Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2003, 16:47
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
onlangs had ik het eerst voor jaaaaren (ik herrinner mij zelfs niet meer of ik dat ooit al wel gehad heb) een bloedneus.
Nu daarnet had ik er weer één. Twee in een week tijd.
Op zich nog niets om zorgen over te maken, want ik ben wel verkouden en snut veel.

Maar, mijn vriend heeft het de laatste keer ook enorm veel (nog veel meer als mij zelfs) en die had dat ervoor ook amper ooit gehad! Nu heeft hij dat soms twee keer per week, en gisteren een hele harde.
De eerste keer dat hij een bloedneus had zei hij: amai, ik moet echt wel ziek zijn, want geloof mij, een bloedneus heb ik écht niet snel!

Mijn vraag: zijn er bepaalde (besmettelijke) ziektes (soa's ofzo) waarvan dit een verschijnsel kan zijn?
Misschien moet ik me niet druk maken hoor (doe ik trouwens voorlopig ook niet), maar geef toe; het is vreemd!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:52
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 09-12-2003 @ 17:47:
onlangs had ik het eerst voor jaaaaren (ik herrinner mij zelfs niet meer of ik dat ooit al wel gehad heb) een bloedneus.
Nu daarnet had ik er weer één. Twee in een week tijd.
Op zich nog niets om zorgen over te maken, want ik ben wel verkouden en snut veel.

Maar, mijn vriend heeft het de laatste keer ook enorm veel (nog veel meer als mij zelfs) en die had dat ervoor ook amper ooit gehad! Nu heeft hij dat soms twee keer per week, en gisteren een hele harde.
De eerste keer dat hij een bloedneus had zei hij: amai, ik moet echt wel ziek zijn, want geloof mij, een bloedneus heb ik écht niet snel!

Mijn vraag: zijn er bepaalde (besmettelijke) ziektes (soa's ofzo) waarvan dit een verschijnsel kan zijn?
Misschien moet ik me niet druk maken hoor (doe ik trouwens voorlopig ook niet), maar geef toe; het is vreemd!
Ik geloof niet dat er besmettelijke ziektes zijn waar je bloedneuzen van kan krijgen... Maar in de winter krijg je sneller bloedneuzen dus misschien is dat het wel, of heb je toevallig er een bal of zo een keertje tegen aan gehad.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 16:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nu het kouder wordt en ook vriest kan je vaker een bloedneus krijgen. Dat komt door het grote temperatuurverschil tussen binnen en buiten. Daardoor kan er een bloedvaatje in je neus springen zodat je een bloedneus krijgt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 17:03
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik had vroeger enorm vaak bloedneuzen. Dat is toen dichtgebrand ofzo, en dat is nu weer terug. Komt door bloedvaten die in je neus aan de oppervlakte zitten. Niks soa of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 17:13
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-12-2003 @ 17:59:
Nu het kouder wordt en ook vriest kan je vaker een bloedneus krijgen. Dat komt door het grote temperatuurverschil tussen binnen en buiten. Daardoor kan er een bloedvaatje in je neus springen zodat je een bloedneus krijgt.
weet ik, maar het is al 16 keer in mijn leven winter geweest, en dit is de eerste keer dat ik het heb.
Het is al 20 keer winter geweest in mijn vriend zijn leven, en toevallig (?), ook nu voor de eerste keer. En hij heeft het veel en hard.

(btw: mijn weerstand is ook veel lager de laatste tijd)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 17:17
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
bij extreem veel krachtgebruik (dat je je adem inhoudt en perst) kan je ook een bloedneus krijgen.

Citaat:
(nog veel meer als mij zelfs)
dan ik
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 17:19
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 09-12-2003 @ 18:17:
bij extreem veel krachtgebruik (dat je je adem inhoudt en perst) kan je ook een bloedneus krijgen.



dan ik
hahaha, ik zat niet op de wc ofzo het zijn spontane. (wel vlak na ik snut ofzo (niet perse hard snut))
Bij mijn vriend spontane

enja, idd was taalfoutje, maar kan wel eens voorkomen in Belgisch dialect
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 18:06
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 09-12-2003 @ 18:19:
hahaha, ik zat niet op de wc ofzo het zijn spontane.
hehe opletten bij het baren van het kind
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 18:16
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Als de verwarming ed vaak aanstaat, kan het ook door droge
lucht ed komen. Verwarmingsbakje (hoe heten die dingen?)
aan hangen, scheelt vaak een hoop.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 18:16
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 09-12-2003 @ 19:06:
hehe opletten bij het baren van het kind
pff dat zou er dan nog moeten bijkomen...
bevallen en dan nog eens een bloedneus. miserie
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Bloedneuzen blijven komen.
marc-juh
4 08-12-2020 09:31
Lichaam & Gezondheid Dikke bloedneus
DBZ
6 01-07-2009 20:48
Lichaam & Gezondheid 7 bloedneuzen in 3 dagen, kan dat kwaad?
Mara
14 13-08-2004 14:47
Lichaam & Gezondheid bloedneus
phensicske
13 26-01-2004 11:49
Lichaam & Gezondheid [Bloedneus] stop technieken
KrizzZzZZzzjE :P
27 03-06-2003 16:18
Lichaam & Gezondheid Bloedneus
Hugh
25 08-03-2003 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.