Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2003, 11:45
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb vannacht zo'n rare droom gehad: ik droomde dat mijn vriend, waarmee ik al een tijdje een relatie heb, van de één op de andere dag blind werd. Hij kon dus helemaal niets meer zien. Ik ben nogal geschrokken omdat ik nu pas inzie hoeveel impact dat heeft op een relatie.

Nu is mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie doen als je vriend/vriendin van de ene op de andere dag blind wordt en dus helemaal niets meer kan zien. Wat veranderd dat aan jullie relatie? Je kunt heel veel dingen niet meer doen, of iig niet meer zoals eerst (winkelen, uitgaan en vooral dat diegene jou niet meer kan zien enz...)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2003, 11:56
Verwijderd
Behalve een heleboel praktische dingen en waarschijnlijk ook wel wat emotionele dingen ('t is toch moeilijk om te accepteren dat je ineens blind bent, lijkt me), zou er denk ik weinig veranderen...iig niet in mijn liefde voor hem, zeg maar. Bovendien: een blind iemand winkelt ook wel eens, gaat ook wel eens uit en heeft zijn eigen manieren van 'zien', 't is natuurlijk allemaal anders, maar 't kan allemaal best nog wel.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 11:58
Stefanie
Stefanie is offline
En hoe ga je er bijv. mee om dat hij jou gewoon nooit meer kan zien?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 12:03
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 29-12-2003 @ 12:58:
En hoe ga je er bijv. mee om dat hij jou gewoon nooit meer kan zien?
Iemand die blind is, leert op een andere manier 'zien', hij kan me bv horen en voelen. Ik zou het veel erger vinden als hij mij bv. nooit meer zou kunnen knuffelen.

Btw...mijn vriend heeft geweldig mooie ogen (vind ik), 't zou wel jammer zijn om die te moeten missen (die veranderen vaak/altijd wanneer iemand blind wordt), maar ik denk dat ik er in zo'n situatie wel mee zou kunnen leven, weinig keus dan, dus ja.

Laatst gewijzigd op 29-12-2003 om 12:05.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 12:16
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik denk dat ik er wel mee zou kunnen leren leven zoals leonoor al zegt. Ze leren zien op een andere wijze... en elkaar niet meer knuffelen lijkt mij veel erger. Oke het is wel wennen omdat je vriend bv als jij nieuwe kleren heb dat hij het niet kan zien hoe het staat maar ik denk dat dat gewoon wennen is...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-12-2003 @ 13:03:
Iemand die blind is, leert op een andere manier 'zien', hij kan me bv horen en voelen. Ik zou het veel erger vinden als hij mij bv. nooit meer zou kunnen knuffelen.

Btw...mijn vriend heeft geweldig mooie ogen (vind ik), 't zou wel jammer zijn om die te moeten missen (die veranderen vaak/altijd wanneer iemand blind wordt), maar ik denk dat ik er in zo'n situatie wel mee zou kunnen leven, weinig keus dan, dus ja.
helemaal mee eens..
ik zou het positieve eruit halen. Ik denk dat mijn vriend emotioneel heel erg in de knoop zou gaan zitten, maar ik zou hem altijd steunen en er voor hem zijn.
Ik denk dat t sommige dingen nog specialer maakt.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 13:07
Hawahaai
Hawahaai is offline
Agree met Leonoor.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 14:58
miekmuis
miekmuis is offline
Ik zou het denk ik wel heel moeilijk vinden dat hij me niet meer echt kan bekijken met zijn ogen. Ik vind het zo leuk om me soms mooi op te maken en mooie lingerie voor hem aan te trekken en dat zou dan over zijn.
Ik denk dat je toch best wel een andere relatie krijgt als zoiets gebeurt. Je gaat dingen volgens mij veel meer relativeren, en ik denk dat je relatie gelijk een stuk serieuzer wordt. Dit hoeft natuurlijk helemaal niet het eind van een relatie te betekenen, het kan je relatie net zogoed verbeteren. Naar mijn idee hangt het gewoon van je persoonlijkheid, je instelling en je liefde voor elkaar af.
Oud 29-12-2003, 15:12
juno
juno is offline
Ik zou het voor hem verschrikkelijk vinden, maar ik ga hem daardoor niet minder waard vinden. Wat zijn frustratie en zijn verdriet omtrent zijn verloren gezichtsvermogen met onze relatie doet, dat weet ik niet. Dat zou best een moeilijke periode zijn, totdat hij het heeft geaccepteerd.

Maar bekijk het eens van de goede kant: hij zal jou altijd zo blijven zien zoals je nu bent, je wordt nooit oud en lelijk in zijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 15:45
AngelLena
AngelLena is offline
Ik zou het idd verschrikkelijk vinden voor hem. Dat is 1 van de laatste dingen die je iemand toewenst. En dat zou natuurlijk wel een emotionele impact hebben op beiden. Maar om nou te zeggen dat het onze relatie op een grote manier zou beinvloeden nee. We zouden er beiden mee moeten leren omgaan, maar het houden van zal ongeacht wat dan ook blijven.
Oud 29-12-2003, 19:16
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-12-2003 @ 16:45:
Ik zou het idd verschrikkelijk vinden voor hem. Dat is 1 van de laatste dingen die je iemand toewenst. En dat zou natuurlijk wel een emotionele impact hebben op beiden. Maar om nou te zeggen dat het onze relatie op een grote manier zou beinvloeden nee. We zouden er beiden mee moeten leren omgaan, maar het houden van zal ongeacht wat dan ook blijven.

helemaal mee eens.
Oud 30-12-2003, 15:26
Zwavelstokje
Zwavelstokje is offline
Het zou voor mijn gevoel niets veranderen aan de relatie. Praktisch gezien kunnen dingen wel anders worden, maar dat is alleen praktisch gezien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten