Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2003, 20:41
H@nk
H@nk is offline
Ik heb hier een netwerk liggen tussen twee computers. Eerst deed alles het goed. Tot vanmiddag, ik startte de andere computer op en kon opeens niet meer internetten daar, ik kan nog wel in gedeelde mappen komen. Het enige "bijzondere" wat ik heb gedaan vanmorgen is dat ik een update van windows (XP) heb geïnstalleerd op de hoofdcomputer.
Weet iemand misschien of het hieraan kan liggen en als het hier aan ligt hoe ik windows kan downgraden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2003, 21:44
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Je kan um gewoon downgraden via start -> instellingen -> config -> software -> en dan de upgrade verwijderen.
Dit lijkt me alleen niet erg logisch. Die update is er om een beveiligingslek of iets te patchen, lijkt me dus niet verstandig die eraf te halen. Misschien moet je de firewall van xp uitzetten?
Doorloop gewoon alle handelingen die je ook hebt gedaan om het voor elkaar te krijgen om internet te delen... Dus ip-settings checken, kijken of je dns nog goed staat, blabla.
En lees is waarvoor die update eigenlijk was (heb je toch wel van de microsoft-site gedowned he?)
Oud 22-11-2003, 22:00
H@nk
H@nk is offline
de auo-update van winXP kwam met de melding dat er een nieuwe update was en toen heb ik het geïnstalleerd.
Het probleem is dat ik het netwerk niet zelf heb geïnstalleerd. Dit heeft het bedrijf voor mij gedaan toen ik deze computer kocht, dus ik weet niet hoe de instellingen zouden moeten staan.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 01:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan moet je kijken hoe je IP instellingen staan. Geef van beide computers eens de output van ipconfig:

Druk op windowskey + R. Vul in: cmd.exe
Nu krijg je een zwart scherm. Type nu in "ipconfig" zonder de aanhalingstekens.

Doe dit op beide computers en vertel hier het IP adres, Subnetmask en Default Gateway.
Oud 23-11-2003, 10:03
H@nk
H@nk is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-11-2003 @ 02:44:
Dan moet je kijken hoe je IP instellingen staan. Geef van beide computers eens de output van ipconfig:

Druk op windowskey + R. Vul in: cmd.exe
Nu krijg je een zwart scherm. Type nu in "ipconfig" zonder de aanhalingstekens.

Doe dit op beide computers en vertel hier het IP adres, Subnetmask en Default Gateway.
weet je zeker dat dit in winXP werkt?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 10:09
H@nk
H@nk is offline
heb hem (al), hij stond in de system32 map.

Elke computer heeft een verschillend IP-adres
Ze hebben hetzelfde subnetmasker
De hoofdcomputer heeft geen standaardgateway, de oude computer wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten