Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2003, 16:05
Eend
Eend is offline
1. Gister werd er mij gevraagd of ik naar mn werk gebracht wilde worden. Ik wilde liever fietsen, omdat er dan tenminste nog een ongeluk kon gebeuren ofsow (was sarcastisch).
2. Ga ik dus naar m'n werk, word ikzelf bijna omver gereden. najah, eige schuld, want ik zat niet op te letten.
3. Kom ik 's avonds uit m'n werk, rijdt er naast me een man tegen een paal op. Zijn auto was er erger aan toe als hijzelf gelukkig. Door dingen die er met die man aan de hand waren, werd er een (hoeheetzoietsookalweer?) zo'n klein rechtzaakje zeg maar, waarbij ik dus als enige sociale gouwenaar die op dat moment nog ff de moeite wilde nemen om die man op dat moment gelijk te hulp wilde schieten ipv een oude collega (ik noem geen namen HE BART ) die m keihard uit stond te lachen. Nah goed, ik was wel de enige getuige, dus moest verhaal vertellen en bla bla bla.
4. Worden we net gebeld, zijn mijn twee oma's en m'n opa geragt door een vrachtwagen De LUL wilde inhalen en zag het felgroene autootje van m'n opa over het hoofd...jah, tuurlijk, daar heeft iedereen last van
Maar goed, ze zijn er gelukkig goed vanaf gekomen.

Maar ik heb echt het gevoel, dat doordat ik 1 sarcastische opmerking gemaakt heb mij al dit soort dingen opeens gaan overkomen en njah, dat iets of iemand het gewoon expres doet
Maar als ze mij moeten hebben, waarom doen ze anderen dan ook pijn

Hebben meer mensen dit soort dingen wel es? Ik bedoel, ik heb altijd het gevoel dat ik de enige ben die dan helemaal bang en paranoia word en zo
Oud 01-12-2003, 16:09
Milos
Milos is offline
Heej Rianne

Ikzelf heb dat nooit, maar ik weet wel dat dit gewoon toeval is hoor. Ikzelf ben zeg maar met de helm op geboren. Dat weil zeggen dat je de dood van dierbaren kunt voorspellen. Gelukkig is het de laatste 7 jaar niet meer gebeurd, maar daar heb ik echt heel lang mee gezeten. Ik kan me er gelukkig nu voor afsluiten.
Ik heb er wel een paar keer last van gehad maag gelukkig nu niet meer.

Liefs,

Milou
Oud 01-12-2003, 16:16
Quiana
Quiana is offline
Ik heb soms wel de neiging om allerlei rare patroontjes te
maken, of verbanden tussen dingen te leggen die er niet
zijn.

Mja, wat doe je er tegen... Veel meer dan achteraf kijken
hoe reëel die verbanden & patroontjes zijn kan ik niet doen,
(op het moment zelf is het te vaag), maar of dat helpt
is nog maar de vraag.

Ik denk (weet wel zeker) overigens dat het niet kan dat
deze dingen gebeuren/zijn gebeurt door een sarcastische
opmerking van jou... Maar dat helpt niet, ws.
Oud 01-12-2003, 16:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
het is altijd je tijd
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 16:41
Nona
Nona is offline
Eendje, één zo'n opmerking heeft dat soort dingen echt niet tot gevolg. Dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel, maar onbewust voel je iets anders, niet?

Tja, ik zit zo even te denken: als je onbewust denkt dat soort dingen te kunnen veroorzaken, dan moet je ze toch ook weer op een zekere manier goed kunnen maken. Dus dan zou je daar de tegenovergestelde gedachte aan kunnen verbinden om dat effect ongedaan te maken. Does that make sense?
Oud 01-12-2003, 17:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
kruimel toch zou het niet zo zijn dat je jezelf zo dwangmatige dingen gaat opleggen...

Denk aan mensen die perse alles drie keer aan moeten raken anders gebeurd er iets slechts...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 17:48
white witch
white witch is offline
hmm zo'n dwangneurose heb ik ook, precies met dat 3x doen. En je mag ook niet op de streepjes lopen, want dan... Best wel irritant soms, het is niet echt abnormaal hoor. Iedereen schijnt het te hebben. (ja ook jij die nu leest) Maar toch... je kan het niet helpen.

Oja, Eendje, zo'n klein rechtzaakje heet een proces verbaal en believe me, door die opmerking komt het echt niet hoor. Daar moet je heel wat meer je best voor doen. Dit is gewoon stom toeval. Nou bestaat toeval niet, maar het komt iig niet door die ene opmerking en het is NIET jouw schuld. NIET. Ga dat jezelf ook niet voorhouden, dat is helemaal niet goed en gezond. En het is allemaal toch goed afgelopen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 19:18
coopergirl
coopergirl is offline
Wordt ook wel 'magisch denken' genoemd...
Oud 01-12-2003, 20:09
Verwijderd
Ja, zo kan je in veel dingen verbanden zien enzo, maar als je dat te veel en te lang doet, word je wel gek na een tijdje..

Ik denk dat je zelf ook wel weet dat het niet zo is, maar toch lijkt het soms ff zo.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 21:02
Eend
Eend is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 01-12-2003 @ 20:18:
Wordt ook wel 'magisch denken' genoemd...
jah, I know Zo noemen mn psych en ik het altijd. Dan is er één gebeurtenis met de gedachtes erbij en die maken dan allemaal magische extra gedachtes erbij.

Maargoed, kben er nu dus weer vanaf. Keb het met vlagen en die vlagen duren soms kort en soms heel lang. Best irri.
Reageren

Regels voor berichten