Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2003, 19:03
Verwijderd
Hoi.

Na tweeënhalf jaar is uiteindelijk toch mijn IBM Deskstar 60GXP op sterven na dood. De schijf is verschrikkelijk traag en werkt alleen nog maar als je tijdens het upspinnen een flinke tik tegen de zijkant geeft. Nu wil ik 'm terugsturen omdat er volgens mij drie jaar garantie op zat en ik heb hem nog geen drie jaar.

Het probleem is echter dat de sites van IBM en Hitachi vragen om een zogenaamd FRU-nummer om de garantiestatus te bepalen. Nu staat op het label van mijn schijf geen FRU-nummer, en elk nummer dat ik invoer op de site, geeft een 'Invalid warranty number' melding.

Nu zullen hier vast wel mensen zijn geweest die een kapotte 60GXP of 75GXP hebben gehad, hoe zat het met jullie RMA-procedures? BVD.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2003, 19:29
Bartje
Bartje is offline
mijne had dus ook geen nummertje meer erop
toen heb ik een engelstalig mailtje gestuurd via die site

en kreeg ik een NL mail terug van de helpdesk van Hitachi
die zeiden als je een bonnetje had het ook goed was

en die had ik nog dus toen was het opgelost.
Oud 22-11-2003, 19:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
FRU? Je hebt alleen het S/N en P/N nummer nodig. Serial number en Part number. Zie:

www.hgst.com/warranty

Druk hier op RMA Request Process

Laatst gewijzigd op 22-11-2003 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 19:40
Verwijderd
Ja, zover was ik ook al, maar dan krijg ik dus 'Invalid serial number' terwijl het toch verdomme letterlijk de P/N en S/N nummers van mijn schijf zijn.

Edit - even kijken.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 19:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kijk jij eens even.
Oud 22-11-2003, 19:43
Verwijderd

Tot de conclusie gekomen dat schudden ervoor zorgt dat-ie weer vijf minuutjes kan kopiëren.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 19:44
Verwijderd
Dat is leuk -

Error

The server was unable to process your transaction due to internal system problems. Your request could not be completed successfully, and you should try your transaction again. If the problem persists, please contact the Partners help desk.

Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 20:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-11-2003 @ 20:43:

Tot de conclusie gekomen dat schudden ervoor zorgt dat-ie weer vijf minuutjes kan kopiëren.
Shake 'n Break

Maaruhh ja email ze zou ik zeggen, met daar de nummers erin en de vraag een RMA request te doen. En uitleggen dat je die melding kreeg en dat ze dat moeten fixen.
Oud 22-11-2003, 20:18
Verwijderd
Ik heb net ook even de low-levelversie van DFT (drive fitness test) gedraaid vanaf een DOS-schijfje, en het ding stikt van de bad sectors en veel tests kunnen niet worden uitgevoerd. Ik krijg een 0x70-error terug, oftewel: Defective Device

Gelukkig heeft Hitachi een telefoonnummer voor RMA-aanvragen in Amsterdam, dus dat zal ik maandag wel even bellen, thanks anyway
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 20:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Oki

Succes

Mijn ervaring is dat je een mooie nieuwe 180GXP schijf terug krijgt. =)
Oud 22-11-2003, 22:46
Verwijderd
Dat zou 0wnen.

Helaas zit-ie in een PC die eigenlijk die schijf helemaal niet kan benutten (een ouwe Celeron op 550 MHz die niet hoger gaat dan UDMA/33) maar toch, het is niet verkeerd
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 01:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mwah ook ATA/33 kun je veel winst bij boeken. Niet sequential, maar wel Random read/write en seek. Dat is nu op z'n max nog 10MB/s.
Oud 23-11-2003, 12:59
Verwijderd
Mja, op zich haal ik in die machine met die 60GXP wel een sequential leessnelheid van 24.500 KB/sec, dus op zich is dat nog niet eens zo laag. Voldoende voor een derde systeempje waarin die schijf als archief gebruikt wordt, iig.

Ik heb net een RMA gecreeërd on-line, op de site van Hitachi en heb de foutcode die Drive Fitness genereerde ingevoerd. Nu moet ik 'm opsturen naar een adres in Herkenbosch en als het goed is krijg ik dan binnen 14 dagen nadat hij daar binnen is een replacement. Ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 23:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Yep.. Herkenbosch.

Daar zijn flink wat HDDtjes van mijn kant naartoe gegaan. =)
Oud 24-11-2003, 08:29
Verwijderd

Hoe heb jij die dingen altijd verpakt? Want op de site van Hitachi stellen ze echt belachelijk strenge eisen aan het verpakken van de schijven. Zelfs de manier waarop ik 'm geleverd kreeg destijds voldoet niet aan hun eisen, nu moet ik weer helemaal naar de winkel om schuimrubber te kopen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 11:05
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-11-2003 @ 09:29:

Hoe heb jij die dingen altijd verpakt? Want op de site van Hitachi stellen ze echt belachelijk strenge eisen aan het verpakken van de schijven. Zelfs de manier waarop ik 'm geleverd kreeg destijds voldoet niet aan hun eisen, nu moet ik weer helemaal naar de winkel om schuimrubber te kopen
je hebt op het postkantoor, een doos waar hij precies in past
daar heb ik het in verpakt..
Oud 25-11-2003, 00:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-11-2003 @ 09:29:

Ja echt kansloos is dat.

Gewoon in anti-statisch zakje doen en met dingen opvullen. Als het maar niet van die kunststof vlokken zijn, want dat hebben ze er expliciet opstaan dat dat niet mag. Dikke onzin natuurlijk, want ook al zijn ze statisch geladen zit er toch echt zo'n anti-statisch zakje omheen. Maar dit om te voorkomen dat ze gaan zeiken. Mij nog nooit gebeurd. Maar ik verpak ze wel redelijk. Maar soms wel met 4 of 6 in een doos.
Oud 25-11-2003, 14:47
Verwijderd
Gelukkig heb ik nog het originele antistatische zakje waar de schijf ook in verpakt zat, dus met originele IBM-sticker met serie- en onderdeelnummer erop, dat staat vast heel stoer
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:20
Enlightenment
Enlightenment is offline

Wat ik meestal doe is een geel note-briefje erin met RMA nummer op het statische zakje geplakt. Kun je ook meteen de errorcode opschrijven. Soms mieteren ze 'em dan gelijk weg en sturen gelijk een nieuwe, anders gaat ie naar taiwan ofzo om te kijken of ie gerepareerd kan worden.
Reageren

Regels voor berichten