Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
* kost mij een rib uit me lijf joh bijv zo'n plextor .... ![]() ik ga denk ik voor een A-open ofzo, zijn niet veel duurder als Liteons
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
daar kun je best goedkoop onderdelen voor je bak krijgen ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
LiteOn is een van de beste merken, evenals Plextor. Alleen kan LiteOn meer beveiligingen omzeilen en is goedkoper. LG is ook redelijk merk, mijn voorkeur gaat uit naar LiteOn. Maar mensen hebben gelijk een heilige en hardnekkige mening na één incident.
||
Citaat:
PLEXTOR PREMIUM/T3 52X/32X/52X retail € 110 PLEXTOR PREMIUM/T3B 52X/32X/52X BLACK retail € 110 PLEXTOR PREMIUM-U/T3 52X/32X/52X external USB2.0 rt € 203 PLEXTOR PX-S2410TU 24X10X24 ext USB2.0 Rt € 157 PLEXTOR PX-W4824TU 48X24X48X ext USB2.0 Rt € 175 PLEXTOR PX-W5224TA/T3C 52X/24X/52X retail € 62 PLEXTOR PX-W5224TA/T3BC 52X/24X/52X black retail € 62 De laatste twee zijn significant goedkoper dan de reguliere eerste serie. Daar zal vast een reden voor zijn, anders dan de licht hogere rewrite-snelheid. Maar plextors kosten geen €200 meer, dat ben ik met je eens. Op DVD gebied is het verschil echter nog wel érg groot.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens; Plextor DVD-branders komen wederom uitstekend uit de test in -ik meen- de vorige c't. |
![]() |
||
Citaat:
![]() maargoed ik zal wel gewoon net de pech hebben gehad met deze brander
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn ervaring met vroegere 8- en 12x-modellen van Lite-On is ook belabberd (gammel laatje dat snel breekt, veel lawaai) maar daar baseer ik ook niet mijn oordeel over het complete merk op. |
![]() |
||
Citaat:
Dan ga je natuurlijk veel liever voor een LiteOn 8-speed voor €150; die het ook uitstekend doet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nee, eerlijk gezegd ga ik niet liever voor LiteOn's. Na echt geweldige ervaringen met de costumersupport van Plextor zèlf (in Belgique) alsmede de fantastische resultaten die je met Plexwriters kunt halen ben ik -en velen met mij- bereid iets meer neer te leggen voor absolute topkwaliteit, niet alleen hardwarematig. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hallo,
Ik heb ook een LiteOn brandertje gehad... Gatverdamme, wat een flutding. Ik had 'em nog maar even en toen...boem...CD aan diggelen, klepje helemaal naar voren gedrukt. Allemaal stukjes van de CD in de brander en buiten de brander!! Heb gelukkig een andere gekregen, een BenQ. Die werkt nog steeds, gelukkig... Laatst gewijzigd op 06-06-2014 om 12:02. Reden: privacy |
Advertentie |
|
![]() |
|
*Zucht*
Wat heeft dat nou met het merk LiteOn opzich te maken? Indien jij geen geldige bewijzen hebt (d.w.z. URL's of literatuur waar ik onderzoeken vind dat het merk LiteOn opzich gestructureerd een probleem heeft m.b.t. branders); moet je ook niet zomaar die beschuldigingen uiten. Ik hou het gewoon op incidenten. Heb/had zelf naar alle tevredenheid LiteOn Cdroms/Cdbranders/Dvdbranders; nooit problemen ondervonden. Het mag dan wel niet top-of-the-line zijn zoals o.a. Plextor, maar het functioneert naar behoren voor de instapprijs.
Laatst gewijzigd op 27-12-2003 om 16:21. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Goedkoop betekent niet automatisch slecht of zelfs minder goed. LiteOn heeft dat wel bewezen. Ik ben minder enthousiast over de andere merken die je noemt, maar dat terzijde.
||
Citaat:
Anyway, ik geloof graag dat Plextor een prima support afdeling heeft. Dat zegt nog niets over LiteOn zelf natuurlijk, alhoewel de garantie meestal via je leverancier loopt. Van de ongeveer 60 bestelde LiteOns die verwerkt werden in produkten, is er één terug met vage klachten, die ik ook kon reproduceren. Dat vind ik best aardig, en met deze aantallen kun je ook enigszins baseren op statistische gegevens. Alhoewel zoiets niet helemaal waterdicht is; ik bestel het bij dezelfde leverancier bijvoorbeeld. For all I know komen die dingen van eenzelfde badge of fabriek, en kunnen andere leveranciers weer LiteOns van een mindere kwaliteit leveren. Als je echt een goede statistisch onderzoek wilt houden, dan moet je willekeurig 1000 LiteOns in het land bezoeken op serienummer ofzo en kijken welke wel en niet meer (garantie) werken. Maar goed, Plextor is dus 50 euro duurder dan LiteOn. Als je dat wilt betalen voor support, moet je dat doen. Support vind ik ook al zo'n ruim begrip; als je technische info wilt oid? LiteOn reageerde altijd goed op mijn emails, meestal dezelfde dag. Dat ging om technische vragen. Dus wat mij betreft genoeg 'support'. De garantie van LiteOns is 12 maanden, als dat bij Plextor hoger is, is dat natuurlijk wel een argument om de hogere kosten van 50 euro op te brengen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als jij brakke performance krijgt met een goedkoop spelertje of brandertje, dan ga je daar niet tijdenlang over zaniken bij jouw dealer. Dat had je kunnen weten, dan had je maar niet voor het goedkoopste moeten gaan. Als jij een Plextor koopt dan wéet je dat je het beste mag verwachten, als dat ding dan ondermaats presteert heb je in elk geval meer poot om op te staan dan wanneer je bewust voor een goedkoop spelertje ging. Bovendien is het met moederborden wel een iets ander geval, aangezien die gebaseerd zijn op chips waarvan de kwaliteit vaststaat, dus daar is sowieso al minder variatie in snelheid/kwaliteit. Verder is het bij bewegende onderdelen altijd kritischer dan bij statisch spul. Blijft dat je gewoon altijd een risico neemt door voor het goedkoopste te gaan, dat is gewoon een feit. Of het nou om service gaat, of om kwaliteit van onderdelen, dat maakt niet uit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|