Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2003, 17:42
Balance
Balance is offline
Welke pijnstillers zijn niet al te schadelijk voor je?

Ik hoorde dat de meeste pijnstillers zoals aspirine vrij agressief kunnen zijn en ik ben daarom op zoek naar pijnstillers die niet al te veel kwaad kunnen doen.

Ik weet dat Paracetamol zo'n pijnstiller is en Panadol Zapp (gebaseerd op paracetamol), maar zijn er nog meer?
Oud 05-12-2003, 18:11
Verwijderd
ik heb gehoord dat aspirine beter is dan paracetamol omdat die ook bepaalde ziektes tegen gaan
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 18:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 05-12-2003 @ 19:11:
ik heb gehoord dat aspirine beter is dan paracetamol omdat die ook bepaalde ziektes tegen gaan
maar omdat ie dus vrij aggressief zou zijn mag je die niet te veel slikken.
(naar wat ik heb gehoord. hoe het precies zit weet ik niet)

en natuurlijk mag je geen enkel middel te veel slikken, maar goed, soms gaat het niet anders.
daarom zoek ik een middel dat zo min mogelijk schade aanbrengt bij langdurig gebruik.
Oud 05-12-2003, 21:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is paracetamol beter voor je dan ibuprofen of aspirine. Aspirine is bijv. erg slecht voor je maag. Het is natuurlijk sowieso niet goed om langdurig pijnstillers te slikken en slik ook altijd de laagst mogelijke dosering (dus neem er geen 2 als 1 ook genoeg zou kunnen zijn, dit moet je zelf een beetje aanvoelen).
Oud 05-12-2003, 21:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-12-2003 @ 22:20:
Volgens mij is paracetamol beter voor je dan ibuprofen of aspirine. Aspirine is bijv. erg slecht voor je maag. Het is natuurlijk sowieso niet goed om langdurig pijnstillers te slikken en slik ook altijd de laagst mogelijke dosering (dus neem er geen 2 als 1 ook genoeg zou kunnen zijn, dit moet je zelf een beetje aanvoelen).
dat weet ik wel, maar het gaat op dit moment niet zonder.
Paracetamol werkt allang niet meer door te veel gebruik van jaren terug en dus moet ik andere middelen zoeken.
Normaal gebruik ik Ibuprofen, maar dat is ook niet zo best voor je, dus ik zoek andere middelen die zouden kunnen werken en minder slecht voor je zijn.
Oud 05-12-2003, 21:58
Verwijderd
Paracetemol kan schadelijk zijn voor de lever, maar natuurlijk elk geneesmiddel heeft ongewenste effecten. Ik weet niet welke pijnstiller minst schadelijk is, maar je moet maar even kijken op http://www.consumed.nl en dan bij geneesmiddelen. Daar staan de gegevens van geneesmiddelen die in Nederland geregistreerd zijn, met de daarbij horende eventuele schadelijke effecten. Ik hoop dat je daar wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 08:49
Verwijderd
Ik denk hetzelfde als wat Bootsman123 zegt: als je denkt dat je langdurig pijnstillers nodig hebt ff langs de dokter gaan zodat hij/zij je in kan lichten. Dat staat ook op elke bijsluiter van pijnstillers btw.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 09:28
MUTS123
MUTS123 is offline
Misschien iets homeopatisch proberen oid?
Oud 06-12-2003, 09:29
Balance
Balance is offline
ik ben al langs de dokter geweest en hij heeft me een neusspray gegeven voor mijn probleem (hoofdpijn). Daarvan zou het van over moeten gaan, aangezien het om een ontsteking in m'n neus zou gaan, maar na 2 weken merk ik nog geen verschil.
Ik mag pas na 50 dagen terugkomen (ook als het probleem niet over gaat) en dus gebruik ik tot die tijd pijnstillers om de pijn te verzachten, want zonder kan ik zo goed als niks.
Oud 06-12-2003, 09:36
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 06-12-2003 @ 10:29:
Ik mag pas na 50 dagen terugkomen (ook als het probleem niet over gaat)
Wat is dat nou voor een onzin...?!
(Niet van jou dus, maar van die 'dokter'.)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 09:41
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-12-2003 @ 10:36:
Wat is dat nou voor een onzin...?!
(Niet van jou dus, maar van die 'dokter'.)
Ik heb een bloedonderzoek gehad en er zijn foto's gemaakt, en daaruit kon de dokter alleen maar concluderen dat het dan een ontsteking in m'n neus moest zijn. Wanneer dit niet het geval is (en die neusspray dus niet aanslaat) weet hij ook niet meer wat het is (dat heeft hij letterlijk gezegd).
Hij moet me dan doorsturen naar een KNO-arts, maar wil dat niet voordat ik het hele flesje op heb (en dat is volgens hem 50 dagen).
Oud 06-12-2003, 10:33
Papier
Papier is offline
Maar dan mag je daarvoor ook wel naar hem toe gaan... alleen niet om doorgstuurd te worden .
De 'restjes' van aspirine en ibuprofen enzo worden opgeslagen in je lever en niet meer afgebroken; je lever kan maar een bepaalde hoeveelheid aan. Na een tijdje zit-ie dus 'vol' en als je dan nog meer neemt dan wordt je licht vergiftigd (na ongeveer 1000 aspirines bijvoorbeeld). Paracetamol is in water oplosbaar, dus de restjes daarvan plas je gewoon weer uit, daarom mag je daarvan wel 'zo veel als je wilt' (niet alles tegelijk natuurlijk ).

Als je pijnstillers koopt bij de apotheek ipv bij de drogist, dan kunnen de mensen die daar werken je wel vertellen of een pijnstiller op basis van paracetamol of aspirine is.
Oud 06-12-2003, 11:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Trouwens, als je vaak pijnstillers slikt tegen hoofdpijn dan werken die op den duur minder of je krijgt juist hoofdpijn van die pijnstillers. Wel oppassen dus.

Beterschap dan maar he
Oud 06-12-2003, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-12-2003 @ 12:13:
Trouwens, als je vaak pijnstillers slikt tegen hoofdpijn dan werken die op den duur minder of je krijgt juist hoofdpijn van die pijnstillers. Wel oppassen dus.

Beterschap dan maar he
Idd, dat wou ik ook zeggen!
Daarnaast heb ik ook een tijdje een neusspray gebruikt tegen hoofd- en oorpijn, maar daarvan kreeg ik ook alleen nog maar ergere hoofdpijn. Dokter gebeld, gevraagd wat ik moest doen; ik moest stoppen met die spray en kreeg oordruppels waarnaast ik nog pijnstillers kon slikken.

Dus ja, ga gewoon weer langs en vraag welke pijnstillers je ernaast kan gebruiken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 21:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-12-2003 @ 12:13:

Beterschap dan maar he
ja dankjewel.
maar over dat de werking kan verminderen: dat is dus wat er gebeurt is met paracetamol. Al jaren terug hoor, maar die dingen hebben dus echt geen werking meer op mij. Ik ben d'r ook bang voor dat dat nu ook gebeurt, daarom probeer ik het gebruik ook zo veel mogelijk te beperken.
En dat je hoofdpijn kan krijgen van pijnstillers had ik wel ooit eerder gehoord, maar ook als ik ze niet slik heb ik hoofdpijn (of júist als ik ze niet slik). Kiezen tussen twee kwaden zeg maar..

Nou ja, binnenkort toch maar de dokter nog een x opbellen, denk ik.
Oud 06-12-2003, 22:02
rare kwast
rare kwast is offline
ibruprofen is de ergste pijnstiller om te nemen in het rijtje van die drie!

en parcetamol in water oplosbaar??? aspirine tegenwoordig niet meer?
Oud 07-12-2003, 11:23
Aspirantjuffie
Aspirantjuffie is offline
Ascal 600 (gewone pijnstiller, verkrijgbaar zonder recept bij de aphotheek) is een soort poeder die je moet oplossen in water of ander drinken (geen prik). Het werkt bij mij super snel, sneller dan een gewone asprine of imbriprofen (of hoe je het schrijft).

Ik gebruik Ascal ook voor langere periode en op aanraden van de huisarts. Volgens hem was dit een van de effectivere pijnstillers die weinig schade aanrichten op langere termijn.

Misschien kun je i.o.m. je huisarts tot een goede pijnstiller komen?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 06-12-2003 @ 23:02:
ibruprofen is de ergste pijnstiller om te nemen in het rijtje van die drie!

en parcetamol in water oplosbaar??? aspirine tegenwoordig niet meer?
Binnen het lichaam in elk geval niet, of het gewoon in een glas water op te lossen is weet ik niet...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten