Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2004, 15:12
Verwijderd
Vanmorgen kreeg ik een brief binnen van de plaatselijke c1000, waarin vermeldt wordt dat mijn contract niet meer verlengd wordt.

Aangezien ik toch geld nodig heb, ben ik gelijk bij de plusmarkt binnengelopen en heb daar een sollicitatieformulier gevraagd.

Omdat ik uiteraard een goede indruk wil maken en dus een correct ingevuld formulier wil hebben, heb ik een paar vraagjes:

Opleiding -> Moet ik daar ook de basisschool bijzetten?

Burgerlijke staat -> is dat ongehuwd? Of alleenstaand? Hoe noem je dat? (ik woon gewoon nog bij ouders enzo)

welke talen beheerst u -> frans en duits tot aan het niveau van vwo4, moet ik dat erbij zetten?

Dan staat er een stukje:

Bijzonderheden
Hobby's _____________
Sociale activiteiten _____________
Lidmaatschap beroepsvereniging ______________
Bekleedt u een bestuursfunctie ____________
Andere gegevens __________________________

hobby's kan ik zelf wel bedenken, maar sociale activiteiten, hoort daar bij dat ik bijvoorbeeld in de leerlingenraad van school zit?

Verder wordt er gevraagd naar vorige werkgevers. Ik heb een jaartje als vrijwilliger gewerkt in een bejaardentehuis, ik neem aan dat dat ook meetelt?

alvast bedankt voor eventuele reacties/tips
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2004, 15:18
Verwijderd
Volgens mij niet.

Burgerlijke staat -> is dat ongehuwd? Of alleenstaand? Hoe noem je dat? (ik woon gewoon nog bij ouders enzo)
Ongehuwd

welke talen beheerst u -> frans en duits tot aan het niveau van vwo4, moet ik dat erbij zetten?
Kan je doen, ja.

Citaat:
hobby's kan ik zelf wel bedenken, maar sociale activiteiten, hoort daar bij dat ik bijvoorbeeld in de leerlingenraad van school zit?
Ik denk dat ze dat iid bedoelen.

Verder wordt er gevraagd naar vorige werkgevers. Ik heb een jaartje als vrijwilliger gewerkt in een bejaardentehuis, ik neem aan dat dat ook meetelt?[/B][/QUOTE]
Is er niet ergens iets dat je nog andere dingen er bij kunt zetten? Dan zou ik dat daar zetten. Anders kun je het, denk ik, wel bij vorige werkgevers neer zetten.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 15:21
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
(: schreef op 02-01-2004 @ 16:12:
Verder wordt er gevraagd naar vorige werkgevers. Ik heb een jaartje als vrijwilliger gewerkt in een bejaardentehuis, ik neem aan dat dat ook meetelt?
Dat zou volgens mij best goed passen bij sociale activiteiten....

Succes met solliciteren verder
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 02-01-2004 @ 16:18:
Volgens mij niet.

Ongehuwd

Kan je doen, ja.

Ik denk dat ze dat iid bedoelen.

Is er niet ergens iets dat je nog andere dingen er bij kunt zetten? Dan zou ik dat daar zetten. Anders kun je het, denk ik, wel bij vorige werkgevers neer zetten.
Okee, bedankt

Laatst gewijzigd op 02-01-2004 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 02-01-2004 @ 16:21:
Dat zou volgens mij best goed passen bij sociale activiteiten....

Succes met solliciteren verder
Dat is wel een idee inderdaad!

Ik moest die mensen helpen met leren emailen en internetten enz., dus dat lijkt me ook wel een sociale activiteit
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 16:12
Chaucus
Chaucus is offline
Ga je je sig trouwens dan straks ook veranderen?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Chaucus schreef op 02-01-2004 @ 17:12:
Ga je je sig trouwens dan straks ook veranderen?
Hehe

Zallik doen als ik weet wat m'n nieuwe werkgever gaat worden, heb nu ook gesolliciteerd bij bakker bart en nog enkele bedrijven

Even opzoeken wat de slogan van de plus is
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 16:18
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
(: schreef op 02-01-2004 @ 16:12:

Nee.
Ongehuwd

Zou ik wel doen, is wel zo handig.

Yep, zou je bijvoorbeeld een sport doen, dan is dat een hobby. Doe je meer voor die sportvereniging dan is het weer een sociale activiteit.

Zeker weten, iemand hierboven wilde het scharen onder sociale activiteiten, een werkgever ziet het als werkervaring.

alvast bedankt voor eventuele reacties/tips
Oud 02-01-2004, 16:31
Balance
Balance is offline
Als ik kijk naar wat wij belangrijk vonden in sollicitatieformulieren, was het vooral dat iemand ons aansprak.
dat betekent dat als iemand bij 'overigen:' opschrijft: 'het lijkt me echt ontzettend leuk om bij jullie te komen werken en ik hoop dat ik veel bijdraag binnen het team' dat d'r enthousiasme vanaf straalt en diegene een plus krijgt ten opzichte van iemand die gewoon niks op schrijft.
de vorige werkervaring was dus maar een deel van wat we belangrijk vonden. als iemand niet eens de moeite neemt om z'n hobbies op te schrijven, tja, wat moeten wij dan met zo'n iemand?
misschien dat je daar wat aan hebt..
Oud 02-01-2004, 16:39
Auntie M
Auntie M is offline
Zulke motivaties zijn altijd leuk Balance en is zeker een goede tip.

Ik heb er zat gezien waar bijv. zie boven, zie dit, zie dat of inderdaad helemaal niets schrijven. Ik krijg daar al bij voorbaat kriebels van. Je hele levensverhaal is ook niet nodig, maar zoals Balance al beschrijft, laat je sollicitatie lekker enthousiast overkomen.
Oud 02-01-2004, 17:11
Verwijderd
Auntie M en Balance bedankt

Ik zal iig proberen te zorgen dat mijn sollicitatiebrieven opvallen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 11:03
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 02-01-2004 @ 17:18:
Zeker weten, iemand hierboven wilde het scharen onder sociale activiteiten, een werkgever ziet het als werkervaring.
Jup zo kun je t ook zien....is eigenlijk een beetje dubbel denk ik, t is enerzijds werkervaring en anderzijds toont t ook je sociale betrokkenheid....
Mijn reactie was dan ook puur gevoelsmatig...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 11:34
Auntie M
Auntie M is offline
Is helemaal niet gek hoor dat je dat daar onder zou scharen, vooral omdat het vrijwilligerswerk was.
Maar het gevoel komt bij de werkgever vaak toch op de 2e plaats, eerst de organisatie of het bedrijf dan pas de medewerker (tis helaas niet anders).
Reageren

Regels voor berichten