Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2004, 12:30
groezel538
groezel538 is offline
als je aan de telefoon met je vriend een serieus gesprek hebt over de toekomst van je relatie (waar het niet al te goed mee gaat) en zijn vader zegt opeens dat hij z'n auto moet wassen....en hij zegt tegen jou midden in het gesprek: "ik moet nu ophangen, moet m'n auto wassen anders wordt m'n vader boos"
Is het dan raar als je je gekwetst voelt en het gevoel krijgt dat z'n auto en z'n boze vader iets belangrijker zijn dan jullie toekomst.
Mijn vriend vind dit in ieder geval erg raar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 12:32
Thomas
Thomas is offline
Misschien is zijn vader wel een verschrikkelijke vent.

Ik zou het ook niet erg gepast vinden, maar dat kan je later natuurlijk ook gewoon zeggen. Verder zou ik me erg niet echt druk om maken. Wel zou ik het belang van dat gesprek goed duidelijk maken aan je vriend, want misschien ziet hij dat gesprek niet hetzelfde zoals jij dat doet.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:33
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Tjah, moeilijk...Jij wil verder praten, maar hij wil geen boze vader!
Voel ik me ook een beetje dubbel om, ik snap jou wel, maar hem ook...
Oud 03-01-2004, 12:36
Maarten
Maarten is offline
Tjah, ik zou tegen mijn vader zeggen dat ik een heel belangrijk gesprek heb en even nu niet kan helpen...

Hij zou dat begrijpen maar dat is mijn vader... In ieder geval had ik als ik die jongen was meer moeite gedaan want ik had, gezien wat jij dus nu verteld, ingeschat dat het een belangrijk gesprek was en het niet goed zou zijn om die over het wassen van een auto af te kappen..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 15:36
Verwijderd
Het is wel lastig natuurlijk, maar ik zou denk ik wel hetzelfde kunnen doen. Als mijn moeder iets zou vragen aan mij en ik weet dat mijn moeder boos wordt als ik dat niet doe, dan zou ik wel kunnen zeggen dat ik nu snel moest ophangen, denk ik. Ik zou wel zeggen dat we het er later nog eens over hebben.

Kan me wel voorstellen dat het voor jou een rottige situatie is... mss kan je dat wel tegen je vriend zeggen, zodat hij er mss beter op kan letten de volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 15:47
Surjirro
Surjirro is offline
HIj zal het vast niet zo bedoeld hebben, en vind ongetwijfeld jullie toekomst ook belangrijk! Maar hij beseft vast niet dat wanneer hij ophangt voor een wasbeurt van de auto dat JIJ je dan gekwetst voelt.
Oud 03-01-2004, 15:51
fractuur
fractuur is offline
Het is dubbel, wat CoveredEyes al zei. Maar ik denk niet dat je je heel gekwetst moet voelen... Tenslotte kan hij al ruzie hebben gehad met zn vader en moet hij nu echt snel wat gaan doen, omdat hij dat echt ruzie krijgt. En is het niet slimmer om dat soort gesprekken te doen als jullie lkaar ook echt zien? Telefoon is lastig..
Oud 03-01-2004, 15:53
Gothic
Gothic is offline
Ik heb dit ook wel eens gehad... Ik begrijp dat je je rot erover voelt, maar leef je in in zijn kant. Hij deed iets voor zijn vader, belde hij je erna niet terug om verder te praten?

Door zijn vader te helpen zei hij niet dat hij jullie relatie minder belangrijk vond, je moet er niets achter zoeken, want zo denken jongens gewoon niet. Hij wilde geen gezeik, dus hielp hij zijn vader even... Dat kon even niet op een ander moment, dat gesprek wel, daarom maakte hij die keuze, niet omdat hij jullie relatie minder belangrijk vond.
Oud 03-01-2004, 15:55
Maarten
Maarten is offline
De meeste jongens denken niet zo inderdaad, maar sommige wel
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 16:02
Balance
Balance is offline
je weet niet wat er aan vooraf is gegaan.
ik heb ook wel eens gehad dat ik echt direct op moest hangen met bellen terwijl ik net een heel serieus gesprek had.
Oud 03-01-2004, 16:44
Last Resort
Last Resort is offline
Ik zou het ook hebben gedaan denk ik. Jongens denken hier wat anders over dan meisjes. Het is vrij normaal dat ie dat doet hoor. Als ik bel met mn vriendin, kap ik het na een uur of half uur ook af met een smoes als 'ik moet dit of dat doen', alleen had hij wel een echte reden.
Oud 03-01-2004, 16:53
Fade of Light
Fade of Light is offline
ja je verwacht teveel.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:32
Defuse
Defuse is offline
Zelfde probleem als ik. Midden in een serieus gesprek op iets anders overgaan en dat vervolgens de normaalste zaak van de wereld vinden. Daarom gaat het niet zo goed tussen ons en staan we aan de afgrond van onze relatie.
Ik snap je hoor. Het is heeeeeeeeeel irritant!!!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 21:28
Sade
Sade is offline
Citaat:
fractuur schreef op 03-01-2004 @ 16:51:
En is het niet slimmer om dat soort gesprekken te doen als jullie lkaar ook echt zien? Telefoon is lastig..
Inderdaad, waarom hadden jullie het daar dan ook over de telefoon over en niet face to face? Dat is een stuk moeilijker weglopen voor hem
Oud 05-01-2004, 10:38
kimmels
kimmels is offline
hej, je verwacht echt niet te veel, maar ik geloof dat jongens daar helemaal niet bij nadenken weetjewel. ze hebben zoiets van: oh sorry schat ik moet ff de auto wassen, volgende keer praten we verder tuuut tuuut. tuurlijk is zijn auto niet belangrijker dan jou... wat denk je nou!!
Oud 05-01-2004, 11:10
Verwijderd
Het ligt eraan.. mijn moeder kan bijvoorbeeld steeds door een telefoongesprek heen gillen. Tsja, dan is het bij zo'n gesprek maar beter om op te hangen en te doen wat ze wil, anders kun je het gesprek toch niet meer goed afmaken.

Dus stel dat die vader hem steeds in het gesprek stoorde.. hij zei toch ook "anders wordt mijn vader boos", dan is het wel logisch dat hij ophangt.

Maar als dat niet zo was, als hij gewoon tegen z'n vader had kunnen zeggen "is goed, ik ga straks de auto wassen" en dat hij dan weer verder met jou had kunnen praten, dan vind ik het wel raar.

Ik had in zo'n geval wel het gesprek afgemaakt denk ik, of ik nou ruzie met m'n ouders had gekregen of niet.

Het ligt helemaal aan de situatie dus, ik kan er niet echt over oordelen. Maar over het algemeen ben ik wel van mening dat een goed gesprek met je vriend(in) over de toekomst van de relatie wel belangrijker is dan het wassen van een auto hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 11:15
Verwijderd
Citaat:
kimmels schreef op 05-01-2004 @ 11:38:
maar ik geloof dat jongens daar helemaal niet bij nadenken weetjewel. ze hebben zoiets van: oh sorry schat ik moet ff de auto wassen, volgende keer praten we verder tuuut tuuut.
Nee muts, op het moment dat zij vader achter hem staat en met de meest vreselijke dingen dreigt kan hij moeilijk anders dan ophangen he? Gelukkig dat jij zo goed de psyche van de man hebt doorgrond
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 11:40
kandyrat
kandyrat is offline
Citaat:
groezel538 schreef op 03-01-2004 @ 13:30:
als je aan de telefoon met je vriend een serieus gesprek hebt over de toekomst van je relatie (waar het niet al te goed mee gaat) en zijn vader zegt opeens dat hij z'n auto moet wassen....en hij zegt tegen jou midden in het gesprek: "ik moet nu ophangen, moet m'n auto wassen anders wordt m'n vader boos"
Is het dan raar als je je gekwetst voelt en het gevoel krijgt dat z'n auto en z'n boze vader iets belangrijker zijn dan jullie toekomst.
Mijn vriend vind dit in ieder geval erg raar.
mijn vriend zou het ook raar vinden. en ik zou me ook gekwetst voelen. tja.

zeg het hem een volgende keer, dat je dit gespreksonderwerp belangrijk vind, en dat je deze situatie als kwetsend ervaart (misschien [nou ja zeker bijna..] ervaart hij dat dus anders ofzo). en heb het op een ander moment als je echt met hem alleen bent irl eens over de toekomst van je relatie..
Oud 05-01-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-01-2004 @ 12:15:
Nee muts, op het moment dat zij vader achter hem staat en met de meest vreselijke dingen dreigt kan hij moeilijk anders dan ophangen he? Gelukkig dat jij zo goed de psyche van de man hebt doorgrond
Ik weet niet hoor, maar volgens mij heeft ze bestwel een beetje gelijk.. (wat niet wil zeggen dat dat voor alle mannen geldt, blabla).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten