Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2002, 19:25
noukkk
noukkk is offline
ik heb dus een paar weken geleden gehoord dat ik pfeiffer heb. Ik moet over drie weken examen doen.

Ik slaap heel veel. Maar ik ben de gehele dag moe, ik kan nergens meer vrolijk om doen omdat ik alleen maar moe ben. Ik ben onwijs kribbig. Ik heb de hele dag hoofdpijn, keelpijn en dat soort dingen. Ik heb onwijze concentratie problemen...

Wie heeft hier ervaring mee? en kan me vertellen hoe ik hier het beste mee om kan gaan... strax begint mn examen en ik zie dat nu gewoon niet zitten...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 19:42
halve gare
halve gare is offline
sorry heb geen atwoord op je vraag maar ik kan me voorstellen hoe je je voelt. ik heb nu ruim 6 maanden pfeiffer en het leven is gewoon niets meer waard!

maar omdat je nog in de begin fase bent en het nu voor examen veel herhalen is, is er nog hoop voor je! veel slapen inderdaad alles wat niet met school te maken heeft even laten liggen, en als het een beetje gaat wat door kijken, maar conctreren is inderdaad lastig met pfeiffer.

heel veel succes!
Oud 24-04-2002, 19:48
ekki
ekki is offline
oei, dat is erg lastig, ja.

wat je denk ik het beste kan doen is op dagen zoals vandaag lekker in de zon gaan zitten: dat is goed voor je. verder is het ook erg goed dat je veel slaapt. drink veel water, dat is erg gezond. probeer 'ns echinaforce uit. dat is goed voor je weerstand. misschien ga je je daardoor ietsje beter voelen. eet ook veel vitamine c (liefst in de vorm van groente/fruit).

ohja, echinaforce is van A. Vogel. Je kunt het kopen in (bijna) iedere drogist. je kan ook echinaforte van een ander merk kopen, ik heb het nu bijvoorbeeld van da eigen merk (is ongeveer 2x zo goedkoop. en niet gegarandeert dat 't net zo goed is als die van vogel zelf).

sterkte.

ps evt kan je me contacten (email: ekki@scholieren.com. icq: 81445553. msn: klaagpaal@hotmail.com) als je verder vragen over pfeiffer hebt (ik heb het zelf ook gehad en heb maanden thuis gezeten).

nog iets: ik kan me voorstellen dat je kribbig bent tegen mensen. misschien moet je bijv. je ouders en broertjes/zusjes oid duidelijk maken hoe je je voelt en dat je het liefst hebt dat ze zo min mogelijk tegen je aan 'zeuren'. en misschien moet je ook uitleggen dat je, doordat je je moe en evt ziek voelt, vaak niet zo aardig doet. hopelijk begrijpen ze je dan.
verder: bereid je rustig voor op je examens. gewoon naar de examens gaan, zo goed mogelijk uitgerust. meer kan je niet doen.
en als laatste: als je veel last van je keel hebt, zou je 'ns moeten proberen met saliethee (verkrijgbaar bij natuurvoedingswinkels) moeten gorgelen. dat werkt ontsmettend en bij mij werkte het best wel goed tegen de pijn enzo.

nogmaals sterkte.
Oud 24-04-2002, 21:51
kizzy
kizzy is offline
'k heb ook pfeiffer gehad.. zo'n jaar geleden werd ik ziek, iedreeen dacht dat ik me beetje aanstelde omdat ik steeds last van iets anders had, en zo'n 10 maand geleden bleek het pfeiffer te zijn

sommige mensen zijn na 1 maand al zo goed als beter en anderen niet. Ikzelf, ben van havo4 wat ik begin van het schoooljaar deed naar mavo4 gedaan.. dat lukte zelfds nie met me ziekte en ben van school afgegaan. Ik zag me vrienden niet meer, ging alelen maar internetten enzo, uiteindelijk werd ik onwijs depressief.. snap dus best goed hoe je je voelt.

Omdat het met mij maar niet beter ging, zijn we naar een goed homeopaath gegaan, hij zei dat achinaforce ed niet goed zijn, tenmisnte als je ermee stopt kan je weer verschijnselen krijgen, ik heb nu HOMEOPATHISCHE medicijnen van hem. 1 maand geleden ben ik bij hem geweest, ben toen 6 dagen superziek van de medicijnen (druppels) gewest, en het gaat echt zoooo geod met me nog niet heelmaal beter mara echt, niet meer zoveel pijn, zit ook beter in me vel enzo..

Je kan dit ook overwegen, tenminste IK heb er echt spijt van dat ik het nie eerder heb gedaan

Slaap veel, drink veel, leef heel gezond. MIsschien dat je dan met je examen wel wat beterder bent.. Ligt vooral school in!! de meeste scholen houden er dan wel wat rekening mee, met de mondelingen enzo.. En anders is er echt nies aan te doen.

heel veel succces en vooral beterschap,
als je er over wil praten kan je me op msn/icq wel adden
*the_one_and_only_petra@hotmail.com
*85774758 voor icq!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 09:34
Ilsch
Ilsch is offline
Echt een rot tijd zo met exames. Misschien kun je met school er over praten? Er moet toch wel een beetje wat te regelen zijn, lijkt me zo?

En verder kan ik je alleen maar sterkte wensen. Ik weet hoe het is, maar ja, je moet het er mee doen. Hoe hard het ook klinkt. Dit klinkt misschien super stom, maar je moet van kleine dingen genieten. Dat zei mijn vader tegen mij, en ik vond het zo idioot dat hij dat zei. Hoe kun je nou genieten als je de hele dag maar moe bent en je daardoor klote voelt!!!
Maar toch, als je iets even wel kan, moet je blij zijn dat je dat wel kon, en niet denken van oh sjit ik moet dit nog doen en dat etc.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 10:01
ekki
ekki is offline
Citaat:
kizzy schreef:

...Omdat het met mij maar niet beter ging, zijn we naar een goed homeopaath gegaan, hij zei dat achinaforce ed niet goed zijn, tenmisnte als je ermee stopt kan je weer verschijnselen krijgen...
dit lijkt me grote onzin. echinaforce is om je weerstand op te bouwen. verder doet het niets.
als je er mee stopt, dan wordt je weerstand misschien wel ietsje minder, maar dat betekent niet dat je dan weer meteen pfeiffer krijgt ofzo. gewoon langzaam afbouwen. of lang blijven slikken, want 't kost geen drol en is niet slecht voor je.
dus eigenlijk weet ik niet waar die arts dat vandaan haalt. maar goed, ik ben maar ik.

ps wat had je dan gekregen dat heel goed werkte?
ps2 als je bijv. asperine neemt, dan helpt dat ook maar ff (het helpt eigenlijk niet eens) en als ie dan uitgewerkt is dan krijg je de verschijnselen weer terug. dat is dan toch met alles zo? lijkt me raar geredeneerd.
Oud 25-04-2002, 10:21
lake bodom
lake bodom is offline
nou volgens de dokter hebk dus ook pfeiffer, kslik nu antibiotica tegen mun keel, dat was van zaterdag tot gisteren zo erg, nu valt t best mee, kben eigelijk supervrolijk, weet niet waarom
maar kben nu ook niet zo moe... volges mij is t bull shit dak pfeiffer heb.. kga toch maar eens bloed laten prikken, want ik geloof er niks van.. maarja wel mun proefwerkweek verkloot, want die had ik ook net deze week

maarja khoop dat t met jou snel beter gaat.. misschien kan je aan dokter vragen, wat je kan gebruiken om de pijn te vermindere...
owja, ijs eten, was t zachts voor me keel, en veel koud drinken, geen melk ofzo, of ander dik drinken ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 11:12
ekki
ekki is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
nou volgens de dokter hebk dus ook pfeiffer, kslik nu antibiotica tegen mun keel, dat was van zaterdag tot gisteren zo erg, nu valt t best mee, kben eigelijk supervrolijk, weet niet waarom
maar kben nu ook niet zo moe... volges mij is t bull shit dak pfeiffer heb.. kga toch maar eens bloed laten prikken, want ik geloof er niks van.. maarja wel mun proefwerkweek verkloot, want die had ik ook net deze week

maarja khoop dat t met jou snel beter gaat.. misschien kan je aan dokter vragen, wat je kan gebruiken om de pijn te vermindere...
owja, ijs eten, was t zachts voor me keel, en veel koud drinken, geen melk ofzo, of ander dik drinken ofzo
ik ken ook iemand die pfeiffer had, 2 weken ernstig ziek en daarna weer gewoon helemaal vrolijk en gezond.
dus misschien is het ergste voor jou al voorbij ofzo.
Oud 25-04-2002, 13:20
kizzy
kizzy is offline
Citaat:
ekki schreef:

dit lijkt me grote onzin. echinaforce is om je weerstand op te bouwen. verder doet het niets.
als je er mee stopt, dan wordt je weerstand misschien wel ietsje minder, maar dat betekent niet dat je dan weer meteen pfeiffer krijgt ofzo. gewoon langzaam afbouwen. of lang blijven slikken, want 't kost geen drol en is niet slecht voor je.
dus eigenlijk weet ik niet waar die arts dat vandaan haalt. maar goed, ik ben maar ik.

ps wat had je dan gekregen dat heel goed werkte?
ps2 als je bijv. asperine neemt, dan helpt dat ook maar ff (het helpt eigenlijk niet eens) en als ie dan uitgewerkt is dan krijg je de verschijnselen weer terug. dat is dan toch met alles zo? lijkt me raar geredeneerd.
mja, ik en me moeder dachten eigenlijk ook wel dat het goed zou zijn, ik slikte het ook een hele poos. WE dachten ff navragen aan die homeopaath als dat goed is en hij zei dat het geen kwaad kon, maar dat ik het beter niet kan doen..

ik slik nu :
Cistus canadensis D30.
sochtends 7 druppels met beetje water,dan half uur niets eten en drinken en dan ontbijten.

bij gewone apotheken kan je het niet ophalen, moet je speciale apotheek toe ofzo en idd. ik vodn het ook heel raar klinken dat echinaforce niet goed was.. maar ja, ik zal volgende keer wel ff vragen waarom dat nie goed is, ben ik nu eigenlijk toch ook wel benieuwd naar!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 20:56
D'tje
D'tje is offline
Ik heb al 3 jaar af en aan last van Pfeiffer...Aangezien ik een heel slecht immuunsysteem heb, blijft het om de een of andere reden in m'n lichaam zitten en went m'n lichaam er niet aan, en daarom kan ik er zelfs na 3 jaar nog last van hebben. Dan krijg ik het in mindere mate wel, en ook minder lang, weer terug. Dit zal ik waarschijnlijk mijn hele leven lang hebben. Maar wees gerust, dat komt niet vaak voor!! De meesten zijn een tijd zo en dan is het over, hoe lang dat duurt is niet te voorspellen.... Ik zou het maar gewoon "uitzitten" en uitstel voor je examens vragen, desnoods een jaartje overdoen, want nu kun je echt geen examens maken hoor!! Je maakt jezelf kapot als je het probeert.
Succes!
Oud 25-04-2002, 21:07
ekki
ekki is offline
D'tje:
denk dat dat langzamerhand beter wordt ('slijt') en dat 't een soort nasleep is.

kizzy:
ik ben benieuwd wat die arts zegt (mijne raadde het juist wel aan namelijk, ook een homeopatische arts)
Oud 26-04-2002, 10:34
Cat
Cat is offline
Citaat:
lake bodom schreef:

De antibiotica zal hiermee niet veel te maken hebben, Pfeiffer is een virus, antibiotica heeft hier dus geen effect op.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten