Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2003, 12:30
Verwijderd
Hoi,

Ik vroeg me af of er in Outlook Express ook een manier is om je mailtjes te back-uppen. Als ik namelijk de huispc wil gaan formatteren (en dat moet want hij loopt constant vast) wil mn papa wel dat zijn mailtjes bewaard blijven. What to do?

Ik weet dat je ze geloof ik naar Outlook kunt exporteren en dan weer terug importeren, I s'pose, maar dat lijkt me een beetje veel werk. Iemand een beter idee?

Groetjes,
Krummeltje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2003, 12:44
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Beste manier is om gewoon je archiefmap (In OE: Extra - Opties - Onderhoud) op een andere partitie te zetten, of een map die je altijd al backupt. Dan heb je nooit ergens last van.

Je kunt ook zoeken op *.mdx bestanden; dat is namelijk je mail. Die zou je bijvoorbeeld op diskette/Cd kunnen zetten.

Kijk ook eens hier:
http://insideoe.tomsterdam.com/backup/index.htm

Laatst gewijzigd op 29-11-2003 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 12:50
Verwijderd
Ehm...

Kun je het iets verder uitleggen, want ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

We hebben overigens maar één partitie: C:
(dat was toch een partitie? )
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 12:52
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Hmm nou jah, als je maar 1 partitie hebt gaat die eerste optie niet door. Doe dan maar gewoon die .mdx bestanden backuppen. Das ook wel prima.

Wat ik eigelijk bedoelde is dat veel personen nog een tweede partitie op hun harddeschijf hebben (de d:\ meestal). Een tweede partitie hebben is handig om bepaalde dingen naar toe te schrijven. Die worden dan namelijk niet overschreven als je een nieuwe Windows installatie uitvoert. Snappie?

Laatst gewijzigd op 29-11-2003 om 12:55.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 12:56
Verwijderd
Citaat:
KoffieKoek schreef op 29-11-2003 @ 13:52:
1. Hmm nou jah, als je maar 1 partitie hebt gaat die eerste optie niet door. Doe dan maar gewoon die .mdx bestanden backuppen. Das ook wel prima.

2. Wat ik eigelijk bedoelde is dat veel personen nog een tweede partitie op hun harddeschijf hebben (de d:\ meestal). Een tweede partitie hebben is handig om bepaalde dingen naar toe te schrijven. Die worden dan namelijk niet overschreven als je een nieuwe Windows installatie uitvoert. Snappie?
1. Kan ik die .mdx bestanden gewoon in de mappen van Outlook Express vinden?

2. Ik snap 'm. Wel makkelijk maar dat hebben wij natuurlijk weer niet. Kun je dat met Norton Ghost maken, trouwens?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 14:12
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-11-2003 @ 13:56:
1. Kan ik die .mdx bestanden gewoon in de mappen van Outlook Express vinden?

2. Ik snap 'm. Wel makkelijk maar dat hebben wij natuurlijk weer niet. Kun je dat met Norton Ghost maken, trouwens?
[1]. Outlook Express data staat bij Windows2000/XP hier:

C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities\{47BC2000-6DF9-4BB2-94E8-8152CA4A1F2C}\Microsoft\Outlook Express

Waarschijnlijk staat dat verborgen, dus moet je even in de mapopties instellen dat 'ie alle bestanden toont (Verkenner -> Extra -> Mapopties -> Weergave -> En dan staat die optie onderaan ergens).

Ik zei wel .mdx, maar het kan ook .dbx zijn.

[2]. Een tweede partitie kan je o.a. met Fdisk aanmaken. Dus op het moment dat je klaar bent om te formatteren start je met een (voor mij part) Win98-opstartdisk de PC en type je in: 'a:\fdisk'. Dan krijg je vervolgens een programmaatje voorgeschoteld waar je je oude partitie kan verwijderen, om vervolgens 2 nieuwe aan te maken (een C + D dus).

Uiteindelijk moet je in Fdisk één partitie activeren van waar de PC gaat opstarten (de C wordt dat).

Laatst gewijzigd op 29-11-2003 om 14:27.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 14:41
Verwijderd
dankjewel
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 15:33
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Your welcome.
Reageren

Regels voor berichten