voor hen die niet weten wie dit is. Be Prepared!! Ik heb in een lachstuip gelegen toen ik haar zag, mn ogen rolde uit mn oogkassen en mn bek lag op de grond van verbazing. Meest crazy shit die ik in tijden gezien heb. Een muzikaal genie dat zowel campy als serieus als gewoon weg adembenemend is.
www.waterfront.nl:
KEVIN BLECHDOM (USA)
Kristin Erickson, de Amerikaanse laptopdiva met banjo, gitaar, keyboard en fout truitje komt uit de indie rock. Ze was lid van Adult rodeo, en vormde ooit met Bevin Kelley (Blevin Blectum) het duo Blectum from Blechdom. Tegenwoordig staat ze, als Kevin Blechdom, alleen op het podium. Haar nummers zijn een hutspot van electro, disco, noise, ontsporende orgeltjes, rap, door de mangel gehaalde muzikale clichés en erotische ontboezemingen (seks met kippen?). Haar shows zijn energieker, fysieker en intenser dan menig bandje en ze slingert geflipte electro-ballades de zaal in al was zij Tina Turner zelf. Met een flinke dosis zelfspot knoopt ze de simpelste melodietjes in hoog tempo tot een eigen universum aan elkaar. Zij gaat verder daar waar DAT Politics ophouden.
Genderpolitics staan ook op de agenda, wat vooral door vreemde humor goed uitpakt. Een voorbeeld voor vrouwen die met laptop willen optreden, maar koudwatervrees hebben?
Misschien wel, maar ze rapt vervolgens doodleuk: “If you´re flunkin’ and you know it, shut the fuck up”. Kortom: doe het goed of doe het niet. Op dit moment is ze al toerend onder het motto “It´s a good idea to have a bad idea” hard op weg Europa te veroveren. Haar platen verschenen bij Tigerbeat6 en Chicks on Speed (Peaches, Le Tigre). Dit jaar heeft ze met haar eerste full-length LP “Bitches without Britches” een voorlopig hoogtepunt bereikt.
Entree: 7 euro
Aanvang: 21:00
Aansluitend is er vanaf 23:00 een of andere 80's party