Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2003, 17:04
Verwijderd
Ik heb een vraagje. Tijd terug ben ik overgehaald door zo'n nederlands boekenclub jochie met van die mooie blauwe ogen , om lid te worden.
heel stom ik weet het, maar omdat ik het afgelopen kwartaal niks besteld heb, heb ik vandaag de kwartaal selectie thuis ontvangen met een rekening van 30 euro. Ik heb deze onzin helemaal niet besteld , moet ik dat dan ook betalen?
Weet iemand of ik het terug kan sturen of zo ,want zit hier natuurlijk niet op te wachten.

en ja ik weet dat heel stom is om lid te worden van zoiets maar die jongen.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2003, 17:23
Thomas
Thomas is offline
Gewoon retour zender, lijkt me. Of jij je geld terugkrijgt is een andere vraag.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 17:35
Boogie
Boogie is offline
Tjah, dat is een bekende adder bij de Nederlandse Boekenclub en de ECI.
Oud 10-12-2003, 17:55
Verwijderd
hm ja daar ben ik nu ook achter echt te dom , om daar lid van de te worden
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 18:12
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Boogie schreef op 10-12-2003 @ 18:35:
Tjah, dat is een bekende adder bij de Nederlandse Boekenclub en de ECI.
Het staat in de kleine lettertjes. Dus...altijd de kleine lettertjes lezen.
Oud 10-12-2003, 19:26
Verwijderd
Je hebt een contract met ze gesloten, denk niet dat je het zomaar terug kunt geven. Zeg zo snel mogelijk het lidmaatschap op
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 20:03
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 10-12-2003 @ 20:26:
Je hebt een contract met ze gesloten, denk niet dat je het zomaar terug kunt geven. Zeg zo snel mogelijk het lidmaatschap op
Inderdaad. Maar die bedrijven kennende zit je er eerst een hele tijd aan vast.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 20:11
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 10-12-2003 @ 21:03:
Inderdaad. Maar die bedrijven kennende zit je er eerst een hele tijd aan vast.
Precies, minimaal een jaar. Maar je kan nu wel iedereen een leuk kerstcadeau geven
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 21:02
Iduna
Iduna is offline
Je kunt het beste naar een van de winkels gaan van nbc, het kwartaal geval + brief (de rekening) teruggeven. Want als het goed is, wordt het geld niet meteen afgeschreven. (En daarna moet je eigenlijk wat gaan kopen..)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 21:21
ekki
ekki is offline
Als je niets hebt uitgekozen, moet je de kwartaalselectie kopen. Als je dat niet wilt, had je wat moeten bestellen (staat in hun voorwaarden). Je hebt een contract getekend ofzo. Daar staat dat in.

Helaas voor jou, maar je zal het moeten betalen. Of ze moeten je verkeerd voorgelicht hebben, dan kun je proberen een brief te sturen.
Oud 10-12-2003, 22:16
Verwijderd
hmz oke , tja zit er niks anders op.
bedankt in iedergeval
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 22:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je zal het moeten betalen want het staat in het contract dat je getekend hebt bij je lidmaatschap, je zit er maar een jaar aan vast trouwens daarna kan je het opzeggen.
Je zal het bedrag dus gewoon moeten betalen, zoniet deurwaarde
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 23:19
Verwijderd
En vergeet niet het contract op tijd op te zeggen, daar zit vast ook weer een termijn op van minstens 3 maanden van te voren
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 00:11
Verwijderd
Coca Cola is niet goed voor je nauwkeurigheid, nee.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 09:02
miro
miro is offline
Je kunt ze wel terugsturen maar dan moet je daar wel in de winkel zelf boeken (dvd's) komen uitzoeken twv30 euro (geloof ik).

Ach man, is toch leuk, doe je ook wat aan je algemene ontwikkeling
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 14:16
Go
Go is offline
Vaak ben je verplicht een boek of iets dergelijks te kopen in een bepaalde tijd. In een overeenkomst die je hebt getekend zal dat ook wel staan. Als je niks besteld krijg je vaak een door hun uitgekozen boek toegestuurd, die je natuurlijk wel moet betalen.

Dit hebben wij ook weleens gehad. Weer te laat (schriftelijk) opgezegd, en weer een jaar die rotzooi in huis. Als ik jou was zou ik het zo snel mogelijk opzeggen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 21:48
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
als je t meteen terugstuurt en naar dat clubcenter toegaat dan kun je nog iets naar je zin kopen maar dat moet wel weer binnen 10dagen dacht ik (eigenlijk ben je dan al te laat maar omdat je het dan zelf gaat halen mag het geloof ik) kwist dat ook niet tot het mijzelf een keer overkwam dus altijd proberen joh! ow enne hou er rekening mee dat je een opzegtermijn hebt van 3maanden en dat als je dat dus niet 3mnd voor afloop afzegt je er automatisch weer een jaar aan vastzit en dus niet tussentijds (bv na 2 mnd) kunt opzeggen dat is best misselijk als je dat niet weet volgende keer beter opletten
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 22:16
Verwijderd
Ja de volgende keer niet zo snel meer laten ompraten Maar ik ga wel ff langs de club center gedoe

thnx
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 10:50
Poesket
Poesket is offline
Je krijgt dan zo'n mooi kwartaal geschenk inderdaad. Ja je volgende keer maar niet meer laten om praten want als ik hetgoed heb kun je pas na 2jaar weer opzeggen. succes . En je kunt maar beter zelf iets bestellen dan dat je iets opgestuurd krijgt wanbt het geld moet je toch wel betalen. Neem iets goedkoops, dat scheelt!!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 11:40
Verwijderd
Heh, heh zo zie je maar weer, nooit overeenkomsten aangaan op straat.

Ze zetten echt niet voor niets lekkere dingen met blauwe ogen in voor de werving
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 19:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
precies, gewoon betalen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 21:49
muisje17
muisje17 is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 10-12-2003 @ 18:04:
Ik heb een vraagje. Tijd terug ben ik overgehaald door zo'n nederlands boekenclub jochie met van die mooie blauwe ogen , om lid te worden.
heel stom ik weet het, maar omdat ik het afgelopen kwartaal niks besteld heb, heb ik vandaag de kwartaal selectie thuis ontvangen met een rekening van 30 euro. Ik heb deze onzin helemaal niet besteld , moet ik dat dan ook betalen?
Weet iemand of ik het terug kan sturen of zo ,want zit hier natuurlijk niet op te wachten.

en ja ik weet dat heel stom is om lid te worden van zoiets maar die jongen.....
Je hebt een contract getekend waarin staat dat je akkoord gaat met het eenmaal per kwartaal aanschaffen van een produkt. Je hebt in dit geval niks gekocht, de kwartaalselectie gekregen en dit moet je wettelijk gezien betalen. Je hebt immers een contract getekent. Het product kun je terugsturen, maar je krijgt ook dan niet je geld terug. Als het goed is heb je aangegeven hoelang je lid zult blijven. Zeg wel tijdig op dan, anders zit je er weer een jaar aan vast.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 11:26
Verwijderd
Ja, je bent verplicht elk kwartaal iets te bestellen. Als je dat niet doet krijg je een waarschuwing. Als je dat nog niet doet krijg je een kaartje of het goed is dat ze je de kwartaalselectie sturen; als je dan binnen twee weken iets koopt van ze krijg je die niet, maar als je dat niet doet dan wel. Je hebt dus maar liefst drie kansen gehad, en je bent gewaarschuwd dat ze het anders zouden doen. Dus je moet 't betalen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten