Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2003, 20:06
Meskûh!!!
Meskûh!!! is offline
dit onderwerp is al vaker aan bod gekomen...maar nu wil ik een keer...
ik las laatst in de krant dat in rotterdam nu de grootste moskee van europa staat...dit vind ik echt belachelijk.ik kan me hier echt kwaad over maken...ik zit nu ook echt te koken achter mn pc als ik er aan denk...
er staan ondertussen al meer moskees dan kerken in nederland...moeten wij nederlanders eens een kerk bouwen in een islamitisch land... en dan dat gezeik over turkse les op school... ROT OP!!! echt dat gaat er bij mij niet in...moeten nederlandse kinderen turks leren omdat er turken zijn die het vertikken om nederlands te leren zodat wij nederlanders in onze eigen landje ons verstaanbaar kunnen maken...echt slecht!ik heb geen problemen met buitenlanders als zij gewoon werken,zich aanpassen aan onze maatschappij,onze taal spreken en zich g*odver gewoon aan onze regels houden... af en toe lijkt het dat zij hier de baas zijn...wij moeten bang zijn van hun? want als je er met 1 ruzie heb kom gelijk heel hun land/familie op de stoep... echt triest,en wij nederlanders zij net zo goed slecht soms...maar dan zijn we wel slecht in ons eigenland. want als zij dat in hun eigen land niet zouden doen...dan staat er veel meer straf op dan wat je hier krijgt...
ach ik ga maar stoppen want ik ga nu alles erbij halen... maar hoe denken jullie hier over?
Oud 23-11-2003, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Meskûh!!! schreef op 23-11-2003 @ 21:06:
ik las laatst in de krant dat in rotterdam nu de grootste moskee van europa staat...dit vind ik echt belachelijk.ik kan me hier echt kwaad over maken...ik zit nu ook echt te koken achter mn pc als ik er aan denk...
er staan ondertussen al meer moskees dan kerken in nederland...moeten wij nederlanders eens een kerk bouwen in een islamitisch land... en dan dat gezeik over turkse les op school... ROT OP!!! echt dat gaat er bij mij niet in...moeten nederlandse kinderen turks leren omdat er turken zijn die het vertikken om nederlands te leren zodat wij nederlanders in onze eigen landje ons verstaanbaar kunnen maken...echt slecht!ik heb geen problemen met buitenlanders als zij gewoon werken,zich aanpassen aan onze maatschappij,onze taal spreken en zich g*odver gewoon aan onze regels houden... af en toe lijkt het dat zij hier de baas zijn...wij moeten bang zijn van hun? want als je er met 1 ruzie heb kom gelijk heel hun land/familie op de stoep... echt triest,en wij nederlanders zij net zo goed slecht soms...maar dan zijn we wel slecht in ons eigenland. want als zij dat in hun eigen land niet zouden doen...dan staat er veel meer straf op dan wat je hier krijgt...
ach ik ga maar stoppen want ik ga nu alles erbij halen... maar hoe denken jullie hier over?
En dit moet ik serieus nemen?

Over die moskee. Wij moslims hebben braaf onze vergunninkjes en geld bij elkaar geraapt. Wat maakt het nou uit of die er komt of niet? Dat christenen een kerken maken is onze schuld toch niet?

Turkse les is lekker jullie eigen schuld Moet je niet tegen de buitenlanders zeiken

de rest wat je uitkraamt heb ik geen zin om antwoord om te geven,
Oud 23-11-2003, 20:12
Meskûh!!!
Meskûh!!! is offline
dat jullie je geld bij elkaar hebben gespaard is zonde had dan dat geld gebruikt om in je eigenland naar een moskee te gaan. want een moskee hoort niet in nederland thuis en al helemaal niet de grootste van nederland.

en wij nederlanders zeiken ja over jullie...maar das ook wel een beetje heel veel terecht...jullie horen hier gewoon niet als je je niet aanpast. je bent welkom echt dat meen ik maar pas je dan aan. als ik in bijvoorbeeld marokko zou gaan wonen zorg ik ervoor dat ik jullie taal spreek... dat ik weet hoe jullie cultuur is en me daar aan aanpas en als ik een kerk zou bouwen..hoe lang denk je dat het dan zou duren voor dat ie is platgebrand??? voordat de eerste muur staat!
Oud 23-11-2003, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Meskûh!!! schreef op 23-11-2003 @ 21:12:
dat jullie je geld bij elkaar hebben gespaard is zonde had dan dat geld gebruikt om in je eigenland naar een moskee te gaan. want een moskee hoort niet in nederland thuis en al helemaal niet de grootste van nederland.

en wij nederlanders zeiken ja over jullie...maar das ook wel een beetje heel veel terecht...jullie horen hier gewoon niet als je je niet aanpast. je bent welkom echt dat meen ik maar pas je dan aan. als ik in bijvoorbeeld marokko zou gaan wonen zorg ik ervoor dat ik jullie taal spreek... dat ik weet hoe jullie cultuur is en me daar aan aanpas en als ik een kerk zou bouwen..hoe lang denk je dat het dan zou duren voor dat ie is platgebrand??? voordat de eerste muur staat!
blablabla

kheb echt geen zin hierop in te gaan

wat je vertelt is zooo cliche
Oud 23-11-2003, 20:25
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 23-11-2003 @ 21:14:
blablabla

kheb echt geen zin hierop in te gaan

wat je vertelt is zooo cliche
moet jij zeggen, met je respect, he schatje?

vraagje: als jij geen zin hebt om te reageren, waarom post je dan? omdat jij het laatste woord moet hebben? tss, schaam je.

om maar weer ontopic te gaan: ik snap wat je bedoeld, meskuh, en figuren als kenjiroo maken het heel makkelijk om er zo over te gaan denken, maar wapen je hiertegen, want het is maar een kleine groep die zo iritant is (daar sugereer ik wat mee in de richting van een bepaald persoon).

kijk, ik heb weing zin om turks te gaan leren, maar Je leert toch ook engels omdat je er wat mee bereikt in de wereld. turks leren om met inwoners van je land te kunne spreken, is dan oook wat voor te zeggen. wel is het belachelijk dat de allochtonen dan geen nls leren.

dat van een kerk afbranden. hoewel er veel mensen hierheen komen die gewoon veel geld willen, en dus komen profiteren, zijn er ook mensen die JUIST uit een land weggaan om dat daar geen rijheid van meningsuiting is, en daar worden kerken dus afgebrand.

breng het wat tactischer maar er zijn heel wat punten waar je gelijk hebt.

(voor kenjiroo: zie je, voor de ene groep is wat te zeggen, voor de andere groep ook. dat is respect)
Oud 23-11-2003, 20:26
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 23-11-2003 @ 21:25:

vraagje: als jij geen zin hebt om te reageren, waarom post je dan? omdat jij het laatste woord moet hebben? tss, schaam je.
Tuurlijk lieverd
Oud 23-11-2003, 20:27
<<~TüRKLaDy~>>
<<~TüRKLaDy~>> is offline
Citaat:
jij doet egt alsof er in Turkije geen kerk staat.. geloof me.. DIE STAAT ER WEL!! en wat maakt het jou uit of er een moskee in Nederland gebouwd wordt, word JIJ daarmee gekwetst?? neej tog khoop het niet voor je anders is het best zielig..

die Turkse les doet eigelijk wel vind ik .. ik bedoel.. je krijgt ook Franse les, Duitse les, Engelse les, soms zelfst Latijnse en Griekse les.. waarom zou Turkse les dan opeens zow stom zijn om ingevoerd te worden..?!!? er zij zoveel landen waarin Turks gesproken wordt.. dus het is eigenlijk wel de moeite waard om het te proberen vind ik..
Oud 23-11-2003, 20:45
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
<<~TüRKLaDy~>> schreef op 23-11-2003 @ 21:27:

die Turkse les doet eigelijk wel vind ik .. ik bedoel.. je krijgt ook Franse les, Duitse les, Engelse les, soms zelfst Latijnse en Griekse les.. waarom zou Turkse les dan opeens zow stom zijn om ingevoerd te worden..?!!? er zij zoveel landen waarin Turks gesproken wordt.. dus het is eigenlijk wel de moeite waard om het te proberen vind ik..
op zich is er wat voor te zeggen, maar die andere talen zijn allerlei handelstalen, als je snapt wat ik bedoel. latijn en grieks kun je niet vergelijken, dat doe je voor de lol, algemene ontwikkeling, inzicht in talen en logisch inzicht.
Oud 23-11-2003, 20:46
<<~TüRKLaDy~>>
<<~TüRKLaDy~>> is offline
Citaat:
JaJ schreef op 23-11-2003 @ 21:45:
op zich is er wat voor te zeggen, maar die andere talen zijn allerlei handelstalen, als je snapt wat ik bedoel. latijn en grieks kun je niet vergelijken, dat doe je voor de lol, algemene ontwikkeling, inzicht in talen en logisch inzicht.
hoe bedoel je handelstalen..??
Oud 23-11-2003, 20:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
er staan ondertussen al meer moskees dan kerken in nederland...
Kom eens met cijfers (en een betrouwbare bron, dus niet www.nieuwrechts.nl ).
Citaat:
want als je er met 1 ruzie heb kom gelijk heel hun land/familie op de stoep...
En Nederlanders zijn allemaal lieverdjes.

Nog een boodschap:

Rot op, viswijf. Jouw soort willen we hier niet.

Je zeikt over de taalvaardigheid van allochtonen, maar jouw kennis van de Nederlandse taal is slechter dan die van de meeste allochtonen.

Laatst gewijzigd op 23-11-2003 om 20:52.
Oud 23-11-2003, 20:51
Yousra
Yousra is offline
Daar gaaaaaaan we weer....

Citaat:
er staan ondertussen al meer moskees dan kerken in nederland...
We hebben allemaal gelijke rechten en kansen hier dus blijkbaar is er meer behoefte aan moskeeën dan aan kerken.

Citaat:
moeten wij nederlanders eens een kerk bouwen in een islamitisch land...
Er zijn kerken in islamitische landen dus je loopt achter of roept mee met de meute.

Citaat:
en dan dat gezeik over turkse les op school... ROT OP!!! echt dat gaat er bij mij niet in...moeten nederlandse kinderen turks leren omdat er turken zijn die het vertikken om nederlands te leren zodat wij nederlanders in onze eigen landje ons verstaanbaar kunnen maken...echt slecht!
Dat is ook al weer overgewaaid maar de reden die jij noemt was in ieder geval niet in het spel.

Citaat:
ik heb geen problemen met buitenlanders als zij gewoon werken,zich aanpassen aan onze maatschappij,onze taal spreken en zich g*odver gewoon aan onze regels houden...
De bouw van een moskee en het geven van turkse les heeft niks met het houden aan de regels te maken. Zoalng die dingen legaal kunnen gebeuren in nederland wat nog altijd het geval is.

Citaat:
af en toe lijkt het dat zij hier de baas zijn...wij moeten bang zijn van hun? want als je er met 1 ruzie heb kom gelijk heel hun land/familie op de stoep... echt triest,en wij nederlanders zij net zo goed slecht soms...maar dan zijn we wel slecht in ons eigenland. want als zij dat in hun eigen land niet zouden doen...dan staat er veel meer straf op dan wat je hier krijgt...
Ik denk dat jij nogal wat opgekropte woede in je hebt zitten en die maar eens fijn over de moslims en allochtonen uit spuugt. Misschien niet zo goed voor je gezondheid om je over zulke zaken op te fokken.
Oud 23-11-2003, 20:53
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Yousra schreef op 23-11-2003 @ 21:51:
Er zijn kerken in islamitische landen dus je loopt achter of roept mee met de meute.
Ik zoek de hoofdsynagoge van Riyad, zou jij me kunnen helpen?

(Een synagoge is dan geen kerk, maar toch.)
Oud 23-11-2003, 20:55
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
<<~TüRKLaDy~>> schreef op 23-11-2003 @ 21:46:
hoe bedoel je handelstalen..??
nouw, vroeger, toen iedereen latijn leerde, was dat omdat de wetenschap in het latijn ging.

nu leert iedereen engels omdat de handel, de universiteit, computerspellen en de films in het engels gaan. frans hetzelfde, en duits is omdat onze handel met duitsland enorm is.
Oud 23-11-2003, 20:56
McCaine
McCaine is offline
Ik vind dit iets voor A&N.

Regels voor berichten