Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2004, 11:11
Bottler
Bottler is offline
Ik heb laatst Halo geinstalleerd op mijn compu... Het is een K7s5a moederbord van ECS. Verder met een Athlon XP 2100+. Geforce FX5600 128 meg. 512 ddr 3700. en een harde schijf van 80 gyg met 7200 rpm. Nu is dus het probleem dat halo gewoon traag loopt... ook als alle detail op minimaal staat. Bij mijn pa's compu loopt ie gewoon snel en die computer heeft heel was slechtere specs als de mijne = 256 ddr 2100 met 1200 celeron processor en 8500 radeon videokaart (64 meg geloof ik in de videokaart). Ik heb helemaal niet veel in windows geinstalleerd. alles is schoon. laatste video drivers... geen dingen op de achtergrond aan... en toch traag... Sorry dat ik het zo lang moest maken maar zo weet iedereen waar ik het over heb. Nu wil ik een geforce tweak gaan downloaden... maar ik weet niet of dat problemen kan veroorzaken of kapotte videokaart. Iemand idee ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 12:06
Koning
Koning is offline
welke windows heb je geinstalleerd?

oja, ik raad je keihard aan om Anti Aliasing uit te zetten, ook moet je verticale synchronisatie uitzetten, dit laatste kun je in halo zelf ook doen.....
Oud 03-01-2004, 12:16
Bottler
Bottler is offline
V-Sync staat inderdaad uit... ik gebruik windows xp pro... Maar waar kan ik anti alias vinden en waar is het goed voor ?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:56
Verwijderd
Halo draait gewoon kut, dat is iets waar je gewoon niet omheen kunt. Het draait bij mij met vrij weinig detail ook niet met meer dan 20 FPS (Athlon XP 2400+ @ 15.0x155, 512MB DDR @ 310, Geforce4 Ti4600 @ 330/720). De engine is volgens mij gewoon brak geprogrammeerd. Wat ik ook wel opvallend vind is dat hij op een andere PC van me niet echt langzamer loopt dan op die eerste, terwijl de specs daarvan ook veel lager zijn. Vaag.

Maar Halo is toch een schraal zaadspel, daar hoef je je PC toch niet voor te upgraden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 17:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je comp zou iig zeker wel een redelijke performance moeten hebben, op mijn K7S6A met 1800+ palo en GF4Ti4200 64MB draait het prima.

Kun je trouwens de werkelijke performance in fps (frames per second) geven? Dat is wat objectiever. Test ook je systeem eens met 3DMark2001SE, niet 2003 (03). Downloaden kan op www.futuremark.com
Oud 03-01-2004, 17:36
Koning
Koning is offline
ik dnek nog steeds dat de AA te hoog staat, heb je detonators geinstalleerd? zo ja welke versie?
Oud 03-01-2004, 17:47
boehoe
boehoe is offline
Citaat:
Halo draait gewoon kut, dat is iets waar je gewoon niet omheen kunt. Het draait bij mij met vrij weinig detail ook niet met meer dan 20 FPS (Athlon XP 2400+ @ 15.0x155, 512MB DDR @ 310, Geforce4 Ti4600 @ 330/720). De engine is volgens mij gewoon brak geprogrammeerd. Wat ik ook wel opvallend vind is dat hij op een andere PC van me niet echt langzamer loopt dan op die eerste, terwijl de specs daarvan ook veel lager zijn. Vaag.

uhhh, dat jij zegt dat het een brakke engine is klopt nie helemaal.
Dit spel komt zo'n beetje direct van de x-box versie af en daarom geeft halo ook de melding dat je je aa uit moet zetten, omdat het niet goed compatible zou zijn... Ik bedoel, dat ding is oorspronkelijk gemaakt voor de x-box, en aangezien dat die gebruikt van hele andere functies, kun je verwachten dat ie niet helemaal soepel loopt..
Oud 03-01-2004, 21:24
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Dan moeten ze het niet uitbrengen vind ik
Oud 03-01-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
@rosf schreef op 03-01-2004 @ 18:47:
uhhh, dat jij zegt dat het een brakke engine is klopt nie helemaal.
Dit spel komt zo'n beetje direct van de x-box versie af en daarom geeft halo ook de melding dat je je aa uit moet zetten, omdat het niet goed compatible zou zijn... Ik bedoel, dat ding is oorspronkelijk gemaakt voor de x-box, en aangezien dat die gebruikt van hele andere functies, kun je verwachten dat ie niet helemaal soepel loopt..
Waarom is die engine dan niet brak? Zeker van een softwaregigant als Microsoft mag je toch wel verwachten dat ze een fatsoenlijke port naar de PC uitbrengen als ze besluiten om een XBox spel te porten naar de PC. Bovendien maakt de XBox in essentie gebruik van PC-onderdelen (in elk geval van een NVidia-chip ) dus zo moeilijk zou een goeie port niet moeten zijn.

Nee, Halo suckt gewoon
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten