Advertentie | |
|
![]() |
|
Altijd dat gezeik over dat het is barbaarse onzin! Ik begin het een beetje spuugzat te worden.
Wie zijn hier nou verdomme de barbaren, hypocriet figuur dat je er rond loopt, je hebt het niet gezegd maar ik kan het al wel raden, je bent zo'n christelijke moraal ridder die preekt voor liefde en vrede, maar dat geloof van jou vermoordt wel mensen, en houden er ook nog pedofiele neigingen op na.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
2. Het Germaanse (als dat al bestond) is gewoon opgegaan in alle andere volken in Europa en hebben zich bekeerd. 3. De Heksen zijn vooral verbrand in de late Renaissance en de verlichting, tijdperken waarin de christelijke invloed op de cultuur begon af te namen. En waar christenen de verdachten probeerden te beschermen gaven antichristelijke figuren als Hobbes en Bodin hun steun aan vervolging en terechtstelling van zogenaamde heksen. 4. Er is juist een heleboel vredelievends aan mijn geloof. 'Heb uw naatse lief als uzelf" |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eigenlijk ben ik wel maf dat ik er nog serieus op inga - ik geloof er überhaupt niet in, en mag leien dat mensen die het leuk vinden over straat te rennen en te vechten inderdaad gepakt worden of doodgaan. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
P.S Ga je nog in op mijn ander punten? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
1)Of de kerk nu een eenheid was ofniet, heeft niets te maken met de wandaden van de kerk. het Christendom bestaat ruim 2000 jaar, dus dit is geen excuus 2) heb ik het over gehad. 3)In de tijd van de Heksenverbranding was heerschte het Christendom over Europa. Het is best mogelijk dat ze minder invloed hadden, maar zoals je ziet het christendom heeft nog steeds invloed, ook in deze moderne dagen. En als je zegt dat er een aantal christenen de "heksen" probeerde te redden, dat zou best kunnen, maar het grootste gedeelte heeft dat niet gedaan. met z'n alleen een vrouw vastbinden en dan in het water gooien, en als ze een heks was dan zou ze zich wel laten drijven (wat een helden) 4)Heb uw naaste lief als uzelf. Mag ik jou vragen dan waarom deze regel nauwelijks wordt na geleefd. Ik kan me herrinneren dat er een aantal jaar geleden in Oost Timor, Christenen en Moslims elkaar op grote schaall afmaakten. Of in Noord Ierland waar al vele jaren wordt gevochten door Rooms Katholieken en Protestanten.
Laatst gewijzigd op 23-12-2003 om 11:20. |
![]() |
||
Citaat:
2. De meeste heksen waren mannen. En het waren juist de christenen die de heksen hielpen en de 'verlichte' mensen die ze vervolgden. In Spanje waar de Inquisitie het grootst en machtigst was zijn de minste heksen vervolgd. Ze hebben zelfs een aantal heksenaanklagers vervolgd. 4. Helaas zijn Christenen ook mensen en laten zij zich ook gaan maar in hoeverre was de strijd in OT een godsdienstige strijd? Was godsdienst niet een soort excuus om een andere bevolkingsgroep straffeloos te kunnen pakken. Ik wil je ook wijzen op de vele christenen die naar armere landen gaan om daar medische hulp te geven. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Je moet wel begrijpen dat ik jou niet persoonlijk aanval hoor. Ik geloof in andere dingen als jij, en daar doe je niks aan. Het enige wat je krijgt is een welles/nietes discussie, waar we verder ook niks mee opschieten.
Ik ga eten Gegroet.
|
![]() |
Ej jouw grouppa lijkt me top gap, ik vroeg me af of ik met me maten kon joinen, je weet toch dan gaan we samen lekker knokken tegen de buurdorpen op het dorplein onder de kerk eh, en na afloop dan gaan we gewoon met hun lekker aan het varkensvlees en het heilige bier.
||
Citaat:
Het geloof in Valhalla leefde vooral onder de Vikingen. Deze mensen konden van hun eigen land alleen niet leven en moesten dus andere gebieden/grondstoffen veroveren om te overleven. Daarom werd de vechtkunst dus verheerlijkt, het was de sleutel tot overleven.
|
Verwijderd
|
Ik geloof in de metafoor van het verhaal. Iemand blijft op drie manieren bestaan na zijn dood;
-Een spirituele manier (Zijn/haar geest zal blijven bestaan op de een of andere manier. Niet sterven tot op bepaalde hoogtes) -Herinnering (Zolang men herrinert wordt is men niet dood) -Erfgoed (Een juist eervol, trots en moedig persoon laat daden na die verandering zullen betekenen. Op deze manier zal hij/zij voortleven) Op jouw manier kan ik niet zien waarom jij in het (volgens de Edda) hiernamaals zou kunnen of moeten komen. Jouw anti-sociale manieren van leven maken jou trots, eervol noch moedig. Bovendien duidt jouw alcoholgebruik op een zekere afbreuk aan jouw volk en geen bijdrage daaraan wat een van de grootste factoren was om aan af te meten of iemand het Valhalla waardig is of niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Een voorwaarde voor het Valhalla was volgens mij dat de krijger in de strijd stierf. Strijd duidt echter op een gevecht tegen een waardige tegenstander, en een gevecht in naam van een waardig doel. Een voorwaarde was dus dat de krijger een eervolle dood stierf. 1. Ik zie jou niet echt als een krijger. 2. De hooligan uithangen is niet eervol.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Jij hebt duidelijk geen flauw benul wat een krijger is. Waarschijnlijk net zo min als dat je enige waarde hecht aan het woord eer, maar dat is toch datgene waar een ware krijger naar streeft. Eer en glorie. De oude krijgerscode kent slechts één regel: Death before Dishonor
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ga hier niet mer op in. Ik ga mijzelf niet verlagen tot het niveau van orinaire en ongegronde bedreigingen. Mijn standpunt is duidelijk.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
NU MAAK JE ME HE:LEMAAL PARRA IN ME KOPPIE KOM NAAR AMSTERDAM CENTRAAL JE GAAT ZIEN IK TREK JE OGEN ERUIT EN IK SPUUG IN JE GEZICHT KKMEGOOL IK TRAP JE TANDEN NAAR DE MAAN EN DAARNA DJOEK IK JE IN JE RIBBEN IK BEN EEN ECHTE KRIJGER WACHT MAAR |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
de dishonor neemt toe krijger. tijd om te springen...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Wat heb je het laatst gekocht qua CD's, LP's, EP's, tapes, shirts etc. ? nuclearwarfare | 500 | 10-01-2005 17:04 | |
Games |
wat is jouwn nickname ? Diary of Dreams | 128 | 08-09-2004 00:56 | |
Muziek |
Pats hier met je muziekcollectie telluriet | 216 | 05-09-2004 19:20 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 | |
ARTistiek |
[Verhaal] Sweet embrace of an angel Ming-Xia | 20 | 29-09-2002 14:45 |