Advertentie | |
|
![]() |
|
als je iets onbewust doet dan doe je dus iets waarvan je je niet bewust bent. naast krabben knipperen enzo is het ook als je een bepaalde handeling uitvoert die gevolgen heeft waarvan jij je niet bewust bent. die gevolgen heb je dan onbewust veroorzaakt. niet zo intressant lijkt me..
wat wel intressant is is het onderbewustzijn wat henk mul al schreef. dat heeft te maken met emoties enzo. daar is zon duitse psycholoog mee bezig geweest. en met de ich en uber ich enzo de uber ich was dan je onderbewust zijn. die je emoties stuurt enzo offtopic: SADDAM IS GEVANGEN!!! YEAAHHH!!
|
ben laatst naar een filosofisch café geweest waar otto duintjer sprak over spiritualiteit en bewustzijn; ging onder andere over primiair bewustzijn.
ik schreef er dit artikel. mocht je meer willen weten, laat t me weten.. dit artikel moest op een kantje passen, dus kon niet heel uitgebreid uitwijden, maar als ik een beetje in mn geheugen graaf weet ik er vast nog wel meer over te vertellen. nu alleen geen zin willekeurig dingen te gaan roepen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Onbewust bestaat voor mij niet, ik zie het ander ik denk wel dat je automatisch dingen doet en dat je dus niet meer opmerkt.
Onder onbewust versta ik; iets niet weten. Maar op het moment dat jou hersenen een keuze maken, je er uberhaupt mee bezig bent is het al bewust......... dus voor mij bestaat de lettelijk onbewustzijn niet! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik houd mezelf voor dat ik geen dingen bedenk in mijn onderbewuste omdat ik bang wordt als ik merk dat ik niet de totale controle heb over mijn hersenen.....
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik vind het onbewuste vooral iets fascinerends. Het onbewuste ervaar ik als het grootste deel van wat je bent. Daardoor ben ik er ook zo ingeïnteresseerd, door de vraag om mezelf te leren kennen. Klinkt mss dom, maja. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Mensen veranderen... Luki | 56 | 22-10-2009 08:37 | |
Psychologie |
Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten Waterput | 12 | 02-01-2008 10:01 | |
Psychologie |
derde oog Verwijderd | 54 | 08-12-2007 15:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Proces Mohammed B. Levitating Nun | 500 | 26-07-2005 19:11 | |
Psychologie |
onderbewustzijn Requiem II | 22 | 08-03-2002 07:38 |