Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2003, 19:15
Palmboompje
Palmboompje is offline
Oké, sinds een week ken ik een jongen, Daniel, waar ik zo langzamerhand verliefd op begin te worden. Langzamerhand, want ergens durf ik me er niet aan over te geven. Mijn ex vriendje heeft me namelijk nogal veel pijn gedaan (vreemdgaan, valse beloftes, gebruiken, etc.) waardoor mijn vertrouwen in relaties even wat minder is geworden. Ik heb wel het idee dat het serieus iets kan worden met Daniel, maar dankzij mn ex ben ik zo vreselijk onzeker. Ik heb Daniel nou bijna iedere dag gezien en eigk gaat het heel goed. Hij is lief, geïnteresseerd, zit me niet te pushen wat betreft seks (dat wil ik dus niet gelijk, gezien ex), wil me zo vaak mogelijk zien, vond me al heel lang leuk voordat we kennis maakten, etc. etc. Maar hoe weet ik nou dat hij het serieus meent? Dit klinkt allemaal wel heel positief, maar drie vrienden van mij hadden ook een potentiële lover die min of meer zo deed en zij dachten ook dat het serieus was, maar hebben inmiddels te horen gekregen dat *hun lover* niet verliefd was/ alleen seks wou. Weinig bevorderlijk voor mijn zelfvertrouwen, want ik zit nu dus echt te wachten tot hij gaat zeggen: “Twas leuk, maar nu heeft het wel weer lang genoeg geduurd.” Niet dat ik hem daar voor aanzie, maar het zóú kunnen, toch? Ik weet dat ik dit alles het beste tegen hem kan zeggen, maar ik ken hem pas een week en ik hem geen zin om hem nu al te gaan pushen dat hij nu al moet gaan bedenken wat hij met mij wil. En ik was evenmin van plan gelijk mn hele exen-trauma op tafel te gooien. Wat zouden jullie in mijn geval doen? Zit ik mezelf nou alleen maar op te jutten of …? Djeezz, ik voel me echt zo puberaal
Oud 22-11-2003, 19:17
Verwijderd
Ik denk dat uitproberen de enige optie is...iets anders zou ik iig niet weten... Als je het kunt, geef hem je vertrouwen en ga er voor...meer kan je niet doen, helaas. (denk ik) En praat met hem over je twijfels ed, misschien kan hij er al een hele hoop weg nemen, zonde als je je er dan druk om maakt, terwijl het niet hoeft. Succes iig.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 19:40
Stoetel
Stoetel is offline
Mjah, ik vrees dat het enige dat je kan doen afwachten is. Bij het begin van een relatie weet je nu eenmaal nooit hoe het verder zal lopen. Ik kan wel aannemen dat je terugdenkt aan je vorige relatie en het moeilijker vindt om hem meteen te vertrouwen, maar bedenk je dat niet alle jongens hetzelfde zijn. Probeer je dus iets positiever op te stellen en kijk hoe het loopt. Dan merk je waarschijnlijk snel genoeg of hij je vertrouwen waard is of niet.
En praat anders eens met hem over je vorige ervaring.
Oud 22-11-2003, 19:48
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
Stoetel schreef op 22-11-2003 @ 20:40:
En praat anders eens met hem over je vorige ervaring.
Vind je dat na een week niet een beetje snel dan?
Oud 22-11-2003, 20:19
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Citaat:
Palmboompje schreef op 22-11-2003 @ 20:48:
je kan het beter zo snel mogelijk vertellen, weet hij ook waar hij aan toe is.. denk neit dat hij het vervelend vind hoor, als hij je echt leuk vind!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 20:38
Verwijderd
Ben jij verliefd op fleety boy

Ik zou zeggen probeer gewoon een relatie met hem aan te gaan en hem te vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 21:05
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-11-2003 @ 21:38:
en dat is?
Oud 22-11-2003, 22:24
Verwijderd
heerlijk dat er iemand is die net zo onzeker is als ik dat ben...

ik heb dan ook geen idee hoe ik het zou aanpakken. Maar als je meteen met de deur in huis valt weet hij wel wat hij aan je heeft, en jij aan hem.
Dus waarschijnlijk is het wel verstandig om het er met hem over te hebben, dan zal hij ook begrip kunnen tonen voor jou situatie en er rekeing mee houden.

succes
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 03:46
Verwijderd
Citaat:
Palmboompje schreef op 22-11-2003 @ 22:05:
en dat is?
Fleet Admiral
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 09:53
Danny
Danny is offline
Citaat:
Palmboompje schreef op 22-11-2003 @ 20:48:
Je kent hem pas een week?

Ik ben het weer eens redelijk eens met Leonoor..maar wat ik nog méér wil benadrukken, is dat TIJD heel erg belangrijk is. En duidelijkheid/openheid.. vertel hem - misschien niet na een week, maar over een tijdje.. - over je gevoelens, problemen .. wat er in je omgaat. Zodat hij wéét hoe je je voelt, wat er is.. hij voor zichzelf uit kan vinden op welke manieren hij je kan helpen, op welke manieren niet.. hoe hij er voor je kan zijn, maar vooral ook zodat hij er ziet dat je er wel mee bezig bent hem een vertrouwd plekje te geven. Als hij écht veel om je geeft, zal hij het geduld proberen op te brengen...

En wie weet.. Praat er vooral ook met hem over.. Openheid. En misschien kan hij een deel van je wantrouwen wegnemen...
Oud 23-11-2003, 10:00
lieve
lieve is offline
Ik denk dat het toch beter zou zijn als je hem vertelt dat je twijfels hebt, en je daarbij je 'exenverhaal' bijvertelt.
Zo kan hij begrijpen waarom je je twijfels hebt.
En ik denk wel dat hij het zal begrijpen!

Greets Lieve,xxx
Oud 23-11-2003, 10:10
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Ik zou even wat tijd nemen om hem te leren kennen, je kent hem een week .
Oud 23-11-2003, 12:29
sublime
sublime is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 23-11-2003 @ 11:10:
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 15:56
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 23-11-2003 @ 11:10:
net of je dan nog niet verliefd op iemand kan zijn. Als je iemand een week lang iedere dag ziet en bij hem slaapt, is het toch niet onlogisch dat je gevoelens voor hem krijgt? Maar juist omdat ik hem nog maar een week ken, was ik dus ook niet van plan te beginnen over mijn onzekerheden en ex-ervaringen. Das wel héél kortdag

Maar wat ik me afvroeg, als iemand zich zo gedraagd is het dan naïef om te denken dat hij serieus iets wil of kan ik maar beter ff helemaal niks denken?
Oud 23-11-2003, 17:03
juno
juno is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-11-2003 @ 04:46:
Fleet Admiral
In dat geval kan ze het hem net zo goed zelf zeggen, want hij leest dit toch wel. Dus het zal wel een andere Daniel zijn. Bovendien, zie jij FA als als wantrouwenwekkende player?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:16
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 23-11-2003 @ 18:03:
In dat geval kan ze het hem net zo goed zelf zeggen, want hij leest dit toch wel. Dus het zal wel een andere Daniel zijn. Bovendien, zie jij FA als als wantrouwenwekkende player?
Sorry, maar ik kon het gewoon niet laten
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 17:25
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
juno schreef op 23-11-2003 @ 18:03:
Daar heb je dus helemaal gelijk in

Maarre.. ik heb niet gezegd dat hij een wantrouwenwekkende player is hoor, ik ben gewoon onzeker, heeft niks met hem te maken...
Oud 23-11-2003, 17:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 22-11-2003 @ 21:38:

SLEEET jij steelt mijn opmerking grr
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten