Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2003, 18:31
transfattyacid
transfattyacid is offline
Hallo,

telkens als ik ergens rustig zit of lig, of met iets bezig ben waarvoor ik me niet al te erg in hoef te spannen, trekken mn spieren door mn hele lichaam om de seconde samen, soms zo erg dat ik helemaal zit te 'trillen'. Ik heb dit vooral in de holte bij mn elleboog (kom ff niet op de naam), knieholtes, tenen, handen en oksels. 's Avonds als ik in bed lig heb ik dit zo erg dat ik er niet door in slaap kan komen.

Ik heb het hier met andere mensen over gehad en die kwamen uit op eventueel epilepsie. Nou vroeg ik me ook af of dit erfelijk is, mn vader is epileptisch en heeft hier soms ook last van,

Ik heb dit al een jaartje in mindere mate, maar de laatste 5 dagen heb ik er heel erg last van.

Iemand enig idee wat dit is?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 18:41
transfattyacid
Niemand?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 18:45
ekki
ekki is offline
Het lijkt me geen epilepsie, gezien je dan meestal buiten bewustzijn bent (behalve bij één vorm, maar dan beweegt er bijvoorbeeld maar even één lichaamsdeel ofzo). Bovendien krijg je geen epilepsie van rust nemen (niet helemaal waar, juist als je gaat ontspannen na een gespannen tijd kun je zo'n aanval krijgen, maar dat is niet iedere keer dat je uitrust ofzo).

Ik denk dus dat het geen epilepsie is.

Maar ik zou absoluut wel hiermee naar de dokter gaan, want het lijkt me niet goed als je zomaar spierspanningen en -ontspanningen krijgt.
Oud 15-12-2003, 18:49
transfattyacid
Citaat:
ekki schreef op 15-12-2003 @ 19:45:
Het lijkt me geen epilepsie, gezien je dan meestal buiten bewustzijn bent (behalve bij één vorm, maar dan beweegt er bijvoorbeeld maar even één lichaamsdeel ofzo). Bovendien krijg je geen epilepsie van rust nemen (niet helemaal waar, juist als je gaat ontspannen na een gespannen tijd kun je zo'n aanval krijgen, maar dat is niet iedere keer dat je uitrust ofzo).

Ik denk dus dat het geen epilepsie is.

Maar ik zou absoluut wel hiermee naar de dokter gaan, want het lijkt me niet goed als je zomaar spierspanningen en -ontspanningen krijgt.
Nee ik denk ook niet dat t dat is, maar aangezien mijn vader epilepsie heeft en bij hem begon t ook zo, en hij heeft daar nog steeds last van, zou de kans er wel zijn.

Ja, denk dat ik als het over een paar daagjes nog zo erg is maar eens naar de dokter ga.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:18
transfattyacid
Verder niemand een idee wat het kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 19:53
Auntie M
Auntie M is offline
Als ik heel erg moe ben ( dus niet na een dagje hard werken maar echt een maand of 3 zowel prive als op werk me voor 200% gegeven). Dan gaan soms bij mij ook op de vreemdse plekken spiertjes trillen of samentrekken. In m'n gezicht, in m'n arm etc.
Maar ik denk in veel mindere mate dan dat jij er nu last van hebt.
Zoals ekki al zei zou ik er even mee naar de huisarts gaan, zeker omdat het erg hinderlijk is (je kunt er niet meer van slapen).
Oud 15-12-2003, 20:09
In_stilte
In_stilte is offline
Ik ken 't; mijn ex-vriendje had 't ook. Was nogal vervelend als je op zijn borstkast ligt. Iig was het bij hem geen epilepsie. Meer stress enzo, al vanaf jong had hij veel stress door onbelangrijke reden (niet van belang) waardoor zijn spieren zich als hij zich ontspande toch nog spande...

Mjah wazig verhaal, maar misschien heb je dr wat aan.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 20:09
Divina Flor
Divina Flor is offline
Als ik bijna in slaap val (zo op het randje van wel/niet slapen) dan heb ik ook wel van die 'stuiptrekkingen' (vaak droom ik dan dat ik val en geeft m'n lichaam als reactie zo'n stuiptrekking, maar zonder dromen gebeurd het ook regelmatig). En inderdaad voornamelijk als ik behoorlijk moe ben.
Maar zoals jij het beschrijft heb ik het niet, het lijkt me ook erg vervelend en raadzaam om ermee naar de dokter te gaan.
Oud 15-12-2003, 20:10
Divina Flor
Divina Flor is offline
Bij m'n vriend merk ik het ook af en toe (als ik naast hem lig), hij heeft er zelf geloof ik geen last van en valt dan meestal gewoon in slaap (al wordt hij soms wel wakker).
Oud 15-12-2003, 20:20
transfattyacid
Citaat:
Divina Flor schreef op 15-12-2003 @ 21:09:
Als ik bijna in slaap val (zo op het randje van wel/niet slapen) dan heb ik ook wel van die 'stuiptrekkingen' (vaak droom ik dan dat ik val en geeft m'n lichaam als reactie zo'n stuiptrekking, maar zonder dromen gebeurd het ook regelmatig). En inderdaad voornamelijk als ik behoorlijk moe ben.
Maar zoals jij het beschrijft heb ik het niet, het lijkt me ook erg vervelend en raadzaam om ermee naar de dokter te gaan.
Ja volgens mij hebben er veel mensen wel last van, van stuiptrekking als ze moe zijn of bijna slapen, merk ik in ieder geval bij veel mensen. Maar ik heb het de hele dag door en soms zo erg dat ik ergens keihard zit te trillen wat van een grote afstand opvalt.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 20:30
vosje16
vosje16 is offline
Dat van die stuiptrekkingen wanneer ik moe ben, heb ik ook soms. Maar volgens mij heeft iedereen dat...
Wat ik ook al gehad heb, is dat plots de spieren in mn bovenbeen beginnen te trillen. Geen idee hoe het komt, ik had niet iets speciaals gedaan ofzo, maar het duurde ongeveer een uurtje en plots was het weer over...
Ohja, en dit heb ik ook al eens in mn arm gehad.
Misschien 3 keertjes in gans mn leven...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 22:27
Ingemar
Ingemar is offline
Een vriendin van mij had dat ook in haar bovenarm, ging dan echt 'tekeer' zeg maar.
Ik heb wel vaak in mijn been of mijn bovenarm, dat het net lijkt alsof er bloedpropjes of luchtbelletjes in mijn bloed zit. Dat het dan 'plopt' . Beetje moeilijk uit te leggen, maar misschien herklent iemand het. Dit zie je ook, namelijk, maar het voelt niet als dat het mijn spier is, dus volges mij is die het ook niet.
Oud 16-12-2003, 12:32
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
transfattyacid schreef op 15-12-2003 @ 21:20:
Ja volgens mij hebben er veel mensen wel last van, van stuiptrekking als ze moe zijn of bijna slapen, merk ik in ieder geval bij veel mensen. Maar ik heb het de hele dag door en soms zo erg dat ik ergens keihard zit te trillen wat van een grote afstand opvalt.
Ja, lijkt me heel erg vervelend.. Heel af en toe heb ik ook wel een trillend lichaamsdeel, maar dat is dan niet zo erg (en niet zo hevig).
Ik zou als ik jou was toch maar een afspraak met de dokter maken, misschien kan die je helpen (ik weet namelijk niet wat er aan te doen is).

Regels voor berichten