Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2003, 16:49
shy girl
shy girl is offline
Mijn ouders hebben de afgelopen 5 dagen geen woord tegen elkar gezegd, ze slapen apart, mn vader komt gewoon nie eten als hij wordt geroepen..zo gaat dat een vaker en tis al mn hele leven, maar de laatste jaren ga ik er vaak onder door. Ik kan er nie goed mee omgaan en am dan ook vaak als ze ruzie hebben. Ik heb hulp bij t riagg enik ik praat vaker met een vertrouwenslerares op school.. ze zei dat het eg nie meer zo kon ze weet ook dat het nie de eerste keer is en dat het toch weer terugkomt enze schreef meteen een brief naar de schoolmaatschappelijk werker dat hij mn ouders moest oproepen omdat ik er veel verdriet van had. ma kweet nie of dit nou wel de juiste oplossing is...mja ik zit al vrij lang met problemen, en de thuissituatie speelt een grote rol daarbij. Maar ik vind het gewoon kut als mn ouders strax ene brief krijgen dat ze moeten komen naar school en dan moete n ze weer met mij praten erover en ik heb geen zin om ze pijn te doen, al die shit...
ik heb van mn vertruowenslerares ook een brief moteen schrijven die aan mn pa en ma gericht was dat i khet nie meer aankon en dat ze voor oplossingen moeten zoeken, maar die durf ik eg nie te geven....maar alsik dinsdag naar haar toe ga en em nie heb gegeven wordt ze eg boos zei ze.....mja het is nu allemaal weer goed en dan kom ik aan met zo' n brief ik weet t ff nie meer ...kan iemand advies geven ? sorry voor t lang everhaal thnx voor t lezen...xxxx shy girl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2003, 16:54
Quiana
Quiana is offline
Als je het niet vertelt, en ze komen er later achter (wat vaak
wél gebeurt), doet het nog meer pijn. Ik denk dat eerlijk zijn
hierover toch wel belangrijk is, sowieso omdat het moeilijk
is problemen ed verborgen te houden, maar ook omdat
je ouders in de meeste gevallen sommige dingen gewoon
behoren te weten.

Plus dat als ze ervan af weten, ze ook rekening met je kunnen
houden, en je kunnen steunen. En omdat ze (als ze weten
dat je er aan onderdoor gaat) dan misschien eens gaan
nadenken over de situatie, en beseffen dat andere mensen
er ook last van hebben...
Oud 29-11-2003, 16:55
Nona
Nona is offline
Je wilt je ouders geen pijn doen??? Kind toch, wat een vervormd beeld. Je ouders doen jou elke dag pijn blijkbaar, terwijl jij niets gedaan hebt! Jij gaat eraan onderdoor door het kinderachtige gedrag van je ouders.
Daar moet gewoon wat aan gebeuren. Je ouders zouden een goede thuissituatie voor jou moeten creëren, dat doen ze niet. Daar moet over gepraat worden en als ze er niets aan willen of kunnen doen hebben zij zelf ook hulp nodig.

Laat je ouders gewoon die brief ontvangen en laat ze gewoon op gesprek gaan. Dan zien ze misschien in dat het zo niet gaat.
Oud 29-11-2003, 17:37
shy girl
shy girl is offline
die brieven geven vind k zo lullig ...kweenie maja ik kan wel zegge tege mn moeder dat het toch weer terugkomt ( de ruzies) en dat dit nie werkt.. kweenie? als het moment er is probeer ik dat te zegge ipv de brief is dat misschien een idee?
Citaat:
Kruimel schreef op 29-11-2003 @ 17:55:
Je wilt je ouders geen pijn doen??? Kind toch, wat een vervormd beeld. Je ouders doen jou elke dag pijn blijkbaar, terwijl jij niets gedaan hebt! Jij gaat eraan onderdoor door het kinderachtige gedrag van je ouders.
Daar moet gewoon wat aan gebeuren. Je ouders zouden een goede thuissituatie voor jou moeten creëren, dat doen ze niet. Daar moet over gepraat worden en als ze er niets aan willen of kunnen doen hebben zij zelf ook hulp nodig.

Laat je ouders gewoon die brief ontvangen en laat ze gewoon op gesprek gaan. Dan zien ze misschien in dat het zo niet gaat.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:45
Nona
Nona is offline
Citaat:
shy girl schreef op 29-11-2003 @ 18:37:
die brieven geven vind k zo lullig ...kweenie maja ik kan wel zegge tege mn moeder dat het toch weer terugkomt ( de ruzies) en dat dit nie werkt.. kweenie? als het moment er is probeer ik dat te zegge ipv de brief is dat misschien een idee?
Dat is ook een idee ja. Er moet in ieder geval over gepraat worden. Maar zorg in ieder geval dat je moeder jou uit laat praten, anders leidt zij het gesprek. Dat is denk ik niet de bedoeling.
Oud 30-11-2003, 20:31
Antistar
Antistar is offline
Je moet het je ouders echt laten weten.
Hoe moeten zij er anders achter komen dat JIJ eronder door gaat.
Bedenk dat jij ook recht hebt op een prettige leefomgeving en denk een beetje aan jezelf
Reageren

Regels voor berichten