Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2003, 10:38
In Your Room
In Your Room is offline
Sinds een tijdje gaat Word, als ik het een tijdje aan heb staan, opeens heel langzaam werken... Als ik iets typ gaat dat met veel vertraging, en het scrollen in de tekst gaat ook absoluut niet soepel meer dan... ook als ik m'n cursor op een bepaalde plek wil plaatsen, en ik klik daar, duurt het een tijdje voor ie op die plaats "gearriveerd" is. Soms gaat het na een tijdje automatisch, als Word een tijdje aanstaat, maar soms komt het ook opeens als ik een grote hoeveelheid tekst erin plak. Als ik een "groot" bestand open, van een stuk of 7 pagina's gaat 'ie eigenlijk al automatisch langzaam, vanaf dat ik het bestand geopend heb.

Ik heb in Taakbeheer gekeken en Word gebruikte 99% van mijn CPU, als ik erin aan het typen was. (ook als 'ie gewoon snel werkt) Als ik niet typte was het gebruik gewoon 0 maar dat is opzich logisch aangezien ik er dan niets mee deed...

Iemand enig idee waardoor dit komt er hoe ik er iets aan kan doen ofzo? Alvast bedankt...

(Trouwens, ik draai Word 97 op een pc met Windows XP... de pc heeft 256mb intern geheugen waarvan m'n videokaart (on board..) er 16 gebruikt... processor is een AMD Athlon XP 1800... misschien useless information, maar beter te veel dan te weinig )
Oud 22-11-2003, 10:51
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Verwijder je 'normal.dot' eens, wellicht helpt dat.

Heb je soms ook een virusscanner lopen? Als die eerst je te openen document scant, moet je even wachten tot hij klaar is. Kan ook vertraging opleveren.
Oud 22-11-2003, 10:59
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 22-11-2003 @ 11:51:
Verwijder je 'normal.dot' eens, wellicht helpt dat.

Heb je soms ook een virusscanner lopen? Als die eerst je te openen document scant, moet je even wachten tot hij klaar is. Kan ook vertraging opleveren.
En wat bereik ik daarmee, met dat verwijderen? Wat doet normal.dot, zegmaar? Ik heb wel een idee maar ik weet het niet precies... Trouwens, nu je het zegt, als ik twee Word schermen naast elkaar open, begint ie ook te miepen over normal.dot Dan zegt ie bij het tweede scherm: "het bestaande []" (vierkantje, maar die kannik niet typen..) en als ik 'em afsluit vraagt 'ie "wilt u het bestaande normal.dot vervangen en dan klik ik nee en gaat ie naar het "opslaan als" scherm en dan annuleer ik en dan vraagt ie: "Er zijn wijzigingen aangebracht in het algemene sjabloon normal.dot. Wilt u deze wijzigingen opslaan?" en dan klik ik nee en dan sluit 'ie wel gewoon af...

Virusscanner draait inderdaad, (Norton Antivirus 2002) maar ik heb eigenlijk geen idee of 'ie eerst het te openen document scant...
Oud 22-11-2003, 11:23
JUH
JUH is offline
normal.dot is de template die Word gebruikt als je een 'leeg' / 'nieuw' document opent...
In dot files (template files) staan gegevens over standaard opmaak van pagina's...
het kan zijn dat je huidige normal.dot niet helemaal meer lekker werkt... dus als je 'm wist kan dat helpen...
maar ik heb eigk geen idee of office dan een nieuwe standaard normal.dot aanmaakt...
zo niet, post dat dan ff... dan stuur er vast wel iemand een nieuwe...
Oud 22-11-2003, 11:26
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 22-11-2003 @ 11:59:
En wat bereik ik daarmee, met dat verwijderen? Wat doet normal.dot, zegmaar? Ik heb wel een idee maar ik weet het niet precies...
'Normal.dot' is een algemeen sjabloon die betrekking heeft op alle documenten in Word. Een sjabloon is een soort standaard-instelling dat (o.a.) de onderliggende structuur, lettertypen, toetstoewijzingen, macro's, e.d. instelt. Dus een soort eigen profiel in Word.

Citaat:
In Your Room schreef op 22-11-2003 @ 11:59:
Trouwens, nu je het zegt, als ik twee Word schermen naast elkaar open, begint ie ook te miepen over normal.dot Dan zegt ie bij het tweede scherm: "het bestaande []" (vierkantje, maar die kannik niet typen..) en als ik 'em afsluit vraagt 'ie "wilt u het bestaande normal.dot vervangen en dan klik ik nee en gaat ie naar het "opslaan als" scherm en dan annuleer ik en dan vraagt ie: "Er zijn wijzigingen aangebracht in het algemene sjabloon normal.dot. Wilt u deze wijzigingen opslaan?" en dan klik ik nee en dan sluit 'ie wel gewoon af...
Hmm nou jah.. ook bij dit probleem: probeer het maar eens op te lossen door de normal.dot te wissen.

Je vind 'em in C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen

Wel eerst de verborgen bestanden zichtbaar maken: Mijn Documenten -> Extra -> Mapopties -> Weergave -> helemaal onderen ergens het bolletje aanklikken 'verborgen bestanden en mappen weergeven'.

Laatst gewijzigd op 22-11-2003 om 11:43.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 11:44
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 22-11-2003 @ 12:26:
'Normal.dot' is een algemeen sjabloon die betrekking heeft op alle documenten in Word. Een sjabloon is een soort standaard-instelling dat (o.a.) de onderliggende structuur, lettertypen, toetstoewijzingen, macro's, e.d. instelt. Dus een soort eigen profiel in Word.

Je bedoelt waarschijnlijk dit vierkantje '['
Hmm nou jah.. ook bij dit probleem: probeer het maar eens op te lossen door de normal.dot te wissen.

Je vind 'em in C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen

Wel eerst de verborgen bestanden zichtbaar maken: Mijn Documenten -> Extra -> Mapopties -> Weergave -> helemaal onderen ergens het bolletje aanklikken 'verborgen bestanden en mappen weergeven'.
Ja, maar... Als je die normal.dot wist zegmaar, hoe kun je dan nog met Word werken? Als dat zo'n belangrijk sjabloonding is?
Oud 22-11-2003, 11:54
JUH
JUH is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 22-11-2003 @ 12:44:
Ja, maar... Als je die normal.dot wist zegmaar, hoe kun je dan nog met Word werken? Als dat zo'n belangrijk sjabloonding is?
bij mij, als ik 'm wis, start word gewoon op en als ik word weer afsluit staat er netjes een nieuwe normal.dot op de plek waar die ouwe stond...

Maar ik werk wel met Word 2003 dus mss is dat niet zo bij jou...
knip en plak 'm anders ff naar een andere plek eerst...
Oud 22-11-2003, 11:56
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Hij wordt, uiteraard, ook weer opnieuw aangemaakt door Word.
Oud 22-11-2003, 12:00
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
JUH schreef op 22-11-2003 @ 12:54:
bij mij, als ik 'm wis, start word gewoon op en als ik word weer afsluit staat er netjes een nieuwe normal.dot op de plek waar die ouwe stond...

Maar ik werk wel met Word 2003 dus mss is dat niet zo bij jou...
knip en plak 'm anders ff naar een andere plek eerst...
Citaat:
KoffieKoek schreef op 22-11-2003 @ 12:56:
Hij wordt, uiteraard, ook weer opnieuw aangemaakt door Word.
Hmmm.. Laat ik dat eens gaan proberen dan. Maar idd met kopie, wel zo handig opzich.
Oud 22-11-2003, 12:06
In Your Room
In Your Room is offline
Hmmmz... dat helpt dus niets voor dat langzame... Heb 'em verwijderd, Word doet het nog wel gewoon maar het langzame blijft...
Oud 22-11-2003, 12:16
JUH
JUH is offline
mss zit er een 'lek' in je word...
opties:
zoeken voor een update op de microsoft site (geen idee of dat er is)
erafgooien en opnieuw installeren

of kijken of je een nieuwe office versie kan krijgen...

maar 't kan ook iets anders zijn op je computer wat niet lekker samen werkt met word dat je 99% gebruikt...
Oud 22-11-2003, 12:18
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Zoeken op Service Release voor Word.
Oud 22-11-2003, 12:18
In Your Room
In Your Room is offline
Hm volgens mij heeft m'n vader nog iets om Word 2000 te installeren... Ik vraag hem wel ff.
Oud 22-11-2003, 12:19
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 22-11-2003 @ 13:18:
Zoeken op Service Release voor Word.
Oud 22-11-2003, 12:29
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 22-11-2003 @ 13:19:
Das een verzameling van updates voor Word/Office. Dat heet een Service Release. Mja, Office 2000 werkt wat beter met XP dan '97. Dus als je dat ook hebt liggen ergens.. is het wel aan te raden.

Laatst gewijzigd op 22-11-2003 om 12:32.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 12:50
In Your Room
In Your Room is offline
Ok, het lijkt opgelost te zijn met Word 2000. Kan nu ook gewoon twee Wordschermen naast elkaar openen zonder gezeik over normal.dot en hij doet niet meer langzaam, ook niet bij grote bestanden.

Dus, bedankt enzo voor t helpen.

[edit] nog ff kijken naar die CPU...

[edit2] CPU gebruik is ook weer normaal.

Laatst gewijzigd op 22-11-2003 om 12:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten