Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2003, 15:28
Eva86
Eva86 is offline
Hey,
ik ben bezig met een profielwerkstuk over de lavalamp. In het begin ging het wel redelijk maar we zijn al een tijdje bezig en we lopen nu echt vast. De meeste stoffen die op internet staan kunnen we niet gebruiken omdat ze of te duur zijn of kankerverwekkend zijn. De stoffen die we wel gebruiken zij:
-olijfolie
-terpetine
-isopropylalcohol
-water
We zijn al een tijdje bezig met experimenteren in welke verhoudingen we ze moeten gebruiken maar het lukt echt niet! Heeft iemand ervaring met het maken van een lavalamp?? Please help me want het moet over 3 weken al klaar zijn!!!
Alvast bedankt, groetjes Eva.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2003, 16:04
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Misschien moet je een fabrikant van lavalampen eens spreken, die weten het vast wel
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 19:36
Keith
Keith is offline
moet er niet ook een soort emulgator bij? misschien sit ik helmaal verkeerd, maar meestal wordt bij het mengen van water en olie een emulgator gebruikt, misschien is dat heir ook belangrijk.

Maar je kan het beste contact opnemen met een fabricant, dus iedereen die een lavalamp heeft gaat nu ff kijken naar wie hem heeft gemaakt!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 20:35
Eva86
Eva86 is offline
Fabriekanten doen er nogal geheimzinnig over het recept. Deze geven het geheim niet zomaar vrij. Op internet stond nog wel dat er vaak benzyn wordt gebruikt, maar daar werken we op school niet mee en kan ook niet worden besteld...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 21:05
Keith
Keith is offline
kan je niet een oude lava lampouit elkaar halen om het te onderzoeken?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Eva86 schreef op 28-11-2003 @ 21:35:
Fabriekanten doen er nogal geheimzinnig over het recept. Deze geven het geheim niet zomaar vrij. Op internet stond nog wel dat er vaak benzyn wordt gebruikt, maar daar werken we op school niet mee en kan ook niet worden besteld...
Dat kan wel maar dat doen ze niet.
Maar idd, misschien goed idee om een oude uit elkaar te halen, en desnoods te inhoud hergebruiken
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 16:42
SCREAM!
SCREAM! is offline
http://www.oozinggoo.com/howto.html

http://www.howstuffworks.com/lava-lamp.htm

Aan deze twee websites heb je denk ik wel iets.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten