Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2003, 16:17
Blubje
Blubje is offline
iemand 'm al gezien en wat vond je ervan?

ik heb m woensdagavond in de sneak gezien. ik vond het wel een leuke film af en toe wat langdradig, maar verder niets op aan te merken eigenlijk. Alleen de hoofdpersoon irriteerde me af en toe een beetje. (geen idee meer hoe ie heet trouwens)

edit: wat ik wel jammer vond, ik kende het boek, dus dan is het minder leuk om de film te zien, dan wanneer je niet weet wat er gat gebeuren. aangezien de hele film dus om dat vader/zoon gedoe draait.

ik ben benieuwd naar jullie meningen

Laatst gewijzigd op 05-12-2003 om 17:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2003, 16:31
Balance
Balance is offline
(nog) niet gezien, maar ik ben wel benieuwd.
Heb het boek gelezen en dan word je toch wel nieuwsgierig hoe het verfilmd zal zijn.
Vaak vallen verfilmingen alleen wel erg tegen, ivm het boek.
Oud 05-12-2003, 16:49
Noínden
Noínden is offline
Armin Minderhout. Hij lekt zelfmedelijden, ik kon 'm niet uitstaan. Het boek was wel goed, op zich, maar ik hoef de film niet te zien.
Oud 05-12-2003, 21:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het boek al gelezen en dat vond ik erg goed. Ik wil de film ook wel graag zien, gewoon om te zien hoe het is verfilmd enzo. Ik ben alleen wel bang dat het nu erg tegenvalt en dat je daarom het boek ook minder gaat waarderen omdat blijkt dat je eigen ideeen heel anders zijn dan de film.
Oud 06-12-2003, 13:14
the tourist
the tourist is offline
Als hij op video is, ga ik hem denk ik wel een keer huren. Ik heb het boek gelezen, dat vond ik op zich wel leuk. Ik ben wel benieuwd hoe de film is.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 16:53
Verwijderd
boek was erg goed...ik wil de film ook wel zien...als je hem voor ckv kan gebruiken dan.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 17:24
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
lijkt me een mooie film, heb het boek niet gelezen.

en Carice van Houten en Jan Decleir vind ik erg goed, daarom alleen al zou ik de film willen zien

edit: en om Frank Lammers kan ik altijd lachen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 20:49
Gwen.
Gwen. is offline
Ik vond het boek echt , zo vaak gelezen en ben ook verliefd op Carice dus ik wil de film zeker zien. Wie vertolkt eigenlijk de rol van de zoon?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 12:19
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik vond het boek echt supergoed . De film heb ik nog niet gezien, maar dat komt zeker nog wel..
Oud 07-12-2003, 13:43
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef op 06-12-2003 @ 21:49:
Ik vond het boek echt , zo vaak gelezen en ben ook verliefd op Carice dus ik wil de film zeker zien. Wie vertolkt eigenlijk de rol van de zoon?
http://www.depassievrucht.nl/castmain.php
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 17:17
Studentje
Studentje is offline
Ik heb hem ook vorige week woensdag in de sneak gezien. Vond het best een goede film.
Oud 08-12-2003, 17:33
battlestar
battlestar is offline
heb het boek gelezen, dus ben wel benieuwd

trouwens, lisa's adem is ook een mooi boek van hem
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 18:15
koelkastje
koelkastje is offline
2 weken terug gezien in de sneak preview, vond het een goede en ook wel mooie film. Ik kende het boek al, waardoor ik meer zat te wachten op hoe ze de uiteindelijke waarheid neer gingen zetten, maar dat was mooi.
De film wijkt niet heel erg veel af van het boek en dat vond ik goed. Al mocht de film af en toe toch wel wat sneller, das dan ook het enige minpuntje.
(al waren er genoeg in de zaal die daar anders overdachten, een kwart liep voor de pauze weg, en nog een paar zijn na de pauze niet meer terug gekomen.)
Oud 09-12-2003, 21:13
Wave
Wave is offline
Ik heb het boek gelezen, vond ik super maar ik wil de film niet zijn........dan wordt heel mijn beeld erover verpest.....
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 21:39
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Wave schreef op 09-12-2003 @ 22:13:
Ik heb het boek gelezen, vond ik super maar ik wil de film niet zijn........dan wordt heel mijn beeld erover verpest.....
Carice naakt is al een reden om de film te zien
Oud 10-12-2003, 14:07
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 09-12-2003 @ 22:39:
Carice naakt is al een reden om de film te zien
duh
Oud 10-12-2003, 14:34
miro
miro is offline
Vond t een redelijke film. Af en toe erg langdradig, saai, zonder pit. Maar op zich een leuk verhaal. Leuke humor dr ook in af en toe (als hij over die scooter heen flikkert ) en natuurlijk een onverwacht einde.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 16:13
legatus
legatus is offline
Quotes als "DE PASSIEVRUCHT is zonder pit" en "DE PASSIEVRUCHT is passieloos" geven mijn mening weer.

Af en toe deed het me aan Giphart denken, vooral als er weer wetenschappelijke feiten aangehaald werden over de oorlog van de spermazoïden. En vanwege de "dit-had-ik-willen-doen-maar-heb-ik-toch-niet-gedaan" scenes.

Halina Reijn, Carice van Houten, Peter Paul Muller en Jan Declair spelen allemaal goed, maar het scenario is het probleem, zoals altijd. Ook de effecten (mugshots en trein-effect) voelen geforceerd 'hip' aan en halen je uit de film. Het einde vond ik ook onbevredigend, moet zeggen dat ik het boek niet gelezen heb.

Spoiler
Oud 15-12-2003, 16:24
Verwijderd
Ik heb het boek gelezen, en vond dat zo vrij... dat ik de film niet durf te zien. Met vrij bedoel ik dus dat je als lezer heel veel dingen in kan brengen, omgevingszaken maar ook kleine karaktertrekjes.. Daarom vond ik het een goed boek, omdat ik er veel van mezelf in kon stoppen.
In een film kan dat niet, je ziet omgevingen en personen.. en mensen zeggen dingen op een toontje die je niet zelf bepaald.

Ik durf het dus gewon niet aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten