Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Concerten en artiesten op muziek, festivals en evenementen met meerdere artiesten op N&F. Maar nogmaals, suggesties staan vrij. (de beargumenteerden iig)
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Mensen denken dus niet zo als je de 2 voorbeelden andersom ziet.. Maar juist op de manier waar ik het op zeg.. Een helder beleid is eerder als je indeelt op de inhoud, met verschill in Instrumentale muziek en Elektronische(Dance) muziek .. In het nachtleven kom je namelijk niet veel instrumentale artiesten voor, maar meer elektronische (dance) muziek..
|
misschien een idee om als regel te stellen dat festivals minimaal een dagvullend programma moeten hebben? en niet een dagdeel, zoals bijvoorbeeld thrashfest en punk'd.
en dat alleen die festivals dan op N&F komen, en de kleinere "festivals" gewoon op muziek laten, waar ze eigenlijk ook wel horen. [in ieder geval wel voor de duidelijkheid van het forum] |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het beleid wat dit betreft zoals het eerst was, nog steeds het beste. Maar als deze scheiding zo blijft, zou ik net als Lateralus zegt een onderscheid maken tussen festivals die een of meerdere dagen duren, dus zeg maar grote festivals als Lowlands, Pinkpop, Thunderdome en Sensation enzo. En kleine en vaak onbekende festivalletjes met maar een paar bands, die maar een avond ofzo duren, gewoon weer op Muziek
![]() |
![]() |
||
Citaat:
- forum 1: al het alternatieve (instrumentale wat je wilt) gebeuren, dus artiesten, cd reviews, festivals, feesten, concerten dus alles wat er bij hoort - forum 2: al het elektronische (dance/trance) gebeuren, dus artiesten, cd reviews, festivals, feesten, concerten alles wat er bij hoort Als ik het niet begrijp verbeter me maar hoor. Als je het wel zo bedoelt als het hier staat ben ik het hier niet mee eens omdat, we juist graag geen scheiding tussen genres willen, we willen diverse fora waar mensen van alle stijlen gezellig kunnen praten over concerten of feesten.. De verschillende beleidsprobeersels van de afgelopen tijd zijn er ook voor gemaakt om deze doelstelling te bereiken. Daarnaast zou het een mogelijkheid zijn dat we alle artiesten, cds, festivals, concerten van alle stijlen op muziek bespreken en op het nachtleven alleen uitgaan en feesten bespreken, maar dat is ook geen optie die ik persoonlijk erg waardeer want dan word muziek heeeeel erg druk en nachtleven heeeeel erg saai.. Ik vind het plan van Pebbles en Lateralus wel aardig, om de defenitie van festivals eventueel wat aan te passen: om alleen meerdaagse of enorm grootschalige festivals naar N&F te verplaatsen, en 'festivals' waar 3 bandjes komen in een relatief klein zaaltje (in mijn ogen gewoon concert) op muziek worden besproken...
|
De definitie van een festival is natuurlijk altijd over te praten. Daar ben ik het volledig mee eens.
Wat ik wel jammer vind, is dat ik hier allemaal mensen zie klagen over een beleid wat een tijd geleden is gekomen uit de monden van de leden van zowel muziek als N&F en dat de mensen die we nu zien klagen toen niet mee gediscussieerd hebben. Dat vind ik wel een beetje jammer. We wouden een duidelijke lijn hebben tussen nachtleven en muziek en herintegratie van dance/trance muziek op muziek. Prima, helemaal mee eens. Dat moet gewoon kunnen. Dus is toen is overleg met de leden een nieuw beleid opgesteld wat alle muzikale topics over artiesten en concerten op muziek toelaat (ook trance/dance/house) en alle evenementen en festivals op nachtleven (ook lowlands, pukkelpop, pinkpop etc). Aan nachtleven is vervolgens de nieuwe naam gegeven, Nachtleven en Festivals, om de lijn duidelijk te maken. De definitie van een festival valt zoals ik al eerder zei over te praten. Maar volledig terug gaan naar de oude grenslijnen lijkt mij geen goed idee, dan krijg je dezelfde zooi weer als toen. Suggesties staan vrij, altijd, en wie kan mij een duidelijke en goede difinitie geven van een festival?
|
ik heb nooit om een ander beleid gevraagd, vond het wel goed geregeld eigenlijk..
maargoed, we zitten nu met het huidige beleid, daar is verder niks meer aan te doen. maar dan moet er idd een goede definitie van een festival gehanteerd worden. dus als iemand een goed idee heeft? dit leek mij wel goed..: misschien een idee om als regel te stellen dat festivals minimaal een dagvullend programma moeten hebben? en niet een dagdeel, zoals bijvoorbeeld thrashfest en punk'd. en dat alleen die festivals dan op N&F komen, en de kleinere "festivals" gewoon op muziek laten, waar ze eigenlijk ook wel horen. [in ieder geval wel voor de duidelijkheid van het forum] en ik denk dat veel muziekforummers er ook wel zo over denken. maar waarom maken we er niet een poll over, met een x aantal opties en dan meeste-stemmen-gelden? |
![]() |
||
Citaat:
Daar wilden wij een einde aan maken dus zijn de fbs op het nachtleven een actief beleid gaan voeren met het verplaatsen van die topics naar Muziek. Daardoor kregen we het probleem dat Muziek gigantisch druk zou worden wat de overzichtelijkheid niet ten goede komt en het nachtleven alleen wat uitgaanstopics zou behouden en dus zo goed als dood zou zijn. Daarom hebben we ervoor gekozen om wat onderwerpen van muziek te verplaatsen, bijvoorbeeld het festival gebeuren naar het nachtleven maar ook zijn door die drukte eigenmuziekjestopics naar ART gegaan wat volgens mij heel goed loopt daar... ik vind het idee om een splitsing te maken op een of meerdere dagdelen wel een oke, maar we zouden ook kunnen denken aan bezoekersaantallen of 1 dag vs meerdaags...
|
Verwijderd
|
Een goede definitie van festival heb ik niet echt.. maar kan het niet verdeeld worden in festivals die zo groot en bekend zijn dat vrijwel iedereen er wel van gehoord heeft op N&F komen, waar ook op tv reclame voor wordt gemaakt enzo.. dat zijn vaak toch ook de festivals die een hele dag of meerdere dagen duren, en grote bezoekersaantallen hebben.. en festivals die bestaan uit een paar bandjes, die alleen 'savonds zijn (en/of smiddags), die worden gehouden in kleinere zaaltjes, en die niet voor iedereen bekend zijn op Muziek komen?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat kan dus helaas niet.. Maar een goeie oplossing vind ik ook om te bepalen welk festival in welk forum moet.. Dus van festival met 3 bandjes of in een kleine zaal bij muziek.. En een groot festival bij n&f..
||
Citaat:
Nogmaals, ik vind je voorstel helemaal niet zo slecht, eigenlijk best veel voor te zeggen, maar dit is dan wel een mogelijk bijkomend nadeel.
||
Citaat:
ja, dat is zeker waar, er zullen zeker af en toe een paar topics op het verkeerde forum gepost worden. maar ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk: ten eerste openen nieuwe leden vaak niet meteen topics. en als ze dat wel doen zijn het vaak topics als "goh wat vind jij van die of die band? " waar vaak na enig gespam weer een slotje op komt. en niet meteen een topic over een festival oid. bovendien kan het ook duidelijk in het topic van de forumregels die zowel bij Muziek als N&F sticky zijn gepost worden. [er vanuitgaande dat een groot deel van de (nieuwe) forummers daar even kijkt.] en daarbij komt ook nog eens dat er nou ook weer niet zo ontzettend veel topics over festivals zijn. als een klein percentage daarvan fout geplaatst wordt, is het toch niet zo'n ramp om 1 of 2 topics in de week te moeten verplaatsen? ![]() nu gebeurt dat juist andersom, van muziek naar N&F omdat veel forummers (nog steeds) denken dat die topics op muziek horen, waarna ze vervolgens naar N&F verplaatst worden door de muziek fb's. |
![]() |
||||
Citaat:
Valt je tegen denk ik...Kom ik toch vaak tegen. Citaat:
Ja, en dat gebeurd dus nauwelijks... Citaat:
|
![]() |
Vind de definitie van lateralus een goeie!
En we gaan hier niet weer een discussie houden over het beleid. Je hebt toen de kans gehad om te reageren. Wij bekijken om de zoveel tijd of we stukjes van het beleid moeten aanpassen (zoals nu!) en dan passen we dat aan. Reacties zoals: "het beleid is kut", kunnen we zowieso niks mee.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |