Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2003, 15:48
skeleton
skeleton is offline
Hmja mensen ik heb dus een jaartje in het totaal met deze brander cdtjes gebrand ( nog niet eens extreem veel ofzo ) meer het probleem nu is dat die Liteonbrander GEEN CD's meer inleest ( zowel gewone legale cd's als CD-RW's en CD-R's ) en verder kan ik er dus ook nix meer mee branden. De brander word overigens nog wel herkent in de bios en in windows ( verschillende ver's , 98SE , XP ). Maar kan er nu dus nix meer mee, en bovendien is de garantie al vervallen. Iemand ideeen of ervaringen met Liteons die nix meer pakken? Of word het een nieuwe brander kopen? ( ik vrees namelijk zeer hard voor optie 2 .... )

Alvast bedankt

[edit] ik heb er dus verder geen expirementjes mee gedaan zoals bijv flashen met nieuwe firmware ofzo, verder is de IDE kabel/IDE slot op het moederbord waar ie eerst aanhing ook niet defect ofzo, aangezien ik hier ook een Liteon DVD aan heb hangen [/edit]

Laatst gewijzigd op 21-12-2003 om 15:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2003, 16:00
]{ing
]{ing is offline
probeer maar eens nieuwe firmware, wel opletten dat je niet de verkeerde gebruikt (even modelnummer bekijken in apparaatbeheer). anders zit er weinig op. ben sinds gisteren ook de gelukkige bezitter van een defecte lite-on brander (32x model)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 16:57
Verwijderd
Ik geloof niet dat een firmwareupdate soelaas gaat bieden. Sterker nog; ik denk dat je 't ding weg kunt kieperen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 17:21
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 21-12-2003 @ 17:57:
Ik geloof niet dat een firmwareupdate soelaas gaat bieden. Sterker nog; ik denk dat je 't ding weg kunt kieperen.
hmja, daar was dus al bang voor ja, achteraf heb ik dan wel geluk gehad die die Liteon me niet zoveel geld heeft gekost.
Oud 21-12-2003, 18:20
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
skeleton schreef op 21-12-2003 @ 18:21:
hmja, daar was dus al bang voor ja, achteraf heb ik dan wel geluk gehad die die Liteon me niet zoveel geld heeft gekost.
truesome.. maar toch.. een nieuwe kost weer 30 euro
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 18:40
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
]{ing schreef op 21-12-2003 @ 19:20:
truesome.. maar toch.. een nieuwe kost weer 30 euro
tis idd zonde geld ja.. maar zowiezo betwijfel ik dan dat mijn volgende brander een Lameon word ..
Oud 21-12-2003, 18:54
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Knippert het lampje op de drive wel nog als je er een Cd inlegt? Maakt het loopwerk nog geluid?
Oud 21-12-2003, 18:57
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 21-12-2003 @ 19:54:
Knippert het lampje op de drive wel nog als je er een Cd inlegt? Maakt het loopwerk nog geluid?
het ledje knippert steeds ja, steeds in hetzelfde ritme
Oud 22-12-2003, 10:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
skeleton schreef op 21-12-2003 @ 19:40:
tis idd zonde geld ja.. maar zowiezo betwijfel ik dan dat mijn volgende brander een Lameon word ..
Idd je kan beter eentje van 200 euro kopen.

Oud 22-12-2003, 10:44
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-12-2003 @ 11:05:

hmmzz neuh,

* kost mij een rib uit me lijf joh bijv zo'n plextor .... *

ik ga denk ik voor een A-open ofzo, zijn niet veel duurder als Liteons
Oud 22-12-2003, 12:14
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
skeleton schreef op 21-12-2003 @ 19:57:
het ledje knippert steeds ja, steeds in hetzelfde ritme
Koppel de voeding+IDE kabels eens voor 'n paar min. los van de brander. Even de PC aan/uit; om vervolgens alles weer netjes in te steken.

Citaat:
skeleton schreef op 22-12-2003 @ 11:44:
hmmzz neuh,

Ik vermoed niet dat dit een structureel probleem bij Lite-On is. Als hij daadwerkelijk stuk is; is dat gewoon een incident denk ik.
Oud 22-12-2003, 12:48
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 22-12-2003 @ 13:14:
Koppel de voeding+IDE kabels eens voor 'n paar min. los van de brander. Even de PC aan/uit; om vervolgens alles weer netjes in te steken.

Ik vermoed niet dat dit een structureel probleem bij Lite-On is. Als hij daadwerkelijk stuk is; is dat gewoon een incident denk ik.
Ik heb die Liteon dus op een andere PC geprobeerd maar daar had ik dus hetzelfde probleem ...
Oud 22-12-2003, 13:07
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
hmmzz neuh,

LG is ook goed en goedkoop (recentelijke test in PCM gelezen )
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 13:09
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
]{ing schreef op 22-12-2003 @ 14:07:
LG is ook goed en goedkoop (recentelijke test in PCM gelezen )
hmmzz.. dan ga ik es kijken als ik weer centjes heb @ www.gistron.com

daar kun je best goedkoop onderdelen voor je bak krijgen
Oud 22-12-2003, 13:19
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
skeleton schreef op 22-12-2003 @ 14:09:
hmmzz.. dan ga ik es kijken als ik weer centjes heb @ www.gistron.com

daar kun je best goedkoop onderdelen voor je bak krijgen
ja, helaas zijn mijn persoonlijke ervaringen bij die winkel minder.. ik vind www.1to0.nl een fijne webshop als het echt goedkoop moet
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-12-2003 @ 11:05:

http://www.tweakers.net/pricewatch/40194
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 03:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
hmmzz neuh,

AOpen is het slechtste merk wat je kan kopen, naar mijn mening.

LiteOn is een van de beste merken, evenals Plextor. Alleen kan LiteOn meer beveiligingen omzeilen en is goedkoper. LG is ook redelijk merk, mijn voorkeur gaat uit naar LiteOn.

Maar mensen hebben gelijk een heilige en hardnekkige mening na één incident.
Oud 23-12-2003, 03:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 22-12-2003 @ 21:11:
http://www.tweakers.net/pricewatch/40194
Prijslijst van de goedkoopste shop in PW:

PLEXTOR PREMIUM/T3 52X/32X/52X retail € 110
PLEXTOR PREMIUM/T3B 52X/32X/52X BLACK retail € 110
PLEXTOR PREMIUM-U/T3 52X/32X/52X external USB2.0 rt € 203
PLEXTOR PX-S2410TU 24X10X24 ext USB2.0 Rt € 157
PLEXTOR PX-W4824TU 48X24X48X ext USB2.0 Rt € 175
PLEXTOR PX-W5224TA/T3C 52X/24X/52X retail € 62
PLEXTOR PX-W5224TA/T3BC 52X/24X/52X black retail € 62

De laatste twee zijn significant goedkoper dan de reguliere eerste serie. Daar zal vast een reden voor zijn, anders dan de licht hogere rewrite-snelheid. Maar plextors kosten geen €200 meer, dat ben ik met je eens. Op DVD gebied is het verschil echter nog wel érg groot.
Oud 23-12-2003, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-12-2003 @ 04:08:
Daar zal vast een reden voor zijn, anders dan de licht hogere rewrite-snelheid. Maar plextors kosten geen €200 meer, dat ben ik met je eens. Op DVD gebied is het verschil echter nog wel érg groot.
Plextor staat gelijk aan topkwaliteit, dus ik snap niet zo goed wat je insinueert met "daar zal vast een reden voor zijn" ervanuitgaande dat dat ook 't geval is, of course.

Overigens; Plextor DVD-branders komen wederom uitstekend uit de test in -ik meen- de vorige c't.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 22:59
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-12-2003 @ 04:07:

LiteOn is een van de beste merken, evenals Plextor. Alleen kan LiteOn meer beveiligingen omzeilen en is goedkoper. LG is ook redelijk merk, mijn voorkeur gaat uit naar LiteOn.

Maar mensen hebben gelijk een heilige en hardnekkige mening na één incident.
hmmzz, dan toch maar weer voor een Liteon gaan, ik weet het niet hoor .... ben wel een beetje mijn faith in Liteon kwijt ..
maargoed ik zal wel gewoon net de pech hebben gehad met deze brander
Oud 24-12-2003, 00:38
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
skeleton schreef op 23-12-2003 @ 23:59:
hmmzz, dan toch maar weer voor een Liteon gaan, ik weet het niet hoor .... ben wel een beetje mijn faith in Liteon kwijt ..
maargoed ik zal wel gewoon net de pech hebben gehad met deze brander
LG is er ook nog
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-12-2003 @ 04:07:
Dat heb je al eens vaker gezegd en ik ben nu wel bereid naar je motivering daarvoor. Ik heb zelf een A-Open CRW-5232 en in eerste instantie leek hij inderdaad niet zo lekker te lopen. Na een beetje spelen en tunen met EAC ript hij op gemiddeld zo'n 40x (beginnend bij 28, CAV tot aan 52) met een perfecte kwaliteit. Ik ben een serieuze audiofiel die erg kritisch is, maar bij die brander heb ik echt geen enkel minpunt in de DA-extractie kunnen ontdekken. Dus ik vraag me af hoe jij erbij komt dat A-Open zo'n belabberd merk is.

Mijn ervaring met vroegere 8- en 12x-modellen van Lite-On is ook belabberd (gammel laatje dat snel breekt, veel lawaai) maar daar baseer ik ook niet mijn oordeel over het complete merk op.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 08:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 23-12-2003 @ 18:26:
Overigens; Plextor DVD-branders komen wederom uitstekend uit de test in -ik meen- de vorige c't.
Dat mag ook wel voor een bodemprijs van €260 (@FCC)!

Dan ga je natuurlijk veel liever voor een LiteOn 8-speed voor €150; die het ook uitstekend doet.
Oud 24-12-2003, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-12-2003 @ 09:25:
Dat mag ook wel voor een bodemprijs van €260 (@FCC)!

Dan ga je natuurlijk veel liever voor een LiteOn 8-speed voor €150; die het ook uitstekend doet.
http://www.tweakers.net/pricewatch/62625 -- FCC is niet bepaald consistent als 't gaat om lage prijzen, me dunkt.

En nee, eerlijk gezegd ga ik niet liever voor LiteOn's. Na echt geweldige ervaringen met de costumersupport van Plextor zèlf (in Belgique) alsmede de fantastische resultaten die je met Plexwriters kunt halen ben ik -en velen met mij- bereid iets meer neer te leggen voor absolute topkwaliteit, niet alleen hardwarematig.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 15:53
Verwijderd
Hallo,

Ik heb ook een LiteOn brandertje gehad... Gatverdamme, wat een flutding. Ik had 'em nog maar even en toen...boem...CD aan diggelen, klepje helemaal naar voren gedrukt. Allemaal stukjes van de CD in de brander en buiten de brander!!

Heb gelukkig een andere gekregen, een BenQ. Die werkt nog steeds, gelukkig...

Laatst gewijzigd op 06-06-2014 om 12:02. Reden: privacy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2003, 16:17
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
*Zucht*

Wat heeft dat nou met het merk LiteOn opzich te maken? Indien jij geen geldige bewijzen hebt (d.w.z. URL's of literatuur waar ik onderzoeken vind dat het merk LiteOn opzich gestructureerd een probleem heeft m.b.t. branders); moet je ook niet zomaar die beschuldigingen uiten.

Ik hou het gewoon op incidenten. Heb/had zelf naar alle tevredenheid LiteOn Cdroms/Cdbranders/Dvdbranders; nooit problemen ondervonden.

Het mag dan wel niet top-of-the-line zijn zoals o.a. Plextor, maar het functioneert naar behoren voor de instapprijs.

Laatst gewijzigd op 27-12-2003 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 03:17
Verwijderd
Citaat:
KoffieKoek schreef op 27-12-2003 @ 17:17:
Het mag dan wel niet top-of-the-line zijn zoals o.a. Plextor, maar het functioneert naar behoren voor de instapprijs.
Dat geldt idd zowel voor A-Open, LiteOn als LG - wie voor een dubbeltje op de eerste rang zit, kan soms nekkramp verwachten
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 09:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2003 @ 04:17:
wie voor een dubbeltje op de eerste rang zit, kan soms nekkramp verwachten
Als je uitspraak altijd zou gelden, dan zou AMD ook rotzooi zijn, evenals ECS/Asrock/SiS/Realtek en andere value-produkten.

Goedkoop betekent niet automatisch slecht of zelfs minder goed. LiteOn heeft dat wel bewezen. Ik ben minder enthousiast over de andere merken die je noemt, maar dat terzijde.
Oud 28-12-2003, 09:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 24-12-2003 @ 22:31:
http://www.tweakers.net/pricewatch/62625 -- FCC is niet bepaald consistent als 't gaat om lage prijzen, me dunkt.
Hm idd, sowieso is FCC niet zo goedkoop in branders. LiteOn voor 49 euro valt nog mee, maar is in NL goedkoper te krijgen.

Anyway, ik geloof graag dat Plextor een prima support afdeling heeft. Dat zegt nog niets over LiteOn zelf natuurlijk, alhoewel de garantie meestal via je leverancier loopt.

Van de ongeveer 60 bestelde LiteOns die verwerkt werden in produkten, is er één terug met vage klachten, die ik ook kon reproduceren. Dat vind ik best aardig, en met deze aantallen kun je ook enigszins baseren op statistische gegevens. Alhoewel zoiets niet helemaal waterdicht is; ik bestel het bij dezelfde leverancier bijvoorbeeld. For all I know komen die dingen van eenzelfde badge of fabriek, en kunnen andere leveranciers weer LiteOns van een mindere kwaliteit leveren. Als je echt een goede statistisch onderzoek wilt houden, dan moet je willekeurig 1000 LiteOns in het land bezoeken op serienummer ofzo en kijken welke wel en niet meer (garantie) werken.

Maar goed, Plextor is dus 50 euro duurder dan LiteOn. Als je dat wilt betalen voor support, moet je dat doen. Support vind ik ook al zo'n ruim begrip; als je technische info wilt oid? LiteOn reageerde altijd goed op mijn emails, meestal dezelfde dag. Dat ging om technische vragen. Dus wat mij betreft genoeg 'support'. De garantie van LiteOns is 12 maanden, als dat bij Plextor hoger is, is dat natuurlijk wel een argument om de hogere kosten van 50 euro op te brengen.
Oud 28-12-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-12-2003 @ 10:26:
Maar goed, Plextor is dus 50 euro duurder dan LiteOn. Als je dat wilt betalen voor support, moet je dat doen. Support vind ik ook al zo'n ruim begrip; als je technische info wilt oid? LiteOn reageerde altijd goed op mijn emails, meestal dezelfde dag. Dat ging om technische vragen. Dus wat mij betreft genoeg 'support'. De garantie van LiteOns is 12 maanden, als dat bij Plextor hoger is, is dat natuurlijk wel een argument om de hogere kosten van 50 euro op te brengen.
Bij mijn Plextor 8432A zat geen CD'tje met Plextools; daar heb ik die knakkers in België over gemailed. 2 uurtjes later antwoord, 2 dagen later schijfje in huis.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-12-2003 @ 10:20:
Als je uitspraak altijd zou gelden, dan zou AMD ook rotzooi zijn, evenals ECS/Asrock/SiS/Realtek en andere value-produkten.

Goedkoop betekent niet automatisch slecht of zelfs minder goed. LiteOn heeft dat wel bewezen. Ik ben minder enthousiast over de andere merken die je noemt, maar dat terzijde.
Maar hij geldt niet altijd, daarom zei ik ook 'soms'. Dat is toch een behoorlijk groot voorbehoud.

Als jij brakke performance krijgt met een goedkoop spelertje of brandertje, dan ga je daar niet tijdenlang over zaniken bij jouw dealer. Dat had je kunnen weten, dan had je maar niet voor het goedkoopste moeten gaan. Als jij een Plextor koopt dan wéet je dat je het beste mag verwachten, als dat ding dan ondermaats presteert heb je in elk geval meer poot om op te staan dan wanneer je bewust voor een goedkoop spelertje ging.

Bovendien is het met moederborden wel een iets ander geval, aangezien die gebaseerd zijn op chips waarvan de kwaliteit vaststaat, dus daar is sowieso al minder variatie in snelheid/kwaliteit. Verder is het bij bewegende onderdelen altijd kritischer dan bij statisch spul.

Blijft dat je gewoon altijd een risico neemt door voor het goedkoopste te gaan, dat is gewoon een feit. Of het nou om service gaat, of om kwaliteit van onderdelen, dat maakt niet uit.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 15:08
Verwijderd
Citaat:
KoffieKoek schreef op 27-12-2003 @ 17:17:
*Zucht*

Wat heeft dat nou met het merk LiteOn opzich te maken? Indien jij geen geldige bewijzen hebt (d.w.z. URL's of literatuur waar ik onderzoeken vind dat het merk LiteOn opzich gestructureerd een probleem heeft m.b.t. branders); moet je ook niet zomaar die beschuldigingen uiten.

Ik hou het gewoon op incidenten. Heb/had zelf naar alle tevredenheid LiteOn Cdroms/Cdbranders/Dvdbranders; nooit problemen ondervonden.

Inderdaad; naar behoren *voor de instapprijs*...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 15:30
skeleton
skeleton is offline
naja, ik heb uiteindelijk dus maar een nieuwe brander gekocht , een Liteon 52x32x52 , hopelijk laat deze mij niet na een jaar in de steek, ghehehe
Oud 29-12-2003, 16:04
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
skeleton schreef op 29-12-2003 @ 16:30:
naja, ik heb uiteindelijk dus maar een nieuwe brander gekocht , een Liteon 52x32x52 , hopelijk laat deze mij niet na een jaar in de steek, ghehehe
ach op zich zijn het prima apparaten ook.. 52x gaat als een straaljager, 2 minuten per cd
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 16:27
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
]{ing schreef op 29-12-2003 @ 17:04:
ach op zich zijn het prima apparaten ook.. 52x gaat als een straaljager, 2 minuten per cd
hehe ben benieuwd, zal strax es wat gaan fikken ermee
Reageren

Regels voor berichten