? Chello via een com21 modem bijvoorbeeld betekent ook echt constant online zonder enige wachtwoorden of wat dan ook.. (met vast ip adres) ..

Hier ga ik trouwens binnekort ook een routertje voor aanschaffen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:24
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja sommige kabelboeren doen het wel. In amerika heb je ook kabelboeren die het juist wel met PPPoE doen. Maar in amerika is de situatie gewoon omgedraaid als bij Nederland. Daarom zegt het vrij weinig als er 'cable' op staat, omdat daar geen PPPoE-verbinding mee bedoeld wordt.

Maar vrijwel alle routers kunnen ook PPPoE en PPTP/VPN, inclusief Direct IP Bridge via DHCP.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:35
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Via het werk van m'n pa hebben we een van de beste routers die ik ken kunnen krijgen, van het merk Vigor. Ik heb veel routers geinstalleerd, maar dit werkte echt heel erg goed. Hoewel, als je een oud Chello modem (COM21) hebt is het even kloten (maar het is dan ook illegaal).

Als je het echter niet nodig hebt, zou ik gewoon voor een goedkopere sitecom gaan, dan heb je alles wat je nodig hebt...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 12:52
Berretje
Avatar van Berretje
Berretje is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 24-11-2003 @ 10:45:
Als je een werkende router wilt: Sweex / Sitecom / wat er in de schappen ligt (écht slechte routers bestaan niet meer)

Als je kwaliteit wilt: Draytek, 3com, et cetera

Uiteraard afhankelijk van de dikte van de valutahouder.
Cisco router ook?
__________________
Ik kna 300 worodne pre minutu tpyen!! [IMG]http://audiotracker.bamboozled.org/song.php/berretjeehv[/IMG]
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 15:43
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Cisco maakt natuurlijk goede poep, maar is lastig in te stellen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2003, 21:31
Kaiba
Avatar van Kaiba
Kaiba is offline
3Com oftewel Us Robotics!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Wat is nou echt een goeie router?
ADO070
1 15-04-2013 17:53
Software & Hardware Welke router?
Wandering
11 14-01-2007 23:13
Software & Hardware [Netwerk] Online-gaming problemen
__ArjunRampal__
12 11-10-2004 18:56
Software & Hardware [Draadloos Netwerk] Wat precies te kopen?
DT
13 24-08-2004 21:00
Software & Hardware [Netwerk] Goede router voor een degelijke prijs
Maradinus
3 17-08-2004 16:41
Software & Hardware Hacken??
Ji Sung Dennis
47 15-06-2003 20:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.