![]() |
|
Verwijderd
|
Als de sodemieter een zwangerschapstest gaan doen, en een abortus overwegen, je bent nog veel te jong om een kind te krijgen, daarmee vergooi je je hele toekomst!!!
En maak ook maar dat je die wandelende hormonen winkel eruitzet, want als je echt zwanger bent zul je daar niet veel aan hebben ben ik bang!! Sorrie voor mijn wat wilde praat, maar je moet nu wel voor jezelf kiezen, en niet voor wat hij wil, ten slotte als jij zwanger bent zit jij je hele leven eraan vast, en hij niet... Sterkte ermee |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom krijg je de pil pas als je 18 bent? Medisch gezien mag elk meisje dat menstrueert de pil gebruiken, wettelijk gezien (in Nederland) mag je vanaf 16 jaar de pil gebruiken zonder dat de huisarts verplicht is om je ouders daarover in te lichten (als je jonger bent is dat wel verplicht, maar veel artsen zullen dat toch niet doen). Daarbij heb je wel erg domme ouders als ze liever een zwangere dochter hebben dan een die de pil gebruikt.
En hoezo kan je vriendje zijn hormonenniet onder controle houden? Tuurlijk, van een tijdje niet klaarkomen kom je onder spanning te staan, maar tenzij hij een ernstige afwijking aan zijn handen/en of armen heeft lijkt het mij dat hij die spanning uitstekend zonder jouw hulp kan wegnemen. Als hij toch zeurt om seks, terwijl jij je zorgen maakt, is het een botte aansteller. Hoe dan ook is hij nogal bot, dat hij, terwijl z'n vriendin zich ernstige zorgen maakt, tegen haar zegt dat ze overdrijft. Jullie hebben onveilige seks gehad en nu ben je overtijd, en hij vindt het zelfs al overbodig om een zwangerschapstest te doen? Is hij wel helemaal goed bij z'n hoofd? Als ik jou was zou ik eens heel ernstig met je vriend gaan praten over dit belachelijke gedrag, en als hij zijn fouten niet toegeeft en niet ontzettend veel spijt betuigd is het misschien beter om het uit te maken. Daarbij lijkt het me verstandig om gewoon toch een zwangerschapstest te doen, ongeacht wat hij zegt, voor zo'n test heb je hem niet nodig; een test kost bij de drogist iets meer dan tien euro, als je dat geld zelf niet hebt kun je het vast wel van een vriendin lenen of krijgen. Ik hoop voor je dat het loos alarm is en dat je menstruatie gewoon wat verlaat is door de stress... sterkte ermee. |
![]() |
|
Het is duidelijk dat het hem in ieder geval geen ruk kan schelen, dus hier komt het plan van aanpak - "Je Leven Op Orde In 4 Makkelijke Stappen (...en 1837492 hele moeilijke, maar dat zeggen we er niet bij)" volgens Dr. Arwen...
1 ) Zwangerschaptest halen. Is de uitslag negatief (dus niet zwanger) dan gelijk door naar stap 3 2 ) Is de uitslag positief - zwanger - dan ga je als de donder naar de dokter. Vertel dat je over tijd bent en hoe lang. Het is nog niet te laat voor een overtijdsbehandeling (in dit stadium is nog geen sprake van abortus) dus laat de tijd niet door je vingers glippen. Dit probleem gaat NIET weg als je er niets mee doet! 3 ) vraag de dokter gelijk of hij je de pil wil voorschrijven. Dat doet die man (of vrouw) echt 10x per week en het maakt hem echt niets uit. Die ziet liever dat jij de pil slikt dan dat je je zorgen zit te maken over een mogelijke zwangerschap! 4) Dumpen die gast. Het minste wat hij kan doen is jou angsten serieus nemen. Doet hij dat niet, dan kan JIJ, en JOU GEVOEL, hem dus eigenlijk geen bal schelen. Als hij z'n lul maar ergens in kan steken. En geloof me, je bent beter af zonder zo'n gast. Iemand die echt om je geeft staat naast je in zo'n situatie, troost je en helpt je. Die zegt niet dat je niet zo moet zeuren. Succes. En gelijk actie ondernemen hoor. Dit gaat even voor al het andere.
Laatst gewijzigd op 17-12-2003 om 11:48. |
![]() |
|
Inderdaad, ga zo snel mogelijk een zwangerschapstest halen. En koop dan meteen een koekenpan om die vriend van je eens stevig om zijn oren mee te slaan. Wat een klootzak! (Nee, niet echt doen hoor.
![]() Als je zwanger bent kun je het kind houden, afstaan voor adoptie of laten aborteren. Dat is geen geringe beslissing, denk er dus goed over na en praat er ook met anderen over (in ieder geval je ouders). Denk in ieder geval goed na over practische en emotionele gevolgen die je beslissing met zich meebrengt. Die vriend van je is gewoon een eikel. Hij vindt jou een aansteller als je je zorgen maakt om zwangerschap, terwijl het helemaal niet onwaarschijnlijk is dat je zwanger bent, maar kan zelf geen jaartje wachten met neuken. Ik hoop dat je hem goed duidelijk weet te maken hoe fout hij bezig is, want zulke assholes zouden niet vrij rond moeten mogen lopen. En stel dat je een kind krijgt en het zelf op wilt voeden - denk er dan goed over na of je die jongen wel als vader voor je kind wilt hebben. Als hij al niet gillend wegrent en als je hem al niet gedumpt hebt voor je de uitslag hebt. ![]()
||
Citaat:
Tuurlijk is het ook ZIJN toekomst. Dat de vrouw het kind die 9 maanden draagt en eruiteindelijk uitdrukt, wil absoluut niet zeggen dat zij de enigen zijn wiens toekomst dat is. Dat is wel een misvatting die zo vaak gemaakt wordt. Wat er ook gebeurt, het achtervolgt hem ook, dus gaat het ook hem aan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat klinkt niet als een jongen die zich ook maar een reet interesseerd voor zijn vriendin, laat staan voor een eventueel kindje-in-wording! Als het mij zou overkomen zou hij hierdoor ook geen enkele inspraak meer hebben, dan heeft 'ie pech gehad. Dan heeft hij die kansen gewoon verspeelt door zich als een lompe baviaan te gedragen (met excuses aan bavianen, zijn eigenlijk best aardige apen, etc..) en heeft hij helemaal niets in te brengen op de beslissing van houden/afstaan/overtijdsbehandeling.
|
Mijn vriendin heeft enkele jaren geleden ook iets soortgelijks aan de hand gehad. Kerel was een zak. Per ongeluk zwanger geraakt.
Ze was toen nog geen 20. Om een lang verhaal kort te maken. Na wat wikken en wegen heeft ze die kerel aan de deur gezet, en is ze bevallen van een schat van een dochter. Thalia, en die is nu iets meer dan 2 jaar. Eigenlijk hebben we nu wel een heel fijn gezinnetje. Ik wil maar zeggen. Abortus, het is goed dat iedereen, of toch elke vrouw, het recht heeft om te kiezen of een kind welkom is of niet. Maar ook al zou het nu moeilijk lijken om voor het kind te kiezen, het kan allemaal wel heel erg de moeite waard zijn. Abortus lijkt me psychologisch toch veel zwaarder dan net wel voor je kind te kiezen, met of zonder vader in de buurt. |
![]() |
||
Citaat:
Een 20 jarige is iets volwassener en zal net even iets beter met dat soort dingen om kunnen gaan. Een abortus is even pijnlijk en psychisch zwaar, maar daar kan je met de juiste hulp overheen komen. Een kind, als je die eenmaal hebt kom je er niet meer van af. Als ik nu door een ongeluk zwanger zou raken dan zou ik het houden, ben ik 20 als het kind komt, maar toen ik 16 was heb ik het laten weghalen of een morning after genomen. Ik realizeerde me dondersgoed dat ik het kind geen leven kon bieden waar het recht op had. [edit] niet dat je dat niet zelf mag beslissen oid, als je je maar goed realizeerd wat de consequenties van beide opties zijn.
Laatst gewijzigd op 17-12-2003 om 14:02. |
![]() |
||
Citaat:
|
Mja, AngelLina, dat klopt natuurlijk wel. Maar 17 en een klets zit daar nog wat tussen in.
'In geval van' moeten wij gelukkig geen keuze maken voor haar. Ik wilde vooral aantonen dat een 'oplossing' die nu misschien niet voor de hand ligt, dat dat binnenkort misschien toch de logische oplossing zou kunnen zijn. Of precies andersom natuurlijk. Al bij al heb ik nu ook heel wat meer verantwoordelijkheid dat een tijdje geleden, maar ik heb toch niet het gevoel dat mijn jeugd daarom helemaal voorbij is. Maar dat is dan ook weer zoiets persoonlijks. Pff, moeilijke materie allemaal. |
![]() |
|
merci iedereen vo jullie hulp, ik heb hem deze middag nog op gebelt en gezegd dat ik het ging testen. Meneer heeft me gezegd dat ik moest doen wat ik niet kon laten, maar weer dat ik overdrijf volgens hem dus. Hij heeft er dan ook nog bij gezegd dat als het zo zou zijn hij te jong is voor er de verantwoordelijkheid voor op te nemen (hij is 19) ma dat hem wel vo geld ga zorgen da ik een abortus kan uitvoeren. Kben dan achter zo'n test gewenst en gelukkig is het niks volgens die test, kben nog nooit zo blij geweest
![]() ![]() Ohja, heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt allemaal ![]() |
![]() |
|
Graag gedaan! Maar als ik het goed begrijp wou hij dus evt wel voor geld voor een abortus zorgen? (zit dan nou wel of niet in verzekeringspakket trouwens) Da's dan wel weer aardig sociaal. Neemt niet weg dat hij toch echt wel een wandelende zak hormonen is die al te veel foute dingen heeft gezegd.
Maar je hebt em nu dus gedumpt of niet? In ieder geval ben ik al heeeel blij dat er niets aan de hand is... En voortaan: wel ff om een morning after mocht het gebeuren he (mogen de goden je daarvoor behoeden)? Die wordt gedekt door je verzekering, dus gewoon halen dat krengetje.
||
Citaat:
is 1 hersencel te hoog gegrepen?
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind je nogal dom. Als je geen geld hebt voor de morning afterpil vraag je dat aan je ouders, een tante of iemand anders. Nu zit je met een veel groter probleem. Een abortus of je hebt over 9 maanden een kind.
Die vriend van jou is geen moer waard, dus die kan je ook aborteren. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnaast is zijn reactie deels ook nog eens waarheid geweest. Dat er namelijk waarschijnlijk niks aan de hand is en het even te hysterisch was. (ik keur zijn gedrag verder niet goed). Het gaat erom, als het kind er eenmaal is, hoe gedraagd hij zich dan? Volgens mij is meneer dan ineens toch wel meer betrokken bij de zaak. MAar dit is slechts een speculatie natuurlijk. En wacht dacht je van het, op latere leeftijd, wroeging krijgen? Wetend dat je ergens een kind hebt.... En als laatste, wat denk je van de wettelijke regeling? O.a. de economische nasleep. |
![]() |
||
Citaat:
word het betaald door de verzekeringsmaatschappij of door de overheid tegen tienermoeders ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() En goed dat je em gedumpt hebt ![]() |
![]() |
|
Voor de mensen die dat nog niet hadden begrepen: niks aan't handje, niet zwanger, staat niet voor moeilijke keuze. Dus daar kunnen we over ophouden. Over vriendje lief in principe ook, die is gedumpt. Zijn gedrag is natuurlijk wel discussiewaardig.
|
Dit gedrag is echt
![]() ![]() ![]() ![]() Dit gebeurt mij ook echt nooit, NOOIT weer! Nu zou ik dit gedrag van mijlen afstand herkennen en never nooit goedkeuren. Ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld als in die paar weken, dus nu kijk ik wel uit.... |
![]() |
|
Als ik jou was zou ik als de sodemieter naar de dokter gaan, en na laten kijken of je zwanger bent, als je er op tijd bij bent, dan is een overtijdsbehandeling genoeg! als je uberhaupt zwanger bent dan he.
En de hitsige vriend van je is het niet waard. Hij zou je moeten steunen, want is het evengoed zijn verantwoordelijkheid.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Eigen bijdrage! En wat een tandarts ermee te maken heeft??? Een tandarts wordt tegenwoordig bijna niet meer vergoed, maar een abortus wel??? Sorry hoor, had je maar na moeten denken toen je hem tussen de schnitzels ramde?! Eigen schuld dikke bult!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Want jij zegt hier dus eigenlijk dat als je onveilige sex hebt, dat je daar dan maar voor moet 'boeten' met een zwangerschap? Is het voor een kind wel goed om op de wereld te komen als straf voor de moeder? Want je straft dus NIET alleen de moeder. Het kind komt op de wereld in een situatie die verre van fijn is, en zal in veel gevallen daar onder lijden. Is dat dan goed? Alleen omdat je de moeder wilde straffen voor die onveilige sex? Ik zou graag zien dat elk kind dat geboren word een volle 100% gewenst en geliefd is. Is die kans er niet, dan is het beter dat ze niet geboren worden. Niet om de moeder al dan niet te straffen (en wat heb ik een hekel aan dat ouderwetse idee dat een vrouw gestraft moet worden voor haar zedeloze gedrag!) maar omdat een kind het recht heeft op de volledige, onvoorwaardelijke liefde en toewijding van z'n ouders. Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Boer saait vrouw #1242 Verwijderd | 500 | 13-12-2010 15:33 | |
Liefde & Relatie |
Ben ik mezelf niet meer of is er veel veranderd :S Dice94 | 17 | 22-06-2008 10:07 | |
Software & Hardware |
"Taakbeheer is uitgeschakeld door systeembeheerder" Supreme Dutch | 8 | 08-10-2006 15:25 | |
Psychologie |
ziekelijke liefde BlackMystery | 24 | 20-01-2003 18:10 | |
ARTistiek |
[Verhaal] Half elf, al is wel Verwijderd | 14 | 16-09-2002 13:06 | |
Verhalen & Gedichten |
alles is veranderd Missty | 3 | 24-05-2002 14:52 |