![]() |
|
![]() |
AMSTERDAM - Op een gymnasium in Erfurt, in voormalig Oost-Duitsland, zijn zeker achttien mensen gedood nadat om 11 uur vanochtend een 19-jarige jongen in het wild om zich heen begon te schieten. Dit meldt het Duitse tijdschrift der Spiegel.
Door de schietpartij zijn veertien leraren, twee leerlingen en een agent omgekomen. Ook meldde de politie dat de dader zichzelf had doodgeschoten nadat speciale politie-eenheden hem naderden. Vier anderen raakten gewond. Pistolen Volgens de politie is de dader een voormalig leerling van het Gutenberg-gymnasium die met pistolen de school binnendrong. De dader was een leerling die twee keer voor zijn examen was gezakt. Op het ogenblik van de schietpartij bevonden zich tussen de zeven- en achthonderd leerlingen in het schoolgebouw. Veel kinderen konden het gebouw verlaten, maar volgens een ooggetuige bevonden zich nog een aantal leerlingen in het gebouw. Noodkreet De ooggetuige zag ook een briefje met 'Help' achter een ruit hangen. Een scholiere verklaarde aan de politie dat zich twintig leerlingen in een klaslokaal bevonden, onder wie minstens twee zwaar gewonden. Speciale eenheden van de politie hebben het gebouw omsingeld en de school bestormd. Op een nabijgelegen sportveld vangt de brandweer de jongeren op. Voor ouders en andere verwanten is een noodnummer geopend. Bron ziek ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Doden door schietpartij in Duitse school ERFURT (ANP) - Een negentienjarige ex-scholier van een middelbare school in Erfurt heeft veertien leraren, twee leerlingen en een agent doodgeschoten. De jongen was afgelopen jaar van het Gutenberg-gymnasium gestuurd, nadat hij twee keer voor zijn examen was gezakt. Volgens de politie zijn er vier gewonden. De dader schoot zichzelf dood toen de politie hem naderde. Volgens de politie is het drama nu voorbij. Er is geen sprake van een tweede dader, zoals de politie aanvankelijk dacht. Op het ogenblik van de schietpartij bevonden zich tussen de zeven- en achthonderd leerlingen in het schoolgebouw. Ontzetting De Duitse regering heeft geschokt gereageerd op het bloedbad in de deelstaat Thüringen . ,,De bondskanselier en de regering hebben de gebeurtenissen in Erfurt met totale ontzetting gevolgd'', aldus een regeringswoordvoerder vrijdag. De regeringspartij SPD heeft naar aanleiding van de tragedie een partijbijeenkomst zaterdag in Berlijn geschrapt. Ook de minister-president van de deelstaat Thüringen, Bernhard Vogel, heeft ontzet gereageerd op de gebeurtenissen in het Gutenberg-gymnasium. Voor de televisiezender N24 betuigde hij zijn mededeleven met de slachtoffers en hun familie. Vogel is inmiddels onderweg naar Erfurt voor een persconferentie Geactualiseerd om 17.33 uur Bron: www.nieuws.nl Laatst gewijzigd op 26-04-2002 om 17:32. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hij heeft dit dus uitgebreid gepland imho..
http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,193717,00.html Voor degenen die Duits kunnen lezen. Volgens mij was hij zo schizofreen als de pest, maar we wachten het hier thuis nog af. Had er net een hele discussie over met mijn pa ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,193914,00.html
Was nogal een zooitje. Er zijn geruchten van een 2e dader.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vnd het nogal ziek als je je zo afreageerd op je oude school. Oké, je bent dan misschien twee keer gezakt, maar is dat een reden om 14 docenten te doden, 2 leerlingen, een politieagente en jezelf? Oké, dat je zelf dan ook dood wilt kan ik me indenken, maar de rest?
|
shit hey, is net Amerika.
heeft volgens mij wel met invloeden van de States te maken, hoevaak is dat niet op 't nieuws geweest, weer een schietpartij op 'n school in de states.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Gatara |
![]() |
|
Verwijderd
|
Och, er zullen altijd geestelijk gestoorde mensen blijven en die zullen altijd delicten blijven plegen. Het is gewoon ontzettend moeilijk om dit soort dingen vantevoren aan te zien komen. Je kunt nog zoveel beveiliging neerzetten en nog zoveel cursussen, trainingen en begeleidingsprogramma's voor zowel leraren als leerlingen inzetten, gekken hou je altijd. Als iemand het al geruime tijd vantevoren heeft gepland is dat nauwelijks tegen te houden.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm, hij heeft wel 14 vrije arbeidsplaatsen geschaft
![]() Nee serieus, er zat echt een hele planning achter. Dit fascineert me wel, hij ging speciaal naar een schietvereniging, haalde meerdere wapenbezitspapiertjes en mocht zo dus officieel de wapens kopen. Dit alles voor dat ene doel, echt freaky ![]() Ik zag net op de Duitse TV een hele animatie ervan, hoe hij in het gebouw binnendringde, doelgericht richting secretariaat liep en begon ![]() Wat drijft iemand zover? En dan nog het systematische erbij, ongelooflijk ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Een leraar heeft blijkbaar ervoor gezorgd dat ie niet meer mensen neer kon schieten door hem op te sluiten in een lokaal.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() http://www.bild.de/?toc=/news/toc/to...rt/killer.html |
![]() |
||
Citaat:
Bron: bild.de Hij had dus een pump-gun en een pistool, zo'n pump-gun wordt volgens mij ook wel eens een riotgun genoemd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
...wat echter niet wegneemt dat 't 'n zéér, zéér triest voorval is. |
![]() |
|
![]() |
tja, triest geval, waarschijnlijk is dit het begin van de wild-west taferelen die uit Amerika zijn overgewaaid, je had dit moment kunnen verwachten,
het is trouwens al een keer in Nederland gebeurt, met een jongen die de ex-vriend van zijn zus neerschoot in veghel geloof ik. Dit deed hij om de eer van zijn Turkse familie te redden, nou dat is hem dus duidelijk niet gelukt. Misschien de leraren uitrusten met uzi's? Of detectiepoortjes en uitsmijters bij scholen neerzetten die je fouileren. Nou, bewonder mensen die nu nog leraar willen worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Het blijft onbegrijpelijk dat iemand tot zo'n daad in staat kan zijn...
Heb net bij Netwerk een verslag vanuit Erfurt gezien en ik zag haar ook al op het Journaal. Knap hoe de woordvoerdster van de leerlingen haar gevoelens onder woorden kan brengen. Hebben jullie ook het bezoek van Schröder gezien? Hij zei niks, legde bloemen neer, bleef even staan, en liep vervolgens zonder met leerlingen of docenten te praten, door naar de kerk voor die herdenkingsdienst. Had hij haast, kon hij zijn gevoelens niet onder woorden brengen, of wat moet ik me daar van voorstellen? |
![]() |
|
![]() |
wat de jongen in Duitsland zo ver dreef, zal niemand juist weten. Maar het grootste probleem voor de jongen was dat hij niet aanvaard werd in de maatschappij. Hij was 2 jaar gelede nog actief in een club, toen zijn zijn ouders gescheiden en stapte hij uit de club. Hij schreef zich in voor de schietclub. Een maand later heeft hij tegen een leerkracht gezegd dat hij hem ging vermoorden. Hiervoor kreeg hij een berisping (3 berispingen en je werd van school gestuurd). Deze jongen had geen berisping nodig, maar hulp van de school. Toen zakte hij in zijn laatste jaar en deed het over. Een goede maand gelede kreeg hij zijn derde berisping en werd hij van school gestuurd. En een paar dagen geleden was hij woedend dat hij van school gestuurd werd en schoot iedereen dood.
Waarom? de jongen dahct dat hij geen vrienden had en dat niemand hem wou helpen. Had die leerkracht hem toen geen berisping gegeve, had dit mss vermeden kunnen worden. En ja die leerkracht is ook vermoord!
||
![]() |
Citaat:
D'r staken gewoon een hele hoop dingen verkeerd in elkaar bij hem, anders doe je dat niet. En had-ie het niet op de school gedaan, dan was er wel 'iets' gebeurd, misschien een jaar later, misschien tien jaar later.. maar iemand die zoiets doet is niet normaal en daar kan je niet een enkele leraar, die - imho - volkomen juist heeft gehandeld toen, de schuld van geven. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit klinkt wel erg bot vind ik, zo is het niet bedoeld Laatst gewijzigd op 01-05-2002 om 16:42. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Doden bij schietpartij Duitse school Verwijderd | 73 | 21-03-2009 11:54 | |
De Kantine |
Wat saai zeg #548 Verwijderd | 501 | 12-03-2009 14:14 | |
De Kantine |
‘Geweld op school maatschappelijk probleem’ niceman1984 | 10 | 02-05-2004 16:28 | |
Islam TefnachT | 285 | 16-06-2002 16:09 | |
Doden bij wilde schietpartij op Duitse school Vincent Vega | 1 | 26-04-2002 16:00 |