Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Is er voor iedereen een potje waar het dekseltje op past?!
Ja!!!! 114 62.30%
Nee!?! 69 37.70%
Aantal stemmers: 183. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2003, 19:53
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Zou de ware voor iedereen op een gegeven moment komen of zal het dekseltje nooit of slecht passen, wat denken jullie!? Owk om het fff wat eenvoudiger te maken als je gewoon een normaal iemand bent! Met alle normale omstandigheden!

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 20:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2003, 19:58
marlies
marlies is offline
voor de meeste mensen wel, maar als je sociaal helemaal niets bent, lijkt me het erg moeilijk om met iemand samen te leven.
Oud 24-11-2003, 20:01
Verwijderd
Nee. Er zijn mensen die door hun eigen antisociale gedrag nooit een relatie zullen kunnen aangaan of behouden.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:06
alpha
alpha is offline
jahaaa
Oud 24-11-2003, 20:08
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Wow duidelijk! Maar ik ben altijd bang ik weet niet of anderen dit ook hebben maar hoe ouder je wordt hoe minder kans je maakt op een relatie..!?
Oud 24-11-2003, 20:08
Verwijderd
Zeker weten.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:11
Verwijderd
Citaat:
DaLoverBoy schreef op 24-11-2003 @ 21:08:
Wow duidelijk! Maar ik ben altijd bang ik weet niet of anderen dit ook hebben maar hoe ouder je wordt hoe minder kans je maakt op een relatie..!?
Dat is zeker waar. Als je jong bent, zijn je leeftijdgenoten ook minder ervaren. Die stellen dus minder hoge eisen en rommelen meer aan. Als je ouder wordt, wordt er meer van je verwacht. Als je dan nog een oude maagd bent val je toch wel flink buiten de boot.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:25
Verwijderd
Met zowel ja als nee ben ik het voor mezelf niet eens, of iemand De Ware is zul je pas weten als je na een vruchbaar, lang leven op je sterfbed ligt, en kan zeggen, "ik ben mijn hele leven met klazien gelukkig getrouwd geweest".
En ondertussen hoop ik dat ik dat mijn vriendin en ik De Ware voor elkaar zijn....
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:33
Mindfields
Mindfields is offline
Ik denk dat sowieso iedereen wel een vriend of vriendin kan krijgen, in de zin van: minstens 1x in je leven echt verliefd worden en dat gevoel is wederzijds. Een ware bestaat niet volgens mij.
Oud 24-11-2003, 20:40
kevertje84
kevertje84 is offline
ik denk niet dat iedereen geschikt is voor een relatie. Sommige mensen zijn zo gericht op een bestaan zonder partner, die zullen echt heel moeilijk aan een partner komen, omdat ze simpelweg heel moeilijk samen met een ander in 1 huis kunnen leven. Deze mensen vinden het vaak ook niet erg om alleen te leven. Maar verder denk ik wel dat er voor iedereen wel de ware rond loopt, alleen volgens mij komt niet iedereen diegene tegen...
Oud 24-11-2003, 20:42
Qimm
Qimm is offline
Ja, maar niet iedereen is een potje of een dekseltje. Sommige mensen zijn ongeschikt voor relaties
Oud 24-11-2003, 20:42
Verwijderd
ik denk niet dat er op ieder potje een deksel past als in dat er op aarde altijd iemand rondloopt met wie je simpelweg kunt versmelten zonder ook maar enig conflict.

Maar ik geloof wel dat iedereen tenminste 1 keer in hun leven wederzijdse liefde kent. Afgezien van of dat stand houdt of niet.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:53
Hawahaai
Hawahaai is offline
Je kunt dat opvatten als de eeuwige discussie over De Ware... En ik denk -zoals ik al vaker gezegd heb- dat DE Ware niet bestaat... Je kunt van iemand wel Een Ware voor je 'maken' (in de zin dat je je allebei een beetje aanpast aan elkaar waardoor je supergoed bij elkaar past), maar voorbestemming voor een bepaald persoon, daar geloof ik niet in.
Ik denk wel dat je niet leven zonder van iemand te houden, maakt niet uit of dat je moeder is, of een goede vriendin, of iemand die (even) je vriend is (geweest).
Citaat:
Dusjcrib schreef op 24-11-2003 @ 21:42:
Maar ik geloof wel dat iedereen tenminste 1 keer in hun leven wederzijdse liefde kent.
Dit weet ik zo net nog niet... Je moet er wel moeite voor willen doen, wederzijdse liefde komt ook niet zomaar aanwaaien... En dan ben ik het dus met Qimm eens:
Citaat:
Qimm schreef op 24-11-2003 @ 21:42:
Ja, maar niet iedereen is een potje of een dekseltje. Sommige mensen zijn ongeschikt voor relaties
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 21:16
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
ik denk dat er voor iedereen wel iemand rondloopt...sommige mensen zijn alleen te blind om ze te zien...en tja....dan werkt het niet......je komt de ware vanzelf tegen...maar stel nou dat je bijv. wel heel veel van haar houdt..(of hem) en je vrienden vinden haar stom..(of hem) ...en je durft nix te beginnen met haar..(of hem)......

tja...je hebt mensen....
Oud 24-11-2003, 21:31
Another Way
Another Way is offline
Nee, absoluut niet

Sommige mensen zoals ik zullen nooit iemand vinden, die moeten er maar mee leren leven.
Oud 24-11-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 24-11-2003 @ 21:53:

Dit weet ik zo net nog niet... Je moet er wel moeite voor willen doen, wederzijdse liefde komt ook niet zomaar aanwaaien... En dan ben ik het dus met Qimm eens:
Ja, maar een leven kent vele jaren en ik geloof niet dat iemand zijn of haar leven lang ongeschikt is voor een relatie met elk persoon die hen liefde toont.

Misschien zullen er mensen niet geschikt blijven voor een relatie, maar dat betekent niet dat zijn niet van iemand kunnen houden, wanneer diegene van hen houdt. Misschien dat zij dit niet willen, maar dat heeft niets te maken met wat ze voelen.

Ik heb het niet over ware liefde, ik heb het niet over een goede of een lange relatie. Maar ik geloof niet dat er op deze wereld ook maar iemand is die nog nooit relationeel van iemand heeft gehouden die ook van diegene hield.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 21:41
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 24-11-2003 @ 22:34:
Ik heb het niet over ware liefde, ik heb het niet over een goede of een lange relatie. Maar ik geloof niet dat er op deze wereld ook maar iemand is die nog nooit relationeel van iemand heeft gehouden die ook van diegene hield.
Houden as in what? Vriendschap, boer en zus liefde? Ja dat overkomt iedereen wel. Ik denk dat er zat mensen zijn die nog nooit van een iemand hebben gehouden (En dan heb ik het over relaties) Ik kan bv bij mezelf niet herinneren dat ik ooit verliefd ben geworden. Ik ken ook bepaalde mensen die dik in de 50 zijn en nog nooit een relatie hebben gehad.
Oud 24-11-2003, 21:46
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ja, ik denk van wel. Bij sommige zal het misschien heel lang duren, maar als je echt graag een relatie wilt, dan krijg je die vroeg of laat ook wel denk ik.

Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn bij wie dat niet zo is, maar de uitzondering bevestigd de regel, toch?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 24-11-2003 @ 21:33:
Ik denk dat sowieso iedereen wel een vriend of vriendin kan krijgen, in de zin van: minstens 1x in je leven echt verliefd worden en dat gevoel is wederzijds. Een ware bestaat niet volgens mij.
Of er bestaan meerdere wares, of er bestaat niet éen. De ware is naar mijn mening niets meer dan iemand die een bepaalde hoeveelheid eigenschappen heeft die jij zoekt. Stel dat jij tien dingen in iemand zoekt (dat gebeurt vaker onbewust dan bewust) en iemand heeft zeven van die tien eigenschappen, dan kun je die best als de ware zien. Maar iemand die zeven andere eigenschappen heeft kan dan ook de ware zijn. Het is in zekere zin arbitrair wat de ware is.

In ieder geval geloof ik niet in zwam-onzin als 'De Ware'. Wees eens pragmatisch. Alles gaat voorbij, ook liefde.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:15
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-11-2003 @ 23:08:
Of er bestaan meerdere wares, of er bestaat niet éen. De ware is naar mijn mening niets meer dan iemand die een bepaalde hoeveelheid eigenschappen heeft die jij zoekt. Stel dat jij tien dingen in iemand zoekt (dat gebeurt vaker onbewust dan bewust) en iemand heeft zeven van die tien eigenschappen, dan kun je die best als de ware zien. Maar iemand die zeven andere eigenschappen heeft kan dan ook de ware zijn. Het is in zekere zin arbitrair wat de ware is.

In ieder geval geloof ik niet in zwam-onzin als 'De Ware'. Wees eens pragmatisch. Alles gaat voorbij, ook liefde.
Er bestaan inderdaad meerdere wares. Zo maak ik onderscheid tussen kenmerken van iemand die gemeenschappelijk zijn, kenmerken die aanvullend zijn en kenmerken die je liever niet had gehad bij je partner maar je accepteert dat ze er zijn . Tussen deze drie gebieden moet evenwicht zijn denk ik. De ware heeft altijd evenwicht...de precieze samenstelling is echter verschillend van ware tot ware...

ergo er zijn meerdere wares
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:21
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 24-11-2003 @ 22:34:
Maar ik geloof niet dat er op deze wereld ook maar iemand is die nog nooit relationeel van iemand heeft gehouden die ook van diegene hield.
Dat geloof ik ook niet, maar het lost het potje-dekseltje-probleem niet op, tenzij je het opnieuw definieert.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 24-11-2003 @ 22:41:
Houden as in what? Vriendschap, boer en zus liefde? Ja dat overkomt iedereen wel. Ik denk dat er zat mensen zijn die nog nooit van een iemand hebben gehouden (En dan heb ik het over relaties) Ik kan bv bij mezelf niet herinneren dat ik ooit verliefd ben geworden. Ik ken ook bepaalde mensen die dik in de 50 zijn en nog nooit een relatie hebben gehad.
relationeel

En nooit een relatie hebben gehad is niet hetzelfde als nooit van iemand gehouden hebben die ook van jou houdt/hield (en dan bedoel ik dus op relationeel gebied, maar dan zonder relatie )
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:26
de abt van sion
Citaat:

Dat laatste geloof ik niet. "Zwam-onzin" is iets als "de ware Jacob", maar de ware liefde hoort daar niet bij. De ware liefde is een bindende kracht, die zich altijd en overal manifesteert. Zij kan dus nooit voorbijgaan.
Wat jij waarschijnlijk bedoelt, is dat de mate waarin en de intensiteit waarmee je jouw aandeel in de liefde aan de ander meedeelt, de "waar-heid" van de liefde bepaalt.
Volgens mij is alle liefde - als je ervoor openstaat - op elk niveau de ware liefde. Gek genoeg maken we ons er alleen druk over als het gaat om relationele liefde.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:28
Verwijderd
Citaat:

Precies, en dat is ook onvermijdelijk..
Gedurende je leven zullen de eigenschappen die je in een ander zoekt ook blijven veranderen.

'Ware liefde' is denk ik ook niet persé de liefde die het langst standhoudt, of uberhaupt standhoudt.. dat heeft er niets mee te maken.

Het is zo een vreemd begrip, zo een vreemd fenomeen sowieso. Liefde kan je zowel maken als breken, op elk gebied.. maar uiteindelijk is het toch altijd dé rode draad.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:31
de abt van sion
Citaat:
Kadaver schreef op 24-11-2003 @ 23:15:
Er bestaan inderdaad meerdere wares. Zo maak ik onderscheid tussen kenmerken van iemand die gemeenschappelijk zijn, kenmerken die aanvullend zijn en kenmerken die je liever niet had gehad bij je partner maar je accepteert dat ze er zijn . Tussen deze drie gebieden moet evenwicht zijn denk ik. De ware heeft altijd evenwicht...de precieze samenstelling is echter verschillend van ware tot ware...

ergo er zijn meerdere wares
De gedachte is aantrekkelijk. Je kunt op elk niveau de ware liefde bereiken, als je dat wilt. Toch zul je je op het niveau van de "relationele" liefde om praktische redenen tot één partner moeten beperken. Anders is de exclusivieit in het geding.
Tenzij de heersende cultuur wordt aangepast, natuurlijk (maar dat zullen de grote godsdiensten, die nog steeds zo invloedrijk zijn, niet gauw accepteren).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2003, 22:31
Iduna
Iduna is offline
Ik vind deze pol niet erg nuttig maar goed.

Je hebt het wel erg beperkt door er 'normale omstandigheden' aan toe te voegen. Wat is normaal?

De ware, lekker vaag begrip. Ik denk dat er wel meerdere mensen zijn die je als ware kunt zien. Maar de vraag is of je een van deze ook daadwerkelijk tegenkomt?
Sommige mensen zullen hun 'wederhelft' nooit vinden omdat ze misschien te veeleisend zijn, niet erg sociaalvaardig of omdat ze geen behoefte hebben aan een relatie. (of valt dit niet meer onder normale omstandigheden?)
Ik denk niet dat dat voor iedereen weggelegd is. (beetje vaag weer )
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:33
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 24-11-2003 @ 23:26:
Dat laatste geloof ik niet. "Zwam-onzin" is iets als "de ware Jacob", maar de ware liefde hoort daar niet bij. De ware liefde is een bindende kracht, die zich altijd en overal manifesteert. Zij kan dus nooit voorbijgaan.
Wat jij waarschijnlijk bedoelt, is dat de mate waarin en de intensiteit waarmee je jouw aandeel in de liefde aan de ander meedeelt, de "waar-heid" van de liefde bepaalt.
Volgens mij is alle liefde - als je ervoor openstaat - op elk niveau de ware liefde. Gek genoeg maken we ons er alleen druk over als het gaat om relationele liefde.
Hier sluit ik me ook wel bij aan. Liefde is iets wat er eigenlijk altijd is, tussen vele personen en op vele manieren. Relationele liefde vindt dan uiteindelijk plaats met een persoon die je net dat beetje extra kan bieden.

Dat men zich er voornamelijk druk om maakt wat betreft relationele liefde komt denk ik toch omdat het daar ineens belangrijker lijkt. Van vele mensen hou je stiekem of je bent je er niet eens van bewust. Bij relationele liefde ligt je liefde echter ongeveer op straat, iedereen weet er vanaf waaronder ook de persoon in kwestie. Je bent je voortdurend bewust van dit gevoel wanneer je die persoon ziet en dergelijke. Wanneer die liefde er even niet is raakt men vaak gauw in paniek, terwijl op elk ander gebied de liefde mag komen en gaan wanneer hij/zij wil omdat het er minder toe doet. Men weet toch niet dat en of het er is of niet, zo in de buitenwereld ligt het niet.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:39
de abt van sion
Citaat:
Dusjcrib schreef op 24-11-2003 @ 23:33:

1) Hier sluit ik me ook wel bij aan. Liefde is iets wat er eigenlijk altijd is, tussen vele personen en op vele manieren.
2) Relationele liefde vindt dan uiteindelijk plaats met een persoon die je net dat beetje extra kan bieden.

3) Dat men zich er voornamelijk druk om maakt wat betreft relationele liefde komt denk ik toch omdat het daar ineens belangrijker lijkt.
4) Van vele mensen hou je stiekem of je bent je er niet eens van bewust.
5) Bij relationele liefde ligt je liefde echter ongeveer op straat, iedereen weet er vanaf waaronder ook de persoon in kwestie. Je bent je voortdurend bewust van dit gevoel wanneer je die persoon ziet en dergelijke.
6) Wanneer die liefde er even niet is raakt men vaak gauw in paniek, terwijl op elk ander gebied de liefde mag komen en gaan wanneer hij/zij wil omdat het er minder toe doet. Men weet toch niet dat en of het er is of niet, zo in de buitenwereld ligt het niet.
1) Inderdaad, de liefde is er altijd: je moet haar alleen kunnen en willen zien.
2) "Net dat beetje extra" vind ik toch wel wat zuinigjes in relatie tot de exclusiviteitstendens van de "relationele" liefde.
3) Ja, die is van existentieel belang, als je daarvoor kiest.
4) Als het goed is, houd je van vrijwel iedereen. En waarom ook niet?
5) Dat is het gevolg van de in onze cultuur heersende exclusiviteitstendens.
6) De liefde is er altijd. Het zou voor de verhoudingen tussen de mensen goed zijn, als ze ook een beetje in paniek zouden raken als andere verhoudingen in het geding waren.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:42
de abt van sion
Citaat:
*Juliah* schreef op 24-11-2003 @ 23:31:

1) De ware, lekker vaag begrip.
2) Ik denk dat er wel meerdere mensen zijn die je als ware kunt zien.
3) Maar de vraag is of je een van deze ook daadwerkelijk tegenkomt?
1) Voor wie wil dat het een vaag begrip is, blijft het een vaag begrip.
2) Inderdaad. Daarom is er ook een jeugd, waarin je het terrein kunt verkennen.
3) Dat is één van de zaken die het leven onder spanning zet.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:46
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 24-11-2003 @ 23:39:
1) Inderdaad, de liefde is er altijd: je moet haar alleen kunnen en willen zien.
2) "Net dat beetje extra" vind ik toch wel wat zuinigjes in relatie tot de exclusiviteitstendens van de "relationele" liefde.
3) Ja, die is van existentieel belang, als je daarvoor kiest.
4) Als het goed is, houd je van vrijwel iedereen. En waarom ook niet?
5) Dat is het gevolg van de in onze cultuur heersende exclusiviteitstendens.
6) De liefde is er altijd. Het zou voor de verhoudingen tussen de mensen goed zijn, als ze ook een beetje in paniek zouden raken als andere verhoudingen in het geding waren.
1)Jup
2)Het is natuurlijk zo dat binnen een relatie je uiteindelijk heel erg veel deelt met die persoon. Naarmate je ouder wordt, wordt dit denk ik belangrijker. In het beginsel is het toch echter zo dat iemand waar je relationele liefde voor voelt net dat beetje extra heeft. Uiteindelijk groeit dat natuurlijk uit tot een hoop meer.
3)Is dat een keuze dan?
4)Ja, maar die liefde voel je lang niet altijd zo sterk. Het is een bepaald idee van liefde dat aan ons wordt opgedrongen. 'Alles voor diegene over hebben', 'diegene voor jezelf zetten' enzovoorts. Slechts deze dingen worden daardoor vaak als liefde bestempeld, terwijl het kleine gebaar van een kopje koffie inschenken voor je moeder ook liefde is.
5) Eens
6) Ook eens. Ik heb zelf wel dat ik me ook in andere verhouding druk maak om die liefde. Hierdoor zit er voor mij echter ook een hoop negatiefs aan liefde gekoppeld, zoals ik je via mail heb uitgelegd.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:53
de abt van sion
Citaat:
Dusjcrib schreef op 24-11-2003 @ 23:46:
1)Jup
2)Het is natuurlijk zo dat binnen een relatie je uiteindelijk heel erg veel deelt met die persoon. Naarmate je ouder wordt, wordt dit denk ik belangrijker. In het beginsel is het toch echter zo dat iemand waar je relationele liefde voor voelt net dat beetje extra heeft. Uiteindelijk groeit dat natuurlijk uit tot een hoop meer.
3)Is dat een keuze dan?
4)Ja, maar die liefde voel je lang niet altijd zo sterk. Het is een bepaald idee van liefde dat aan ons wordt opgedrongen. 'Alles voor diegene over hebben', 'diegene voor jezelf zetten' enzovoorts. Slechts deze dingen worden daardoor vaak als liefde bestempeld, terwijl het kleine gebaar van een kopje koffie inschenken voor je moeder ook liefde is.
5) Eens
6) Ook eens. Ik heb zelf wel dat ik me ook in andere verhouding druk maak om die liefde. Hierdoor zit er voor mij echter ook een hoop negatiefs aan liefde gekoppeld, zoals ik je via mail heb uitgelegd.
1) Mooi.
2) Ja, dat is wel zo.
3) Ja, de liefde is (volgens mij dan) een vaststaand gegeven. Of je op haar ingaat, is een keuze van jezelf.
4) Inderdaad. Beide categorieën ondersteunen de liefde.
5) Mooi.
6) Mensen moeten zich openstellen voor de liefde en de mogelijkheden die zij biedt. Dan komt de praktische invulling ervan vanzelf goed. Denk je ook niet?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:56
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 24-11-2003 @ 23:53:
1) Mooi.
2) Ja, dat is wel zo.
3) Ja, de liefde is (volgens mij dan) een vaststaand gegeven. Of je op haar ingaat, is een keuze van jezelf.
4) Inderdaad. Beide categorieën ondersteunen de liefde.
5) Mooi.
6) Mensen moeten zich openstellen voor de liefde en de mogelijkheden die zij biedt. Dan komt de praktische invulling ervan vanzelf goed. Denk je ook niet?
6)Toch blijft dat een eng iets. In ieder geval bij mij persoonlijk is het zo dat wanneer ik mij openstel voor de liefde die ik kan voelen het er ineens ook toe doet wat die ander voor mij voelt. Ik zou graag belangeloos willen houden van.. Gewoon houden van zonder dat terug te willen, dat zou wel rust geven. Maar ik weet niet of er uberhaupt mensen zijn die op die manier liefhebben? Ik persoonlijk zou er kapot aan gaan..

Hmm.. moeilijk uit te leggen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 23:00
de abt van sion
Citaat:
Dusjcrib schreef op 24-11-2003 @ 23:56:
6)Toch blijft dat een eng iets. In ieder geval bij mij persoonlijk is het zo dat wanneer ik mij openstel voor de liefde die ik kan voelen het er ineens ook toe doet wat die ander voor mij voelt. Ik zou graag belangeloos willen houden van.. Gewoon houden van zonder dat terug te willen, dat zou wel rust geven. Maar ik weet niet of er uberhaupt mensen zijn die op die manier liefhebben? Ik persoonlijk zou er kapot aan gaan..

Hmm.. moeilijk uit te leggen
Ja, dat is moeilijk, maar het gaat wel. Zo bijvoorbeeld: zoals je aan alles moet werken om perfectie te bereiken, moet je ook aan je eigen benadering van de liefde blijven werken. Perfectie bereik je nooit, maar een zo belangeloos mogelijke benadering haalt ook het beste in de ander naar boven, vooropgesteld dat die dat wil.

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat de rol van vermogen en wil een heel grote is. Het probleem is niet de liefde maar vermogen en wil.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 23:04
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 25-11-2003 @ 00:00:
Ja, dat is moeilijk, maar het gaat wel. Zo bijvoorbeeld: zoals je aan alles moet werken om perfectie te bereiken, moet je ook aan je eigen benadering van de liefde blijven werken. Perfectie bereik je nooit, maar een zo belangeloos mogelijke benadering haalt ook het beste in de ander naar boven, vooropgesteld dat die dat wil.

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat de rol van vermogen en wil een heel grote is. Het probleem is niet de liefde maar vermogen en wil.
Dat is zeker zo..
Mensen die heel graag een relatie willen zullen ook in meer mensen een passend dekseltje zien denk ik. Mensen die niet het vermogen te streven naar perfectie zullen dit van een ander misschien juist wel willen en dus in niemand ook maar een deksel zien.

Het is ook zeker zo dat door het te willen mijn kijk op liefde wel veranderd. Bij vrienden en vriendinnen is het al bijna geheel belangeloos. Bij mijn ouders en familieleden zou ik het eigenlijk niet weten. Op relationeel gebied is het nog het moeilijkst op het moment, omdat ik me daarin vaker erg kwetsbaar voel omdat ik diegene veel meer laat zien. Maar goed, ik kom er ook vast wel
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 23:16
de abt van sion
Citaat:
Dusjcrib schreef op 25-11-2003 @ 00:04:
Dat is zeker zo..
Mensen die heel graag een relatie willen zullen ook in meer mensen een passend dekseltje zien denk ik. Mensen die niet het vermogen te streven naar perfectie zullen dit van een ander misschien juist wel willen en dus in niemand ook maar een deksel zien.

Het is ook zeker zo dat door het te willen mijn kijk op liefde wel veranderd. Bij vrienden en vriendinnen is het al bijna geheel belangeloos. Bij mijn ouders en familieleden zou ik het eigenlijk niet weten. Op relationeel gebied is het nog het moeilijkst op het moment, omdat ik me daarin vaker erg kwetsbaar voel omdat ik diegene veel meer laat zien. Maar goed, ik kom er ook vast wel
Iedereen wil graag een relatie. Je zou hooguit kunnen zeggen dat niet iedereen gebonden wil zijn, vastgelegd.
En er zijn miljoenen potentiële dekseltjes. Je kunt dus kiezen. We zijn verplicht om dat te doen.

In onze maatschappij legt de relationele liefde ons vast. Tegenover je partner leg je je hele keuzensystematiek bloot. Dat maakt je kwetsbaar, maar een partner moet wel van heel laag allooi zijn, wil hij/zij dat keuzensysteem op straat gooien als blijkt dat de relatie niet kan worden voortgezet...

Je zegt: "ik kom er ook wel". Dat denk ik ook.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 12:35
elfiecity
elfiecity is offline
Nee
Oud 25-11-2003, 13:08
Verwijderd
Ja hoor, vast wel
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 13:48
Verwijderd
Ik denk van wel, al moet je volgens mij wel het geluk hebben om diegene tegen te komen

Offtopic: ik heb echt een grote hekel aan die uitspraak in de topictitel trouwens... dat zegt iedereen altijd maar tegen mij, aangezien ik bijna de enige vrijgezel ben in m'n vriendengroep
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 13:58
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
mjah ik denk het eigenlijk wel
naja..
ik denk eerder dat er op elk potje meerdere deksletjes passen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:41
saartjeh
saartjeh is offline
ik denk in veel gevallen niet, maar kheb dus zelf gezien dat 1 stel egt gewoon voor eeuwig bij elkaar bleven en heel goed huwelijk hebben, maar tog denk k dat ze mayb dat zelfde goede huwelijk ook wel bij een ander hadden, dus ik geloof nie egt in de ware en ik denk ook dat dit voorbeeld wel een (welliswaar redelijk veel voorkomende) uitzondering was
Oud 25-11-2003, 15:46
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
jaa... alleen is die niet voor iedereen zo makkelijk vindbaar.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:05
Verwijderd
ja...
van die 6 miljard mensen zal er heus wel 1 rondlopen die voor mij bestemd is, al is hij een anarticaan
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:09
Snellius
Snellius is offline
Ik hoop het
Oud 25-11-2003, 16:12
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ieder mens is uniek. Ieder mens heeft soms aparte neigingen, eigenschappen, uiterlijk etc. die de meeste mensen maar 'raar' vinden...maar ergens op de wereld zal er wel een persoon rondlopen (of meerdere) die hetzelfde heeft als jij, of die het tenminste begrijpt of aantrekkelijk vindt.
Alleen: die moet je maar net tegenkomen tijdens je leven.

Verder: er zijn mensen die gewoon heel moeilijk zijn in relaties. Deze mensen zullen waarschijnlijk wel relaties krijgen, maar hebben gewoon altijd iets te zeuren waardoor ze niet tevreden zijn, of hebben gewoon iets in zich waardoor ze keer op keer de relatie kapot maken.
Sommige mensen zijn niet in staat tot een goede relatie, ook al heeft de ander dezelfde rare eigenschap als jij of begrijpt hij die eigenschap of jou goed....dat staat er dan buiten....sommige mensen hebben nu eenmaal het talent tot het niet-in-stand-kunnen-houden van een relatie...

Ook zit een mens vaak vast aan bepaalde gedragspatronen, waardoor hij keer op keer dezelfde soort foute man of vrouw tegenkomt: bijv. steeds een man die je mishandelt, of steeds een vrouw die alleen maar als hoofddoel heeft er met je geld vandoor te gaan.

Laatst gewijzigd op 25-11-2003 om 16:14.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:17
*bl4cKp34Rl*
*bl4cKp34Rl* is offline
hahhaha NO WAY !! er zijn bepaalde mensen waar je gewoon weg niet voor kunt vallen ... jmmr voor die personen maar die moeten cker wat doen aan hun mentaliteit ... sommige "lelijke"mensen vinden andere "lelijke"mensen ook "lelijk...

maja ben dr dus niet mee eens .... khoop wel dat ze hun potje of dekseltje kunnen vinden !!
Oud 25-11-2003, 16:22
Verwijderd
Ja hoor...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 18:25
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
maanmeisje17 schreef op 25-11-2003 @ 13:58:
mjah ik denk het eigenlijk wel
naja..
ik denk eerder dat er op elk potje meerdere deksletjes passen
Oud 25-11-2003, 18:36
DEChengst
DEChengst is offline
Het is mij gelukt, dus kan iedereen het voor elkaar krijgen
Oud 25-11-2003, 19:16
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
op ieder potje past een deksel, en op sommige potjes andere potjes.

respect trouwens @ desecrator
Oud 25-11-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 24-11-2003 @ 22:31:
Nee, absoluut niet

Sommige mensen zoals ik zullen nooit iemand vinden, die moeten er maar mee leren leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten