Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 14:55
roosachtig
roosachtig is offline
Heteroseksueel

Dat een woord zoveel kan veranderen aan de persoonlijkheid van iemand, heb ik nooit geweten. Ik zei nog tegen haar dat ik het niet wilde lezen, maar vol blijdschap duwde ze het onschuldige blaadje in mijn handen. Maar het blaadje was zeker niet onschuldig, maar eerder een duivels product; ontworpen om mijn persoon ten gronde te richten.
Want nu ik het eenmaal in mijn handen had, moest ik simpelweg wel lezen, ookal wilde ik het helemaal niet. Ik vouwde het anticiperend open en daar zag ik het: heteroseksueel, aangekruist en wel.
Zo vaak zei ik tegen mezelf dat het niks uitmaakte als ze dat aan zou kruisen, want als ze biseksueel was geweest, had ze dit misschien willen verbergen voor haar leerlingen. Toen ik het zei, klonk het logisch. Maar nu ik het blaadje in mijn handen heb en er vol onbegrip naar staar, is het de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.
Ze is opeens een heel ander persoon, ze is niet lief meer, maar opeens vals. Ze is niet meer de persoon die ik in mijn dromen zovaak gezien heb, ze is niet meer degene waar ik tegenop keek en ze is al helemaal niet dezelfde persoon waar ik vanmiddag een gesprek mee heb.
Ik weet niet wat ik ga doen, straks. Misschien ga ik het vertellen, omdat ik het nu eenmaal zat ben; het bedrog, de leugens en het wegdrukken van gevoelens. Allemaal voor niks.
Want ze is heteroseksueel, onveranderlijk bewezen door het kruisje op het formulier.
Oud 03-12-2003, 15:11
dinki
dinki is offline
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 17:43
Mindfields
Mindfields is offline
Sowieso een goed stukje, heb je topics een beetje gevolgd dus ik weet ook waar het over gaat..maar ik snap toch niet helemaal wat er nou precies gebeurd is?
Oud 03-12-2003, 19:30
Verwijderd
Ik weet het verhaal erachter niet, maar het is leuk geschreven
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 22:55
Type
Type is offline
Citaat:
roosachtig schreef op 03-12-2003 @ 15:55:
Heteroseksueel

Ik zei nog tegen haar dat ik het niet wilde lezen, maar vol blijdschap duwde ze het onschuldige blaadje in mijn handen. Maar het blaadje was zeker niet onschuldig, maar eerder een duivels product; ontworpen om mijn persoon ten gronde te richten.
even een opmerking...

3x 'maar' vlak achter elkaar loopt niet helemaal lekker imho...
Reageren

Regels voor berichten