![]() |
||
Citaat:
Ik heb even op het Internet gezocht, maar het is niet makkelijk te vinden. En het wetboek door gaan zitten bladeren is ook niet iets waar ik nu zin in heb. Misschien weet nare wat meer, die doet geloof ik iets met rechten.
||
Citaat:
![]() Ik zoek echt het artikel van de wet waar het in staat. Want tot nu toe zegt iedereen wel dat het niet mag, maar wát mag dan niet precies, en waar staat het (dus bronvermelding). Je mag officieel ook geen sex hebben onder de 16! In de rechtspraak is echter bepaald dat het in principe strafbaar is om beneden de 16 jaar met leeftijdsgenootjes gemeenschap te hebben, maar dat het niet altijd als een ontuchtige handeling wordt aangemerkt. en Jongeren beneden de 16 jaar mogen dus op grond van de wet geen gemeenschap met elkaar hebben (al gaat de rechter er niet altijd van uit, getuige het hier voorgaande, dat de gemeenschap ook als ontuchtig is aan te merken). Bron: Sex en de wet Maar in dat artikel staat helaas niets over seks in het openbaar.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Daarvan heb ik nog nooit gehoord. Het gaat er overigens ook niet om wat er in het Wetboek van Strafrecht staat, daar zul je echt geen bepalingen aantreffen over seks in het openbaar.
Hoogstwaarschijnlijk hebben alle Nederlandse gemeentes in hun APV's wel een bepaling waarbij het strafbaar wordt gesteld seks te hebben in het openbaar enz. Dat is dan een overtreding. Het zal per gemeente ook verschillen. Wat in Staphorst aanstootgevend wordt gevonden, zal in het centrum van Amsterdam waarschijnlijk niet eens opvallen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik meen me te herinneren dat dat in Nederland écht verboden is (bij wet). Edit: Ja, het is verboden. Weet je nog van dat strand bij Almere, met homoseksuele mannen die openbaar seksuele handelingen verrichtten? De politie heeft daar toen extra gesurveilleerd en boetes uitgedeeld en mensen opgepakt die in het openbaar ne*kten. Conclusie: het is verboden. (En tussen homo- en heterosex zal hier geen verschil bestaan, neem ik aan.) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Zelfs als er geen wettelijke bepaling over bestaat (die ongetwijfeld wel bestaat) dan nog is het in strijd met ongeschreven recht. Het voldoet namelijk niet aan de eis van maatschappelijke betamelijkheid en is dús een vorm van een onrechtmatige daad.
Er is trouwens geen sprake van dat je voor een onrechtmatige daad in de cel wordt gegooid hoor. Je krijgt hoogstens een boete en je moet de schade die je eventeel veroorzaakt hebt ongedaan maken of betalen
Laatst gewijzigd op 16-12-2003 om 22:12. |
![]() |
|
hahaha, ofterwijl niemand weet hoe het eigenlijk zit.
Iedereen zegt weer wat anders en lijkt er heilig van overtuigd te zijn dat het klopt wat ie zegt ![]() Niet dat ik er wat van af weet hoor. Maar al staat het echt in de wet dat seks in het openbaar niet mag, dan betekend dat heus niet dat je ook meteen hard aangepakt wordt ![]() Iemand ander zei daar geloof ik ook al wat van. Als je lekker aan het krikken ben met je vriendin in het amsterdamse bos ofzo en je wordt gepakt dan zeggen ze er wat van en mag je weer gaan. Maar al ben je in het park in zo'n zwarte kousen gemeente lekker bezig zal je wel een of andere taakstaf krijgen ofzo of een boete idd. Echt legaal zal het sowieso niet zijn. Als een paar agenten je bezig zien komen ze vast wel even ingrijpen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Dit of dat? De seksvariant! Verwijderd | 500 | 27-03-2012 13:54 | |
Seksualiteit |
top 10 lijst met fantasieen grapesodavixen | 48 | 28-11-2005 12:26 | |
De Kantine |
Als je een politieke partij zou maken III Needle_damage | 427 | 03-11-2003 22:11 | |
De Kantine |
De stembus Verwijderd | 307 | 16-05-2003 21:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het Interview: Mohammed Cheppih BiL@L | 61 | 04-05-2003 17:18 | |
De Kantine |
Als je een politieke partij zou maken, Quiana | 499 | 03-05-2003 18:29 |