Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2003, 22:20
Verwijderd
(Even een disucissie topic)

Tegenwoordig worden bijna alle kinderen groot gebracht met Microsoft Windows.
Dit doordat de meeste mensen dit gebruiken en ze het later in de meeste gevallen ook zullen blijven gebruiken.

Maar, wat zou er gebeuren als je je kind voor het eerst achter de PC zet waar alleen Linux op staat.
Het kind zal dan waarschijnlijk (misschien iets lastiger) Linux leren.
Zou het later dan nog Windows kunnen gebruiken (tegenovergestelde met nu, veel Windows gebruikers kunnen niet met Linux werken)..
En zou het Windows willen gebruiken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2003, 22:34
Koen
Koen is offline
Tuurlijk kan dat. Het grootste probleem van Linux zit 'm nog steeds in de software. Vele hulptools maken het steeds makkelijker om in Linux software te installeren, en deze wordt ook steeds gebruiksvriendelijker. Er is maar 1 nadeel; compatibiliteit. Omdat veel scholen en mensen om je heen Windows en de bijbehorende bestandsformaten gebruiken zijn die files niet altijd 100% compatible. Als iédereen Linux zou gebruiken was dat wel het geval.

Een beginners linux distributie is voor beginners best goed te gebruiken. De overstap van Linux -> Windows is dan alleen maar makkelijker dan andersom, mits er al wat met de shell gedaan is.

Het is 'jammer' dat de échte ontwikkeling van de grafische schil van Linux zo lang op zich heeft laten wachten, anders was nu misschien Linux de mainstream geweest ipv Windows.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 23:00
Verwijderd
Tja, daar heb je wel een punt. Ik ben inderdaad helemaal opgegroeid met windows en bijbehorende programma's. Outlook Express, Internet Explorer, MS Word, Powerpoint en ga zo maar door.

Ik heb van die momenten dat ik even wat anders wil dan, bijvoorbeeld, Outlook Express. Toch is het nieuwe programma na een kwartiertje al weer van de computer en staat Outlook Express alweer aan. Ik ben er zo aan gewend. En dat geldt voor alles eigenlijk.

Is dat slecht? Zou je je ook kunnen afvragen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 01:19
Verwijderd
Ik ben 'opgegroeid' met DOS denk ik, euh...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 02:04
dystopia
dystopia is offline
Een mening over een OS is gebaseerd op het verleden, dus ook gebaseerd op de ervaringen met andere OSen in het verleden.

Een logische wedervraag op de vraag of ze het kunnen gebruiken is de vraag waarom men Windows (of een ander OS) zou willen gebruiken? Hoe de situatie ontstaan zou zijn, wat voor programma's er op zo'n moment beschikbaar zijn voor beide OSen.

Ik denk dat een antwoord op ''waarom'' deels is dat er geen OS bestaat dat iedereen tevreden stelt. Dit alleen al zorgt voor diversiteit. En ik denk dat OSX heeft bewezen dat een gebruikersvriendelijk UNIX-achtig OS mogelijk is.

Toch heb ik wel verhalen gehoord van ouders die een GNU/Linux distributie draaien, waarvan de kinderen redelijk makkelijk met de desktop overweg konden. Denk hierbij ook aan spelletjes ed. Vice versa bij ons thuis

Btw zie ook het Debian Jr. project: ''Debian for children from 1 to 99''
http://www.de.debian.org/News/weekly/2003/45/

Ohja, ik ben opgegroeid met DOS en in mindere mate AmigaOS. Mijn overstap van DOS naar Windows (95) was een hel en Windows (2.0) had ik al eerder van een computer afgeschopt. Ik weet niet precies waarom, ik denk dat het deels te maken heeft met de performance, deels met het gewend zijn aan CLI, deels omdat het er anders uit ziet en anders werkt. Multitasking was ik ook niet zo bekend mee (enigzins dankzij AmigaOS).
Oud 24-11-2003, 06:52
iamcj
iamcj is offline
Die meneer Gates heeft dat goed bekeken en is niet voor niets de rijkste man ter wereld. Hij hangt al met zijn ontbijtkoek boven de wieg
Oud 24-11-2003, 09:12
Spacey
Spacey is offline
Om het nog iets sterker te maken. Ik ben van mening dat windows zo danig de maatschappij heeft beinvloed dat mensen niet meer lezen enzo alleen maar doorklikken. Windows heeft gezorgd tot een grote verdomming van de maatschappij. I guess thats the way they like it.

Ik kan hier nog wat dieper opingaan. Misschien heeft het er ook me te maken dat ik op een helpdesk werk en dat ik dus ook inderdaad in contact kom met die @#$K@L#$ bevolkingsgroep.

Jij dacht dat je wel nadacht? Think agian,.. denk je nog steeds dat jij wel nadenkt? yeah right! even too stupid to know your not thinking. Ok ok nou als ik je nog niet van kan overtuigen dat je niet nadenkt dan is er 80% kans dat je dat inderdaad niet doet en 20% dat je tot de minderheid van ons land behoord.
Oud 24-11-2003, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Spacey schreef op 24-11-2003 @ 10:12:
Om het nog iets sterker te maken. Ik ben van mening dat windows zo danig de maatschappij heeft beinvloed dat mensen niet meer lezen enzo alleen maar doorklikken. Windows heeft gezorgd tot een grote verdomming van de maatschappij. I guess thats the way they like it.

(...)
Dat had elk OS gedaan. In den beginne waren er nog maar heel weinig mensen die met computers konden omgaan. Windows heeft computers bruikbaar gemaakt voor het grote publiek. Het grote publiek is niet dom gemaakt door Windows, Windows is simpel geworden omdat het publiek dom is. Het is the other way around dus.

Als Linux in het begin als eerste was komen bovendrijven en Windows had het niet gehaald, dan waren er nu van Linux tig versies gekomen met simpele, makkelijke, gebruiksvriendelijke schillen waar je gewoon doorheen kunt klikken. Het grootste gedeelte van de mensen heeft gewoon een aversie tegen computers en het maakt geen donder uit welk OS daar dan op draait.

Een computer is een gebruiksvoorwerp geworden. Dat moet dus makkelijk toegankelijk en begrijpelijk zijn. Als Windows niet had bestaan zou Linux of een ander OS wel deze vorm hebben aangenomen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 11:55
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-11-2003 @ 10:20:
Dat had elk OS gedaan. In den beginne waren er nog maar heel weinig mensen die met computers konden omgaan. Windows heeft computers bruikbaar gemaakt voor het grote publiek. Het grote publiek is niet dom gemaakt door Windows, Windows is simpel geworden omdat het publiek dom is. Het is the other way around dus.

Als Linux in het begin als eerste was komen bovendrijven en Windows had het niet gehaald, dan waren er nu van Linux tig versies gekomen met simpele, makkelijke, gebruiksvriendelijke schillen waar je gewoon doorheen kunt klikken. Het grootste gedeelte van de mensen heeft gewoon een aversie tegen computers en het maakt geen donder uit welk OS daar dan op draait.

Een computer is een gebruiksvoorwerp geworden. Dat moet dus makkelijk toegankelijk en begrijpelijk zijn. Als Windows niet had bestaan zou Linux of een ander OS wel deze vorm hebben aangenomen.
Eens, de meeste mensen willen het ook niet begrijpen, het moet het gewoon doen en er moet precies verteld worden wat er moet gebeuren en dan is het vaak nog moeilijk.
Oud 24-11-2003, 16:47
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 24-11-2003 @ 12:55:
Eens, de meeste mensen willen het ook niet begrijpen, het moet het gewoon doen en er moet precies verteld worden wat er moet gebeuren en dan is het vaak nog moeilijk.
't Is met auto's net zo.

(Gelukkig maar dat je met álle auto's (>60 kph dan) op de snelweg kunt. )
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 03:47
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-11-2003 @ 10:20:
Nee, ik denk dat jij het te zwart-wit ziet. Ik denk dat het een wisselwerking is. Niet 100% A, niet 100% B. Volgens jouw theorie, waar je je ook op baseert op fora als A&N, zijn een heleboel mensen dom en blijven zij dat ook. Nou is het allereerst de vraag wat dom precies inhoud want het is imo een te subjectief, inhoudsloos begrip. Afgezien van dat laatste, denk ik dat jij die groep structureel te hoog als in aantallen en te laag als in kennis inschat.

Ander argument tegen jouw argument "dom" is een sociaal oogpunt vanuit diegene die de materie (op dit punt) begrijpen. Zij kunnen de "domme" mensen op dit punt helpen, terwijl die anderen daar weer iets voor terug kunnen doen. Een individu kan niet op op alle punten het beste zijn. Kwestie van elkaar helpen.

Een ander belangrijk punt, dat min of meer los staat van bovenstaande, is dat op het moment dat iedereen hetzelfde gebruikt, het een gevaar oplevert wanneer er een fout in datgeen zit. O.a. om deze reden is diversiteit belangrijk, en mag macht niet bij een kleine groep liggen ivm o.a. machtsmisbruik. Kijk naar waardoor DEC Alpha dood is gegaan bijvoorbeeld., en de gevolgen er van.

Dan zie ik nog situaties waarbij MS in het nauw gedreven wordt en zich er op een oneerlijke manier weet uit te redden. Bijvoorbeeld rond '99 was BeOS in opkomst. Windows was in die tijd niet stabiel, de meeste mensen draaiden toen 9x (95 en 98). Microsoft heeft toen OEM leveranciers onder druk gezet wat tot gevolg heeft gehad dat mensen de keus tussen BeOS en Windows niet konden maken. Toen kwam antitrust en is het op een accoordje gegooid.

Nu zie ik weer een situatie waar MS het moeilijk heeft. Longhorn komt nog lang niet uit. Wat doet Microsoft, op Bush-wijze leugentjes verspreiden, veel nieuws over Longhorn uitbrengen, Linux definities ed totaal verkeerd gebruiken, propaganda CD's over Linux uitbrengen. Wanneer vechten ze 'ns direct? Het gedoe rondom SCOX komt ze goed uit.

Echt niet iedereen is zo conservatief of dom zoals jij denkt. Men leert ook van het verleden. Geloof het gewoon maar, er zijn genoeg mensen op deze aardkloot die best over willen stappen van Windows naar iets anders; plus er is meer dan genoeg basis voor. Niet persee GNU/Linux of Free software.

(NED - SCO 6-0 )
Oud 15-12-2003, 11:56
Herveld
Herveld is offline
Mwa, kweenie, overal is windows dus jah, school, werk,
Oud 15-12-2003, 12:01
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Herveld schreef op 15-12-2003 @ 12:56:
Mwa, kweenie, overal is windows dus jah, school, werk,
nuttig om met deze reactie een topic van 3 weken oud te uppen

ps: houd je mond, Dr Hendre
edit: oeps. ik bedoel Dr Hendre

Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 12:13.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 15:42
LB06
LB06 is offline
Gelukkig wordt GNU/Linux dan ook steeds bekender, vooral in het bedrijfsleven: RH heeft er al een voet aan de grond, SuSE met Novell wordt ook een killer combo, China heeft een miljoen licensies voor Sun Java Desktop (ook Linux) gekocht. Ook andere instellingen heben laatst flink wat Linux-orders geplaats, ik weet niet meer welke precies. Ik denk dat de economische terugval op middellange termijn ook in het voordeel van Linux is.

Het gaat echter denk ik nog wel een tijd duren voordat Linux mainstream wordt op de desktop. Dit komt niet meer door het gebrek aan gebruiksvriendelijkheid, maar door het gebrek aan compatibiliteit. Windows houdt zichzelf in stand door ervoor te zorgen dat andere programma's niet of nauwelijks compatible kan zijn met Windows programmatuur (bijv. DirectX)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 16:18
LB06
LB06 is offline
Wel wordt Linux ruim de tijd gegund om zich goed te vestigen. 2006-2009 pas wordt Windows codename Longhorn verwacht.

Citaat:
The prediction isn't exactly as far out as it might appear on the surface, because he's talking (in Gartner's irritating probability-speak) of a 50 per cent probability of 2006, 40 per cent 2007 and 2008-2009 as outside chances. Major Microsoft projects do tend to slip pretty spectacularly, so history tells us none of these dates is entirely bonkers.

But we at The Register are becoming intrigued by what happens in the ever-stretching period between the shipment of Windows XP and the shipment of Longhorn. This gap is unprecedented, because in the past Microsoft has always had something half-credible to throw into the marketplace to keep interest alive and to keep the customers upgrading. Not having such a thing could have a pretty immediate adverse effect on consumer revenues, and there are more specific reasons why it could hurt in the corporate market.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 17:48
Orion16
Orion16 is offline
Ik ben opgegroeid met Windows 3.1 en Windows 9x, toen was Linux al helemaal beperkt.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 21:58
Verwijderd
ik ben opgegroeid met : linux, mac en windos..
Eerst linux & windows
en toen met mac ofzo..

Ik kan met alle wel goed overweg
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 22:24
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Ben opgegroeid met MSX en MSDOS.

Ojah, commander keen.
Oud 16-12-2003, 00:41
Verwijderd
Citaat:
KoffieKoek schreef op 15-12-2003 @ 23:24:
Ben opgegroeid met MSX en MSDOS.

Ojah, commander keen.
duidelijk police quest dus....

maar de meeste mensen overschatten de overstap van Windows naar Linux. het is allemaal niet zo ingewikkeld. Neem de nieuwe (en tevens waarschijnlijk allerlaatste ooit) SuSe distributie of Knoppix. Werken als een zonnetje zonder dat je kennis van zaken nodig hebt.
Als je een beetje exotische hardware hebt, heb je met windows het geluk dat er altijd wel een driver is en dat drivers redelijk eenvoudig te installeren zijn, iets wat onder Linux een probleem is.
Verder hebben voor zover ik weet álle programma's CTRL-V en CTRL-X en CTRL-C functies en een notepad achtig iets en das het belangrijkste
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 09:25
dystopia
dystopia is offline
Dat CTRL-blaat gedoe vind ik gruwelijk irritant. Selecteren == copy; middelste muisknop (cq. links + rechts) is paste. Snel, en onafhankelijk van keyboard met muis. Fijn ook als je een muis-georrienteerd OS zoals AmigaOS gewend bent.

Longhorn is tot nu toe vaporware. Die lock-in laat nog wel eventjes op zich wachten.
Oud 16-12-2003, 17:19
Verwijderd
longhorn is real and it's coming. ik heb het geinstalleerd. vaporware is software waar alleen screenshots van zijn maar die nooit uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:15
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 15-12-2003 @ 18:48:
Ik ben opgegroeid met Windows 3.1 en Windows 9x, toen was Linux al helemaal beperkt.
DOS kan ik natuurlijk ook nog Ook zo'n beetje mee groot geworden zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 13:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
deadlock schreef op 16-12-2003 @ 18:19:
longhorn is real and it's coming. ik heb het geinstalleerd. vaporware is software waar alleen screenshots van zijn maar die nooit uitkomt.
Jij hebt Longhorn niet geinstalleerd; jij hebt een vroege beta van Longhorn geinstalleerd. De echte Longhorn is nog lang niet af of uit. Volgens deze logica is Hurd ook geen vaporware en is AmigaOS4 ook geen vaporware omdat je het toch kunt ervaren op een tentoonstelling. Punt is: alledrie zijn ze nog niet maar er wordt wel steeds geluld van "kijk 'ns". Vind ik duidelijk symptonen van vaporware.
Oud 17-12-2003, 17:50
RD
RD is offline
Omschakelen van een besturingssysteem is uiteraard niet gemakkelijk, maar wel degelijk goed mogelijk.
Ik zat vanaf m'n vijfde te prutsen op MS-DOS, waardoor ik daar geheel aan gewend was, een jaar of 6 later pas (1996 ofzo) kwam ik in aanraking met Windows en was dan ook bijna hysterisch. Ik kon aanvankelijk helemaal níéts met al die venstertjes, maar het huis-tuin-en-keuken heb ik nu wel onder de knie. Voor mij is DOS nog altijd het prettigst, maar vanwege de "Windows-maatschappij" zul je wel MOETEN omschakelen.

Leve MS-DOS!

*Deze boodschap werd mede mogelijk gemaakt door Internet Explorer 6, onder besturing van Windows XP*
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 22:45
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef op 17-12-2003 @ 14:53:
Jij hebt Longhorn niet geinstalleerd; jij hebt een vroege beta van Longhorn geinstalleerd. De echte Longhorn is nog lang niet af of uit. Volgens deze logica is Hurd ook geen vaporware en is AmigaOS4 ook geen vaporware omdat je het toch kunt ervaren op een tentoonstelling. Punt is: alledrie zijn ze nog niet maar er wordt wel steeds geluld van "kijk 'ns". Vind ik duidelijk symptonen van vaporware.
nee dat is niet waar.
Vaporware is software die nooit zal uitkomen en waar alleen een paar mooie gephotoshopte schermpjes van gemaakt zijn.
WinFS, een van de belangrijkste features van Longhorn, is praktisch klaar omdat deze ook gereleased gaat worden als het bestandssysteem waarmee Yukon(de opvolger van de huidige SQLServer) werkt.
Er komt een nieuw rechtensysteem bij winfs.
De interface is opnieuw geschreven.
Enzovoort enzovoort.
Windows XP is meer vaporware. De kernel veschilt slecht een tiende versie van Win2K en veel bestanden zijn slechts met versie update overgenomen van deze voorganger.
Niet zomaar blaten, eerst researchen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2003, 13:39
LB06
LB06 is offline
Citaat:
deadlock schreef op 16-12-2003 @ 18:19:
Vraag is: wanneer? 2006 en je mag erg blij zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 17:15
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
deadlock schreef op 17-12-2003 @ 23:45:
Vaporware is software die nooit zal uitkomen en waar alleen een paar mooie gephotoshopte schermpjes van gemaakt zijn.
Dus volgens jou zijn de eisen:
1) de software zal nooit uitkomen.
2) er zijn gephotoshopte schermpjes van gemaakt

Nou, over punt 1 dan: hoe kan een mortal weten of het ooit uit komt of niet?

Over punt 2: er is meer dan enkel photoshop. Ten tweede ben ik nog nooit een definitie van vaporware tegengekomen die het over gephotoshopte cq. gemanipuleerde plaatjes heeft.

Citaat:
Windows XP is meer vaporware. De kernel veschilt slecht een tiende versie van Win2K en veel bestanden zijn slechts met versie update overgenomen van deze voorganger.
Windows XP is nooit uitgekomen? Wat je hier verkondigt komt niet bepaald overeen met je eerste zinnen.

Citaat:
Niet zomaar blaten, eerst researchen.
Stroman.

Citaat:
New software that has been announced or marketed but has not been produced. Bron
Citaat:
A sarcastic term used to designate software and hardware products that have been announced and advertised but are not yet available. Bron
Citaat:
Vaporware is software that is preannounced by a developer, but never emerges as an actual product.

[...]

In some cases, vaporware may be the result of a trial balloon. In other cases, vaporware is announced by companies in order to damage the development of real products by competitors; if the customer believes the hype, they may put off purchasing the real product to wait for its vaporous rival to mature. An widely cited example of this is Microsoft's strategy in Windows 95 against IBM's OS/2.

In many cases vaporware may actually materialize after a long waiting time, often several years. However, it is rare for vaporware to have all of the features promised. Vaporware may be hyped.

Examples of vaporware are Duke Nukem Forever, which as of 2003 was six years past its release date. Bron
Oud 18-12-2003, 17:31
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef op 18-12-2003 @ 18:15:
Dus volgens jou zijn de eisen:
1) de software zal nooit uitkomen.
2) er zijn gephotoshopte schermpjes van gemaakt

Over punt 2: er is meer dan enkel photoshop. Ten tweede ben ik nog nooit een definitie van vaporware tegengekomen die het over gephotoshopte cq. gemanipuleerde plaatjes heeft.
Dan moet je het boek "De Barbaren van Bill Gates" eens lezen. Ik heb het ook niet in die zin over gephotoshopte programma's, maar ik kan je verzekeren dat ik met een uur of 4 een programma geschreven heb wat exact hetzelfde eruit ziet als winamp, maar wat geen functionaliteit heeft.
Punt 1; Dat klopt, alleen er is nu té veel geld in gestoken en er moet een opvolger komen, dus afgeblazen wordt het gewoon niet. De planning is half 2005, dat zal dus december 2005 worden.

Citaat:
Windows XP is nooit uitgekomen? Wat je hier verkondigt komt niet bepaald overeen met je eerste zinnen.
Hehe, volgens jouw berekeningen ligt windows xp dichterbij vaporware dan dat longhorn ligt. Longhorn heeft reeds meer verschillen ten opzichte van XP dan XP t.o.v. 2000 namelijk.

Citaat:

Stroman.
en waar slaat dat op?

over die bronnen; die ken ik en die kloppen ook wel zo'n beetje. Behalve de bovenste, die klopt niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 17:33
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 16-12-2003 @ 01:41:
Neem de nieuwe (en tevens waarschijnlijk allerlaatste ooit) SuSe distributie
Mag ik vragen waarom?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 20:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
deadlock schreef op 18-12-2003 @ 18:31:
Dan moet je het boek "De Barbaren van Bill Gates" eens lezen. Ik heb het ook niet in die zin over gephotoshopte programma's, maar ik kan je verzekeren dat ik met een uur of 4 een programma geschreven heb wat exact hetzelfde eruit ziet als winamp, maar wat geen functionaliteit heeft.
Punt 1; Dat klopt, alleen er is nu té veel geld in gestoken en er moet een opvolger komen, dus afgeblazen wordt het gewoon niet. De planning is half 2005, dat zal dus december 2005 worden.
Over punt 2: dat je dat kunt schrijven cq. digitaal tekenen snap ik ook wel. Echter geen van de definities die ik quotte spreekt hier over. Dus ik ben benieuwd naar een concrete bron van jou.

Citaat:
Als je mijn 3rde entry leest kun je lezen dat Wikipedia daar specifiek een noot van maakt. Zowel abstract alsmede met een voorbeeld.

Citaat:
Hehe, volgens jouw berekeningen ligt windows xp dichterbij vaporware dan dat longhorn ligt. Longhorn heeft reeds meer verschillen ten opzichte van XP dan XP t.o.v. 2000 namelijk.
Volgens mijn "berekenen"? Leg eens uit waarom ik Windows XP als vaporware zie? Windows XP bestaat. Longhorn bestaat niet. Longhorn vertoont m.i. wat jij eerder omschreef + het laatste stukje in de entry van Wikipedia. Hyped, marketing, uitstel.

Citaat:
en waar slaat dat op?
Op hetgeen dat ik quote, natuurlijk.

Citaat:
over die bronnen; die ken ik en die kloppen ook wel zo'n beetje. Behalve de bovenste, die klopt niet helemaal.
Ja, dus: hoe kom je dan bij jouw definitie "Vaporware is software die nooit zal uitkomen en waar alleen een paar mooie gephotoshopte schermpjes van gemaakt zijn"?
Oud 19-12-2003, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Jensk schreef op 18-12-2003 @ 18:33:
Mag ik vragen waarom?
Omdat Novell het heeft gekocht en het zodanig heeft verbouwd dat het strax geen consumenten os meer is maar een server-only OS.....
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 17:38
Verwijderd
Het is net als het leren van een taal: je kiest een taal en voedt je kind daarmee op. Als dat dezelfde taal is als die die in de rest van het land gesproken wordt, komt dat leuk uit. Kies je een andere taal, dan kun je meestal net zo goed je kind tweetalig opvoeden, maar dat heeft weer bijna altijd tot gevolg dat één taal achterblijft bij de andere. Achteraf heeft je kind er echter profijt van denk ik, tweetalig opgevoed worden. Maar laat dan wel de meest gesproken taal (Windows, zucht...) dominant zijn over de andere.

Oh, en MacOS hoef je niemand te leren. Dat kun je zowel kleuters als bejaarden aanleren. Zowel kleuters en bejaarden frustreren zich vervolgens, pleuren die Mac het raam uit en leren Windows. Het leven is hard.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 21:48
LB06
LB06 is offline
Citaat:
deadlock schreef op 19-12-2003 @ 12:08:
Omdat Novell het heeft gekocht en het zodanig heeft verbouwd dat het strax geen consumenten os meer is maar een server-only OS.....
Denk niet dat het in zo'n vaart zal lopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten