Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 13:45
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik zit in het 4e jaar van mijn studie. In het eerste jaar heb ik 38 studiepunten gehaald (dus niet genoeg voor mn proedeuse, maar wel om t een gift te laten zijn -toch?-). In de jaren erna heb ik telkens wel minstens 21 stp gehaald denk ik.

Ik twijfel of ik het dit jaar wel ga halen vanwege mn achterstand...misschien moet ik een jaar extra doen omdat ik het dit jaar niet haal, misschien dat ik (tijdelijk) ga stoppen.

Nu heb ik een afhaalbericht gekregen van de IB-groep.

Aangezien ik mn studie dit jaar misschien niet haal dacht ik: ik haal m voorlopig nog even niet heb (tot ik m echt nodig heb) want alle dagen die je onrechtmatig gebruikt moet je dacht ik terugbetalen..en volgens mij gebruik ik m onrechtmatig als ik het dit jaar niet haal.
Of geldt dit niet zo? Want het is wel zo dat je je diploma binnen 10 jaar moet halen, en dan wordt alles (dus ook OV??) omgezet in een gift. Dan heb ik m dus niet onrechtmatig gebruikt?

als ik echter STOP of tijdelijk stop met mn studie, moet ik m dan terugbetalen de maanden dat ik stufi ontving en studeerde?
Of hoef ik niks terug te betalen zolang ik m maar niet gebruik NADAT ik gestopt ben?
Is het gewoon zo dat ik alleen wel een half jaar stufi verspild heb in feite want dit gaat dan van een evt. volgende studie af, deze tijd?

EN tot wanneer kun je je OV ophalen? Maakt het uit als je m in maart volgend jaar pas ophaalt? Telt dat als gebruik van je OV?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2003, 11:55
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Niemand?

Er zal toch wel iemand zijn die weet hoe t zit?? (bij IB-groep website staat niks hierover)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 12:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
kweeniet, maar even een tip : bel de IBG gewoon even op.
Oud 04-12-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 04-12-2003 @ 13:01:
kweeniet, maar even een tip : bel de IBG gewoon even op.
Idd, gewoon even bellen, krijg je zo een medewerker aan de telefoon die je duidelijk dat soort dingen uit kan leggen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 12:34
Chaucus
Chaucus is offline
En anders alles HEEEL duidelijk opschrijven en mailen naar hun adres.....maar bellen is beter, dan kun je t meteen zeggen als jij hun of zij jou niet helemaal begrijpen....
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 23:10
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ok, thanks Ik hoop alleen dat ik niet 10 minuten in de wacht wordt gezet dan...van die dingen als 'ik verbind u even door'.....of 'toets 1 voor....toets 2 voor.....(en de mogelijkheid die jij wilt staat er dan niet bij)'
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 09:03
Negrotiator
Negrotiator is offline
Volgens mij zit het zo:
Als je voor 1 februari stopt, wordt alles wat je dat jaar hebt ontvangen omgezet in een voorlopige lening. Als je na 1 februari stopt, moet je alles wat je daarna hebt ontvangen terugbetalen (incl. OV geloof ik).
Als je niet stopt, maar niet afstudeert, wordt alles, incl. OV, alsnog omgezet in een gift, als je binnen 10 jaar afstudeert.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 09:22
El Kim
El Kim is offline
Ow, goed dat je me eraan herinnert.. k moet hem nog ophalen lekker nuttige reply weer

kijk eens op www.ib-groep.nl of bel anders...
Reageren

Regels voor berichten