|
|
Bekijk resultaten poll: Is er voor iedereen een potje waar het dekseltje op past?! | |||
Ja!!!! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
114 | 62.30% |
Nee!?! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
69 | 37.70% |
Aantal stemmers: 183. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Met zowel ja als nee ben ik het voor mezelf niet eens, of iemand De Ware is zul je pas weten als je na een vruchbaar, lang leven op je sterfbed ligt, en kan zeggen, "ik ben mijn hele leven met klazien gelukkig getrouwd geweest".
En ondertussen hoop ik dat ik dat mijn vriendin en ik De Ware voor elkaar zijn.... |
![]() |
|
ik denk niet dat iedereen geschikt is voor een relatie. Sommige mensen zijn zo gericht op een bestaan zonder partner, die zullen echt heel moeilijk aan een partner komen, omdat ze simpelweg heel moeilijk samen met een ander in 1 huis kunnen leven. Deze mensen vinden het vaak ook niet erg om alleen te leven. Maar verder denk ik wel dat er voor iedereen wel de ware rond loopt, alleen volgens mij komt niet iedereen diegene tegen...
|
Verwijderd
|
ik denk niet dat er op ieder potje een deksel past als in dat er op aarde altijd iemand rondloopt met wie je simpelweg kunt versmelten zonder ook maar enig conflict.
Maar ik geloof wel dat iedereen tenminste 1 keer in hun leven wederzijdse liefde kent. Afgezien van of dat stand houdt of niet. |
![]() |
|||
Je kunt dat opvatten als de eeuwige discussie over De Ware... En ik denk -zoals ik al vaker gezegd heb- dat DE Ware niet bestaat... Je kunt van iemand wel Een Ware voor je 'maken' (in de zin dat je je allebei een beetje aanpast aan elkaar waardoor je supergoed bij elkaar past), maar voorbestemming voor een bepaald persoon, daar geloof ik niet in.
Ik denk wel dat je niet leven zonder van iemand te houden, maakt niet uit of dat je moeder is, of een goede vriendin, of iemand die (even) je vriend is (geweest). Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
ik denk dat er voor iedereen wel iemand rondloopt...sommige mensen zijn alleen te blind om ze te zien...en tja....dan werkt het niet......je komt de ware vanzelf tegen...maar stel nou dat je bijv. wel heel veel van haar houdt..(of hem) en je vrienden vinden haar stom..(of hem) ...en je durft nix te beginnen met haar..(of hem)......
tja...je hebt mensen....
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien zullen er mensen niet geschikt blijven voor een relatie, maar dat betekent niet dat zijn niet van iemand kunnen houden, wanneer diegene van hen houdt. Misschien dat zij dit niet willen, maar dat heeft niets te maken met wat ze voelen. Ik heb het niet over ware liefde, ik heb het niet over een goede of een lange relatie. Maar ik geloof niet dat er op deze wereld ook maar iemand is die nog nooit relationeel van iemand heeft gehouden die ook van diegene hield. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
In ieder geval geloof ik niet in zwam-onzin als 'De Ware'. Wees eens pragmatisch. Alles gaat voorbij, ook liefde. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ergo er zijn meerdere wares ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nooit een relatie hebben gehad is niet hetzelfde als nooit van iemand gehouden hebben die ook van jou houdt/hield (en dan bedoel ik dus op relationeel gebied, maar dan zonder relatie ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat jij waarschijnlijk bedoelt, is dat de mate waarin en de intensiteit waarmee je jouw aandeel in de liefde aan de ander meedeelt, de "waar-heid" van de liefde bepaalt. Volgens mij is alle liefde - als je ervoor openstaat - op elk niveau de ware liefde. Gek genoeg maken we ons er alleen druk over als het gaat om relationele liefde. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gedurende je leven zullen de eigenschappen die je in een ander zoekt ook blijven veranderen. 'Ware liefde' is denk ik ook niet persé de liefde die het langst standhoudt, of uberhaupt standhoudt.. dat heeft er niets mee te maken. Het is zo een vreemd begrip, zo een vreemd fenomeen sowieso. Liefde kan je zowel maken als breken, op elk gebied.. maar uiteindelijk is het toch altijd dé rode draad. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tenzij de heersende cultuur wordt aangepast, natuurlijk (maar dat zullen de grote godsdiensten, die nog steeds zo invloedrijk zijn, niet gauw accepteren). |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik vind deze pol niet erg nuttig maar goed.
![]() Je hebt het wel erg beperkt door er 'normale omstandigheden' aan toe te voegen. Wat is normaal? ![]() De ware, lekker vaag begrip. Ik denk dat er wel meerdere mensen zijn die je als ware kunt zien. Maar de vraag is of je een van deze ook daadwerkelijk tegenkomt? Sommige mensen zullen hun 'wederhelft' nooit vinden omdat ze misschien te veeleisend zijn, niet erg sociaalvaardig of omdat ze geen behoefte hebben aan een relatie. (of valt dit niet meer onder normale omstandigheden?) Ik denk niet dat dat voor iedereen weggelegd is. (beetje vaag weer ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat men zich er voornamelijk druk om maakt wat betreft relationele liefde komt denk ik toch omdat het daar ineens belangrijker lijkt. Van vele mensen hou je stiekem of je bent je er niet eens van bewust. Bij relationele liefde ligt je liefde echter ongeveer op straat, iedereen weet er vanaf waaronder ook de persoon in kwestie. Je bent je voortdurend bewust van dit gevoel wanneer je die persoon ziet en dergelijke. Wanneer die liefde er even niet is raakt men vaak gauw in paniek, terwijl op elk ander gebied de liefde mag komen en gaan wanneer hij/zij wil omdat het er minder toe doet. Men weet toch niet dat en of het er is of niet, zo in de buitenwereld ligt het niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) "Net dat beetje extra" vind ik toch wel wat zuinigjes in relatie tot de exclusiviteitstendens van de "relationele" liefde. 3) Ja, die is van existentieel belang, als je daarvoor kiest. 4) Als het goed is, houd je van vrijwel iedereen. En waarom ook niet? 5) Dat is het gevolg van de in onze cultuur heersende exclusiviteitstendens. 6) De liefde is er altijd. Het zou voor de verhoudingen tussen de mensen goed zijn, als ze ook een beetje in paniek zouden raken als andere verhoudingen in het geding waren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Inderdaad. Daarom is er ook een jeugd, waarin je het terrein kunt verkennen. 3) Dat is één van de zaken die het leven onder spanning zet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2)Het is natuurlijk zo dat binnen een relatie je uiteindelijk heel erg veel deelt met die persoon. Naarmate je ouder wordt, wordt dit denk ik belangrijker. In het beginsel is het toch echter zo dat iemand waar je relationele liefde voor voelt net dat beetje extra heeft. Uiteindelijk groeit dat natuurlijk uit tot een hoop meer. 3)Is dat een keuze dan? 4)Ja, maar die liefde voel je lang niet altijd zo sterk. Het is een bepaald idee van liefde dat aan ons wordt opgedrongen. 'Alles voor diegene over hebben', 'diegene voor jezelf zetten' enzovoorts. Slechts deze dingen worden daardoor vaak als liefde bestempeld, terwijl het kleine gebaar van een kopje koffie inschenken voor je moeder ook liefde is. 5) Eens 6) Ook eens. Ik heb zelf wel dat ik me ook in andere verhouding druk maak om die liefde. Hierdoor zit er voor mij echter ook een hoop negatiefs aan liefde gekoppeld, zoals ik je via mail heb uitgelegd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Ja, dat is wel zo. 3) Ja, de liefde is (volgens mij dan) een vaststaand gegeven. Of je op haar ingaat, is een keuze van jezelf. 4) Inderdaad. Beide categorieën ondersteunen de liefde. 5) Mooi. 6) Mensen moeten zich openstellen voor de liefde en de mogelijkheden die zij biedt. Dan komt de praktische invulling ervan vanzelf goed. Denk je ook niet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hmm.. moeilijk uit te leggen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat de rol van vermogen en wil een heel grote is. Het probleem is niet de liefde maar vermogen en wil. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen die heel graag een relatie willen zullen ook in meer mensen een passend dekseltje zien denk ik. Mensen die niet het vermogen te streven naar perfectie zullen dit van een ander misschien juist wel willen en dus in niemand ook maar een deksel zien. Het is ook zeker zo dat door het te willen mijn kijk op liefde wel veranderd. Bij vrienden en vriendinnen is het al bijna geheel belangeloos. Bij mijn ouders en familieleden zou ik het eigenlijk niet weten. Op relationeel gebied is het nog het moeilijkst op het moment, omdat ik me daarin vaker erg kwetsbaar voel omdat ik diegene veel meer laat zien. Maar goed, ik kom er ook vast wel ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En er zijn miljoenen potentiële dekseltjes. Je kunt dus kiezen. We zijn verplicht om dat te doen. In onze maatschappij legt de relationele liefde ons vast. Tegenover je partner leg je je hele keuzensystematiek bloot. Dat maakt je kwetsbaar, maar een partner moet wel van heel laag allooi zijn, wil hij/zij dat keuzensysteem op straat gooien als blijkt dat de relatie niet kan worden voortgezet... Je zegt: "ik kom er ook wel". Dat denk ik ook. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk van wel, al moet je volgens mij wel het geluk hebben om diegene tegen te komen
![]() Offtopic: ik heb echt een grote hekel aan die uitspraak in de topictitel trouwens... dat zegt iedereen altijd maar tegen mij, aangezien ik bijna de enige vrijgezel ben in m'n vriendengroep ![]() |
![]() |
|
ik denk in veel gevallen niet, maar kheb dus zelf gezien dat 1 stel egt gewoon voor eeuwig bij elkaar bleven en heel goed huwelijk hebben, maar tog denk k dat ze mayb dat zelfde goede huwelijk ook wel bij een ander hadden, dus ik geloof nie egt in de ware en ik denk ook dat dit voorbeeld wel een (welliswaar redelijk veel voorkomende) uitzondering was
![]()
|
Ieder mens is uniek. Ieder mens heeft soms aparte neigingen, eigenschappen, uiterlijk etc. die de meeste mensen maar 'raar' vinden...maar ergens op de wereld zal er wel een persoon rondlopen (of meerdere) die hetzelfde heeft als jij, of die het tenminste begrijpt of aantrekkelijk vindt.
Alleen: die moet je maar net tegenkomen tijdens je leven. Verder: er zijn mensen die gewoon heel moeilijk zijn in relaties. Deze mensen zullen waarschijnlijk wel relaties krijgen, maar hebben gewoon altijd iets te zeuren waardoor ze niet tevreden zijn, of hebben gewoon iets in zich waardoor ze keer op keer de relatie kapot maken. Sommige mensen zijn niet in staat tot een goede relatie, ook al heeft de ander dezelfde rare eigenschap als jij of begrijpt hij die eigenschap of jou goed....dat staat er dan buiten....sommige mensen hebben nu eenmaal het talent tot het niet-in-stand-kunnen-houden van een relatie... Ook zit een mens vaak vast aan bepaalde gedragspatronen, waardoor hij keer op keer dezelfde soort foute man of vrouw tegenkomt: bijv. steeds een man die je mishandelt, of steeds een vrouw die alleen maar als hoofddoel heeft er met je geld vandoor te gaan. Laatst gewijzigd op 25-11-2003 om 16:14. |
![]() |
|
![]() |
hahhaha NO WAY !! er zijn bepaalde mensen waar je gewoon weg niet voor kunt vallen ... jmmr voor die personen maar die moeten cker wat doen aan hun mentaliteit ... sommige "lelijke"mensen vinden andere "lelijke"mensen ook "lelijk...
maja ben dr dus niet mee eens .... khoop wel dat ze hun potje of dekseltje kunnen vinden !!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Kettingreactie II xineof | 500 | 09-12-2009 16:03 | |
Liefde & Relatie |
Ik vind een meisje leuk cassieee | 15 | 04-11-2008 17:06 | |
Liefde & Relatie |
potjes en dekseltjes Cookie | 94 | 10-05-2005 16:17 | |
Liefde & Relatie |
kan hem niet vergeten:( LOLA3000 | 45 | 20-04-2005 17:11 | |
Liefde & Relatie |
Jongens: waardoor ga je een meisje leuk vinden? charly not | 58 | 28-11-2003 18:13 | |
Liefde & Relatie |
geen relatie Viv | 40 | 12-06-2003 20:03 |