Vrijdagavond heb ik mn nieuwe pc opgehaald, met daarin:
Een A7N8X Deluxe moederbord
AMD 2800 processor
512 MB CL2 corsair geheugen
2x 120 gb s-ata schijven met 8 mb cache
Geforce FX 5200 Videokaart (geen commentaar

)
Creative Audigy 2 Ex platinum Pro
NEC 1300A DVD Brander
Nashua DVD+R 4,7 gb schijfjes
En nog wat zooi, als je dat ook nodig hebt zeg het maar
Bij de dvd brander wordt pinnacle instant cd/dvd 7.0.6a SE software, waar expression 8 bij inzit. Ikke filmpje maken met studio 7, geexporteerd als mpeg file en daar wil ik een dvdtje van branden. Menutje gemaakt, scenes en de hele zooi. So far so good, maar als ik dan naar stap 3 gaat (de teller bij stap 3 staat op 49 %) dan druk ik op start, de schijfinhoud wordt gemaakt, de teller springt naar 50 % en dan crasht het programma. Je kunt dan een foutenrapport enzo verzenden maar geen dvd branden.
Computer opnieuw gestart, maar hetzelfde verhaal. Computer geformatteerd, hetzelfde verhaal. Alle windows-updates inclusief SP1 en directx 9 geinstalleerd, hetzelfde resultaat. Updates van de site van pinnacle gehaald en geinstalleerd, maar het helpt allemaal niks.
Ik heb het idee dat het te maken heeft met de s-ata hdd's, want office xp loopt met zn updates ook te zeuren, daar wees nader onderzoek uit dat bij die foutmelding hoorde, dat de vrije schijfruimte op de primaire hdd op zou zijn, terwijl er nog 84 gb vrij is. Ik zat zelf te denken aan een bios-update, maar dat programmaatje wil ook niet, die stopt ook met een foutmelding.
Wat kan er aan de hand zijn ?
De schijven staan in een raid1 (mirroring) set